מס' תלונות הגולשים בפורומים לצרכנות גדל השנה ב-65%

מסריקת הפורומים המובילים שבצעה "גוב קרטין עתונות ותקשורת" עולה, כי סה"כ נרשמו כ-4,056 תלונות, לעומת כ-2,470 תלונות אשתקד. בין החברות "המובילות" ולא בגאון: אולסייל, הוט, סלקום, אורנג' ויס
שרון שפורר |

במהלך 2004 ניכרה מגמת גידול משמעותית במספר תלונות צרכנים ברשת האינטרנט. סה"כ נרשמו כ-4,056 תלונות במהלך 2004, לעומת כ-2,470 תלונות אשתקד - גידול של למעלה מ-65%. נתונים אלו עלו מסריקת הפורומים המובילים שבצעה מחלקת האינטרנט בחברת יחסי הציבור "גוב קרטין עתונות ותקשורת". את המקום הראשון בממוצע השנתי תפסו קטגוריות 'מוצר פגום' ו'שרות לקוי' עם תלונות בשיעור של כ-21%. במקום השני נמצא נושא אתרי מכירה ברשת עם ממוצע שנתי של כ-14%. ובמקום השלישי נמצא נושא 'הטעיית צרכנים' עם 10%. בהמשך לשלישיה המובילה מככבות חברות הסלולור עם תלונות בשיעור שנתי ממוצע של כ-6% ולאחריהן חברות הכבלים עם 5% מהתלונות. ב-2004 נרשמו שש קטגוריות מובילות של תלונות צרכנים: מוצר פגום (22%), שירות לקוי (21%), אתרי מכירה ברשת (14%), הטעיית צרכנים (10%), חברות סלולר (6%) חברות כבלים (5%). עשר החברות "המובילות" בתלונות צרכנים הן: אולסייל, הוט, סלקום, אורנג', יס, נטאקשן, סקאל, פרסי ווואלה שופס. על פי גוב קרטין, בשנה האחרונה נצפו כמה תופעות חדשות בתחום הפעילות הצרכנית באינטרנט: גולשים מעלים בלוגים (יומנים אישיים) בנושאים צרכניים או משלבים תלונות צרכניות בבלוגים האישיים שלהם, גולשים רבים שואלים או מבקשים עצה בפורומים לצרכנות לפני רכישת מוצר או שירות, ונענים בשמחה הן מהמשתתפים האחרים והן ממנהלי הפורומים, גולשים שולחים אזהרות צרכניות לחבריהם בדו"אל שרשרת ומבקשים מהם להפיץ את התלונה לגולשים רבים. מנהל מחלקת האינטרנט בגוב קרטין, אבי קרטין אומר כי מסריקה שוטפת של פורומים ואתרים המפרסמים מידע צרכני (במשך יותר משלוש שנים) נראה כי מעטות החברות המסחריות והגופים הציבוריים המנטרים ועוקבים אחרי תלונות גולשים נגדם וכמובן שאינם עונים ופותרים את בעיות הגולשים. בחודש דצמבר נרשמו 266 תלונות ויותר מ-5500 תגובות לתלונות אלו, לעומת 326 תלונות בנובמבר ולמעלה מ-6000 תגובות.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה