
רעיונות השקעה גרועים – רכישת נדל"ן ביוון ובקפריסין ועוד טעויות
השקעה ביוון וקפריסין הפכה למגמה חמה בקרב הישראלים. אלא שיוון אינה מקום טוב לשים בו את הכסף; לא בנדל״ן למגורים ולא באדמות חקלאיות, הגידול הדמוגרפי צומח שם בקצב שלילי והצעירים בורחים משם. אז איפה כן לחסוך את הכסף כל הדרך לדירה משלכם?
רוצים להשקיע במדינה הכי אנטישמית באירופה? תרכשו נדל"ן ביוון! ישראלים שקנו ביוון דירות לא מבינים שיותר משניים מתוך שלושת השכנים הנחמדים שלהם ממש שונאים יהודים. אך ההשקעה הזו גרועה לא בגלל אנטישמיות.
ישנן השקעות גרועות שרבים רואים
אותן דווקא כהשקעות טובות וזה כבר לא פחות ממסוכן פיננסית. לקנות דירה ביוון או בקפריסין, לקנות אדמה חקלאית בישראל ואפילו להשקיע במניות כשמתכננים לרכוש דירה. אלו הם רעיונות השקעה גרועים וכדאי להסביר מדוע.
השקעה בנדל"ן ביוון? המדינה הכי אנטישמית באירופה!
קיים כעת טרנד בקרב זוגות מבוגרים המעוניינים להקים לעצמם ולמשפחתם מפלט באחד מאיי יוון או בעיירות בחופי יוון עצמה והם רוכשים שם דירות או בתים פרטיים במחירים יחסית לא יקרים. אם המטרה אינה להרוויח על ההשקעה ופשוט לארגן
למשפחה בית נופש במקום שקט זה בסדר גמור. במסגרת זו אפשר כמובן להתעלם מנושא "פעוט" שישראלים רבים אינם מודעים לו: לפי הליגה נגד השמצה (ADL), המדינה האנטישמית ביותר באירופה היא יוון. 69% מאזרחי יוון מוגדרים על ידי הארגון כאנטישמים של ממש. ז"א שמי שקנה ביוון דירה
לא מבין שיותר משניים מתוך שלושת השכנים הנחמדים שגרים לידו ממש שונאים יהודים. אחריהם, כצפוי, ניתן למצוא את צרפת עם מדד מדאיג של 37% אנטישמים. נקודה למחשבה: לא נעשה עליה סקר אך גם רוב אוכלוסיית קפריסין היא יוונית.
הבעיה מתחילה כאשר
אנשים צעירים או משקיעים שחושבים עצמם למתוחכמים רואים שישראל יקרה מדי וחושבים על השקעת נדל"ן ביוון או בקפריסין שגם תניב להם תשואה עתידית. להערכתי זו טעות קשה! מדוע? לא בגלל אנטישמיות אלא בגלל המגמה הדמוגרפית.
מי שרכש בית באחד מאיי
יוון ודאי שם לב, בעיקר בחורף כשאין תיירים, שכמעט כל מי שמתגורר בכפר או בעיירה הם זקנים או מבוגרים. כמעט אין ילדים. הגיל החציוני ביוון הוא 43 ושיעור הילודה הוא בין הנמוכים באירופה ועומד על 1.3 ילדים לאישה, זאת בעוד שדרוש שיעור ילודה של 2.1 רק לשימור גודל האוכלוסייה.
בקפריסין גם כן מדובר על 1.3 ילדים בממוצע לאישה. למעשה אוכלוסיית יוון כבר התחילה להצטמצם, יותר מתים מנולדים.
הזדקנות האוכלוסייה והילודה הנמוכה כבר מביאות רבות ממדינות אירופה לסטגנציה ולתופעה נרחבת של נטישת בתים ועיירות. כאשר ישראלים
מבקרים באירופה בקיץ הם לרוב מטיילים במרכזי הערים הגדולות ורואים הרבה צעירים ולכן לא מודעים לתופעה. הצעירים האירופאים עוברים לערים המרכזיות ובפריפריה ובערי השדה נותרים המבוגרים והזקנים ומחירי הדירות והבתים צונחים, כי אין דורש. בתים איטלקיים בכפרים פסטורליים
שנמכרים ביורו אחד ברחבי איטליה זה לא רעיון שהגיע משום מקום. לפני שאתם מתלהבים מדובר בבתים שמחייבים שיפוץ על פי חוק וזה מסתכם לרוב בלא פחות מ-100 אלף יורו.
אוכלוסיית יוון הצטמצמה ב-11% תוך 15 שנים. ב-2010 חיו ביוון 11.1 מיליון תושבים.
כיום 9.9 מיליון. משמע, אם וכאשר אתם או יורשיכם תחליטו לממש ולמכור את הדירה או הבית ביוון, יהיה לכם קשה למצוא קונים ובהסתברות גבוהה המחיר יהיה נמוך באופן ניכר מהמחיר שקניתם.
- מדד המחירים בארה"ב יתפרסם היום, אבל המשקיעים כבר מביטים קדימה
- אקמן מחזיק חזק בהגה של הרץ ועדיין היא מידרדרת ב-7%
- תוכן שיווקי "הקרנות הפאסיביות מהוות 60% מהענף"
גרף השינויים באוכלוסיית יוון (המקור: Worldometers):
השקעה באדמה חקלאית
אפתח בסיפור אישי. לפני מעל ל-40 שנה הוצע לאבא שלי לרכוש אדמה חקלאית בשדות מזכרת בתיה, סמוך לפסי הרכבת. "האדמה תיכף תופשר" אמרו לאבי ז"ל, "זו עיסקה מצוינת". הייתי אז עוד בצבא והבנתי הכלכלית
היתה אפסית, אך היתה לי תחושת בטן וברגע האחרון מנעתי ממנו מלבצע את העיסקה. רק לאחרונה האדמה הזו הופשרה... ז"א, מעל 40 שנה בהם על הכסף של מי שהשקיע שם לא התקבלה ריבית! חמור מכך, מדובר בנכס לא סחיר שמאד קשה למכור אותו ובדרך כלל נמכר בהפסד, במידה וזקוקים לכסף
בדחיפות.
אני שומע כעת על טרנד של אנשים צעירים שאין להם כסף לקנות דירה אז הם קונים במקום זאת אדמה חקלאית. עצם זה שמוכרים אותן, מירב הסיכויים שהמוכרים יודעים שלאדמות החקלאיות האלו, במקרה הטוב, ייקח עשרות שנים עד להפשרה. זה במקרה הטוב.
ישנן אדמות שכלל לא תופשרנה... ואז כמו שאומרים "הלך הכסף".
אם אתם רוצים משהו לנכדים או לנינים, סבבה. אך אם אתם אנשים צעירים שחושבים "לעשות מכה", עדיף שלא תתקרבו להשקעה כזו.
שומר כסף לדירה בינתיים שמתי במניות
יש המכינים הון עצמי לדירה ובינתיים, עד שיצטרכו לשלם משקיעים את הכסף במניות, כדי שהכסף "יעבוד קצת" ולא "ישכב סתם". שוקי המניות בשנים האחרונות היו הטובים ביותר אי פעם. יתירה מזו כמעט "כל מטאטא ירה". אז ישנם צעירים רבים שלא חוששים ומשקיעים במניות
את מיטב הונם. זה בסדר כשאתם צעירים המוכנים לקחת סיכונים ובעיקר במידה ובאמת אינכם זקוקים לכסף ולא תזדקקו לו בשנים הקרובות. אך זו החלטת השקעה גרועה כאשר הכסף מיועד לתשלום בעבור דירה. הפסד בבורסות יקשה עליכם את הרכישה ובמקרים קיצוניים, במידה ומדדי המניות יפלו
חדות אתם עלולים אפילו להיאלץ לוותר עליה.
- 56.שמעון 01/05/2025 23:06הגב לתגובה זודר רויטר הנכבדהנטרפה עליך דעתך
- 55.שמעון 01/05/2025 22:58הגב לתגובה זותראה לי מאיפה הנתונים לטענתך שיוון נחשבת למדינה הכי אנטישמית באירופה
- 54.אל תקשיבו למומחים (ל"ת)יוסי 01/05/2025 07:39הגב לתגובה זו
- 53.אנונימי 30/04/2025 14:46הגב לתגובה זואם אתם רוצים לרכוש נכס בחולתיקנו ממשרדי תיווך מקומיים. אל תקנו מישראלים!!! תשלמו לרוב יותר. אם המחיר היה הוגן והנכס במיקום טובהם היו מוכרים למקומיים ולא לכם. תיזהרו!!!!!
- 52.אנונימי 29/04/2025 21:35הגב לתגובה זואז מה כן איפה כן כדאי להשקיע
- 51.אנונימי 29/04/2025 16:42הגב לתגובה זוואם אותו אחד מבין קצת ומגדר את התיק
- 50.שחרזדה 29/04/2025 08:14הגב לתגובה זואני נמצא ביון 56 פעמים בשנה . כבר חמש שנים .מלבד השמאלנים בשכונות מסויימות באתונה ובאוניברסיטה שם . זה המקום שהכי מאיר פניו לישראלים מרגיש שם כבן בית .הם שונאים מוסלמים בגלל התורכים ורואים בישראל בני ברית .אתה לא בכיוון .
- נכון מאוד. נמאס . אין אופק אין אורז בקצה (ל"ת)אנונימי 30/04/2025 21:44הגב לתגובה זו
- 49.בת החן 29/04/2025 00:29הגב לתגובה זואין פה חרדים עם כיפות שבוזזים את הקופה הציבורית כמו עמלק ומסרבים לשרת בצהל.
- תשארי שם (ל"ת)אנונימי 01/05/2025 11:46הגב לתגובה זו
- יהוואי 30/04/2025 20:59הגב לתגובה זוותלחמי על דעותייך. מאחל לך בהצלחה במאבק בפרזיטים החרדים המתועבים עם הכיפות.
- רפואה שלמה קפלניסט (ל"ת)אנונימי 30/04/2025 10:31הגב לתגובה זו
- עזבת את הארץ אבל את עדיין קוראת עיתונות כלכלית ישראלית (ל"ת)אנונימי 30/04/2025 06:37הגב לתגובה זו
- אבל יש מוסלמים שישמחו לראות אותך על שיפוד. (ל"ת)רז 29/04/2025 18:52הגב לתגובה זו
- 48.קפלניסט 28/04/2025 23:28הגב לתגובה זולמרות התנגדות נתניהו המושחת
- ואיך הכתבה קשורה למה שאמרת (ל"ת)אנונימי 02/05/2025 00:15הגב לתגובה זו
- יהודה 29/04/2025 19:56הגב לתגובה זוכולנו אחים
- אסתר 30/04/2025 14:57לפרק
- Dagan 29/04/2025 19:27הגב לתגובה זושגורמים נזקים לתהליך שחרור החטופים ורוכבים על גבן של משךחות החטופים הקדושות.
- 47.פרוגרס 28/04/2025 22:04הגב לתגובה זואין שם חרדים שבוזזים את הקופה הציבורית כמו עמלקומתחמקים משירות צבאי בעזרת נתניהו הכושל והחולה.
- אנונימי 29/04/2025 08:59הגב לתגובה זוחרדים זה אומר יילודה גבוהזה אומר צורך גדל בדירות עליית מחירי דירות...
- 46.חביבו 28/04/2025 18:35הגב לתגובה זוקניתי שתי דירות במרכז אתונה לפני 5 שנים . אחת 69 מר ב 70 אלף ואחת 60 מר ב50 אלף . שיפצתי וריהטתי ב 30 כל אחת . הן שוות היום פי ארבעה ויותר . זה הכל.
