אוניות RoRo של BYD. צילום BYDאוניות RoRo של BYD. צילום BYD

הצי של BYD הושלם עם הכנסה לשירות של אוניה שמינית

יצרנית כלי הרכב מסין BYD השלימה את השקת האוניה השמינית והאחרונה בצי אוניות שילוח כלי הרכב שבבעלות החברה, עם יכולת שינוע של כ 1,000,000 כלי רכב בשנה. 

יואב פולס |
נושאים בכתבה BYD

BYD השלימה השבוע את צי האוניות של היצרנית, כשהשיקה את האוניה השמינית בצי שקיבלה את השם הרשמי BYD Jinan. היצרנית שהחליטה לשלוט גם במרכיבים הקריטיים בשרשרת ההפצה השיקה בינואר 2024 את האוניה הראשונה בצי ה BYD Explorer No1 השלימה את השקת כל שבע האוניות הנוספות בתוך פחות משנתיים. יכולת השילוח של היצרנית עומד על כמיליון כלי רכב בשנה באמצעות שמונה האוניות Hefei, Changzhou, Shenzhen, Xi’an, Changsha, Zhengzhou ועכשיו Jinan.

כל שמונה האוניות הן אוניות יעודיות להובלת כלי רכב בשיטת RoRo   (Roll on / Roll off), כלומר המכוניות עולות לאוניות השילוח בנסיעה ומורדות ממנה בנסיעה.

האוניות של BYD מכילות בין 7200 כלי רכב ל 9000 כלי רכב כל אחת, כשההבדלים נובעים מהמבנה השונה של כל אוניה.

BYD Shenzhen - מדגימה את עיקרון ה RoRo. צילום BYD

צי האוניות של BYD מאפשר לחברה גמישות בהתאמת המכוניות המיועדות לכל שוק, כאשר לחברה מפעלים בכל העולם, בסין כמובן, אבל גם בברזיל, בתאילנד, בהונגריה, ומפעלים נוספים מתוכננים גם בטורקיה, גרמניה ופקיסטן, כאשר המפעלים הם מפעלי הרכבה של קיטים הנשלחים ישירות מסין.

לאחרונה סיפקה BYD לשוק הבריטי כלי רכב שיוצרו במפעלי החברה בתאילנד מותאמים לשוק הבריטי עם הגה ימני.

BYD עקפה את טסלה במכירות כלי הרכב החשמליים מתחילת 2025 עם כ – 1.6 מיליון כלי רכב שמכרה היצרנית הסינית לעומת מעט מעל 1.2 מיליון כלי רכב שמכרה טסלה מתחילת השנה. עם זאת, BYD מתמודדת עם ירידה במכירות בשוק הסיני. ירידה זו מתמנת בזכות גידול משמעותי של מכירות החברה בשווקים מחוץ לסין שהסתכמו בכמעט 700,000 כלי רכב ( מכל סוגי ההנעות).

קיראו עוד ב"רכב ותחבורה"

ב BYD הציבו יעד מכירות בשווקים מחוץ לסין של 1,000,000 כלי רכב שיהוו 20% מסך היקף המכירות של היצרנית.


הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
ג'יפון לבן במרכז הארץ (CHATGPT)ג'יפון לבן במרכז הארץ (CHATGPT)

מה הרכב שהכי נגנב בישראל?

מחקר מקיף של חברת איתוראן על בסיס נתוני 980 אלף כלי רכב מצביע על בלימה במכת הגניבות, עם ירידה של 16% בגניבות רכב ברבעון וחסכון של כ-2.5 מיליארד שקלים למשק

תמיר חכמוף |
נושאים בכתבה איתורן ביטוח רכב

מחקר חדש של איתוראן Ituran Location & Control Ltd. על בסיס מדגם ארצי של כ-980 אלף כלי רכב מגלה כי ברבעון השלישי של 2025 נרשמה ירידה של כ-16% באירועי גניבת כלי רכב לעומת התקופה המקבילה אשתקד. לדברי מנכ"ל החברה, ניר שרצקי, פעילות החברה יחד עם כוחות המשטרה והצבא ביהודה ושומרון הובילה למעצרן של כ-470 חוליות חשודים במהלך תשעת החודשים הראשונים של השנה, מהלך שהוערך כחוסך למשק הישראלי כ-2.5 מיליארד שקלים.

