אילון מאסק טסלה
צילום: צ'ארלי דיטס, unsplash, יוטיוב

מאסק צופה מערכת נהיגה אוטונומית עד סוף השנה: "מנוע הצמיחה העיקרי"

טסלה זכתה לפופולריות שלה בזכות ההבטחות לקיום של מערכת כזאת, וכעת, בכנס שהתקיים בארצות הברית מסר מאסק כי הוא מאמין שהמערכת תעלה לאוויר עד סוף השנה. מאסק העלה הבטחות דומות גם בשנים 2016,2018 ו-2019
טל אריה |

חברת הרכב החשמלי טסלה  TESLA INC  כבר מזמן הפכה להיות שם דבר בתעשיית הרכב כאשר חוללה מהפכה של ממש ושמה את הרכב החשמלי בקדמת הבמה. אך אחת התכונות העיקריות שבזכותן התפרסמה החברה מעבר להיותה יצרנית רכבים חשמליים היא תכונת הנהיגה העצמית של רכביה שמעוררת ציפיה בעולם ברגע שתצא לפועל.

בכנס שנערך לאחרונה בארצות הברית אמר מנכ"ל החברה, אלון מאסק כי התוכנה המלאה תהפוך למנוע הצמיחה העיקרי של טסלה בעתיד. "אנחנו חושבים שנהיגה עצמית מלאה תהפוך למקור הרווחיות החשוב ביותר עבור טסלה. למעשה, אם אתה מריץ את המספרים זה טוב מנקודת מבט פיננסית", אמר מאסק.

כדי לשכנע את הקהל שלו, המיליארדר טען שהרכבים של טסלה יוכלו לנהוג בעצמן עד סוף השנה, ובכך הצית מחדש את התקוות לראות מכוניות הנשלטות באמצעות נהיגה עצמית על הכבישים בקרוב מאוד, זאת לאחר שנים של תקוות שווא.

"אהיה בהלם אם לא נשיג נהיגה עצמית מלאה ובטוחה יותר מנהיגת מאדם עוד השנה", אמר מאסק. הוא הוסיף: "אני חושב שאנחנו בטוחים לחלוטין בשלב זה שזה יושג. והניחוש האישי שלי הוא שנשיג נהיגה עצמית מלאה ועם רמת בטיחות גבוהה משמעותית מהיום."

חשוב לציין שזו לא הפעם הראשונה שמאסק מעלה הבטחות לגבי האפשרות לנהיגה עצמית. הוא עשה זאת לראשונה ב-2016 ועשה זאת שוב ב-2018. באפריל 2019, הוא הרחיק לכת וחזה מיליון מכוניות טסלה בנהיגה עצמית על הכבישים ב-2020.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
דיפאל S05. צילום יצרןדיפאל S05. צילום יצרן

דיפאל S05 -קרוסאובר חשמלי במחיר שובר שוויון

מכשירי תנועה יבואנית דגמי דיפאל לישראל מנערת את השוק עם הדיפאל S05, קרוסאובר חשמלי בקטגוריה C, עם בסיס גלגלים של 2.88 מטר ומחיר של החל מ- 150.0 אש"ח. 

יואב פולס |

מכשירי תנועה, יבואנית דגמי דיפאל לישראל השיקה את הדיפאל S05, קרוסאובר חשמלי מעוצב במחיר אגרסיבי.

הדיפאל S05 הוא אח קטן לדיפאל S07  המיובא על ידי 'מכשירי תנועה' מזה כשנה. הדיפאל S05 הוא כאמור קרוסאובר חשמלי בקטגוריית C-Suv הצפופה מאוד היום בשוק הישראלי והוא מגיע עם שני יתרונות משמעותיים – בסיס הגלגלים של ה S05 הוא בגודל 2.88 מטר, וחסר תקדים לקטגוריה שלו, והמחיר בו הוא משווק, החל ב- 150.0 אש"ח, נמוך בכ – 20,000 ₪ מהתחרות הישירה.

העיצוב מודרני וכולל את כל הרכיבים ההכרחיים היום כמו חזית אטומה, יחידות תאורה משולבות לד, ידיות דלתות נסתרות ועוד.


דיפאל S05 סביבת נהג. צילום יצרן

תא הנוסעים נקי מאוד ובמרכז הדשבורד מסך מולטימדיה בגודל ''15.4 עם קישוריות אלחוטית מקורית לאנדרואיד אוטו ואפל קארפליי, תצוגה עילית לנהג, עדכוני OTA, מצלמות 540°, ועוד. ל- S05 גג פנורמי הכולל וילון חשמלי הכרחי, ואבזור נדיב בכל רמות הגימור.

המימדים החיצוניים של הדיפאל S05 מספרים רק חלק מהסיפור עם אורך כולל של 4.62 מטר, רוחב של 1.9 מטר וגובה של 1.6 מטר. בסיס הגלגלים של הדיפאל S05 גדול משמעותית מכל המתחרות בקטגוריה עם נתון מרשים של 2.88 מטר, שכולו מיועד לטובת המרווח הפנימי לנוסעים.

רכבים חדשים
צילום: רשתות חברתיות
דו"ח המבקר

ככה קרטל הרכב עובד עלינו; 9 שנים לרפורמה: אין תחרות, הרווחיות חריגה

רווחים עודפים של מיליארדים, מבקר מדינה שמצביע על ליקויים אבל אף אחד לא מתעניין, רפורמה שהיא מחדל - יבואני הרכב הפכו לקונגלומרטים על חשבונכם ; וגם כמה צריך לעלות רכב? 

רן קידר |

רפורמה היא כלי של הממשלה להוריד לחץ ציבורי; הציבור התלונן שמחירי הרכב גבוהים - נקים ועדה שתיתן בסוף דוח וניישם רפורמה. את מי זה מעניין אם היא תצליח או לא, העיקר שיראו שהשר עשה למען הציבור. הרפורמה בתחום הרכב לפני 9 שנים היא לא רק כישלון, היא כישלון ומחדל חמור של בקרה, פיקוח, המשכיות. הרווחים של יבואני הרווח עלו מאז פי 3-4. הם היו 2 מיליארד שקל ב-2016, היום הם באזור 6 מיליארד שקל. 

קרטל יבואני הרכב התחזק וייצר לו רווחים עודפים על חשבון הציבור. גם אם השינויים בשנתיים האחרונות ובעיקר כניסה של מותגים סיניים יביאו לתחרות וירידת מחירים, הרי שהיבואנים המסורתיים הרוויחו כל כך הרבה והפכו לחברות החזקה עם פעילות נרחבת, כך שהם את שלהם עשו - ותודה לשרי התחבורה ולממשלות ישראל. 



מבקר המדינה, מתניהו אנגלמן פרסם השבוע דוח ביקורת על תחום יבוא הרכב. זה כמעט העתק הדבק לדוחות קודמים שלו. מה שווים הדוחות האלו אם אף אחד לא מתייחס?  זה אפילו מביך. הציבור פשוט מבין שאין מי שמטפל בו מול גופים חזקים. מחיר הרכב בארץ הוא מחיר מושחת. יבואני הרכב טוענים שבגלל המסים, זאת לא הסיבה היחידה. הנה דוגמה. נלך מהסוף להתחלה. רכשתם רכב חדש במחיר של 160 אלף שקל.  כ-80 אלף שקל זה מסים - יבואן הרכב הוא צינור - מקבל מכם את הכסף ומעביר למדינה. הוא בעצם קיבל נטו 80 אלף שקל. הרכב עלה לו באזור 50 אלף שקל. הרווח שלו 30 אלף שקל.

והנה הטריק - יבואני הרכב אומרים לנו: מה אתם רוצים אנחנו מרוויחים 30 אלף שקל על מכירה של 160 אלף שקל - זה פחות מ-20%, מהתחומים-ענפים הכי פחות רווחיים במשק. רק שהתמונה הזו שקרית. מבחינת היבואן הוא קנה ב-50 ומכר ב-80, ה-30 אלף שקל על מחיר של 80 אלף זה 37.5% - רווחית מטורפת. 

ההכנסה של המסים לחשבון מעוותת בכוונה את שיעורי הרווחיות. המספרים כאן הם דוגמה שנגזרת מהדוחות של יבואני הרכב הנסחרים בבורסה, אבל כמובן שכל חברה וכל סוג רכב עם רווחיות ומספרים שונים. בפועל, החברות מרוויחות 20-50 אלף שקל לרכבים שהם לא בקטגוריית יוקרה. הרווחיות מאוד גדולה בחסות החשבונאות שמסתירה את הרווחיות ובחסות הממשלה שמגנה על הגופים האלו.