דלק רכב לא מצליחה למכור את המותג NIO - אולי ההשקה הקרובה תשנה את המצב?
בשנים האחרונות מגיעים לישראל עשרות מותגים חשמליים של יצרניות סיניות. הם מייצרים אקשן, תחרות, אבל בפועל, יש כמה מותגים עיקריים והשאר מוכרים בהיקפים קטנים מאוד. המצליחה הגדולה, אפילו מעל טסלה היא BYD. ג'ילי גם מצליחה, היתר עולים במכירות, אבל זה עדיין לא במספרים גדולים, כך למשל המותגים של MG4, סרס, Aiways ועוד.
בחודשים האחרונים הגיע גם המותג NIO לארץ. מדובר במותג משמעותי בסין, אחד מהבולטים במכירות ובחדשנות. NIO עצמה נסחרת בוול סטריט, אבל למעט בחודש האחרון שמנייתה בעלייה, היא בירידה. מתחילת השנה איבדה מניית החברה 40% לשווי של 11.8 מיליארד דולר. המכירות בעלייה, אבל החברה עדיין מפסידה וקיים חשש /יהיה קושי לעמוד בהתחייבויות הפיננסיות, אם כי, NIO מגייסת אחת לתקופה מבעלי מניותיה שעד כה תמכו בה.
NIO שמיובאת דרך דלק מוטורס, משיקה בארץ את ניו EL6 אחרי השקה של ארבעה דגמים קודמים. EL6 הוא רכב יוקרה, מה שמוגדר בקטגוריית "רכבי הפנאי". הוא מאובזר ונחשק, ומחירו - 400 אלף שקל. בסין הוא נחשב מתחרה ראש בראש באקספנג G9.
ה-EL6 באורך של 485 ס"מ, רוחב של 199 ס"מ, גובה של 170 ס"מ ובסיס גלגלים של 290 ס"מ. לרכב צמד מנועים חשמליים בהספק של כ-490 כ"ס, והוא מאיץ מאפס ל-100 קמ"ש ב-4.5 שניות.
- דלק מוטורס מציגה את ה Voyah Courage וחוזרת לציי רכב
- דאונסייד של 19% - בגולדמן זאקס מורידים המלצה ל-NIO
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
NIO EL6 - מעל 400 אלף שקל
הסוללה החשמלית מאפשרת טווח נסיעה של 400 קילומטר. בזמן שאוטוטו ייצאומ לשוק רכבים עם סוללה של 1,000 קילומטר, זה לא ביג דיל.
עד כה, נראה שההשקות די מאכזבות - NIO השיקה כאן פחות מ-200 רכבים בחצי שנה. השאלה הגדולה האם המותג החדש ישנה את התמונה. נראה שלא - אחרי הכל, מדובר ברכב יוקרה, המכירות לא צפויות להיות בשמיים, אם כי צריך לזכור ש-NIO אכן מספקת חוויה מרשימה ונחשבת באבזור ובביצועית ל"טסלה הסינית".
NIO נמכרת מעל המתחרות הסיניות וזה לא רק בישראל. בעולם כולו, המחירי רכבים שלה עולה על הרכבים הסינים האחרים והיא מתיימרת להיות תחרות למותגי היוקרה האירופאיים ולטסלה המובילה העולמית בשוק הרכב החשמלי.
- איך 52% ישפיעו על רכישת כלי רכב? המספר היומי
- העלאת מס קנייה על רכבים חשמליים והאם היא תשפיע על המחירים?
