שחר איבשקובסקי, מנכ"ל גרין אויל. צילום: אלכס קפלןגדות רוכשת את גרין אויל ותיכנס לתחום מיחזור השמנים
בהשקעה של עשרות מיליוני שקלים, קבוצת גדות משלימה רכישת מתקן מחזור שמנים באריאל, ותשלב פעילות משותפת של עובדים ישראלים ופלסטינים, כחלק מאסטרטגיה רחבה לאנרגיה ירוקה
קבוצת גדות , שעוסקת בלוגיסטיקה ובשינוע כימי ותעשייתי, מרחיבה את פעילותה עם רכישת מתקן המיחזור של גרין אויל. מדובר במפעל פעיל מאז 1997, שממחזר שמנים מינרליים והופך אותם לחומרי גלם ומוצרי אנרגיה, במסגרת כלכלה מעגלית. ההשקעה מוערכת בהיקף של עשרות מיליוני שקלים, וכוללת גם הרחבה משמעותית של פעילות המפעל, הכנסת טכנולוגיות חדשות והגדלת קו המוצרים הירוקים.
קבוצת גדות מסופים, שנוסדה בשנת 1958, פועלת בתחומי סחר והפצת כימיקלים, לוגיסטיקה כימית ימית ויבשתית, וייצור לשוק השמנים. מאז 2014 נמצאת בבעלות קרן טנא,
שרכשה אותה מכונס נכסים של חברת אמפל הקורסת, תמורת כ-74 מיליון דולר. טנא ניסתה להנפיק את החברה לפי שווי של 350 מיליון דולר, אך ההנפקה בוטלה בשל פערים מול הגופים המוסדיים. בהמשך, ב-2021, מכרה טנא 40% ממניות גדות לקבוצת ווליו LBH לפי שווי של 280 מיליון דולר.
במקביל לפעילות הליבה שלה, גדות מעמיקה את נוכחותה בתחומי קיימות, אנרגיה ירוקה וכלכלה מעגלית.
מתקן המיחזור של גרין אויל ממוקם באזור התעשייה אריאל, ומופעל על ידי צוות מעורב של עובדים ישראלים ופלסטינים. גרין אויל אנרגיה, מיזם תעשייתי שפועל מאז 1997 באזור התעשייה באריאל, מתמקד במחזור שמנים מינרליים משומשים, בעיקר שמן מכונות, והפיכתם לדלק (סולר) וחומרי גלם תוך שימוש בטכנולוגיה ייחודית מבוססת פטנט קנדי. החברה הייתה פורצת דרך בתחומה, כשהייתה הראשונה בישראל לנהל תהליך מבוקר של מיחזור שמן מכונות . פעילותה נמצאת תחת פיקוח סביבתי מיוחס, בשל תלונות על זיהום ריח, והיא מקבלת שמן גם מאזורים בתוך הקו הירוק ומיהודה ושומרון.
לדברי שחר איבשקובסקי, מנכ"ל גרין אויל, מדובר בצוות שפועל יחד כבר שנים ומהווה דוגמה לשיתוף פעולה
הדדי בתעשייה. המהלך כולו יוצא לפועל לאחר קבלת כל האישורים הדרושים, והמפעל החל לפעול מסחרית בתחילת השנה.
- מתי כדאי למחזר את המשכנתא?
- גרינפיס נגד מיחזור פלסטיק; החברות בתגובה: "האלטרנטיבה גרועה יותר"
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
שחר איבשקובסקי, מנכ"ל גרין אויל: "אנחנו נרגשים להצטרף למשפחת גדות ולהמשיך לפתח את תחום מיחזור השמנים כחלק מקבוצה מובילה בתעשייה. השילוב בין היכולות של גרין אויל לניסיון והעוצמה של קבוצת גדות פותח בפנינו הזדמנויות חדשות להרחיב את הפעילות, לייעל תהליכים ולתת ערך מוסף ללקוחות ולסביבה גם יחד".