הרכב שנמצא בסיכון הגבוה ביותר לגניבה בישראל הוא ג’יפ או ג’יפון חדש יחסית (שנות ייצור 2021-2024) בצבע לבן ונע באזור גוש דן, שילוב שמרכז את רוב אירועי הגניבה ברבעון השלישי של 2025. מנגד, רכבים מסחריים כבדים, משאיות וכלי צמ"ה כמעט ואינם נגנבים, עם שיעור זניח של כ־3% מכלל האירועים בלבד, וגם כלי רכב ישנים יותר ופחות מבוקשים לחלקים נחשבים לבטוחים יותר. מבחינה גיאוגרפית, אזור הצפון ויהודה ושומרון רשמו את שיעור הגניבות הנמוך ביותר, 3% ו-1% בהתאמה, לעומת כמעט מחצית מהמקרים שתרחשו בגוש דן.

המחקר של איתוראן

המחקר של חברת איתוראן בנושא גניבות רכב ברבעון ה-3 של שנת 2025 מעריך שכ- 50% מכלי הרכב הגנובים נועדו לסחר בחלפים וכ-50% למכירה בשטחי הרשות הפלסטינאית ובישראל.

מהמחקר עולה עוד שברבעון השלישי של שנת 2025 בעקבות הפעילות הענפה של משטרת ישראל וכוחות צה"ל ביו"ש בתקופה זו הייתה ירידה של כ-16% באירועי גניבות רכב לעומת התקופה המקבילה אשתקד.

המדגם מראה, כי בניתוח האזורים המועדפים על הגנבים גוש דן ממשיכה להוביל את טבלת הגניבות בישראל עם 47% מכלל אירועי הגניבה, ואחריה אזור השרון עם 17%, אזור הדרום עם 9%, אזור השפלה עם 11%, ירושלים ומודיעין עם 12%, אזור הצפון עם 3% ויו"ש עם 1%.

מפעל סוליהול של JLR. צילום JLRמפעל סוליהול של JLR. צילום JLR

גיבוי ממשלתי בהיקף 1.5 מיליארד פאונד למפעלי JLR

מתקפת הסייבר ששיתקה את מפעלי JLR (יגואר לנדרובר) בבריטניה גרמה לנזקים היקפיים וסכנת לאבדן פרנסה למאות אלפי עובדים בקרב ספקיות משנה ולפיטורים של אלפי עובדים. הנזק נאמד בכ - 50.0 מיליון פאונד ליום. הממשלה הבריטית מתכננת תכנית גיבוי ליצרנית בהיקף של 1.5 מיליארד פאונד. 

בתוך כך, JLR מתחילה להחזיר לפעילות מערכות IT שנפגעו במתקפה. 

יואב פולס |

מתקפת הסייבר על מפעלי יגואר ולנדרובר עליה דיווחנו ראשונים בתחילת החודש עדיין משביתה את שני מפעלי החברה, תוך שהיא מאיימת למוטט עסקים הנמצאים בשרשרת האספקה של היצרנית, וכ- 150,000 עובדים בספקיות משנה קטנות של היצרנית.

נזקים של 50.0 מיליון פאונד ביום

המתקפה שהחלה בתחילת ספטמבר עדיין משביתה את שני מפעלי החברה, וגורמת להפסדים הנאמדים ב – 50 מיליון פאונד ליום. כ – 30,000 עובדים ישירים ועוד כ – 150,000 עובדים המועסקים בספקי משנה של היצרנית נפגעו, ואלפי עובדים זמניים כבר פוטרו, במה שנראה כמו פגיעה קשה בלב התעשייה הבריטית. חלק גדול מהנזק נגרם כתוצאה מהשבתת המערכות הכספיות של החברה המבצעות את התשלומים לספקי משנה של היצרנית, מה שגרם לתגובת שרשרת פיננסית קשה בתעשייה.

מדיווחים בכלי התקשורת השונים נראה כי הממשלה הבריטית תגבה את היצרנית בהלוואה בהיקף של כ- 1.5 מיליארד פאונד (כ – 2.0 מיליארד דולר) על מנת למנוע קריסה של כל אותם ספקי משנה המעסיקים עשרות אלפי עובדים.


הרכבת יגואר במפעלי JLR. צילום JLR

אור בקצה המנהרה

היצרנית טרם חזרה לפעילות מלאה, אולם לפי דיווחים בבריטניה החלה החברה בהפעלה מדורגת של מערכות ה IT, החל מהמערכות הכספיות המאפשרות תשלומים לאותם ספקי משנה. כמו כן החלו לחזור לפעילות המערכות המאפשרות רישום כלי רכב חדשים, וכך גם המערכות הלוגיסטיות המנהלות את מרכזי החלפים של החברה.