הקלה לבעלי רכב חשמלי: באוצר מבקשים להסיר את מס הקניה מעמדות טעינה רגילות

משרד האוצר מתכוון להסיר את מס הקניה על רכישת עמדות טעינה רגילות (ביתיות); המהלך הוא הראשון שהולך לקראת בעלי רכב חשמלי ולא נגדם, לאחר שורה של מהלכים שליליים; ההפסד הצפוי לאוצר - 20 מיליון שקל

חיים בן הקון | (1)

בשורה לבעלי רכב חשמלי: משרד האוצר מפרסם כי בכוונתו להוריד את מס הקניה מעמדות טעינה רגילות (עמדות טעינה ביתיות) ל-0% ובכך היא יוצרת את התמריץ הראשון לרכישת רכב חשמלי אחרי שורה של צעדים שליליים וגזרות שנועדו לסגור פערים בתקציב, ערב אישור חוק התקציב לשנת 2025. 


עמדות טעינה ׳רגילות׳ הן עמדות טעינה איטיות מסוג AC, זאת לעומת עמדות טעינה הנחשבות מהירות, שאלה הן מסוג DC. עמדות הטעינה המהירות נמצאות דרך־כלל בתחנות דלק והטעינה בהם אורכת כשעה, לעומת עמדות הטעינה האיטיות הנמצאות בקניונים, חניונים אחרים או בבתים פרטיים בהם הטעינה אורכת מספר שעות ואף לילה שלם.


עמדת טעינה ביתית
עמדת טעינה - קרדיט: צארגינג פויינט


עמדות הטעינה לרכב חשמלי כפופות לשיעורי מס קנייה שונים בהתאם לטכנולוגיה שהן כוללות: עמדות טעינה מהירה מסוג DC, שמצוידות בממיר סטטי – רכיב אלקטרוני הממיר את זרם החשמל כדי לאפשר טעינה מהירה – נהנות מפטור מלא ממס קנייה. לעומת זאת, עמדות טעינה רגילות (AC), שמספקות טעינה איטית יותר לאורך מספר שעות, מחויבות במס קנייה בשיעור בסיסי של 12%, בתוספת מס נוסף של 60% על אותו הסכום, כך שהמס הכולל המוטל עליהן עומד על 19.2%.


לפי נתוני משרד האוצר, במסגרת צו תעריף המכס והפטורים ומס הקנייה על טובין — המסמך שקובע את שיעורי המיסוי על מוצרים שונים — הוחלט להשוות את מס הקנייה על עמדות הטעינה הרגילות (AC) לזה של עמדות הטעינה המהירות (DC), ולמעשה להעניק גם להן פטור ממס קנייה. הפטור צפוי להישאר בתוקף עד לסוף שנת 2027, והאוצר מעריך כי המהלך יוביל לאובדן הכנסות של כ-20 מיליון שקלים לקופת המדינה.


 עמדות טעינה רגילות לרכב חשמלי נחלקות לשני סוגים עיקריים: חד פאזיות, שנחשבות לאיטיות יותר, ותלת פאזיות, המאפשרות טעינה מהירה יותר — אך לא כל הרכבים החשמליים הנמכרים בישראל תומכים בטעינה תלת פאזית. לכן, זמן הטעינה בבית יכול לנוע בין יותר מ-10 שעות ועד לכ-4 שעות, בהתאם לסוג העמדה והדגם הספציפי של הרכב.

תגובות לכתבה(1):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    אנונימי 13/07/2025 13:33
    הגב לתגובה זו
    נותנים פרס לעשירים שקנו טסלה ב 250 אלף. אם קנו רכב חשמלי חדש סימן שיש להם כסף שילמו את המס אחרת הוא יתגלגל על האחרים
MG HS היברידי. צילום יואב פולסMG HS היברידי. צילום יואב פולס

מבחן כפול - MG HS היברידי, ו MG HS פלאג אין

ה MG HS משווק עם שלוש צורות הינע - טורבו בנזין, היברידי ופלאג אין. לקחנו את הדגמים ההיברידי והפלאג אין למבחן והמסקנות מעניינות.

אהבנו: התנהגות כביש, מרוח פנימי, צריכת דלק

פחות אהבנו: מחיר

ציון מסכם: ה HS ההיברידי 4.2 במדד פולס, ה HS פלאג אין 4.3 במדד פולס

יואב פולס |

אחרי שנהגנו ב MG HS עם מנוע הטורבו בנזין, הגיע תורם של ה HS עם ההנעה ההיברידית ואחיו עם הנעת פלאג אין.

לא נחזור על מרכיבי העיצוב של ה HS, רק נאמר שככל שעברו הימים עם ה HS על דגמיו השונים, כך גם אנחנו התרגלנו לעיצוב ולתא הנוסעים המוצלח והמרווח של הרכב.

תעודת חובה        
קטגוריה             קרוסאובר C-SUV
מימדים (מטר)        אורך 4.67 /רוחב 1.89 /גובה 1.665 /בסיס גלגלים 2.767
מספר מושבים        חמישה
הנעה                    קדמית, היברידית / פלאג אין
הספק ומומנט        בדגם ההיברידי 224 כ"ס, 34.6 קג"מ. בדגם הפלאג אין 272 כ"ס ו 37.2 קג"מ
סוללה וטעינה        בדגם ההיברידי 1.83Kwh  / בדגם הפלאג אין 21.4Kwh טעינת AC 6.6Kw
צריכת דלק ותקן        18.2 ק"מ לליטר בהיברידי, 200 ק"מ לליטר בפלאג אין. WLTP משולב
בטיחות                ציון איבזור בטיחות 5. חמישה כוכבים EuroNcap
מחיר                184,888 ₪ להיברידי, 196,888 לפלאג אין

   

MG HS. צילום יואב פולס

HS היברידי

ה HS ההיברידי מצויד במנוע טורבו בנזין בנפח 1.5 ליטר המפיק 143 כ"ס ו 23.4 קג"מ. שיא ההספק מגיע ב 5500 סל"ד ושיא המומנט ב 4000 סל"ד, ומיד אסביר מדוע זה נתון שאני מציין כאן. המנוע החשמלי בהספק של 198 כ"ס ומומנט של 34.6 קג"מ, כך שההספק המשולב עומד על 224 כ"ס ו 34.6 קג"מ.

התאוצה מעמידה ל 100 קמ"ש אורכת 9.6 שניות והמהירות המירבית 195 קמ"ש.

רנו קנגו 2025. צילום יצרןרנו קנגו 2025. צילום יצרן

רנו קנגו - הטנדרון של רנו חוזר במחיר של 178.0 אש"ח

פריסבי יבואנית דגמי רנו החלה בשיווק הרנו קנגו העדכני, המסחרית הקטנה של רנו במחיר של 178.0 אש"ח. האם קנגו אחד יוכל לשיבוטים של הסיטרואן ברלינגו המשווקים היום בישראל (סיטרואן, אופל, פיאט, טויוטה) ? 

יואב פולס |
נושאים בכתבה פריסבי רנו קנגו

פריסבי יבואנית דגמי רנו לישראל החלה בשיווק מחודש של הרנו קנגו הפופלרי. הקנגו של רנו הוא טנדרון סגור שיכול לשמש בשעות היום כרכב עבודה עם נפח הטענה ושימושיות גבוהים מאוד, אבל גם כרכב מרווח לשימוש משפחתי.

הקנגו החדש מיישר קו עם השפה העיצובית העדכנית של כלל דגמי רנו, בעיקר בחזית הרכב עם יחידות התאורה המזוהות, וסמל רנו גדול במרכז.

מימדי הקנגו החדש מכונים לשימושיות גדולה עם אורך של 4.488 מ', רוחב של 1.859 מ' וגובה של 1.801 מטר. בסיס הגלגלים של הקנגו 2.716 מטר לרווחת הנוסעים בעיקר בשורת המושבים השניה.

השדרוג ממשיך בתא הנוסעים עם צג לוח מחוונים דיגיטלי בגודל ''7, מולטימדיה בגודל ''8 עם קישוריות מלאה לאנדרואיד אוטו ואפל קארפליי, ובקרת אקלים מפוצלת לשני אזורים. לנוחות הנהג מצויד הקנגו בתאי איחסון רבים, בין היתר בדשבורד, מעל ראש הנהג ועוד, וכן חיישני אורות וגשם, בלם חניה חשמלי וכד'.


רנו קנגו 2025. צילום רנו. 

לקנגו מנוע טורבו דיזל בנפח 1.5 ליטר המפיק 115 כ"ס ומומנט של 27.5 קג"מ הזמין לנהג כבר ב 1750 סל"ד. תיבת ההילוכים של הקנגו אוטומטית רובוטית דו מצמדית בעלת שבעה הילוכים, וההנעה קדמית. הקנגו החדש מתעדף שימושיות וחסכון על פני ביצועים, כך שהתאוצה מעמידה ל-100 קמ"ש אורכת 13.2 שניות, והמהירות המירבית 174 קמ"ש. צריכת הדלק מרשימה עם נתון מוצהר של 18.9 ק"מ לליטר בתקן WLTP.