עופר לינצ’בסקי, מנכ”ל קבוצת גדות: "זהו צעד חשוב נוסף באסטרטגיה שלנו להרחבת הפעילות בתחומי האנרגיה והקיימות. אנו רואים בחיבור הזה לא רק חיזוק תפעולי, אלא גם מנוע להשפעה חיובית על תעשיית האנרגיה בישראל. יחד נוכל להציע פתרונות מתקדמים יותר, אחראיים יותר ובעיקר כאלו שמביטים קדימה. הצעד הזה משתלב במהלך רחב יותר של הקבוצה להעמקת פעילותה בתחומים בעלי ערך מוסף, לא רק מבחינה עסקית, אלא גם סביבתית וציבורית. בזכות שילוב יכולות בין תשתיות לוגיסטיות מתקדמות, ידע תעשייתי רב-שנים ופתרונות מעולם הקיימות, קבוצת גדות ממשיכה לפעול לקידום חדשנות אחראית – כבסיס לשירות איכותי, לתרומה למשק ולחיזוק מעמדה כמובילה בתחומה".
- 1.יוחננוף 24/07/2025 07:36הגב לתגובה זוהיו זמנים שחברת גדות היתה חברה בבעלות האחים יוחננוף.ועובדיה היו הטובים ביותר חבל שהשתן עלה להם לראש.
שי אהרונוביץ, רשות המסים (עמית אלפונטה)הצעה: עסקים עד מחזור של 300 אלף שקל לא ידווחו למס הכנסה; מה הסיכויים שזה יקרה?
כיום עסקים במחזור של 120 אלף שקל לא מדווחים לרשות המס; המטרה להגדיל את התקרה; למה זה טוב לכולם: לנישומים וגם לרשות המס?
עסקים במחזור של עד 120 אלף שקל לא מדווחים לרשויות המס. הפטור הזה ניתן לפני כשנה והוא מסתמן כהצלחה גדולה. מדובר במעל 150 אלף נישומים שחוץ מלהכביד על התשתיות של רשות המסים, לא באמת הצדיקו את הטיפול בהם. הגבייה באזור אפס, והטפסים והבירוקרטיה לקחו המון זמן ומשאבים גם לנישומים וגם לפקידי מס הכנסה.
ההחלטה הקודמת (הרחבה: רפורמת ה-"עוסק זעיר" כבר עובדת עבור עשרות אלפי ישראלים) היתה פשוטה כי גביית המס כאמור היתה אפסית. כעת מציע שי אהרונוביץ' להרחיב את התוכנית לעסקים עד מחזור של 300 אלף שקל. במספרים האלו כבר יש מס, אם כי, ברוב המקרים נמוך.
עסקים מדווחים לרשויות המס על חברות מס לפי הכנסות בניכוי הוצאות. בעסקים שעד מחזור של 120 אלף שקל (שעם הצמדה זה כבר קרוב ל-130 אלף שקל) רשות המס מגדירה הוצאות לפי שיעור המחזור, בלי הוכחת תשלום ובלי לשבור את הראש עם איסוף חשבוניות. יש כאלו שזה מתאים ונוח להם. אלו שיש להם יותר הוצאות יכולים להגיש אותם, אבל גם ככה הם לא עומדים ברף המס.
עסקים עם מחזור של 300 אלף, אמורים לקבל שיעור הוצאות מסוים כמוכר מבלי להוכיח זאת, אבל נראה שבמקרה הזה יהיו הרבה שיש להם יותר הוצאות. הם ידווחו במסלול הרגיל. כלומר, רשות המס תבטיח את עצמה על ידי כך שתאשר הוצאות אבל לא בסכום משמעותי מדי. וככה תהיה חבות מס לעסקים האלו.
- גם בצפון: בכל עסק שלישי נתפסו ליקויי ספרים - האם זה קל מידי?
