שיאומי SU7 Ultra בכניסה למפעל פרארי. קרדיט "Weibo user "Piniluoshan
שיאומי SU7 Ultra בכניסה למפעל פרארי. קרדיט "Weibo user "Piniluoshan

פרארי לומדת משיאומי. רכשה SU7 Ultra לצרכי לימוד

ברשתות החברתיות ובאתרים זרים, גם באיטליה וגם בסין (ועכשיו גם בישראל) מתפרסמים דיווחים לפיהם יצרנית העל פרארי רכשה דגם של שיאומי SU7 Ultra, רכב העל של היצרנית הסינית. 

יואב פולס | (4)

בזמן שבמרכז העולם בישראל חובבי רכב עדיין מסתכלים בעין עקומה על יצרני רכב סיניים, יצרנית קטנה מאיטליה דווקא מאוד מתעניינת בדגמי שיאומי. כן, אותה שיאומי מהטלפונים מייצרת גם כלי רכב, וככל הנראה מהטובים ביותר. לשיאומי ליין כלי רכב מעניין מאוד, והוא לא מעניין רק אותנו, מסתבר שגם את פרארי יצרנית האקזוטיקה האיטלקית דגמי שיאומי מעניינים מאוד. כמה מעניינים – על פי דיווחים ברשתות החברתיות פרארי רכשה את רכב העל הסיני שיאומי SU7 Ultra, לצורך לימוד לקראת ייצור והשקת דגם כל חשמלי של פרארי.

השיאומי SU7 Ultra היא רכב על לכל דבר ועניין, למרות המרכב. עם מרכב סדאן קופה של השיאומי SU7 וארבע דלתות שגרתיות לחלוטין. האורך הכולל של השיאומי SU7 Ultra עומד על כ 5.115 מטר, רוחב של 1.97 מטר, גובה 1.465 מטר ובסיס גלגלים שימושי של 3.0 מטר. ה SU7 Ultra עושה שימוש במרכב של ה SU7 MAX דגם הביצועים של ה SU7, כשה ULTRA לוקח את הביצועים לקצה.

הסיפור המעניין, והוא כנראה זה שמעניין גם את פרארי הוא המפרט הטכני של השיאומי SU7 Ultra.

שיאומי SU7 Ultra. קרדיט "Credit: Weibo user “Sago soup in Bologna


ל Su7 Ultra שלושה מנועים חשמליים בהספק כולל של 1526 כ"ס ומומנט משולב של מעל ל – 180 קג"מ. ההנעה כמובן כפולה.

השיאומי SU7 Ultra עושה שימוש בפלטפורמה 800V וסוללה בקיבולת 93.7Kwh. הטווח בתקן סיני אופטימי מאוד עומד על 630 ק"מ, שיהיו במציאות להערכתי כ - 450 ק"מ בתקן מערבי.

הביצועים של ה Su7 Ultra מתאימים לרכב על עם תאוצה מ – 0 ל – 100 קמ"ש בתוך 1.98 שניות, והמהירות המירבית עומדת על 350 קמ"ש.

ה SU7 Ultra עושה שימוש בתכנון אווירודינמי אקטיבי עם דיפיוזר אחורי אקטיבי לאיזון בין התנגדות לאוויר וכח הצמדה (לכביש) לבין חיסכון אנרגטי בנהיגה יומיומית. בנוסף לא ניתן להתעלם מהכנף האחורית הגדולה המספקת כח הצמדה במהירויות גבוהות. על פי שיאומי, התכנון האווירודינמי של ה SU7 Ultra מוסיף כח הצמדה מירבי של 285 ק"ג.

קיראו עוד ב"רכב ותחבורה"

אם הדגם סיקרן אתכם, אתם לא לבד כאמור, גם את מהנדסי פרארי הוא מסקרן מאוד. כאן נכון לציין כי יצרני כלי רכב בעולם נוהגים לרכוש מכוניות של המתחרים וללמוד אותן לעומק. גם יבואנים בארץ רוכשים מעת לעת כלי רכב של המתחרים לצרכי למידה. כשיונדאי רכשה את השיאומי SU7 MAX אף אחד לא הרים גבה, עם זאת גם אף אחד לא ציפה לראות את השיאומי SU7 Ultra במפעל פרארי במראנלו שבאיטליה, בו גם שוכן מטה פרארי.   


שיאומי SU7 Ultra. קרדיט "Credit: Weibo user “Sago soup in Bologna

על פי הדיווחים באתרים השונים נציגי פרארי ביקרו במטה שיאומי בשנה שעברה לבחון פיתוחים משותפים בתחום ההנעה החשמלית לעולמות הביצועים, אולם מאחר ולא יצאה הודעה מסודרת בנושא, ככל הנראה הפגישות לא הניבו שיתוף פעולה שכזה.

