חברת סורבה
צילום: יחצ

חברת הסטארט-אפ הישראלית סורבה גייסה 21 מיליון דולר בסבב סיד

החברה פיתחה פלטפורמה המאפשרת לעובדים להמיר לכסף את ימי החופשה שצברו, ופועלת בעיקר בארה"ב; לפי גורמים בשוק, החברה מכוונת להנפקה בוול סטריט, ולא מכוונת לאקזיט. אולם, ההנפקה לא צפויה להתרחש בשנתיים הקרובות. 
סתיו קורן |

חברת הסטארט-אפ סורבה (Sorbet) שפיתחה פלטפורמה המאפשרת לעובדים להמיר לכסף את ימי החופשה שצברו, מודיעה על סבב סיד (סבב גיוס ראשוני) במסגרתו גייסה 21 מיליון דולר. החברה פועלת בארה"ב, ולפי גורמים בשוק, החברה מכוונת להנפקה בוול סטריט, ולא מכוונת לאקזיט. אולם, ההנפקה לא צפויה להתרחש בשנתיים הקרובות. 

בחודש אפריל הכריזה החברה על סבב סיד של 6 מיליון דולר, כעת נוספה לסבב השקעה של 15 מיליון דולר בהובלת קרן Group 11 של דובי פרנסס ובהשתתפות המשקיעים הקיימים: הקרנות ויולה ונצ'רס, מירון קפיטל ו- Global Founders Capital.

לפי נתונים שהחברה אספה, ערכם הכספי של ימי חופש לא מנוצלים בארה"ב מגיע בכל שנה ליותר מ-270 מיליארד דולר. שמצד אחד אינם נזילים לעובד כל עוד הוא מועסק בחברה, ומצד שני כלואים כחוב במאזן המלווה את אנשי הכספים של החברה ללא שליטה. זאת משום שביום בו העובד מחליט לעזוב, מקום העבודה יהיה חייב לשלם לו את כל ימי החופשה אשר צבר.

בעזרת הפלטפורמה ניתן להעביר את הכסף הצבור לכרטיס דביט טעון של ויזה, איתה יש לסורבה יש הסכם ובאמצעותו היא מציעה לעובדים הצעות לחופשות, חוויות ואטרקציות פרסונליות לחופשה. בנוסף החברה מדווחת על הרחבת הפעילות לטריטוריה חדשה באוסטרליה במקביל לפעילות הקיימת בארה"ב. החברה הוקמה בשנת 2019 על ידי ויטל אילת-רייכל מנכ"לית החברה. 

לדברי ויטל אילת-רייכל, מייסדת-שותפה ומנכ"ל Sorbet: "שוק העבודה עובר טלטלה ובשבועות האחרונים קיבלנו גל של פניות מגוונות, החל מארגונים המעסיקים מאות עובדים ועד לארגוני ענק המעסיקים עשרות אלפי עובדים בכל רחבי ארה"ב. להפתעתנו, על אף שאנו פועלים רק בשוק האמריקאי, התחלנו לקבל פניות ממדינות נוספות ברחבי העולם. היה ברור שיש פה הזדמנות ייחודית לפעול מהר יותר ובצורה נרחבת יותר ממה שתכננו".

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה