שיערוכים שליליים העיבו: קרדן אן.וי דיווחה על הפסד נקי של 36 מ' אירו ברבעון
חברת ההחזקות קרדן אן.וי הנסחרת בבורסה בת"א ובבורסה בהולנד פרסמה את דוחותיה הכספיים. ברבעון השני רשמה החברה הפסד נקי בסך של כ- 36 מיליון אירו. החברהה הקטינה את החוב הפיננסי נטו שלה ושל חברות ההחזקה שבשליטתה בכ- 188 מיליון אירו גם בעקבות מכירת החזקה של 16% חברת GTC פולין.
קרדן אן.וי מתמקדת בשלושה תחומי פעילות עיקריים: נדל"ן (GTC), שירותים פיננסיים (KFS) ותשתיות מים (Tahal). החברה מנהלת את עיקר פעילויותיה בשווקים המתעוררים במרכז-מזרח אירופה ובסין.
נדל"ן (GTC)
תרומת המגזר היא הפסד רבעוני של 4 מיליון אירו לעומת הפסד בסך של מיליון אירו בתקופה המקבילה אשתקד, בעיקר כתוצאה משערוך שלילי של נכסי נדל"ן להשקעה במרכז-מזרח אירופה שהסתכמו לסך של 11 מיליון אירו.
שירותים פיננסים (SKF)
מגזר הבנקאות ואשראי קמעונאי רשם הפסד בסך 14 מליון אירו, כמעט ללא שינוי בהשוואה להפסד בסך של 13 מליון אירו בתקופה המקבילה אשתקד. רוב ההפסד ברבעון השני (10 מליון אירו) מיוחס לשערוך שלילי בעקבות הפער שבין התמורה הצפויה ממכירת Sovcom Bank לבין שוויו של הבנק בספרים.
תשתיות מים (תהל)
המגזר תרם הפסד בסך של 5 מליון אירו ברבעון, לעומת רווח של מליון אירו בתקופה המקבילה אשתקד. ההפסד מיוחס, בין היתר, להוצאות רה-ארגון בסך כולל של 2 מליון אירו.
ליסינג תפעולי והשכרת רכב (אוויס) תרם הפסד בסך מיליון אירו לעומת תוצאה מאוזנת בתקופה המקבילה אשתקד. מכירת כלי רכב (UMI) תרם רווח בסך 2 מיליון אירו בדומה לתקופה המקבילה אשתקד.
לדברי אלאן איצקוביץ, יו"ר הדירקטוריון המנהל: "במהלך החציון הראשון נקטנו במספר צעדים משמעותיים לצורך הפחתת המינוף ומיקוד הפעילות של קרדן אן.וי. בכוונתנו להרחיב את פעילות הייזום והפיתוח של נכסים מניבים בתחום הנדל"ן ותשתיות המים בשווקים מתעוררים בכלל ובאסיה בפרט, על ידי שימוש בפלטפורמות הקיימות שלנו וכן באמצעות פלטפורמות חדשות."
- 2.אלי המלך 30/08/2011 12:17הגב לתגובה זואני לא מבין ,איך יתכן שהם מפסידים בכל המגזרים.כבר שנים הם לא מרוויחים .אולי תחשבו קצת ותבינו שאתם לא פוגעים.הנהלה שמביאה הפסדים בכל רבעון ובכל שנה צריכה לשלם את המחיר.אנחנו בעלי המניות מדממים כבר שלוש שנים. עד מתי ?
- 1.אמנון 30/08/2011 11:08הגב לתגובה זותפסיקו לעשוק את המשקיעים . תחדלו מלקיחת משכורות עתק על חשבון הפסדים . הוצאות הנהלה וכלליות עולות כל שנה במספרים אדירים ובעשרות אחוזים בזמן שהמניה קורסת והמשקיעים מפסידים. מחזיק מניות כבר שנתיים ומצטער על היום הזה הלוואי ויתבעו את ההנהלה כמו שעשו באילקס מדיקל.
- צריך להיות ממש מוכשרים בשביל להפסיד כל כך (ל"ת)הרבה כסף 30/08/2011 11:19הגב לתגובה זו

לאור "ליקויים מקצועיים" אלביט ותע"א הוצאו מהתערוכה האווירית בדובאי
במכתב שנשלח שעות אחרי התקיפה בדוחא, תוארו הסיבות הרשמיות, אך הטענה היא השהחלטה התקבלה כבר קודם לכן באופן בלתי רשמי, כחלק ממהלך מתואם להרחיק את ישראל מהאירועים הביטחוניים המרכזיים באזור
מארגני תערוכת התעופה של דובאי הודיעו למספר חברות ביטחוניות ישראליות כי הן אינן מוזמנות להשתתף באירוע הבינלאומי שייערך בנובמבר הקרוב. וכך, היחסים בין ישראל לאיחוד האמירויות, שנבנו בקפידה מאז הסכמי אברהם ב-2020, ממשיכים להיסדק תחת כובד ההשלכות של העימות
הממושך בעזה.
מארגני התערוכה שלחו מכתבים למספר חברות ביטחוניות מישראל, ביניהן התעשייה האווירית ואלביט מערכות אלביט מערכות 0.94% , ובהם נכתב כי השתתפותן לא תאושר. על הנייר, הסיבה היא "ליקויים מקצועיים", אך זוהי כנראה תגובה להתקפה של ישראל על אדמת קטאר לפני יומיים. מעבר לתוצאות המיידיות של התקיפה, הגלים שעוררה, כללו הסתייגות של טראמפ (אמנם קלה, אבל בכל זאת), נאום תוקפני של נשיאת האיחוד האירופי ועכשיו, התגובה הלא רשמית של איחוד האמירויות. כזכור, בריטניה מנעה לאחרונה מנציגים ישראלים להשתתף בתערוכת הביטחון הגדולה שלה, וצרפת חסמה גישה של חברות ישראליות לתערוכת הנשק בפאריז ביוני האחרון.
