
השכרת רכב באוגוסט - פערי מחירים ופתרונות יצירתיים
לא כולם חייבים להחזיק רכב פרטי בבעלות או בעסקת ליסינג. ציבור גדול משתמש בחכמה בתחבורה ציבורית, ומשתמש ברכב 'פרטי' רק בעת הצורך. עבור קהל גדול זה מציעות חברות ההשכרה פתרונות שימושיים, אבל חיפוש באתרי החברות העלה פערי מחירים משמעותיים. בנוסף לחברות המסורתיות צומחת גם חברת GOTO המציעה פתרונות יצירתיים.
השכרת רכב
חודשי הקיץ, החופש הגדול, יולי ואוגוסט הם לרוב תקופת ה "Vacances" של הישראלים, בדגש על המחצית השניה של אוגוסט. אם ביולי ותחילת אוגוסט עוד יש צהרונים, קייטנות, ועוד המצאות fsh שתשאירו את הקטנטנים בגן בתשלום נוסף, אזי המחצית השניה של אוגוסט היא נטו אתם והילדים.
רווקות ורווקים, זוגות ומשפחות, שלרוב מסתדרים ללא רכב ביומיום, מוצאים את עצמם עם צורך ברכב דווקא בסוף אוגוסט לטובת קפיצה קטנה לצפון או לאילת, וכאן כבר רוצים להיות ניידים וגמישים בתכניות, וזו שעתן הגדולה של חברות ההשכרה.
גם תיירות נכנסת, כרגע בעיקר בעלי זיקה חזקה לארץ, יהודים המתגוררים בחו"ל או ישראלים שעשו רילוקיישן מסיבות שונות, גם הם מוצאים את חודשי הקיץ (והחגים) כעונה המועדפת להגיע לארץ, וחלקם גם צריך רכב מושכר.
השכרת רכב היא פתרון מושלם למי שלא יכול לשאול רכב מחבר / הורים / משפחה, או למי שרוצה להיות גמיש לחלוטין ללא 'טובות' מאיש.
אבל השכרת רכב היא לא אירוע זול, וטומנת בחובה הוצאות נוספות אם רוצים, כמו עלויות של נהג נוסף, עלויות דלק, מכשירי ניווט אם מישהו מבקש, כסא תינוק ועוד. על מנת לראות כמה עולה השכרת רכב דגמנו את מרבית אתרי החברות השונות הפועלות בתחום, לרבות אתרים האמורים לרכז עבורנו כמה וכמה הצעות.
מה כבר ביקשנו?
היינו צנועים וביקשנו רכב מיני כמו קיה פיקנטו או יונדאי i10, אוטומטי כמובן, ללא שום תוספת, ועבור נהג שעבר את גיל 50. הופתענו מהשונות הגדולה בין החברות, ויתרה מכך, גם שונות במחירים שקיבלנו כשבדקנו ממחשבים שונים ומכתובות IP שונות. הבקשה שלנו להצעת מחיר היתה לרכב החל ב 17.8.2025 בשעות הבוקר בתל אביב, עד ה 31.8.2025 עם החזרה באותו הסניף, כלומר גם ההחזרה בתל אביב.
- מוסו EV - נהיגה ראשונה בדגם ה'לייף סטייל' של KGM
- 10 הרכבים הכי נמכרים בהיסטוריה - מה הפך אותם לסיפורי הצלחה?
- תוכן שיווקי צברתם הון? מה נכון לעשות איתו?
ההצעות בחברות ההשכרה המוכרות נעו במחירים של בין 2511 ₪ לזול ביותר (באדג'ט) ועד 4486 ₪ ליקרה ביותר (שלמה). אתר בוקינג הביא מספר הצעות במחירים של קרוב ל- 2800 ₪ עד 2900 ₪. כלי הרכב שהוצעו לנו היו בעיקר קיה פיקנטו, ויונדאי i10. פה ושם הציעו לנו ניסאן מיקרה או מיצובישי ספייסטאר.
GOTO פתרון יצירתי (מרגיש כמו קלף במונופול)
אבל אז החלטנו שנדרש רעיון יותר יצירתי ונכנסנו לאתר של GOTO המפעילה כלי רכב שיתופיים, ולאחרונה מציעה גם השכרה לטווח קצר וליסינג. אצל GOTO המחיר היומי עמד על 150 ₪ + 80 אג' לק"מ. כלומר 2100 ₪ + כמעט שקל לק"מ. עשיתם בחופשה 2000 ק"מ, תוסיפו למחיר 1600 ₪, אבל גם זו אינה תמונה המלאה. אצל GOTO מחיר השכירות כולל כבר את הדלק.
דלק - תכניסו לחישובי העלויות
אם ננסה לחשב עלויות דלק ולהוסיף אותן לעלויות ההשכרה בחברות המסורתיות, מדובר בקרוב ל - 1000 ₪. 2000 ק"מ, ונניח שהפיקנטו עוברת 15 ק"מ לליטר, כלומר מדובר במעל 133 ליטר. מחיר הדלק לחודש אוגוסט 25 שעומד על 7.31 ₪ לליטר, מדובר בתוספת של 975 ₪ בקירוב, כ – 49 אג' לכל ק"מ נסיעה ברכב. (מול ה 80 אג' של Goto). ייתרון נוסף שמציעה GOTO מול חברות ההשכרה המסורתיות היא הגמישות, כך שאם השוכר יודע שלא יצטרך את הרכב בסופ"ש, ניתן מראש לבחור במסלול שימוש שונה, ולהחזיר את הרכב לחברה בזמן שאינו בשימוש, ורק כאשר הוא נדרש לאסוף אותו שוב.
סיכום
לסיכום, השכרת רכב מעולם לא היתה פתרון 'זול', אבל כחלק מחופשה משפחתית היא עוד מרכיב בהוצאה הכוללת, והיא מאפשרת גמישות ונוחות. צרכן נבון חייב לעשות סקר שוק מקיף, ההבדלים בין החברות השונות גדולים, ולא נכון יהיה לקחת את ההצעה הראשונה, או להסתפק בהשוואה בין שלוש חלופות בלבד. קחו לעצמכם שעה לחפור באתרים השונים, זו ככל הנראה תהיה השעה הכי רווחית שלכם החודש.
- 5.אנונימי 06/08/2025 20:39הגב לתגובה זוא. הכתבה לא כתובה טוב.ב. לא כתבתם על רכבים שיתופיים שניתן להשכיר רק לזמן נטו שבו צריך רכב.מזל שאני מכיר את השירות הזה ולוקח את הרכב רק מתי שאני באמת צריך בלי לשלם על זמנים בהם הרכב משתזף לו בשמש.וגם בתקופות ביקוש יש תופסת עונה שמשלמים יותר על הרכב
- 4.אנונימי 06/08/2025 14:58הגב לתגובה זוו 20% מהשנה בכלל לא עובדת מי שלא דתי לא יכול להסתדר בלי רכב פרטי. הבן שלי לוחם יוצא אחת לשבועיים אנחנו גרים במבשרת והחברה שלו גרה בקריית ים. ברכב שכור 500 שקלים לקפוץ לבקר את החברה. והוא רוצה לפגוש חברים ואחותו חברות וגם להורים יש חיים. ב 4000 שקלים לחודש אפילו במדינת ישראל אפשר להיות בעלי רכב פרטי.
- אלמונימי 06/08/2025 16:27הגב לתגובה זואל תקח את זה קשה
- 3.העתיד כבר כאן 06/08/2025 12:08הגב לתגובה זובאזורים דתיים וחרדים מובילים סיטי כאר ומיי כאר עם מעל 1000 רכבים השכרה ללא שבת.
