רכב חשמלי טעינה אפקון
צילום: רפי דלויה

הקלה לבעלי רכב חשמלי: באוצר מבקשים להסיר את מס הקניה מעמדות טעינה רגילות

משרד האוצר מתכוון להסיר את מס הקניה על רכישת עמדות טעינה רגילות (ביתיות); המהלך הוא הראשון שהולך לקראת בעלי רכב חשמלי ולא נגדם, לאחר שורה של מהלכים שליליים; ההפסד הצפוי לאוצר - 20 מיליון שקל

חיים בן הקון | (1)

בשורה לבעלי רכב חשמלי: משרד האוצר מפרסם כי בכוונתו להוריד את מס הקניה מעמדות טעינה רגילות (עמדות טעינה ביתיות) ל-0% ובכך היא יוצרת את התמריץ הראשון לרכישת רכב חשמלי אחרי שורה של צעדים שליליים וגזרות שנועדו לסגור פערים בתקציב, ערב אישור חוק התקציב לשנת 2025. 


עמדות טעינה ׳רגילות׳ הן עמדות טעינה איטיות מסוג AC, זאת לעומת עמדות טעינה הנחשבות מהירות, שאלה הן מסוג DC. עמדות הטעינה המהירות נמצאות דרך־כלל בתחנות דלק והטעינה בהם אורכת כשעה, לעומת עמדות הטעינה האיטיות הנמצאות בקניונים, חניונים אחרים או בבתים פרטיים בהם הטעינה אורכת מספר שעות ואף לילה שלם.


עמדת טעינה ביתית
עמדת טעינה - קרדיט: צארגינג פויינט


עמדות הטעינה לרכב חשמלי כפופות לשיעורי מס קנייה שונים בהתאם לטכנולוגיה שהן כוללות: עמדות טעינה מהירה מסוג DC, שמצוידות בממיר סטטי – רכיב אלקטרוני הממיר את זרם החשמל כדי לאפשר טעינה מהירה – נהנות מפטור מלא ממס קנייה. לעומת זאת, עמדות טעינה רגילות (AC), שמספקות טעינה איטית יותר לאורך מספר שעות, מחויבות במס קנייה בשיעור בסיסי של 12%, בתוספת מס נוסף של 60% על אותו הסכום, כך שהמס הכולל המוטל עליהן עומד על 19.2%.


לפי נתוני משרד האוצר, במסגרת צו תעריף המכס והפטורים ומס הקנייה על טובין — המסמך שקובע את שיעורי המיסוי על מוצרים שונים — הוחלט להשוות את מס הקנייה על עמדות הטעינה הרגילות (AC) לזה של עמדות הטעינה המהירות (DC), ולמעשה להעניק גם להן פטור ממס קנייה. הפטור צפוי להישאר בתוקף עד לסוף שנת 2027, והאוצר מעריך כי המהלך יוביל לאובדן הכנסות של כ-20 מיליון שקלים לקופת המדינה.


 עמדות טעינה רגילות לרכב חשמלי נחלקות לשני סוגים עיקריים: חד פאזיות, שנחשבות לאיטיות יותר, ותלת פאזיות, המאפשרות טעינה מהירה יותר — אך לא כל הרכבים החשמליים הנמכרים בישראל תומכים בטעינה תלת פאזית. לכן, זמן הטעינה בבית יכול לנוע בין יותר מ-10 שעות ועד לכ-4 שעות, בהתאם לסוג העמדה והדגם הספציפי של הרכב.

תגובות לכתבה(1):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    אנונימי 13/07/2025 13:33
    הגב לתגובה זו
    נותנים פרס לעשירים שקנו טסלה ב 250 אלף. אם קנו רכב חשמלי חדש סימן שיש להם כסף שילמו את המס אחרת הוא יתגלגל על האחרים
דיפאל S05. צילום יצרןדיפאל S05. צילום יצרן

דיפאל S05 -קרוסאובר חשמלי במחיר שובר שוויון

מכשירי תנועה יבואנית דגמי דיפאל לישראל מנערת את השוק עם הדיפאל S05, קרוסאובר חשמלי בקטגוריה C, עם בסיס גלגלים של 2.88 מטר ומחיר של החל מ- 150.0 אש"ח. 

יואב פולס |

מכשירי תנועה, יבואנית דגמי דיפאל לישראל השיקה את הדיפאל S05, קרוסאובר חשמלי מעוצב במחיר אגרסיבי.