זו אינה הפעם הראשונה שהתערוכה בדובאי מסתבכת בהקשר הישראלי, היות ובנובמבר 2023, שבועות לאחר פרוץ המלחמה בעזה, הדוכנים של התעשייה האווירית ורפאל נותרו ריקים מבלי שניתן לכך הסבר רשמי.
אלביט מערכות, שהקימה יחידה ייעודית באמירויות, והתעשייה האווירית, שהובילה פרויקטים משותפים עם התאגיד הביטחוני המקומי EDGE, היו חלק בלתי נפרד מהתממשקות ההסכמים בין המדינות מאז 2020. הן לקחו חלק גם בתערוכה האחרונה באבו דאבי בפברואר האחרון. משרד הביטחון הישראלי אישר שקיבל את ההודעה מהמארגנים אך לא מסר פרטים.
- אלביט מערכות חושפת את Frontier: מערכת AI חדשה להגנת גבולות
- דירוג 100 הביטחוניות 2025: אלביט ורפאל עלו, תע״א באותו המקום
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
למרות הכל, התעשייה הביטחונית הולכת ומתחזקת
עם זאת, למרות הצהרות על חרמות ועל שקילה מחודשת של רכישות, לאחרונה דווח כי גרמניה, למשל, מתכננת מישראל (באמצעות התעשייה האווירית) שלושה כטב"מים מסוג "איתן" (Heron) תמורת 1.2 מיליארד דולר, וזאת למרות קולות הולכים וגוברים ממדינות רבות באיחוד האירופי להגביר את הלחץ על ישראל כדי לעצור את המלחמה בעזה.

מנכ"ל ראיינאייר שוקל הפסקת פעילות כוללת בישראל
מייקל אולירי, מנכ"ל החברה אמר כי נגמרה לו הסבלנות להנחיות הבטחון המשתנות בישראל וטוען שהחברה לא תחדש את טיסותיה לפני סוף אוקטובר, וספק אם גם אחריו
למרות שלאחרונה נראה היה כי פעילות הטיסות חוזרת לשיגרה כלשהי, מנכ"ל ראיינאייר, מייקל אולירי, מעיב על האופטימיות וטוען כי כי החברה "לא בטוחה אם תחדש את פעילותה בישראל. לדבריו, אין ודאות שתשוב לפעול בישראל, גם לאחר שתסתיים הלחימה בעזה. מייקל אולירי, התראיין לרשת RTE באירלנד והוסיף האשמה ישירה כלפי הרשויות המקומיות: "משחקים איתנו".
ריינאייר הודיעה כבר מוקדם יותר הקיץ כי לא תחדש את טיסותיה לישראל לפני ה-25 באוקטובר. אולם דבריו של אולירי מציבים סימן שאלה מהותי לא רק לגבי הטווח הקצר, אלא גם לגבי חורף 2025-2026. הביקורת שהשמיע אינה חדשה. ריינאייר העלתה בעבר טענות נגד אגרות, תיאומים תפעוליים, ותנאים שהציבו הרשויות בישראל, אך אמירות כאלה, כאשר הן נאמרות בפורומים פומביים, מעידות לרוב על ניתוק במגעים בין הצדדים.
עבור הנוסעים הישראלים הדבר עלול לפגוע בהיצע הטיסות ולהפחית את הסיכוי להורדת מחירים. מצד שני, אלו הן חדשות טובות עבור אלעל, שבכל פעם שיש אירוע בטחוני כלשהו, המנייה שלה מזנקת. מבחינת חברות הלואו קוסט הנוספות, ככל הנראה וויזאייר היא זו שתמלא את החלל.
במהלך 2022, הפעילה ריינאייר למעלה מ-30 טיסות שבועיות מישראל, במחירים נמוכים. ב-2023 אף הצהירה על כוונה להרחיב את פעילותה בישראל, אולם התחזיות האלה התרסקו עם ההסלמה הביטחונית וקריסת תנועת התיירים הנכנסת.
- מנכ"ל ריאנאייר מאיים להעביר מטוסים בעקבות המצב הבטחוני
- חברת התעופה האירית שנמצאת בעמדה תחרותית חזקה יותר מכולן
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
אבל אולירי לא התייחס רק לישראל, אלא גם להשפעות העמוקות של הלחימה בין רוסיה לאוקראינה על תעופה אזרחית באירופה. לדבריו, התקיפה האווירית הרוסית על פולין, שכללה חדירה של רחפנים לשטח המדינה, יצרה שיבושים נרחבים ביום רביעי האחרון, ובאותו יום רק 60% מטיסות ריינאייר יצאו בזמן (לעומת 90% ביום רגיל). נמלי תעופה בוורשה, מודלין, ז'שוב ולובלין נסגרו זמנית, ואולירי הזהיר כי "מדובר באירוע שצפוי להימשך לאורך שנים". לדבריו, "אם האיחוד האירופי והבית הלבן לא ינקטו קו תקיף, עם סנקציות עונשיות נגד רוסיה, ההפרעות האלה לא ייפסקו".