סאקסו בנק: "שוקי המניות בעולם צפויים לעלות בכ-10% בשנת 2014"
כלכלני הבנק האירופי, Saxo Bank, פירסמו היום את התחזית שלהם לרבעון הראשון של 2014בה כתבו כי "2014 מבשרת על תחילת סופו של המשבר הגלובלי, שוקי המניות בעולם ימשיכו לעלות ויוסיפו כ-10% לערכם בשנה הקרובה והדולר יתחזק מול היורו ומטבעות מרכזיים אחרים".
ב-Saxo Bank מעריכים כי הכלכלה הגלובלית תצמח בשנת 2014 ב-2.8%, שיפור לעומת קצב צמיחה שנתי של 2% ב-2013. את השיפור בקצב הצמיחה העולמי תוביל ארה"ב, שתהנה מצמיחה של כ-3%, כשהאלמנטים המשפיעים ביותר על הצמיחה יהיו הצריכה הפרטית והשקעות פרטיות. מדיניות צמצום תוכנית הרכישות של הפדרל ריזרב תימשך ככל שהכלכלה האמריקאית תוסיף להתחזק, מה שעשוי להוביל לסיום תוכנית הרכישות במחצית השנייה של 2014.
עוד מעריכים בבנק "כי הכלכלה האירופית נמצאת במסלול הבראה וצפויה לחזור לשיעור צמיחה חיובי של 0.8% ב-2014, אבל התחזית לגרמניה, ובמיוחד לצרפת, עגומה. אחרי שתי שנות ירידה באינפלציה בגוש היורו, לא צפוי השנה שינוי מגמה משמעותי בזירת המחירים והטענה כי על הבנק האירופי לצאת בתוכנית הקלה כמותית משלו נותרת בעינה."
מי שצפויה להעיק על הצמיחה העולמית ב-2014 היא אסיה, שתהפוך לנקודת החולשה של הכלכלה העולמית ב-2014, לאחר שבשנים האחרונות היתה זו שבזכותה הכלכלה העולמית שמרה על רמות צמיחה סבירות. רמת ההשקעות באיזור עומדת על 43% מהתמ"ג בלבד ושיעור הצמיחה ירד לכ-6% בלבד. החלק הקל של סבב הצמיחה באיזור חלף עבר לו, והממשלות של חלק מהמדינות המתפתחות אף פועלות באופן אקטיבי כדי להוריד את קצב הצמיחה של כלכלותיהן. זה אינו בהכרח דבר רע עבור אסיה, שחייבת "לקרר" את הכלכלה שלה ולבחון מחדש את המודלים הכלכליים שלה."
סטין ג'קובסן, הכלכלן הראשי של Saxo Bank , אמר: "החדשות הטובות הן שזוהי תחילת הסוף של המשבר הנוכחי. 2014 ו-2015 יבשרו על מעבר ממדיניות ההקלה הכמותית ו'הכסף הקל' לצמיחה איכותית יותר ויש לקוות שגם יביאו עמן מנדט לשינוי אמיתי. העולם יצא מאיזון עד כדי כך שהדברים יכולים רק להשתפר מנקודה זו ואילך".
ומה צפוי בשוק המניות? הבנק צופה עלייה של 10% בשוקי המניות הגלובליים ב-2014. "אל תשימו לב למי שאומרים שיש בועה בשוקי המניות. אם אתם רוצים להפיק את המירב מתיק הנכסים שלכם ב-2014, הסיכון האמיתי מבחינתכם הוא לא להיות מושקעים מספיק בנכסי סיכון", אומר פיטר גרנרי, אסטרטג המניות הראשי של Saxo Bank.
סאקסו בנק (Saxo Bank) הוא בנק אירופי המתמחה בהשקעות ובמסחר באמצעות האינטרנט. קבוצת סקסו בנק נוסדה ב-1992 ופועלת ממטה בקופנהגן, עם סניפים ב-25 מדינות באירופה, אסיה, המזרח התיכון, אמריקה הלטינית, אפריקה ואוסטרליה. סקסו בנק הוא בנק דני בעל רשיון בנקאי מהאיחוד האירופי וכפוף לרגולציה של האיחוד.
ה-SU7 של שיואמי. קרדיט: רשתות חברתיותתוך פחות משנתיים, שיאומי רווחית יותר מטסלה
19 חודשים בלבד אחרי השקת הסדאן החשמלית SU7, חטיבת הרכב וה-AI של שיאומי מייצרת רווח רבעוני של כ-98 מיליון דולר, הרבה לפני טסלה ואחרים בענף; האקוסיסטם, המותג והיעילות הובילו לרווחיות מהירה
שיאומי ממשיכה להפתיע את תעשיית הרכב החשמלי, כאשר חטיבת ה-EV והבינה המלאכותית שלה מסכמת את הרבעון השלישי עם רווח של כ-98 מיליון דולר, פחות משנתיים לאחר שהשיקה את הסדאן החשמלית SU7. החברה הגיע לאיזון משמעותית מהר יותר מהמתחרות, היות וטסלה נזקקה ליותר
מחמש שנים עד שהציגה רווח רבעוני ראשון, ולי-אוטו הגיעה לכך רק אחרי כשנתיים. בעידן שבו רוב הסטארט-אפים בתחום שורפים מזומנים לאורך שנים, שיאומי נכנסת לתמונה עם יתרון מבני יוצא דופן: קהל עצום של משתמשים קיימים, אמון מותג גבוה, ואקו-סיסטם שמחברת את העולם הדיגיטלי
של הלקוחות עם עולם הרכב החדש.
