תביעה ייצוגית בסך 20 מיליון שקל נגד נמל אשדוד

"הנמלים מתנהלים יותר גרוע מבזאר תורכי, הזלזול בלקוח, וחוסר האמינות הם כרטיס הביקור של הרפורמה שנעשתה בנמלים", כך אומר גבי בן הרוש, יו"ר מועצת המובילים והמסיעים, המועצה המכינה את התביעה
יוסי פינק |

"זה נגמר, לא נסבול יותר את הנזקים שגורמים הנמלים וסוכני האוניות לחברות ההובלה וההסעה", כך אומר היום גבי בן הרוש יו"ר מועצת המובילים והמסיעים בישראל. המועצה מכינה הגשת תביעה ייצוגית בסך של 20 מיליון שקלים, נגד נמל אשדוד ונגד סוכני הנסיעות, האחראים, לדבריה, לאובדן של אלפי שעות עבודה לחברות ההובלה בגין המתנות ארוכות בנמלים הנכפים עליהם מדי יום ביומו.

גבי בן הרוש יו"ר מועצת המובילים והמסיעים אומר, כי "הגיעו מים עד נפש, זה נגמר, מי שאחראים להפסדים של חברות ההובלה ישלמו את המחיר. ההפקרות נגמרה" . לפי חישובים שנעשו בחברות ההובלה נגרמו לחברות נזקים במהלך שנה זו בסדרי גודל של מאות אלפי שקלים לכל חברה, יחד מסתכם הנזק בכ- 20 מיליון שקל.

חברת שא עפר חברה ארצית להובלה הציגה דרישה למועצת המובילים והמסיעים, לתבוע מנמל אשדוד סך של 80 אלף ש"ח על נזקים שנגרמו לה ביום אחד בלבד ביום 28/8/2007.

מהמועצה נמסר, כי חברת סע-שא שלחה מכתב אזהרה לחברת נמל אשדוד על הנזקים שנגרמים לה מהמתנות ממושכות ומאי עמידה בלוחות הזמנים של התחלות העבודה. במקום שעל הנמל להתחיל פריקה וטעינה בשעה 0630, מתחילה העבודה בשעה 1030 .

"הזלזול בלקוח, וחוסר האמינות של שלטונות הנמל הם כרטיס הביקור של הרפורמה שנעשתה בנמלים" אומר גבי בן הרוש . "מעולם לא נעשתה רפורמה כל כך שלומיאלית כפי שנעשתה בנמלים. במקום שתהיה רשות אחת לנמלים החולשים על היבוא והיצוא של המדינה. מתנהלים הנמלים יותר גרוע מבזר תורכי . אנדריגנוס מעין זה לא מוכר בשום נמל בעולם, יש רגולטור, יש מנהל נמל, רשות ממשלתית דירקטוריון. הנושא הקריטי ביותר לוויסות העבודה בנמלים הוא זימון אמצעי הובלה מהנמל. תפקיד זה אינו נתון בידי מנהלת הנמל, אלא בידיהם של סוכני האוניות, דבר שאין לו אח ורע בעולם הספנות. בכל נמל בעולם מתאמים את הזמת המשאיות עם חברות ההובלה" כך אומר בן הרוש.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה