
פרארי לומדת משיאומי. רכשה SU7 Ultra לצרכי לימוד
ברשתות החברתיות ובאתרים זרים, גם באיטליה וגם בסין (ועכשיו גם בישראל) מתפרסמים דיווחים לפיהם יצרנית העל פרארי רכשה דגם של שיאומי SU7 Ultra, רכב העל של היצרנית הסינית.
בזמן שבמרכז העולם בישראל חובבי רכב עדיין מסתכלים בעין עקומה על יצרני רכב סיניים, יצרנית קטנה מאיטליה דווקא מאוד מתעניינת בדגמי שיאומי. כן, אותה שיאומי מהטלפונים מייצרת גם כלי רכב, וככל הנראה מהטובים ביותר. לשיאומי ליין כלי רכב מעניין מאוד, והוא לא מעניין רק אותנו, מסתבר שגם את פרארי יצרנית האקזוטיקה האיטלקית דגמי שיאומי מעניינים מאוד. כמה מעניינים – על פי דיווחים ברשתות החברתיות פרארי רכשה את רכב העל הסיני שיאומי SU7 Ultra, לצורך לימוד לקראת ייצור והשקת דגם כל חשמלי של פרארי.
השיאומי SU7 Ultra היא רכב על לכל דבר ועניין, למרות המרכב. עם מרכב סדאן קופה של השיאומי SU7 וארבע דלתות שגרתיות לחלוטין. האורך הכולל של השיאומי SU7 Ultra עומד על כ 5.115 מטר, רוחב של 1.97 מטר, גובה 1.465 מטר ובסיס גלגלים שימושי של 3.0 מטר. ה SU7 Ultra עושה שימוש במרכב של ה SU7 MAX דגם הביצועים של ה SU7, כשה ULTRA לוקח את הביצועים לקצה.
הסיפור המעניין, והוא כנראה זה שמעניין גם את פרארי הוא המפרט הטכני של השיאומי SU7 Ultra.
ל Su7 Ultra שלושה מנועים חשמליים בהספק כולל של 1526 כ"ס ומומנט משולב של מעל ל – 180 קג"מ. ההנעה כמובן כפולה.
- שוק היוקרה - 4,000 כלי רכב ב-500 אש"ח ומעלה
- מחצית שנה-164,093 מכוניות. ג'אקו, יונדאי וטויוטה בראש
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
השיאומי SU7 Ultra עושה שימוש בפלטפורמה 800V וסוללה בקיבולת 93.7Kwh. הטווח בתקן סיני אופטימי מאוד עומד על 630 ק"מ, שיהיו במציאות להערכתי כ - 450 ק"מ בתקן מערבי.
הביצועים של ה Su7 Ultra מתאימים לרכב על עם תאוצה מ – 0 ל – 100 קמ"ש בתוך 1.98 שניות, והמהירות המירבית עומדת על 350 קמ"ש.
ה SU7 Ultra עושה שימוש בתכנון אווירודינמי אקטיבי עם דיפיוזר אחורי אקטיבי לאיזון בין התנגדות לאוויר וכח הצמדה (לכביש) לבין חיסכון אנרגטי בנהיגה יומיומית. בנוסף לא ניתן להתעלם מהכנף האחורית הגדולה המספקת כח הצמדה במהירויות גבוהות. על פי שיאומי, התכנון האווירודינמי של ה SU7 Ultra מוסיף כח הצמדה מירבי של 285 ק"ג.
- מתיחת הפנים ל-BYD Atto3 - מה באמת השתנה?
- הפקקים בניו יורק נעלמו - איך זה קרה?
- תוכן שיווקי "הקרנות הפאסיביות מהוות 60% מהענף"
- למה הישראלים לא קונים רכבים חשמליים
אם הדגם סיקרן אתכם, אתם לא לבד כאמור, גם את מהנדסי פרארי הוא מסקרן מאוד. כאן נכון לציין כי יצרני כלי רכב בעולם נוהגים לרכוש מכוניות של המתחרים וללמוד אותן לעומק. גם יבואנים בארץ רוכשים מעת לעת כלי רכב של המתחרים לצרכי למידה. כשיונדאי רכשה את השיאומי SU7 MAX אף אחד לא הרים גבה, עם זאת גם אף אחד לא ציפה לראות את השיאומי SU7 Ultra במפעל פרארי במראנלו שבאיטליה, בו גם שוכן מטה פרארי.
על פי הדיווחים באתרים השונים נציגי פרארי ביקרו במטה שיאומי בשנה שעברה לבחון פיתוחים משותפים בתחום ההנעה החשמלית לעולמות הביצועים, אולם מאחר ולא יצאה הודעה מסודרת בנושא, ככל הנראה הפגישות לא הניבו שיתוף פעולה שכזה.
לפי ההערכות פרארי תספק לקראת סוף 2025 פרטים ראשונים על החשמלית הראשונה של היצרנית, לאחר מכן, בתחילת 2026 'יודלפו' תמונות ראשונות של עיצוב וקונספט, ועוד במחצית הראשונה של 2026 ייחשף הרכב במלואו.
לצערנו, אין מה לצפות למבחן מסודר לדגם, אבל אנחנו כאן כדי לדווח.