- אנונימי 30/04/2025 16:38הגב לתגובה זושתמכור בפי 4 נדבר
- פי 4 יש לי דונם בירח למכור לך (ל"ת)ישראל 29/04/2025 17:15הגב לתגובה זו
- 45.אנונימי 28/04/2025 18:17הגב לתגובה זותבררו ותבינו מה האינטרס של מי שכתב את כל השטויות האלה.
- 44.ארעק 28/04/2025 18:08הגב לתגובה זוהקבלנים בארץ יעשו הכול רק לא להוריד מחירים כולל כתבות מצחיקות.לאט חאט השומנים שלהם יירדו ולא תהייה להם ברירה אלה להוריד מחירים.
- 43.אחלה כתבה. נושאים מעניינים ומועילים. תודה. (ל"ת)ידע זה כח 28/04/2025 16:20הגב לתגובה זו
- 42.אנונימי 28/04/2025 15:49הגב לתגובה זוכל מה שרכשתי שיוון הכפיל ואף שילש את עצמו ב שלוש שנים
- 41.בא 28/04/2025 14:42הגב לתגובה זוכאמור לפי הכתבה הזאת ..דווקא יש זרימה של צעירים ומהגרים. .וגם תיירים כמובן ..ולכן הכתבה לא הגיונית .בישראל המחירים מטורפים כמו בגלל מדיניות של ביבי...הנדלן כפרה חולבת.
- אמונחטאפ 30/04/2025 10:37הגב לתגובה זואם תקנה נכס באתונה תשפץ ותמכור זה יכול להיות בסדר אבל אם זה לטווח רחוק כהשקעה בלבד אז מעבר לניהול השכירות וההוצאות אז הבעיה הדמוגרפית תשפיע על הביקוש
- 40.אזרח 28/04/2025 14:09הגב לתגובה זווגם הכי יקרה
- לא היא רק הכי יקרה (ל"ת)אנונימיקה 28/04/2025 16:21הגב לתגובה זו
- 39.אנונימי 28/04/2025 13:31הגב לתגובה זואי אפשר לזוז פה כבר מגעיל חם לח ודביק.. נהייה פה הודו
- אתה גר בטהרן (ל"ת)פפפ 28/04/2025 14:42הגב לתגובה זו
- 38.ירדן 28/04/2025 10:17הגב לתגובה זוכתבה שלמה על אחת המדינות הכי מתוירות והשורש ת.י.ר לא הוזכר. התיירות ביוון בצמיחה מטורפת כאשר רק באתונה בעשור האחרון מספר התיירים הכפיל את עצמו
- כי זאת לא כתבה על תיירות. (ל"ת)כגן 29/04/2025 19:55הגב לתגובה זו
- 37.אני בן 65. מה מעניין אותי צעירים קניתי וילה קו ראשון לים בחצי מיליון שקל בקפריסין (ל"ת)מהנדס חשמל 28/04/2025 07:58הגב לתגובה זו
- מה שמעניין זה שהערך שלא לא זז ולא יזוז. (ל"ת)מהנדס פיתות 29/04/2025 19:56הגב לתגובה זו
- 36.מפוכח 27/04/2025 23:03הגב לתגובה זויוון אחרת מתמעטת מבחינה דמוגרפית. אבל כמו שהכותב בעצמו מציין הערים הגדולות שוקקות ואטרקטיביות. לשם גם מגיעים זרים כדי לגור וצעירים כדי לבנות אתעצמם. לכן יש להבחין בהשקעה באתונה לעומת הכפרים. אתונה ככל הנראה תשתלםאם תרכשו במחיר טוב כמובן
- אני בן 65. מה מעניין אותי צעירים קניתי וילה קו ראשון לים בחצי מיליון שקל בקפריסין (ל"ת)מהנדס 28/04/2025 07:59הגב לתגובה זו
- פפפ 28/04/2025 14:44אני לא קונה את הסיפור שלו.