כוחו של הרגל
הכניסה של שיאומי לעולם הרכב מתבססת על נכסים שהחברות המסורתיות פשוט אינן מחזיקות. מאות מיליוני משתמשים שכבר רכשו סמארטפונים, שעונים חכמים ומוצרים ביתיים של החברה הפכו לקהל טבעי לשלב הבא: הרכב
החשמלי. עבורם, עליית המדרגה מרכישת טלפון לרכישת רכב לא מצריכה שינוי תודעתי גדול: הם כבר נמצאים עמוק באקוסיסטם של שיאומי, סומכים על המותג ורגילים לממשקיו. בנוסף, הארכיטקטורה מבוססת התוכנה של רכבי החברה מאפשרת לה לייצר מקורות הכנסה נוספים מתוך מערכות הרכב, בדומה
למודלים שמוכרים מעולם המובייל. כך נוצרת סביבה שבה עלות גיוס הלקוח כמעט אפסית, וזה יתרון אדיר לחברה, בענף שבדרך כלל משלם סכומי עתק על כל לקוח חדש.
האסטרטגיה המנצחת: דגם יחיד והשקה שמתנהלת כמו מוצר אלקטרוני
שיאומי אימצה גישה שונה
לחלוטין מהמקובל בענף הרכב. במקום להשיק מספר רחב של דגמים ולחלק משאבים בין פיתוחים מקבילים, היא התמקדה בדגם אחד ויחיד, ה-SU7, וטיפלה בו כמו מוצר אלקטרוני מהונדס היטב. שרשרת אספקה הדוקה, שליטה גבוהה ברכיבים קריטיים ותכנון השקה המדמה את עולם הסמארטפונים יצרו
ביקוש גדול כבר מהרגע הראשון. וברגע שהחברה עמדה ביעדי הביקוש, היא היתה יכולה להתמקד ברווחיות ולא בהגדלת נפח מכירות, ובכך חסכה שנים של הפסדים שמאפיינות את רוב הכניסות החדשות לענף הרכב.
ה-YU7: הדגם השני שהפך להצלחה מסחררת בתוך שעות
כמעט
בלי להתאמץ, דגם ה-SUV השני של החברה, YU7, הפך במחצית 2025 לאחד הסיפורים החמים בשוק הרכב הסיני. בתוך שעות ספורות מקבלת ההזמנות כבר נרשמו כ-289 אלף הזמנות, נתון שממחיש כיצד מותג טכנולוגיה מצליח לייצר באזז שהמתחרות מתקשות לשחזר. ההתרחבות הזו הפכה את פעילות הרכב
של שיאומי לאחת המרכזיות בחברה, כאשר יותר מרבע מהכנסות הקבוצה כבר מגיעות ממנה, הרבה מעבר לזרוע ה-IoT ההיסטורית.
לצד האופטימיות, הענף הסיני כולו נכנס לתקופה מאתגרת. הממשלה מתכוונת לצמצם את הטבת המס על רכבים חשמליים והיברידיים, והמשך סבסוד הטרייד-אין
עדיין לא מובטח. כבר באוקטובר הורגשו ירידות במכירות הרכב, ושיאומי נאלצה לפעול כדי למזער פגיעה בביקוש. החברה מציעה ללקוחות הנחת גישור של עד כ-2,100 דולר למי שיזמין רכב עד סוף נובמבר ויקבל אותו במהלך 2026, צעד שמעודד הזמנות אך בהכרח יפגע במרווחי הרווח.
מי תשתלט על וורנר ברוס? 3 מתחרות הגישו הצעות
פרמאונט, קומקאסט ונטפליקס הגישו הצעות לרכישת וורנר ברוס דיסקברי - כל אחת עם גישה שונה, וגם - 10 עובדות על וורנר ברוס שכנראה לא ידעתם
חברת וורנר ברוס דיסקברי, הבעלים של אולפני הסרטים והטלוויזיה האגדיים וורנר ברוס ושל שירות הסטרימינג HBO Max, הפכה באחרונה ליעד אסטרטגי מבוקש עבור שלושה שחקנים מרכזיים בענף המדיה: פרמאונט, קומקאסט ונטפליקס.
לפי דיווחים, שלוש החברות הגישו הצעות רכישה לא מחייבות, כאשר וורנר דיסקברי מקווה להשלים את תהליך הבחינה עד לסוף השנה. עם זאת, המורכבות הרגולטורית והמבנה העסקי של וורנר, הכולל גם ערוצי כבלים כמו CNN, TNT ו-Food Network, הופכים את העסקה לאתגר לא קטן.
מבין המציעות, רק פרמאונט מתעניינת ברכישת כלל נכסי החברה, כולל האולפנים, שירותי הסטרימינג וערוצי הכבלים. לעומתה, נטפליקס וקומקאסט מבקשות לרכוש רק את חטיבת האולפנים והשירותים הדיגיטליים – ללא ערוצי הכבלים.
העניין הגובר ברכישת וורנר מגיע על רקע יוזמה פנימית של החברה לפצל את נכסיה לשתי חברות, אחת שתתמקד באולפנים ובסטרימינג, והשנייה שתאגד את ערוצי הכבלים. המהלך נועד לפשט את המבנה ולאפשר מיזוגים או רכישות גמישות יותר.
- וורנר ברוס למכירה: המניה זינקה 10% לאחר פתיחת המידע הפיננסי לרוכשים
- וורנר ברוס מסרבת להצעת רכישה של פראמאונט
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
פרמאונט כבר הגישה שלוש הצעות קודמות כאשר האחרונה עמדה על כ-23.50 דולר למניה, והייתה אמורה להתבצע בעיקר במזומן. במקביל, קומקאסט ונטפליקס בוחנות רכישה ממוקדת ללא התחייבות מלאה לכלל הפעילויות.
