ג'ורג' סורוס: "אי הוודאות בסין - הסכנה הגדולה ביותר לכלכלה העולמית כרגע"
"הסיכון הגדול ביותר עכשיו הוא אי הוודאות בסין" כך כתב היום המשקיע האגדי, ג'ורוג' סורוס בטור באתר האינטרנט Project Syndicate. בטור אשר כותרתו "התמורות בכלכלה העולמית" פרש גורג' סורוס את משתנו לקראת השנה הבאה והזהיר מפני המנהיגים בסין.
"אי הוודאות הגדולה ביותר אשר ניצבת אל מול הכלכלה עולמית היא סין ולא אירופה כמו שכולם נוטים לחשוב. מודל הצמיחה הנוכחי של הכלכלה השנייה בגדולה בעולם איבד מיכולתו" אמר סורוס.
סורוס הוסיף כי "ישנן סתירות רבות" בין הדעות של המדינאים הנוכחיים בסין לגבי המדיניות הכלכלית הנכונה ויש בסטירות אלו על מנת להשפיע בצורה משמעותית על העולם במידה והם לא יפתרו.
"מהלך נכון בסין יהיה ככל הנראה כרוך ברפורמות פוליטיות כמו גם כלכליות, בעוד שניסיון לא מוצלח של הממשלה יכול לעורר הדים חזקים נוכח העובדה שהאמון בהנהגה הסינית חלש".
- ג'ורג' סורוס - הפילוסוף של השווקים
- ג'ורג' סורוס מכר את כל אחזקותיו בטסלה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
"ההנהגה בסין פעלה בצורה נכונה כאשר העדיפה את הצמיחה המקומית מאשר לחוקק רפורמות נוספות, מכיוון שרפורמות מבניות, בשילוב עם צנע יכלות לדחוק את הכלכלות לסחרור דיפלציוני", אמר. "אבל עדיין יש סטירות במדיניות הנוכחית של סין זאת לצד עלייה מהירה בחוב אשר לא יכול להתקיים ליותר מכמה שנים בודדות"
סורוס התייחס לעובדה שהבנק המרכזי בסין פועל על מנת לצמצם את החוב בשנת 2012 כאשר הממשלה בלמה את המדיניות ברגע שההאטה החלה לגרום למצוקה במשק. בחודש יולי של 2013, הממשלה הורתה לתעשיית הפלדה להפעיל מחדש את "התנורים" ועל הבנק המרכזי להקל על האשראיים וכאן התחילה הבעיה.
- 4.King of sex 03/01/2014 21:05הגב לתגובה זועל חשבון ארצות הברית ואירופה אני קורא להם להפסיק !!! בבלומבירג וחבריו
- 3.אירופה תהיה הכלכלה השנייה בגדולה ולא סין המסריחה (ל"ת)King of sex 03/01/2014 21:04הגב לתגובה זו
- 2.King of USA 03/01/2014 20:26הגב לתגובה זוUSA. מדוע? כי הם נוצרים? מה תוכנית של הציונים? אירופה תהיה כלכלה השנייה בגודלה ולא סין המסריחה Buy buy gorge sores he died
- 1.King of the sex 03/01/2014 20:23הגב לתגובה זוFuck china Victory to USA an Eu
קולט קרס (אנבידיה)סמנכ"לית הכספים של אנבידיה: "יש לנו הזמנות של 500 מיליארד דולר לספק עד סוף 2026"
מניית אנבידיה עולה למרות האיום מאזמון - קולט קרס, סמנכ"לית הכספים חשפה את ההזמנות לביצוע בהמשך וגם - למה אמזון לא ממש מתחרה ראש בראש באנבידיה
מניית אנבידיה (NVIDIA Corp. -1.03% ) עלתה בטרום ב-1%, לאחר שאתמול טיפסה ב-0.8% וכעת יורדת ב-0.2% בהמשך לפרסום נתוני מאקרו פושרים מאוד. הסיבה המרכזית לביטחון המשקיעים באנבידיה למרות התחרות שמרימה ראש, הגיעה מפיה של סמנכ"לית הכספים קולט קרס, שאמרה בכנס UBS:"יש לנו כבר הזמנות מאושרות של 500 מיליארד דולר לשבבי Blackwell ו-Rubin עד סוף 2026, וזה אפילו בלי העסקה הפוטנציאלית עם OpenAI".
המספר הזה הפך לסוג של מגן מירידות. אלו מספרים ענקיים. אמזון יצאה אתמול בהצהרה חזקה - השקת שבב ה-Trainium3 החדש שלה יוזיל עלויות אימון מודלים ב-50%, יציע פי 4.4 ביצועים וזיכרון כפול מדור קודם. Anthropic כבר הזמינה מיליון יחידות עד סוף 2025 וההכנסות מ-Trainium צומחות ב-150% רבעון אחר רבעון. אלא שאמזון הודיעה במפורש ש-Trainium4 הקרוב יתמוך בטכנולוגיית NVLink Fusion של אנבידיה, כלומר, הלקוחות יוכלו לשלב את השבבים שלה עם מערכי ה-GPU הענקיים של אנבידיה. אמזון עשויה להחליף את מערכות אנבידיה אבל הגיוני יותר שהיא תשתלב כפיצ'ר מסוים בתוך פלטפורמת אנבידיה. זה יכול לפגוע במכירות וזו עשויה להיות תחרות, אבל נראה שאנבידיה עדיין מובילה טכנולוגית בפער מול האחרות.
קולט קרס חיזקה את הנקודה: "הלקוחות רוצים את הטוב משני העולמות, ASICs זולים לאימון ו-GPU גמישים להסקה ופיתוח. אנחנו לא רואים כאן תחרות ישירה". ואכן, מיקרוסופט, גוגל ומטה ממשיכות להזמין כמויות אדירות של Blackwell GB200, כ-65% מההכנסות הצפויות של אנבידיה ב-2026 מגיעות מהזמנות שכבר התקבלו.
מכתב הכוונות מול OpenAI עומד על כ-100 מיליארד דולר לפריסת 10 ג'יגה-וואט של מערכות אנבידיה ב-Stargate ובפרויקטים נוספים, אבל ההסכם הסופי לא נחתם. קרס אישרה: "אנחנו ממשיכים לעבוד איתם, אבל זה עדיין לא נכנס לתחזית". אם העסקה תיחתם ברבעון הקרוב, היא לבדה תוסיף 8-10% להכנסות 2027..
- אמזון משיקה שבב AI חדש שיתחרה באנבידיה- "השבב שלנו יעיל יותר וחוסך בעלויות"
- "אנבידיה נסחרת במכפיל שפל היסטורי" בנק אוף אמריקה ממליץ לנצל את ההזדמנות
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
Mistral AI השיקה אתמול צ'אט מתקדם יותר - את Mistral 3 על גבי מערכי GB200 NVL72 של אנבידיה עם ביצועים גבוהים פי 10 מהדור הקודם. "אין תחליף היום לאקוסיסטם של אנבידיה", אמרו בחברה. גם xAI של אילון מאסק ו-CoreWeave ממשיכות להזמין עשרות אלפי מערכות Blackwell.
דורון מאירסדורף, סטורדוט. קרדיט: פולסטאר (פרס קיט)ממסלול המרוצים לנאסד"ק: סטורדוט מתמזגת לספאק של אנדרטי בשווי 800 מיליון דולר
החברה מהרצליה, שמפתחת סוללות לטעינה מהירה במיוחד לרכב חשמלי, נכנסת למיזוג עם חברת הספאק של משפחת אנדרטי; השווי התאגידי בעסקה, כ-882 מיליון דולר, עם פוטנציאל לטעינה של 100 מייל בחמש דקות
סטורדוט מהרצליה, שמפתחת סוללות לטעינה מהירה במיוחד לרכב חשמלי, חתמה על הסכם מיזוג עם חברת הרכישה למטרות מיוחדות אנדרטי אקויזישן קורפ 2 (Andretti Acquisition Corp. II 0% ) . אחרי המיזוג, החברה המשותפת תיקרא "אקס אף סי בטרי" ומניותיה צפויות להיסחר בנאסד"ק, לפי שווי הון של 800 מיליון דולר ושווי תאגידי מוערך של כ-882 מיליון דולר, בהנחה שבעלי המניות של הספאק לא יממשו פדיונות.
סטורדוט מציגה טכנולוגיית טעינה מהירה במיוחד, שמכוונת לטפל ישירות בחסם זמן הטעינה ברכב החשמלי. לפי הנתונים שפורסמו, תאי הסוללה של החברה מאפשרים להוסיף כ-100 מייל של טווח נסיעה בתוך כ-5 דקות טעינה, כשעל הפרק תוכנית להוריד את הזמן הזה לכ-3 דקות עבור אותו טווח. בחברה מדגישים שהטכנולוגיה מותאמת לקווי ייצור קיימים של סוללות ליתיום-יון, כך שהמודל העסקי מבוסס על רישוי לקווי ייצור קיימים ולא על הקמה של מפעלים חדשים.
הנהג האגדי ומשפחת המרוצים שמאחורי הספאק
מאחורי אנדרטי אקויזישן קורפ 2 עומדת קבוצת ספונסרים שבה שניים מהשמות הבולטים הם מריו ומייקל אנדרטי - אב ובן, שנחשבים לדמויות מרכזיות בהיסטוריה של המרוצים. מריו אנדרטי זכה באליפות העולם בפורמולה 1 בשנת 1978, ניצח במרוץ אינדיאנפוליס 500 ב-1969 ובדייטונה 500 ב-1967, והוא הנהג היחיד שזכה גם באליפות פורמולה 1, גם באינדיאנפוליס 500 וגם בדייטונה 500. בגלל הרצף הזה שמו הפך בארצות הברית כמעט לשם נרדף למהירות.
מייקל אנדרטי, בנו, זכה באליפות סדרת קארט בתחילת שנות ה-90 ונחשב לאחד הנהגים המצליחים ביותר במרוצים פתוחים בצפון אמריקה, עם 42 ניצחונות במרוצי אליפות, נתון שממקם אותו גבוה בטבלת כל הזמנים. לאחר הפרישה מההגה הוא עבר לצד הניהולי כראש קבוצת מרוצים ותיקה.
בהודעה המשותפת נאמר כי השם אנדרטי מזוהה עם מהירות, חדשנות וניצחונות, והחיבור לסטורדוט ממוסגר כמעין מעבר מעולם הפיט-סטופ המהיר במסלול אל עמדת הטעינה של הרכב החשמלי. מייקל אנדרטי, שמשמש כדירקטור ויועץ מיוחד באנדרטי אקויזישן קורפ 2, מדגיש כי מבחינתם מדובר לא רק בהזרמת הון אלא גם בניסיון להאיץ את הפריסה בפועל של טכנולוגיית הטעינה המהירה ולהציב את החברה הממוזגת כשחקנית מובילה בתחום.
