שר האוצר הגרמני פסימי לגבי יוון: "תצטרך חבילת סיוע נוספת"
מצב החוב של יוון עולה שוב לכותרות. שר האוצר הגרמני ולפגנג שובל אמר היום (שלישי) כי יוון תצטרך חבילת סיוע שלישית. מקורות באתונה אישרו את הדבר לרויטרס ואמרו שסכום הסיוע המדובר יהיה קטן יותר מסכומים קודמים שקיבל האי בתמורה לצעדי צנע.
"אין מניעה מכך שיוון תצטרך תוכנית סיוע נוספת", אמר שר האוצר הגרמני בכנס פוליטי שנערך בצפון גרמניה. בכיר במשרד האוצר היווני אמר לרויטרס שהוא מצפה שהמדינה תצטרך את הסיוע עקב גרעון בלתי צפוי בין השנים 2014-2016. "יוון והמלווים שלה בודקים מספר דרכים לקבל מימון שיחסה את הגרעון אליו המדינה צפויה להגיע בשנים הקרובות", אמר אותו גורם.

אורקל וטסלה קפצו ב-4%, ברודקום זינקה ב-9%; נעילה שלילית בוול-סטריט
הנתונים החדשים על שוק העבודה האמריקני הצביעו על האטה משמעותית, והשווקים הגיבו בירידה במניות ובעלייה באג"ח. מדדי המניות ירדו בעקבות החשש שהפדרל ריזרב יצטרך לנקוט בצעדים חפוזים כדי למנוע חולשה נוספת בשוק העבודה. ירידה של 12 נקודות בסיס בתשואות אג"ח לשנתיים מעידה על שינוי עמדות בשוק, כשמשקיעים פונים לאג"ח ממשלת ארה"ב כמקלט בטוח.
למרות הציפיות להורדת ריבית קרובה, שלושת המדדים העיקריים לא הצליחו להתאושש וסיימו את שבוע המסחר בירידות שערים, כאשר ה-S&P ירד ב-0.3%, הדאו עם 0.5% והנאסד״ק סיים סביב ה-0. החשש העיקרי הוא שהפדרל ריזרב מאחר בניהול המצב, כאשר שוק העבודה נחלש באותו זמן שהאינפלציה לא יורדת בצורה חדה. בוול-סטריט מציינים שעם הנתונים החדשים, הפד עומד בפני דילמה קשה – להוריד ריבית על מנת להחיות את שוק העבודה, או לחכות לירידה עקבית באינפלציה.
בהתאם לנתונים שפורסמו, תחזיות רבות מעידות על הפחתת ריבית הקרובה כבר בספטמבר. כלכלנים בג׳יי פי מורגן ובנק אוף אמריקה צופים שתי הפחתות ריבית השנה, בעוד שברקליס מציעה כי הפדרל ריזרב ינקוט בשלוש הפחתות עד סוף השנה. המשמעות של זאת עבור המשקיעים היא שהפדרל ריזרב יוכל להקל במדיניותו כדי להתמודד עם חולשת שוק העבודה, מה שיכול להביא לירידה בריביות.
- משקיעים ב-S&P 500? ייתכן שבקרוב החשיפה שלכם לביטקוין תגדל
- אמריקן איגל זינקה ב-38%, מובילאיי קפצה ב-8%; הנאסד״ק עלה ב-1%
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מנכ"ל קוואלקוםQUALCOMM INC 0.08% : ״אינטל לא אופציה עבורנו כרגע״ - כריסטיאנו אמון מבהיר כי אינטל אינה עומדת בסטנדרטים הנדרשים ולכן אינה נחשבת אופציה לייצור שבבים עבור קוולאקום; בינתיים החברה בונה מנועי צמיחה חדשים בשוק הרכב ומכריזה
על מערכת נהיגה אוטונומית שתשולב ב־BMW.