אחת מקטלוג אוטו: ניסאן מיקרה

בכל שבוע נציג לכם מכונית אחת מקטלוג אוטו, הכולל את כל המכוניות המשווקות בישראל. והפעם: ניסאן מיקרה
מערכת אוטו | (1)

ניסאן מיקרהשם מלא: ניסאן מיקרה
אחיות לפלטפורמה: ניסאן נוט, ניסאן טידה

מתחרות עיקריות: רנו קליאו, סוזוקי סוויפט, פורד פיאסטה, שברולט סוניק, הונדה ג'אז, קיה ריו, יונדאי i20, אופל קורסה
 

כדאי לדעת עליה: הדור הנוכחי של המיקרה נמצא איתנו מ-2011 (הוצג ב-2010), אך מצליח להרגיש ותיק יותר. היא מגיעה אלינו מהודו ומבטיחה הוזלה בעלויות, צריכת דלק טובה ורשימת אבזור נאה למדי. אך את ההבטחות היא מתחילה להפר כבר במבט ראשון עם עיצוב אנמי ופשוט, ובמבט שני עם תא נוסעים לא איכותי בעליל. גם רשימת האבזור המרשימה, הכוללת מערכת שמע מקורית ובלוטות', כשהגרסה המאובזרת מגיעה גם עם בקרת אקלים ובקרת שיוט – מצליחה לאכזב. מערכת השמע רחוקה מלהיות מושלמת, החלונות החשמליים מאחור הם בהתקנה מקומית והלחצנים עושים רושם זול. למרות שיש לה 6 כריות אוויר, ציון מבחני הריסוק שלה עומד על 4 כוכבים בלבד.

מתחת למכסה המנוע הציבה ניסאן יחידה משולשת-צילינדרים בנפח 1.2 ליטר עם הספק של 80 כ"ס. מדובר במנוע חלש יחסית, רועש ומחוספס. על הצד החיובי – צריכת הדלק מצוינת. המיקרה היא מכונית נוחה, אך תא הנוסעים רועש ונתון לרעידות המנוע. ההתנהגות בכביש לוקה בחסר ואין הרבה אחיזה.
 
 

מחיריה של המיקרה נמצאים בקו אחיד עם הממוצע לקטגוריה. הגרסה הידנית מוצעת ב-75,000 שקלים ולא פחות כפי שחשבנו בתחילה, והאוטומטית ב-100,000 ו-101,000 שקלים, בהתאם לרמת האבזור. זאת אומרת שלמרות רשימת האבזור המכובדת, התמורה למחיר לא עומדת ברמה המקובלת כיום בקטגוריה.
 
כל מה שטוב: צריכת דלק, רשימת אבזור.
כל מה שרע: עיצוב, איכות תא נוסעים, התנהגות, בטיחות.
מה מקבלים: סופרמיני מוזלת, רק בלי ההוזלה.
גרסה נבחרת: הידנית, בגלל החיסכון בדלק.

תגובות לכתבה(1):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    יניב 12/05/2013 14:02
    הגב לתגובה זו
    לא הייתי סומך על רכב מהודו מה שגם עושה רושם מהכתבה שהוא לא משהו. למה להחליף סוס טוב??
סמוטריץ ממשלהסמוטריץ ממשלה

סמוטריץ' חשף את מפת הריבונות - באמירויות הזהירו מקריסת 'הסכמי אברהם'

שר האוצר בצלאל סמוטריץ' הציג את התכנית שלו להחלת ריבונות ישראלית על יהודה ושומרון; באבו דאבי הגיבו בחריפות והזהירו: "מהלך חד צדדי זה קו אדום שיערער את ההסכמים"

מנדי הניג |

שר האוצר בצלאל סמוטריץ' העלה היום מחדש את נושא החלת הריבונות הישראלית ביהודה ושומרון, מהלך אותו הגדיר "צורך ביטחוני והיסטורי". בהצהרה שנשא לצד יו"ר מועצת יש"ע ישראל גנץ, הבהיר סמוטריץ' כי כוונתו היא להחיל את החוק הישראלי על 82% מהשטחים, תוך השארת 18% בלבד בידי הפלסטינים. "מקסימום שטח - מינימום ערבים", לדברי סמוטריץ'.

סמוטריץ' ציין שהמהלך זוכה לתמיכה רחבה בכנסת, כולל בקרב חלק מחברי האופוזיציה. "71 חברי כנסת תמכו בהחלטה, מול חמישה בלבד שהתנגדו", אמר. סמוטריץ' חזר והדגיש כי לדעתו מדובר בצעד שיש לגביו קונצנזוס לאומי, והוסיף כי הדיון שהוקפא צפוי להתחדש מחר בערב ביוזמת ראש הממשלה בנימין נתניהו.

הוא גם התייחס לאירועי ה-7 באוקטובר ואמר כי "מעט מאוד אנשים עוד חושבים שישראל יכולה להרשות לעצמה להכפיל את עזה פי עשרים ולתת לשטח כזה, ששולט גיאוגרפית על מרכזי האוכלוסייה, להפוך למדינת טרור". הוא הזכיר את החלטת הכנסת מלפני יותר משנה, שבה נשללה האפשרות להקמת מדינה פלסטינית, וטען כי ריבונות ישראלית היא הדרך להבטיח שמדינה כזו לא תקום.

באמירויות לא נשארו אדישים

זמן קצר לאחר הצהרתו, מסר גורם רשמי באיחוד האמירויות לסוכנות רויטרס כי כל מהלך ישראלי חד צדדי של סיפוח יהודה ושומרון יהווה מבחינתם "קו אדום". באבו דאבי הזהירו כי מהלך כזה יערער בצורה חמורה את הסכמי אברהם - ההסכמים שנחתמו ב־2020 והובילו לנורמליזציה ביחסים בין המדינות וגם יכול להעמיד בסכנה הסכמים עתידיים נוספים.

באמירויות הזכירו כי עצירת תוכניות הסיפוח הייתה אחד התנאים המרכזיים שהובילו לחתימת ההסכם מול ישראל. שר החוץ עבדאללה בן זאיד הדגיש אז בטקס החתימה כי נתניהו "בחר בשלום ועצר את הסיפוח בשטחים הפלסטיניים", והציג זאת כצעד שסלל את הדרך לנורמליזציה. "אנחנו עדים למגמה שתיצור מסלול טוב יותר למזרח התיכון", אמר אז בן זאיד.