- 35.א 27/04/2025 22:45הגב לתגובה זולא חושב שהם יותר מאחרים לפחות לא בחוויה שלי.כמה פעמים שמעתי ביטויי תמיכה ללא כל אינטרס ולא שמעתי אף פעם ביטויי שנאה.לא תמים ברור לי שיש לא מעט רק כאמור לא חושב שחותר ממקומות אחרים.לגבי הכדאיות הכלכלית אין לי מושג.
- אורן 28/04/2025 19:57הגב לתגובה זוב7.10 בעל בית ששהיתי בו בפאתי סלוניקי שלח הודעה ודרש בשלומי ובשלום המשפחה. היינו אצלו בחופשה 3 שנים קודם לכן.
- 34.טל 27/04/2025 21:27הגב לתגובה זומסופקני אם הכותב היה בכלל ביוון יודע מי קונה ומה קונה יודע מהי אנטישמיות בכלל.לא נדלןלא מגרשלא שוק ההוןהאיש גאון...שבו על התחת.
- 33.דנידין 27/04/2025 19:48הגב לתגובה זוכותב הכתבה קשקשן בלתי נלאה היוונים אוהדי ישראל ברובם הגדול. הנדלן ביוון בערים הגדולות ובאיים הגדולים עולה ב 10 עד 20 אחוז בכל שנה כבר מספר שנים אני ורבים מחבריי מורווחים סכומים נאים מנדלן ביוון ונהנים מכל רגע שם ....כתבה מסולפת לחלוטין
- יש לי הרגשה שאתה משווק קרקעות במקומות האלה... (ל"ת)אנונימי 28/04/2025 13:19הגב לתגובה זו
- אם לא מכרת אתה לא מורווח (ל"ת)אנונימי 28/04/2025 08:25הגב לתגובה זו
- דמי השכירות עולים מדי שנה. תשואה 56% לשנה ומיסוי נמוך (ל"ת)אנונימי 28/04/2025 17:23
- 32.אנונימי 27/04/2025 19:00הגב לתגובה זועל פי מדד Global 100 של הליגה נגד השמצה ADL לשנת 2025 יוון מדורגת במקום ה73 מתוך 103 מדינות שנבדקו עם שיעור של 50% מהאוכלוסייה המחזיקים בעמדות אנטישמיות. למרות שהשיעור הזה גבוה מהממוצע במערב אירופה 17% מדובר בירידה משמעותית לעומת 69% שנמדדו ב2014 מה שהופך את יוון למדינה עם הירידה הגדולה ביותר בעמדות אנטישמיות בעשור האחרון.
- אנונימי 27/04/2025 21:09הגב לתגובה זולא בדקתי אבל נשמע שאתה צודק והכתב השתמש בנתון ישןדבר נוסף שכתבו פה כבר אולי יש עדיין אנטישמיות ישנה של נוצרים דתיים נגד יהודים אבל לא אנטיישראליות וגם האנטישמיות מתחלפת באנטימוסלמים במקום אנטייהודים
- אמונחטאפ 30/04/2025 10:42לפני הסיכסוך עם טורקיה על קפריסין וכו המדינה והממשלה היו עוינים לישראל והיום אנחנו כמעט בני ברית
- 31.משקיע ביוון 27/04/2025 18:22הגב לתגובה זויוונים שונאים יהודים הייתי ביוון 100 פעמים בכרתים ברודוס באתונה סלוניקי בכל מקום שאומרים שאתה מישראל רק שמחים ורוצים לשמוע עוד על המדינה שלנו כמה שטויות יותר אנטישמיים מצרפת ולגבי ההשקעה גם אם הם מתכווצים יש להם מהגרים שממלאים את הצורך בדירות לא יהיה וואקום לא לדאוג
- 30.אנונימי 27/04/2025 17:27הגב לתגובה זוגרה ביוון ו90 אחוז ממה שרשום זה בולשיט.רוב היוונים שהם לא בניימפחיטי8 אןהבים ובעד ישראל
- אנונימי 27/04/2025 18:02הגב לתגובה זואפילו אחד על השני כולם מתגזענים פה.
- 29.אנונימי 27/04/2025 17:09הגב לתגובה זואני ביוון כל שנה ואין שום אנטישמיות היוונים לא סובלים מוסלמים
- 28.Very interesting (ל"ת)אנונימי 27/04/2025 17:09הגב לתגובה זו
- 27.אנונימי 27/04/2025 16:57הגב לתגובה זואתונה פורחת עיר אירופאית עם המון תיירים כל השנה. אין סיכוי לירידת ערך רק לעלייה.
- 26.אנטולי 27/04/2025 16:52הגב לתגובה זואם זה למטרת בית הנופש בסדר.להשקעה זה מסחר בין הישראלים עם כל המשמעות שלו
- 25.אנונימי 27/04/2025 16:51הגב לתגובה זומזהיר שנים מהשקעה בחול. בקפריסין הוא אומר שזה בכלל מחא מרגלים של כל האויבים שלנו בקיצור אני הולך עם דר גיא בכור הוא לא טועה ומזהיר לא להתקרב לשטויות האלה
- 24.אנונימי 27/04/2025 16:49הגב לתגובה זובלי צורך לחיות 30 שנה על חוב.
- 23.רועי 27/04/2025 16:41הגב לתגובה זוצודק במאת האחוזים. ואני מדבר מניסיון של שנים בהיבט של השקעות בחול
- 22.אנונימי 27/04/2025 16:29הגב לתגובה זוכל הנתונים בכתבה אינם נכונים יוון וקפריסין בכלל לא נמצאות בעשירייה הראשונה של מדינות אירופה האנטישמיות
- 21.שמענו מה לא כדאי אז אוליי יואיל כבודו להגיד מה כן כדאי (ל"ת)אנונימי 27/04/2025 15:53הגב לתגובה זו
- דגן 29/04/2025 20:10הגב לתגובה זועדיף להשקיע דרך בתי השקעות.
- 20.יעקב 27/04/2025 15:14הגב לתגובה זותקנו לכם חלקת קבר
- 19.בבר מהממד 27/04/2025 15:00הגב לתגובה זוישראל הפכה למדינה מקוללת משוקצת בגלל יוקר המחיה דיור גונבים את הציבור מכל הכיווניםיש בישראל תרבות של שוד הא ותו לו .דירה זה לעשירים
- 18.תשחרר 27/04/2025 14:52הגב לתגובה זוובתור אחד שמגיע הרבה ליוון וקפריסין ונפגש המון עם מקומיים גם בפירוק בקבוק אוזו או ראקי ביחד לא נתקלתי באנטישמיות.נתקלתי באוטואנטישמיות בישובים מסוימים בדרום וצפון ישראל ובשכונות מסוימות בערים גדולות
- אין אנטישמיים גדוליםיותר משמאלני ישראל. (ל"ת)תלאביבי 27/04/2025 17:05הגב לתגובה זו
- אנטולי 27/04/2025 16:58הגב לתגובה זוככה זה הם עושים אבחנה.שונאים יהודים מטעמי דת ובגלל שתפ דל היהודים עם טורקים.ומכבדים ישראלים בגלל הכח הצבאי ונצחונות.קפריסין אבל זה סיפור קצת אחר.