- משבר מתמשך: העסקים הקטנים בסין עדיין מתקשים להתאושש
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ולכן, יפנו אליה, רק כאלו שבאמת אין להם הוצאות משמעותיות. כל תוכנית כזו מקלה על המערכת, מקלה על הנישומים, וצריך לזכור שגם אין כאן פתח למילוט, הונאות, שקרים, ושמרווח הביטחון של רשות המס הוא גדול, תשלום המס במספרים האלו בהינתן הוצאות הוא נמוך מאוד, במקרה המקסימלי כמה אלפים בודדים בחודש.
מצד שני מדובר על כמות גדולה של נישומים. על פי ההערכות יש כמה מאות אלפים שנופלים בקטגוריה הזו.

אמריקן איירליינס חוזרת לטוס לישראל - התחרות תעלה, המחירים ירדו?
מי החוזרות, מי תיפגע מכך - על שוק התעופה הצפוי בחודשים הקרובים
אמריקן איירליינס חוזרת לישראל במרץ 2026 - גם חברות נוספות מאותתות על חידוש קווים. אחרי תקופה ארוכה של היעדרות, אמריקן איירליינס, אחת משלוש ענקיות התעופה האמריקאיות, הודיעה כי תחזור להפעיל טיסות ישירות לישראל החל מה-26 במרץ 2026. החברה מצטרפת ליונייטד איירליינס ולדלתא איירליינס שכבר חידשו את פעילותן בקווים לישראל במהלך יולי וספטמבר.
ההודעה של אמריקן איירליינס נתפסת בענף כסימן חיובי למגמה של חזרת השוק לשגרה, זאת לאחר קריסה כמעט מוחלטת של קווי התעופה הבינלאומיים עם פרוץ מלחמת חרבות ברזל ב-7 באוקטובר 2023. במהלך השנה שלאחר מכן, מרבית חברות התעופה הזרות עצרו את קווי הטיסה שלהן לתל אביב, ורק בתחילת 2024 החלה חזרה הדרגתית, אם כי לסירוגין היא הופסקה שוב על רקע המלחמה ביוני עם איראן והתקפות החות'ים.
החזרה הזו מבורכת לתחרות, אבל לא בטוח שזה יוריד את המחירים שכבר ירדו - טיסה לארה"ב ב-700 דולר: התעופה הבינלאומית חוזרת ומחירי הכרטיסים בנפילה
לא רק אמריקה: גם חברות מאירופה ואסיה מאותתות על חזרה
לצד חברות התעופה האמריקאיות, ניכרת התעוררות גם בקרב שחקניות אירופיות ואסייתיות שחזרו לפעילות בארץ. למעשה, יש כבר רשימה ארוכה של חברות ששבו לפעילות בישראל, בהן יונייטד, דלתא, KLM, לופטהנזה, סוויס, אג'יאן, אייר פראנס, וויזאייר, איתיחאד ופליי דובאי. גם חברות קטנות יותר כמו פליילילי, טארום, גאורגיאן איירווייז וסייפרוס איירווייז שבו להפעיל טיסות סדירות. בשבועות הקרובים צפויות להצטרף גם סקיי אקספרס (החל מ־2 בדצמבר) ו־SAS (החל מ־26 באוקטובר). כנסו כאן לתמונת מצב מלאה: חברות התעופה שחזרו לישראל: תמונת מצב
מי שסובלת מחזרת חברות התעופה הזרות היא אל על. החברה היתה סוג של מונפול על הקווים העיקריים בשנתיים של מלחמה והיא גרפה רווים עצומים של כ-400-500 מיליון דולר בשנה. זה לא יחזור ועדיין אל על עשויה להמשיך ולספק רווחיות טובה בעיקר בזכות נתח גדול משוק התעופה המקומי, לצד התייעלות שהיתה ולצד מחירים עדיין גבוהים בשל המצב העולמי בשוק התעופה שבו יש מחסור במטוסים. הביקוש למטוסים ול"מושבים" גדול ויוצר בהתאמה עליות מחירים.