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- ניתוח - מעל 200,000 חשמליות נמכרו בישראל. BYD וטסלה מובילות
- 13.שדלק מוטורס ידעו למכור פורד ואח״כ נדבר על ניו. (ל"ת)הנרי 16/05/2024 12:48הגב לתגובה זו
- 12.עזי 13/05/2024 18:26הגב לתגובה זולטסלה יש רשת מטענים מהירים בכל הארץ בחצי מחיר מהמתחרים
- 11.יובל 13/05/2024 06:23הגב לתגובה זורק בארץ הפראירים והבלוף רכב סיני במחיר מטורף מוגדר יוקרה. רוצה לראות את החמור שיקנה רכב סיני בקרוב לחצי מיליון שקל
- 10.גם אני לא מצליח למכור אקסנט 2008 ב400k מוזר (ל"ת)שלמה 12/05/2024 21:49הגב לתגובה זו
- 9.איך היא מתחרה עם טסלה ב 400,000 ? (ל"ת)ראלף 11/05/2024 22:34הגב לתגובה זו
- 8.דני 11/05/2024 17:56הגב לתגובה זומה חשבו אצל היבואן שמישהו יתפתה לקנות רכב סיני במחיר של ב.מ.וו
- 7.אשפה סינית ב 400k לכו חפשו (ל"ת)צ׳אנג 11/05/2024 16:59הגב לתגובה זו
- 6.עזרן 11/05/2024 12:43הגב לתגובה זוזה עניין של מכיר, נראה רכב מעולה אבל יקר בטירוף. למה שמישהו יקנה חברה סינית חדשה ולא מרצדס, האודי, ב.מ.וו?! אנשים לא יקחו סיכון מיותר
- 5.סיני ? יוקרה ? מותג נחשק ? : הצחקתם אותי, (ל"ת)אבי 11/05/2024 12:42הגב לתגובה זו
- 4.לבן 11/05/2024 09:40הגב לתגובה זומכונית מעולה. אבל....המחיר גבוה מדי ערב היותה "יד שניה" ( דרך ספק אירופי). אולי כשהיבוא יהיה ישיר דרך היצרן והמחיר יהיה יותר הגיוני יהיו יותר קונים.
- 3.עושה חשבון 11/05/2024 09:24הגב לתגובה זויוקרה זה אמינות , ביצועים , נוחות ומוניטין אלה חייבים הוכחה על פני זמן של שנים.
- 2.אחד העם 11/05/2024 09:22הגב לתגובה זומילא רכב שטח אמיתי אבל זה בסהכ suv...
- 1.ישראל 11/05/2024 08:58הגב לתגובה זוהמס בישראל גבוה הביטוח גבוה אם אפשר לחגוג על אזרחים בקלות אז גם היבואן חוגג...המזל שלנו שיש הרבה יותר אפשרויות מבעבר ומי שלא אטרקטיבי לא ימכור

העלאת מס קנייה על רכבים חשמליים והאם היא תשפיע על המחירים?
מס הקנייה על רכבים חשמליים יעלה ל-52% החל מינואר. היבואנים יאיצו בכם לקנות כי המחירים יעלו - זה טריק זול: גם בשנה שעברה מס קנייה עלה, מי שקנה מלחץ התברר כפראייר - המחירים של הרכבים החשמליים בירידה מתמדת
כפי שנחשף אצלנו בשבוע שעבר, מס קנייה יעלה - מס הקנייה על רכבים חשמליים צפוי לעלות. באוצר מעוניינים בהעלאה מ-45% ל-52% החל מינואר הקרוב. באוצר מעלים את מס הקנייה בהדרגה (בהמשך יעלה עד ל-83% בדומה לכלי רכב על בנזין) כפיצוי על אובדן מסים צפוי מדלקים. ככל שהחדירה של רכבים חשמליים תגבר, כך צפוי שההכנסות ממיסי דלק ירדו. מס קנייה על רכבים חשמליים הוא חלק מהפיצוי, אבל כפי שניתחנו בעבר זה לא יספיק. בעתיד יהיה מס נסועה. בעלי רכב חשמלי ורוכשי רכב חשמלי צריכים לדעת שהם ישלמו בהמשך מס נסועה. זה יכול להידחות מבעיות טכניות, פוליטיות ואחרות, אבל אין מנוס ממיסוי נוסף עתידי על רכבים חשמליים - מס נסועה - מדריך
ההעלאה הנוכחית לא צפויה להשפיע על מחירי הרכבים החשמליים. שוק הרכבים האלו בתחרות עצומה, המותגים הסיניים ממשיכים להיכנס לכאן בהצעות יחסית נמוכות וזה מייצר ירידת מחירים שוטפת. מעין שחיקת מחירים שאגב מתרחשת גם בעולם. מעבר לכך, רמת המלאי של היבואנים עדיין ענקית והם בחודשים האחרונים וזה יימשך בחודשים הקרובים מציעים מבצעים מאוד משמעותיים.
מס הקנייה שיעלה ב-7% ל-52%, משפיע על העלות הכוללת בשיעור של 3%-4% בערך. המס הזה מוטל על עלות הרכב והיא סדר גודל של חצי מהמחיר הסופי. נניח שמדובר ברכב שהיבואן רוכש ב-80 אלף שקל ועם המסים העלות היתה 120 אלף שקל והוא מכר לצרכנים סופיים בארץ ב-160 אלף שקל. התוספת של ה-7% כעת תגדיל את המסים ב-5.6 אלף שקל (7% נוספים על עלות של 80 אלף שקל), מתחת ל-4%.