הדיפאל S05 הוא אח קטן לדיפאל S07  המיובא על ידי 'מכשירי תנועה' מזה כשנה. הדיפאל S05 הוא כאמור קרוסאובר חשמלי בקטגוריית C-Suv הצפופה מאוד היום בשוק הישראלי והוא מגיע עם שני יתרונות משמעותיים – בסיס הגלגלים של ה S05 הוא בגודל 2.88 מטר, וחסר תקדים לקטגוריה שלו, והמחיר בו הוא משווק, החל ב- 150.0 אש"ח, נמוך בכ – 20,000 ₪ מהתחרות הישירה.

העיצוב מודרני וכולל את כל הרכיבים ההכרחיים היום כמו חזית אטומה, יחידות תאורה משולבות לד, ידיות דלתות נסתרות ועוד.


דיפאל S05 סביבת נהג. צילום יצרן

תא הנוסעים נקי מאוד ובמרכז הדשבורד מסך מולטימדיה בגודל ''15.4 עם קישוריות אלחוטית מקורית לאנדרואיד אוטו ואפל קארפליי, תצוגה עילית לנהג, עדכוני OTA, מצלמות 540°, ועוד. ל- S05 גג פנורמי הכולל וילון חשמלי הכרחי, ואבזור נדיב בכל רמות הגימור.

המימדים החיצוניים של הדיפאל S05 מספרים רק חלק מהסיפור עם אורך כולל של 4.62 מטר, רוחב של 1.9 מטר וגובה של 1.6 מטר. בסיס הגלגלים של הדיפאל S05 גדול משמעותית מכל המתחרות בקטגוריה עם נתון מרשים של 2.88 מטר, שכולו מיועד לטובת המרווח הפנימי לנוסעים.

רכב חדש. אילוסטרציה. צילום יואב פולסרכב חדש. אילוסטרציה. צילום יואב פולס

ענף הרכב-Kill the Rich רק אל תתנו לעובדות לבלבל אתכם

השיח בנושא רווחיות בענף הרכב לוקה בפופוליזם זול, מידע שגוי, Kill The Rich קלאסי - כזה שלא נותן לעובדות לבלבל אותו.

המידע הרשום לא נועד להגן על יבואני הרכב, אלא כדי לסייע לקורא הנבון לגבש דעה ולא להיות מוטה למניפולציות של 'קליק בייט' למיניהן. 

על אף כל האמור, הנסיון להבין מה הרווחיות של יבואן רכב מכל מכונית שהוא מוכר נדון לכישלון, גם שלי, גם של כותבים אחרים.

יואב פולס |
נושאים בכתבה ענף הרכב

אין כיף גדול יותר מאשר לחבוט ביבואני הרכב, כמה שיותר חזק יותר טוב. אם אפשר להוסיף גם שמות של הבעלים או מנהלים כחלק מהניים-דרופינג שיוכיח כמה הכותב מכיר את הענף – מה טוב. כבונוס גם להצטייר כאביר הצרכנים שנלחם בתאגידים הגדולים והרשעים ולא מפחד, זה כמו לשלוח לוטו ולזכות גם במספר הנוסף (אני מניח שיש איזה תכנית כזו של הגרלה עם הכפלת הזכייה).

מצטער, אני לא מכוון להצטרף לתזמורת המטופשת הזו. מטופשת כי אם הכותבים השונים היו מחפשים את האמת ולא את הכותרות, או את ה'קילק-בייט' הכל-כך אהוב על מערכות התקשורת השונות, זה היה הורס את החגיגה.

אומר מראש, אין לי כוונה להגן על יבואני הרכב בישראל, או על אף גורם עסקי אחר. יש לי כוונה לפתוח לקוראי ביזפורטל צוהר, בעצם חלון, או אולי דלת כפולה, דרכה הם יוכלו לקבל מידע שאין בו כוונה או רצון להטות דעה לכאן או לכאן, אלא רק לשקף את המצב. הקורא האינטיליגנטי ישקלל את המידע המוצג לו בכל המדיות השונות, ועם כל גיוון המידע, יגבש לעצמו את דעתו האישית.

Revers Accounting

כותרות של רווחיות של עשרות אלפי שקלים על כל רכב. כל קורא יכול לעשות Revers Accounting שזה בדיוק כמו רוורס אנג'נירינג רק עם מספרים. עשיתי את זה עבורכם.

ניקח רכב ממוצע שנמכר בישראל במחיר של 200,000 ₪. דבר ראשון נפחית מע"מ של 18%. מי מכם שעשה 18%X200,000 שיחזור לכיתה ד' בבקשה. המספר הנכון הוא 200,000/1.18, מה שמביא אותנו למחיר של 169,491 ₪. זה מחיר הרכב אחרי מיסים, לפני מע"מ.