ADTECH מסמנת את האינטראקטיב בישראל: "לא באנו לעשות כסף ולברוח"

חברת הבת של AOL ומהמובילות בעולם בטכנולוגיית הגשת באנר מכריזה היום על רצונה לכבוש את השוק המקומי; "ישראל מתקדמת טכנולוגית ומתנהלת כמין סטארט-אפ מתקדם"
משה בנימין |

בימים בהם ענף האינטראקטיב בישראל מוריד פרופיל ומאופיין במין סטגנציה ונסיגה לעומת ימים סוערים יותר, מודיעה חברת ADTECH מקבוצת AOL על השקתה בישראל.

ADTECH, כראוי לחברה הקשורה בענקית כדוגמת AOL (נקנתה על-ידה ב-2007) הינה מהמובילות בעולם בתחום ה-AD SERVING, הצגה והגשת באנרים באינטרנט. החברה ערכה היום (שלישי) את אירוע ההשקה בישראל במעמד בכירי החברה ובו הצהירה: "ההיכרות של ADTECH לשוק הישראלי, הינה קפיצת מדרגה נוספת בדרך להשגת היעד שלנו להציע את פתרון החברה למפרסמים מסביב לעולם".

ADTECH תציע ללקוחותיה בישראל תוכנה חדשנית, פיתרון אחד, אשר אמור להקל על המפרסמים בניהול המידע ואופטימיזציה של הקמפיינים המקוונים. בין השאר תאפשר התוכנה הפקת נתונים וסטטיסטיקות בזמן אמת ומסמך מפורט מידי בוקר הכולל בתוכו מדדים אנליטיים לגבי הפעילות. לדבריהם פתרונות אלו ונוספים יקלו על החברות בצמצום כח אדם.

עוד מתכננת החברה להציג בחודשים הקרובים שירות של פילוח הצלחת קמפיין לפי מפות. התוכנה תוכל להראות למפרסם את האזור הג"ג ממנו מגיעה כמות ההקלקות הגבוהה ביותר והיכן הוא חלש.

על-פי נתוני החברה והערכותיה, בשנים הקרובות עתיד הפרסום באינטרנט לצמוח על חשבון הצניחה בפרסום בעיתונות. הפרסום באינטרנט יעלה מ-12.6% ב-2009 ל-17.1% ב-2012, כך להערכת החברה. עוגת הפרסום הכללית באינטרנט מתחלקת לפי ADTECH לדיספליי (הצגת באנר) עם 63%, וידאו 35%, מדיה עשירה, 16% ואינטרנט סלולרי 1% בלבד. עם זאת, את הצמיחה הגבוהה ביותר הם צופים לסלולר עם זינוק ל-5% עד 2014.

ארהרד ניומן, מנכ"ל התפעול ומנהל פיתוח המוצר ב-ADTECH אמר היום (שלישי) לאייס כי לחברה ישנם כבר 5 לקוחות איתם הם עובדים בישראל. ביניהם EXTEND MEDIA ו-ICQ.

לשאלה על נתח השוק הצפוי אותו מקווה החברה לכבוש אומר ניומן לאייס: "לנו חשוב להראות ללקוח שאנחנו עושים עבודה טובה. באנו לזמן ארוך ולא כדי לעשות כסף ולצאת מהר. אנחנו מעוניינים במערכת יחסים ארוכת טווח ולכן אנחנו מדברים עם הלקוחות הגדולים ביותר בארץ".

על הבחירה להכנס דווקא לשוק הקטן בישראל אומר ניומן: אנחנו לא חושבים שזה שוק קטן. צריך להסתכל על זה מנקודת מבט אחרת. ישראל מתקדמת טכנולוגית, היא מתנהלת כסוג של סטארט-אפ ובנוסף היא מאוד מקושרת לארה"ב ושאר העולם ולכן בניית הגשר בין ישראל לחו"ל וחזרה זו אחת ממטרותינו".

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
גרי ליבנת' בנק רוטשילד ושות' בישראל. קרדיט: פלורין קאליןגרי ליבנת' בנק רוטשילד ושות' בישראל. קרדיט: פלורין קאלין

יותר מ-1,500 הייטקיסטים ישראליים הצטרפו למועדון המיליונרים בדולרים

5,400 ישראליים הצטרפו למועדון המיליונרים בדולרים במהלך 2024, מתוכם בין 1,500 ל-2,000 הייטקיסטים, כמה מיליונרים חדשים בהייטק יהיו השנה?  

רן קידר |
נושאים בכתבה מיליונרים הייטק

בסוף 2024 נמנו בישראל כ-186 אלף מיליונרים בדולרים, עלייה של 2.9% לעומת השנה הקודמת, המשקפת כ-5,400 ישראלים חדשים שחצו את רף המיליון דולר בנכסים נטו. אפשר להניח שהמספרים האמיתיים הם מעל 200 אלף - זה מגובה גם בנתון של בנק UBS שמציב את ישראל במקום ה-17 בעולם בעושר ממוצע למבוגר, כ-284 אלף דולר. 

לפי דוח של Henley & Partners לשנת 2024, במהלך 2023 נרשמה עזיבה של כ-200 בעלי הון מישראל, בעוד שב-2022 נכנסו כ-1,100 בעלי הון לארץ. מרבית הנוטשים מעבירים את מרכז חייהם לארה"ב, בריטניה ופורטוגל. ובכל זאת, גם לאחר ההגירה, מאזן המיליונרים נטו בישראל ממשיך לעלות בקצב של אלפים בשנה. משנת 2024 יש מצב הפוך - עלייה לארץ, אם כי אין נתונים רשמיים. 