- 17.אנונימי 27/04/2025 14:45הגב לתגובה זוהרפובליקה האיסלמו נאצית שלהם קורסת . חברה המוסד משלם טוב יותר . תתקשרו נסדר לכם אחלה תפקיד
- 16.בני רם 27/04/2025 14:34הגב לתגובה זותקנה בית בירח את הירח אתה רואה כל לילה בית ביוון רחוק ממך ואתה לא רואה אותו ולא יודע איך יעבדו עליך שמה
- לא לקנות בצד האפל של הירח (ל"ת)זהירות 28/04/2025 16:49הגב לתגובה זו
- 15.אנונימי 27/04/2025 14:30הגב לתגובה זועד היום מי שהשקיע בארץגרף רווח מצויין בגלל עליית מחירי הדירות. מי שקונה עכשיו שיקח בחשבון אפשרות של צלילה במחירים והפסדים כבדים. שימו לב למות הדירות הלא מכורות אצל הקבלנים שלא לדבר על מאות אלפי דירות שצפויות להציף את השוק בגלל פינוי בינוי.כנראה שיוון יותר אטרקטיבית.
- 14.אנונימי 27/04/2025 14:20הגב לתגובה זומדד הפחד ירד מתחת ל 25 תארו לכם מה היה קורה עם ראש הממשלה היה מפחיד אותנו כך.אתה לא רוצה להשקיע אל תשקיעיתפסיקו לייצר דמורליזצייהנסו לראות את החיים יפים ומה שיהיה יהיה.האם כל ההשקעות או ההמלצות שלכם מוצלחים
- 13.גילי 27/04/2025 14:18הגב לתגובה זושום הבנה אין לך עם יוון!
- 12.dw 27/04/2025 14:02הגב לתגובה זוהאדמה החקלאית במרכאות הכי אטרקטיבית בישראל היא... מניית בזן.בזן זה פטרוכימיה בעשור שניים הקרובים ולאחר מכן... אלפיים דונם פנויים צמודי מטרופולין.לא רק אני חושב ככה אלא גם... חגג. כן כן זה שאתם מכירים. הוא לא מתעניין בכלל בפטרוכימיה אבל במה הוא כן התעניין במניות בזן שלנו כנושי פטרוכימיים. סרבנו למכור לו.
- 11.האריה 27/04/2025 13:58הגב לתגובה זוצודק ב100%המרווחים הגדולים אלו חברות התיווךהייתי שם
- 10.יוסי 27/04/2025 13:42הגב לתגובה זוהבנתך בקפריסין כנראה שואפת לאפס. הקפריסאים הם יוונים כמו שהנורבגים הם שבדים ! כמו שהספרדים הם פורטוגלים.מה הקשר קפריסאים הם קפריסאיםרבים מהם עם שורשים בריטיים עקב ההיסטוריה ובעשורים האחרונים גם הרבה גיאורגיים.הלואי ובישראל היתה אהבה לישראלים אחים אנחנו כאחד כמו שהקפריסאים אוהבים את הישראלים.פשוט בורות בנושא
- 9.צחי 27/04/2025 13:33הגב לתגובה זוהמקום האנטישמי ביותר בעולם נמצא בקפלן תל אביב. היוונים והקפריסאים הם חסידי אומות העולם לעומת הקפלניסטים.
- נתניהו והימין הביאו טבח הפקרה שכול ויגון שני רק לשואה (ל"ת)קליגולה 28/04/2025 09:01הגב לתגובה זו
- מסכים בכל מילה (ל"ת)קונילמל 27/04/2025 15:32הגב לתגובה זו
- אתה מסית היית רוצה להיות הצפורן של כל אחד מהמפגינים אפס ! (ל"ת)דפנה 27/04/2025 13:43הגב לתגובה זו
- אלי 01/05/2025 18:56ההנהגה החרדית היא בזיון
- דפנה הבחור צודק אתם מלאים שנאה ואפס תוכן (ל"ת)אסף 27/04/2025 14:27
- 8.אנונימי 27/04/2025 13:21הגב לתגובה זונוצר מצב שאם אתה רוצה למכור נכס שקנית בקפריסין או ביוון. רוב הסיכויים שרק ישראלי יקנה ממך. אני עברתי את זה באופן אישי. המקומיים לא כל כך ממהרים לקנות. אז אל תתפתו לכל השרלטנים שרוצים למכור לכם נכס בחול
- 7.איתן 27/04/2025 13:16הגב לתגובה זומה שמוכיח שכל המגיבים מגיבים מפוזיציה או בוטים
- 6.איתןאנונימי 27/04/2025 12:52הגב לתגובה זוכולנו נעזוב וההשקעה הכי גרועה תהפוך לישראל בלי רופאים שברחו בלי הייטק שהחרהתם הלי מהנדסים שהם קפלניסטים נשאר עם הבביל וכתב שתמיד הפסיד בהשקעות במטחתודה ולא להתראות לנטוש
- ישי 27/04/2025 13:32הגב לתגובה זואיזה מזל שעד היום הואלתם בטובכם להחזיק את המדינה כלכלית.איזה מזל..........על כל שמאלן יש לפחות 2 ימניים. בכל מגזר כולל בהייטק.שלום ולא להתראות.
