אחת מקטלוג אוטו: סובארו XV

בכל שבוע נציג לכם מכונית אחת מקטלוג אוטו, הכולל את כל המכוניות המשווקות בישראל. והפעם: סובארו XV
מערכת אוטו |

סובארו XVשם מלא: סובארו XV
אחיות לפלטפורמה: סובארו אימפרזה

מתחרים עיקריים: יונדאי ix35, ניסאן קשקאי, קיה ספורטאז', פורד קוגה, מאזדה CX-5, טויוטה ראב 4, מיצובישי אאוטלנדר
 

כדאי לדעת עליו: ה-XV הוא למעשה גרסת הקרוסאובר של סובארו אימפרזה, אך הוא משווק כדגם נפרד. כפי שהרגילה אותנו סובארו, הוא נראה ממש כמו ההגדרה לקרוסאבר – כלומר, משפחתית עם אופי של רכב פנאי. במציאות הוא נראה טוב ובעל נוכחות מרשימה מהמצופה, הרבה בזכות חישוקי 17 אינץ' יפים ואפשרויות צבעים נאות. על הצד השלילי, רוב המתחרים נראים גדולים ממנו ויש מי שזה עשוי להפריע לו. מה שקצת הפריע לנו זה תא הנוסעים, שנראה בסדר (וגם איכות החומרים טובה) אבל מזכיר מדי את המשפחתית עליה הוא מבוסס. המרווח סביר, הספסל האחורי מעט קצר ונפח תא המטען אינו גדול.
 
 

ה-XV משווק כאן עם מנוע 2.0 ליטר שמספק 150 כ"ס ו-20.2 קג"מ ב-4,200 סל"ד. הוא משודך לתיבה אוטומטית רציפה וההנעה כפולה – בעוד רוב המתחרים מציעים הנעה קדמית בלבד במחירים הללו. הביצועים סבירים אך לא ממש נמרצים ונוחות הנסיעה מעט נוקשה בכביש – אך משתפרת במהירויות גבוהות. היכולות בשטח טובות מהממוצע לקטגוריה וה-XV אפילו ממש מהנה בשבילי הכורכר.

בשביל רכב פנאי עם הנעה כפולה ויכולת סבירה בשטח, סובארו XV הוא אופציה ייחודית למדי. בגרסת הבסיס האבזור מעט דל, אך במאובזרת המצב משתפר והיא מהווה תמורה די טובה למחיר.
כל מה שטוב: מראה למי שאוהב, יכולת שטח.
כל מה שרע: אבזור בגרסת הבסיס, תא מטען צנוע.
מה מקבלים: רכב פנאי עם מראה מופנם ויכולת שטח טובה מהצפוי.
גרסה נבחרת: המאובזרת.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
חשבון חשמל (X)חשבון חשמל (X)

חשבון החשמל יעלה ב-1.5% בינואר - איך תוכלו להוריד אותו ב-6%?

איך אפשר לחסוך 300-400 שקלים בשנה, מה קורה בשוק החשמל, ואיך לקבל הנחות גדולות יותר?

אדיר בן עמי |
נושאים בכתבה חשבון חשמל

חשבון החשמל שלכם יעלה בינואר. התעריף יעלה ב-1.5% ומדובר בכ-6 שקלים לחודש לצרכן ממוצע. מדובר על עלייה שנתית של כ-70 שקל בשנה. אולי לא סכם גדול, אבל כשעולים המחירים והתעריפים מכל הכיוונים זה מצטבר. אבל יש דרכים להוזיל את עלויות החשמל. חשבון ממוצע עשוי לרדת ב-300 שקלים בערך, אם תעברו לספקים החדשים. 

כ-350 אלף משקי בית ועסקים עברו לספקים החדשים ים, מדובר על פחות מ-10% ממשקי הבית והעסקים. הרוב ממשיך לשלם את התעריף של חברת החשמל, למרות שהוא יקר יותר. האפשרות לעבור לספקים החדשים קיימת כבר שנה וחצי, אבל אי אפשר להכתיר אותה כהצלחה. אין גם פרסום משמעותי, ומעבר להכל - אין תמריץ מספיק גדול (כ-25 שקל בחודש) ויש חשש לעבור מחברת החשמל. אנשים שרגילים לחברת החשמל ומרגישים בטוחים איתה, יסכימו וירצו לעבור, אבל התמריץ צריך להיות גדול יותר וצריך להסביר להם שאין שום שינוי בתשתיות.  

הספקים ממשיכים עם אותה אספקה ותשתית, שנותרת בבעלות חברת החשמל. ולמרות זאת המעבר איטי, אם כי בקצב הזה, נגיע למעל 500-520 אלף משפחות עוד שנה. מהפכות לא נעשות תוך יום, אולי זה הקצב שהשינויים האלו מחלחלים לציבור. בכל מקרה, המעבר פשוט: הזנת פרטי חשבון באתר הספק, אישור תוך יום-יומיים, ללא ניתוק או שינוי טכני.

הנחות של עד 400 שקלים בשנה

ההנחה נעה בין 5% ל-7% על רכיב האנרגיה. לצרכן ממוצע שמשלם 400 שקלים חודשיים (4,800 שקלים שנתיים), החיסכון השנתי עומד על 240-336 שקלים. במשקי בית עם צריכה גבוהה יותר החיסכון מגיע בקלות ל-400 שקל בשנה.

מעבר לכך, המסלולים המבוססים על שעות שיא (12:00-17:00) ושפל (23:00-7:00), מציעים פוטנציאל גבוה יותר: הנחות של 15% בשעות היום ו-20% בלילה, שיכולות להגיע ל-15-20% חיסכון כולל. ד