שליש מהמיליונרים החדשים מגיעים מההייטק

שנה שעברה הוגדרה כשנה חזקה להון הטכנולוגי הישראלי. לפי דוח 2024 של PwC , נרשמו 53 עסקאות אקזיט בשווי כולל של 13.38 מיליארד דולר, ו-34 עסקאות מיזוגים ורכישות בהיקף נוסף של 8.95 מיליארד דולר. שש הנפקות (IPO) גייסו יחד 781 מיליון דולר. בסך הכול, 106 עסקאות בתחום ההייטק הגיעו להיקף כולל של 26.7 מיליארד דולר. מתוכן, 8 עסקאות חצו את רף חצי מיליארד דולר (ששווים הכולל עמד על 6.8 מיליארד דולר), ו-23 עסקאות בטווח 100-500 מיליון (ששווים הכולל עמד על 5.8 מיליארד דולר), שמהוות יחד 44% מהיקף השוק. רוב העסקאות היו בתחומי IT & Enterprise Software, סייבר, ואינטליגנציה מלאכותית.

לפי IVC ו-Rise IL, כ-70% מההון שנוצר בעסקאות האלו הגיע לחברות טכנולוגיה. במחקרים קודמים של PwC הוערך כי 15-25% מהמניות בעסקאות הייטק מוחזקות בידי מייסדים ועובדים ישראלים. בהנחת 20% לבעלי מניות פרטיים, ההון החדש שהוזרם ליחידים ב-2024 עומד על כ־4.5 מיליארד דולר. אם מחלקים סכום זה למקבלי רווחים טיפוסיים בטווח 2-3 מיליון דולר, מדובר בכ-1,500-2,000 ישראלים שהפכו למיליונרים חדשים מהייטק בשנה אחת בלבד, כשליש מכלל הגידול באוכלוסיית בעלי ההון בישראל.

שנה שעברה גם התאפיינה גם בזינוק בעסקאות סקנדרי, כלומר עובדים ומייסדים שמימשו אחזקות עוד לפני אקזיט או הנפקה. מדובר בעשרות חברות ישראליות פרטיות, שבהן מימושים של מיליונים בודדים ועד עשרות מיליונים למייסדים. בשנת 2025 יש אומנם תנודות, אך המגמה חיובית - יש גידול בהיקף ההשקעה בהייטק ובאקזיטים. אם על פי הנתונים מעל 1,500 איש בהייטק הפכו למיליונרים, הרי שב-2025 אפשר כבר לדבר על היקף כפול.

בצלאל סמוטריץ
צילום: ועדת הכספים

"לא ייתכן שלאומי הגיע לשווי 100 מיליארד על חשבון הציבור"

שר האוצר מציג את מתווה התקציב - הוא רומז להעלות את המסים על הבנקים או להפחית את הרווחים שלהם לטובת רווחת הציבור:  "בנק ישראל גרם לעלית רווחי הבנקים מ-8 מיליארד שקל ל-30 מיליארד בשנה. זה לא ייתכן" 

צלי אהרון |
נושאים בכתבה בצלאל סמוטריץ'

שר האוצר וצוות המשרד, לצד מנהל רשות המסים, הכלכן הראשי ובכירי המשרד מציגים כעת את מתווה התקציב לשנה הבאה. זה עדיין לא המספרים (נעדכן בהמשך), אבל המסר ברור - המילואימניקים במרכז, המסים לציבור צפויים לרדת; הבנקים על הכוונת. "מי שמשרת מקבל הרבה יותר וזה הכי צודק", אומר בצלאל סמוטריץ', שר האוצר, "אנחנו נוריד מסים לאדם העובד. אנחנו נעשה את זה תוך שמירת המסגרות התקציביות, תוך הטלת מס רכוש ומסים נוספים שצריך להעלותם". 

"הורדת מס הכנסה מעודדת צמיחה. יש תוכנית מפורטת של הורדת מסים. 20% מאוכלוסיית ישראל משלמת 80% מנטל המס. אנחנו נוריד את  נטל המסים ונגדיל צמיחה. זה יהיה במיליארדים גדולים זה לא יהיה בשוליים".

סמוטריץ' סימן כאמור את הבנקים ובצדק -  "ההתנהלות של הבנקים היא שערורייה. אי אפשר לתפוס שהרווח גדל מ-8 מיליארד שקל ל-30 מיליארד בשנה רק כי הנגיד מחליט להעלות ריבית. לא ייתכן שלאומי הגיע לשווי 100 מיליארד על חשבון הציבור".

"במקום שהבנקים יוציאו הרבה כסף על פרסום בכל מקום שיחזירו את הכסף לציבור הלקוחות שלהם. מדברים על גימיקים שהם נותנים לציבור, זה גימיקים. שולי הרווח של הבנקים חסרי פרופורציות. אין שום סיבה למספרים האלו. 

"בקשר ליוקר המחיה, אנחנו באוצר ובממשלה נחושים להוביל רפורמה משמעותית מאוד במשק החלב. אנחנו נשמור על החקלאים. נשמור על החקלאות. נשמור על החקלאות שלנו, נשמור על הנכסים שלנו, אבל נדאג שהמחירים לצרכן ירדו. גם התקציב הביטחוני צריך לעבור חשיבה מחדש וצריך להיות הרבה יותר יעיל. יש הרבה מה לקצץ בתקציב הביטחון".