- 5.כולם מפגרים ואתה היחיד שחחם...בדרך כלל זה להיפך... (ל"ת)אנונימי 27/04/2025 12:51הגב לתגובה זו
- 4.ליצן טיפש 27/04/2025 12:50הגב לתגובה זואז מה עדיף לקנות בישרעהל המדינה שבאופן חד משמעי כבר שנים הכי מסוכנת ליהודים בעולם המדינה הרקובה והמושחתת שמריצה פירדמידת נדלן מסוכנת במחירים הכי גבוהים בעולם ומנוהלת עי חבורת זבלים מושחתת וחסרי יכולת בחרא הזה עדיף להשקיע
- אז למה אתה פה קולחוזניק שטוף שנאה (ל"ת)כגן 29/04/2025 20:14הגב לתגובה זו
- ישי 27/04/2025 13:30הגב לתגובה זומעולה.ביי.
- 3.הקבלנים הפושעים בלחץ כי הם יודעים ההשקעה הכי גדולה בישראל (ל"ת)רועי 27/04/2025 12:49הגב לתגובה זו
- 2.אנונימי 27/04/2025 12:48הגב לתגובה זולא יודע מי זה הכותב אבל לא הייתי לוקח אותו כיועץ השקעות.לראות רק את הפן השלילי ולא להתעמק בכל נושא נשמע לי חובבני.
- 1.אנונימי 27/04/2025 12:35הגב לתגובה זומהיום שהפכנו למדינה אלימה שמשתוללת נגד כל מי שלא מסכים עם המנהיג העליון של המפלגה הפשיסטית התנהגות האלימה של המתנחבלים חיסול הדמוקרטיה היא והתנהלות של הצבא המוסרי בעולם אנחנו מצורעים בעולם.
- המנהיג הפשיסט אהרון ברק או ראש הגסטפו רונן בר (ל"ת)טרזן 27/04/2025 17:07הגב לתגובה זו
- ישי 27/04/2025 13:29הגב לתגובה זוהבנו שאתה על מזוודות ולא מתאים לך ארץ סופר מושחתת כישראל.האם אתה עובר ליוון או קפריסין
- אנונימי 27/04/2025 13:22הגב לתגובה זותפסיק לקלל לשנוא ולהסית והכי חשוב די עם החרם עם קצת רצון אפשר להסתדר
- דמוקט 27/04/2025 13:55עוד כישלון של מערכת החינוךדמוקרטיה היא זכויות פרטאחרי כן שוויון זכויות והזדמנויותואז החלטת הרוב בכל נושא כל עוד לא סותר את שני העקרונות הקודמיםואגב שוחד לאורלי לוי שיקלי סילמן טובה עד הסוף וגידון זו לא החלטת רוב
- לא נראה שהרוב בחר בדיקטטורה (ל"ת)התבלבלת קצת 27/04/2025 13:42
- בעיה כשהרוב הוא בור עני ונשלט עי מלהטטי מוח חלולים (ל"ת)100 27/04/2025 13:39