לפי ההערכות פרארי תספק לקראת סוף 2025 פרטים ראשונים על החשמלית הראשונה של היצרנית, לאחר מכן, בתחילת 2026 'יודלפו' תמונות ראשונות של עיצוב וקונספט, ועוד במחצית הראשונה של 2026 ייחשף הרכב במלואו.

לצערנו, אין מה לצפות למבחן מסודר לדגם, אבל אנחנו כאן כדי לדווח.


תגובות לכתבה(4):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 4.
    עם חברת רכב חשמלי קוריאנית קטנה או בינונית מנכל 1 1. (ל"ת)
    ליטאי 31/07/2025 13:12
    הגב לתגובה זו
  • 3.
    ליטאי 31/07/2025 04:21
    הגב לתגובה זו
    עם פונט פולני מהמאה ה19 מנכל אפל.
  • 2.
    אני פוסק שהחרדים קמו לתחייה והבניינים תמותו ליכוד מרוקאיםא (ל"ת)
    ליטאי 31/07/2025 02:41
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    ליטאי 31/07/2025 02:39
    הגב לתגובה זו
    בפטנט עסקי סיני ואירופאי. 1 Jai נקרא כולל טלפון Jai יקר עם חומרה מעולה ב1200$ לבנים לפני בר מצווה ומחשב נייד יקר כולל של 1 1 המניה תעוף.
מונית
צילום: ביזפורטל

פיצוי לנהגי מוניות בגלל כניסת אובר - כמה והאם הוא סביר?

כמה מוניות יש בארץ, מה הפיצוי שבמשרד התחבורה שוקלים לתת לנהגי המוניות, והאם אובר באמת תיכנס לשוק המקומי?

אדיר בן עמי |
נושאים בכתבה מונית אובר

משרד התחבורה פרסם דוח ייעוץ חיצוני שמגבש לוח זמנים לכניסת אובר לשוק ההסעות הישראלי. התקנות צפויות לעבור עד יוני 2026, והשירות יושק שלושה חודשים לאחר מכן, בספטמבר 2026. שרת התחבורה מירי רגב מקדמת את המהלך בחודשים האחרונים, למרות התנגדות נהגי המוניות והיעדר מעורבות רשמית של אובר עצמה. אולי זה תרגיל בחירות ואולי כוונה אמיתית, רק שהפיצוי למוניות שמוצע כעת מלמד שאין כוונה אמיתית להכניס את אובר לישראל. זה פיצוי ענק שלא יעבור באוצר ובוועדת הכספים וכנראה יקבור בסוף הדרך את הכניסה של אובר. בינתיים השרה ואנשי המשרד מדברים, אבל כל עוד הפיצוי לא יירד דרמטית - אין לכניסת אובר היתכנות כלכלית.     

שוק המוניות כולל כ-27 אלף רישיונות "מספרים ירוקים", שמחירם נע סביב 220-250 אלף שקל. רבים מבעליהם אינם נהגים פעילים ומשכירים אותם תמורת 1,400-1,500 שקל לחודש. דוח מבקר המדינה מ-2023 הדגיש היעדר פיקוח על השכרות אלה, מה שמאפשר עקיפת דרישות בטיחות והכשרה. במקביל, פועלים 30-35 אלף נהגים לא חוקיים.

המתווה המוצע מציע שתי אפשרויות: החזרת הרישיון תוך שנה תמורת 200 אלף שקל, או תמריץ של 50 אלף שקל לשמירה עליו. העלות הכוללת מוערכת ב-4 מיליארד שקל מכספי ציבור, בהנחה שרוב בעלי הרישיונות יבחרו באופציה הראשונה.

בעולם, כניסת אובר לרוב לא לוותה בפיצויים. בארה"ב לא היה דולר אחד של פיצוי. באנגליה לא היה פיצוי, אך כעת מתנהלת תביעה בעניין. הכנסת אובר לארץ תוזיל את מחיר הנסיעה בלפחות 30% ותגדיל את האפשרויות של הציבור. נהגי המוניות נלחמו בעבר בהצלחה נגד אובר, הלובי שלהם מאוד חזק ולא נראה שהפעם מירי רגב תלך על כל הקופה. ההיפך דוח שמורה על תשלום פיצויי ענק הוא בעצם דוח למגירה. מעבר לפיצוי שדורשים נהגי המוניות הם מסבירים שהביטחון של הנוסעים לא קיים באובר לעומת נסיעה במונית. 


אובר בישראל, והפיצוי לנהגי המוניות - שאלות ותשובות

מהי העלות הכוללת של הפיצוי המוצע לנהגי מוניות?

כ-4 מיליארד שקל, כולל 200 אלף שקל למי שמחזיר רישיון ו-50 אלף שקל למי ששומר עליו.

כמה נהגים לא חוקיים פועלים כיום בשוק ההסעות?

30-35 אלף נהגים, שמגלגלים מיליארדי שקלים ללא תשלום מסים.

מתי צפוי השירות של אובר להתחיל לפעול בישראל?

כלי רכב חשמלייםשפורד אירופה ציפתה להשיק עד סוף 2024, הבטחה שלא התגשמה (פורד)כלי רכב חשמלייםשפורד אירופה ציפתה להשיק עד סוף 2024, הבטחה שלא התגשמה (פורד)

פניית הפרסה של פורד אירופה

המעבר מעבר מפואר לעתיד לא ברור של פורד אירופה

יעקב צלאל |
נושאים בכתבה פורד

לאחרונה חתמו פורד אירופה וקבוצת רנו על הסכם לייצור כלי רכב חשמליים קטנים, סופרמיני ומיני, שיתבססו על פלטפורמה החשמלית שפיתחה Ampere, חטיבת כלי הרכב החשמליים של קבוצת רנו. מדובר בשני דגמים קטנים, שישתלבו בסגמנט B ואולי אף A, סגמנט שעדיין אין לו נוכחות גדולה בקטגוריית כלי הרכב החשמליים, בעיקר בגלל הקושי בשילוב סוללה בכלי רכב קטן. אולם בעיה זו תיפתר בעתיד - היא חייבת להיפתר - מאחר שלא סביר ששוק הרכב העתידי יתנהל ללא כלי רכב קטנים, שלא רק שהם מתאימים יותר לסביבה עירונית, אלא גם מחיריהם יהיו נמוכים יותר ויקרבו את המכונית החשמלית אל ההמונים.


כלי רכב חשמליים שב-2022 פורד אירופה ציפתה להשיק עד סוף 2024, הבטחה שלא התגשמה (פורד)


עבור פורד אירופה זהו שיתוף פעולה שני בייצור כלי רכב חשמליים עם יצרנית רכב אירופית. פורד אקספלורר ופורד קאפרי, שני קרוסאוברים הנושאים שמות היסטוריים של המותג, שאין להם קשר למוצר עליו הם מודבקים (כשם שלמוסטנג מאך-E אין שום קשר למוסטנג המקורי), הינם קרוסאוברים חשמליים המבוססים על פלטפורמת MEB של קבוצת פולקסווגן ומיוצרים במפעל פורד בקלן, שהוסב בשנים האחרונות, בהשקעה של כ-2 מיליארד יורו, למרכז לייצור כלי רכב חשמליים וסוללות. אולם הפרויקט כשל, בין השאר בגלל הצמיחה האיטית מהצפוי בגידול התפוצה של כלי רכב חשמליים. כשלונו של המפעל תרם לכך שבעסקה הנוכחית עם רנו, כלי הרכב ייוצר במפעלי רנו בצפון צרפת, המתמחים בייצור כלי רכב חשמליים – מיוצרים בהם הדגמים רנו 5 ורנו 4 החשמליות - אחרי שפורד תעצב את כלי הרכב, מבחוץ ומבפנים, ותעניק לו את המאפיינים הוויזואליים של פורד אירופה. שני הסכמים אלה, עם פולקסווגן ועם רנו, מעידים שיתכן שפורד אירופה, כפי שהיתה מוכרת ב-58 השנים האחרונות, נמצאת לקראת סיום דרכה. בנוסף להפיכת רנו לקבלנית ייצור (contract manufacturing) לפורד, שתי החברות גם ינהלו מו״מ על שיתוף פעולה בייצור כלי רכב מסחריים. עבור פורד, וככל הנראה גם עבור רנו, סגמנט כלי רכב מסחריים הוא בעל רווחיות גבוהה.

שיתוף הפעולה עם רנו, מצטרף למהלך שנקטה פורד מוטור קומפני השנה, כאשר הזרימה לפורד אירופה, שהמטה הראשי שלה נמצא בקלן, גרמניה, 4.4 מיליארד דולר, והודיעה שהיא אינה מחויבת יותר לתמוך בחברה, במידה ותידרש תמיכה כזו. כלומר פורד אירופה צריכה להפוך לחברה רווחית לטווח ארוך.


פיננסים

בשנים האחרונות התוצאות הפיננסיות של פורד אירופה אינן נחשפות, אחרי שבראשית 2022, בהתלהבות שנבעה מהצלחה הצפויה של המכונית החשמלית, פורד מוטור קומפני שינתה את צורת הדיווח מחלוקה לאזורים גיאוגרפיים לחלוקה לחטיבות כלי רכב: כלי רכב בעלי מנועי בעירה פנימית (פורד בלו), כלי רכב חשמליים (מודל e), וכלי רכב מסחריים (פורד פרו). החטיבה האחרונה היא גם החטיבה הרווחית ביותר של הקבוצה ובאופן ניכר.

למרות שנתונים מדויקים אינם ידועים ההערכה שבשנתיים האחרונות פורד אירופה אינה מפסידה, אולם רווחיה נמוכים.