- 2.אנונימי 06/08/2025 10:50הגב לתגובה זוהמחירים כאן באירופה הרבה יותר זולים חצי מחיר מהשכרת רכב בישראל
- 1.זהבה 06/08/2025 09:59הגב לתגובה זולמי שלא יכול להשאיל רכב מחבר בעברית אומרים לשאול .חבר משאיל

10 הרכבים הכי נמכרים בהיסטוריה - מה הפך אותם לסיפורי הצלחה?
מי היו הרכבים שנמכרו בכמויות של עשרות מיליונים ולמה אהבנו אותם?
עולם הרכב מלא בהבטחות ובניסיונות. בכל שנה יוצאות לשוק מאות גרסאות חדשות של דגמים מוכרים לצד רכבים שפותחו מאפס בתקווה לכבוש את ליבם של נהגים. רובם נשכחים אחרי כמה שנים, חלקם הופכים לפופולריים אך שומרים על הצלחה מקומית בלבד, ורק מעטים מצליחים לחצות יבשות, תרבויות ושנים. אותם מעטים נכנסים להיסטוריה של ענף הרכב כמודלים שהשפעתם חורגת הרבה מהענף עצמו. הם הפכו לסמל של עידן, של אורח חיים ושל מגמה כלכלית עולמית.
כאשר בוחנים את עשרת הדגמים הנמכרים ביותר בהיסטוריה, מגלים שלא תמיד מדובר במכוניות מרהיבות או יוקרתיות. פעמים רבות אלו דווקא המכוניות הפשוטות, היעילות, הזולות יחסית או החזקות במובן הפונקציונלי, אלו שהצליחו להיכנס ללב השוק, להפוך לנחלת הכלל, ולשמור על מעמד יציב לאורך עשורים. הסיפור שלהן הוא סיפור של הבנה עמוקה של צרכי השוק, של חדשנות טכנולוגית במקומות הנכונים, ושל יכולת להתאים את עצמן לשינויים תרבותיים וכלכליים גלובליים.
1. טויוטה קורולה - המכונית של כל אחד
מאז השקתה ב-1966 נמכרו בעולם יותר מ-60 מיליון יחידות של טויוטה קורולה. מדובר במספר בלתי נתפס שמציב אותה במקום הראשון בפער משמעותי מכל מתחרה אחרת. הקורולה לא נולדה כדי לספק חוויית נהיגה מסעירה או עיצוב פורץ דרך, אלא כדי לתת מענה לצורך פשוט: מכונית משפחתית אמינה, חסכונית וברת השגה.
ביפן של שנות ה-60 השוק היה צמא לרכב נגיש שיכול לשרת משפחות של מעמד ביניים. טויוטה קלעה בדיוק לנקודה הזו. בהמשך, כשהחלה לייצא את הקורולה לארה״ב ולאירופה, היא זכתה לחיבוק מהיר הודות לאותה תכונה בסיסית: רכב שעובד. אין הפתעות, אין תקלות מיוחדות - פשוט רכב שמוביל את המשפחה ממקום למקום בביטחון ובאמינות.
- הקורולה חוזרת לשוק - ממפעלי טויוטה ביפן
- הרכבים הנמכרים ביותר בעשור האחרון - יותר שמרנות מחדשנות
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
היתרון הגדול של הקורולה היה ונשאר אמינות יוצאת דופן. סיפורים על רכבים שעברו מאות אלפי קילומטרים מבלי לראות מוסך הפכו לאגדה אורבנית אך גם למציאות בשטח. בישראל, לדוגמה, דגמי קורולה משנות ה-90 וה-2000 עדיין נוסעים על הכביש מדי יום, לעיתים כ״יד שלישית״ או ״רביעית״, ועדיין שומרים על ערך סביר. הדבר המדהים הוא שרבים מהרכבים הללו ממשיכים לתפקד ללא תקלות משמעותיות, כשהטיפול העיקרי שהם דורשים הוא החלפת חלקי בלאי רגילים.