העלייה הזו בטלה ביחס להנחות והמבצעים שהיבואנים מציעים לכם. אבל יש ליבואנים וזה מזכיר השיטה של הקבלנים בשוק הדירות, מנוף פסיכולוגי - אתם תראו עכשיו פרסומים על "תמהרו לקנות רכב חשמלי לפני שמס הקנייה יעלה" ולמרות שזה לא אמור להשפיע דרמטית, אנשים יכולים להתרשם ולקנות.
- מס הקנייה על רכבים חשמליים צפוי לעלות
- המיסוי על הרכב החשמלי אמור להשתנות - איך זה ישפיע ולמה סיכוי טוב שזה לא יקרה בקרוב?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
נזכיר שמחירי הרכבים החשמליים בירידה וזה צפוי להימשך. המחירים בעולם בירידה בשל תחרות גדולה והחברות הגדולות שנסחרות טוענות או רומזות למשקיעים שלהם שהשחיקה צפויה להימשך. נזכיר גם שהטריק של היבואנים בשנה שעברה הגביר מכירות בחודשים האחרונים של השנה. אז הם אמרו תמהרו כי מס קנייה יעלה מ-35% ל-45% והגדילו מכירות בדצמבר, אבל הסתבר שהמחירים בהמשך לא עלו ואפילו ירדו.
צ'רי טיגו 4 היברידי. צילום יואב פולסצ'רי טיגו 4 - קרוסאובר היברידי חסכוני במחיר הגיוני
הצ'רי טיגו 4 הוא האח הקטן במשפחת הקרוסאוברים של צ'רי. עתה הוא מקבל הנעה היברידית יעילה וחסכונית ושומר על היתרונות הבסיסיים של הדגם.
אהבנו: עיצוב, מרווח פנימי, חסכון בדלק
פחות אהבנו: מתלים קשיחים, רעש תחת עומס
ציון מסכם 4.2 בסולם פולס
הצ'רי טיגו 4 משווק בישראל מזה כמה חודשים בגירסת בנזין בסיסית. לאחרונה נוספה גירסה היברידית מסקרנת מאוד, שכן אפילו בגירסה הבסיסית מצאנו בו לא מעט יתרונות.
תעודת חובה קטגוריה קרוסאובר – B-SUV מימדים (מטר) אורך 4.32 /רוחב 1.831 /גובה 1.653
/בסיס גלגלים 2.61 מספר מושבים חמישה הנעה
ותיבת הילוכים היברידית, תיבת הילוכים DHT (רציפה) הספק ומומנט משולב (בנזין + חשמלי ) 163 כ"ס, 26.5 קג"מ נפח מיכל דלק 51 ליטר צריכת
דלק משולבת 18.9 ק"מ לליטר, תקן יצרן בטיחות ציון איבזור בטיחות 7, חמישה כוכבים במבחן ה NCAP האוסטרלי מחיר 136.0 אש"ח לקומפורט / 138.0 אש"ח ללקשרי
עיצוב חיצוני ופנימי
הטיגו 4 הוא קרוסאובר B-SUV יחסית גדול מהמתחרים, הן במימדים החיצוניים והן בפנימיים. העיצוב החיצוני זהה לכל הקרוסאוברים של צ'רי, מה שאומר שעם הטיגו 7 והטיגו 8, ועכשיו הטיגו 4 והטיגו 9 בצ'רי הצליחו לייצר זהות ועקביות עיצובית.
בחזית גריל גדול, עם פסים בצורת שתי וערב, סמל צרי גדול במרכז, תאורת DRL באמצעות פסי לד אנכיים, יחידות תאורה צרות משולבות לד, ומתקבלת חזית נאה, אגרסיבית מעט, ובכל מקרה כזו שלא נראית ששייכת לרכב קטן. למרות שהרכב עצמו יחסית גבוה עם מרווח גחון שנושק ל 20 ס"מ, לא התאפקו בצ'רי והתקינו גם חיפויי פלסטיק שחורים לבתי הגלגלים ולסף התחתון של הדלתות, לטובת מראה עוד יותר גבוה. חלונות אחוריים מושחרים (ברכב המבחן ברמת גימור לקשרי), וצביעה נאה בקורה האחורית של הרכב תורמים למראה הגבוה.
מאחור דלת אחורית זקופה עם יחידות תאורה לכל הרוחב ברוח העיצוב של הטיגו 8 והטיגו 7 בגירסאות הפלאג אין הייבריד.
