המהפכה ההיברידית - רב חשמלי זה טוב, היברידי עוד יותר טוב
טויוטה מדברת כבר מספר שנים על שילוב בין רכבים היברידיים, רכבי מימן וחשמליים – כל אחד בהתאמה לצרכי השוק ולמציאות הטכנולוגית. לא יהיה 1005 של רכב חשמלי, נתח השוק כנראה ימשיך לעלות, אבל זה לא המספרים שהעריכו לפני מספר שנים. אין פתרון קסם אחד. טויוטה מובילה את השוק ההיברידי והיא בעצם מובילה את הקו של גיוון סוגי הרכב. החברה שפיגרה במעבר לחשמל, סיימה את 2024 בראש טבלת המכירות העולמית עם 10.8 מיליון רכבים – מהם 38% היברידיים ורק 1.2% חשמליים. לא פחות חשוב – היא רווחית יותר מהמתחרות הגדולות, כמו פולקסווגן, שהימרו חזק על חשמל.
שוק החשמליות: מראלי לצעדים מדודים
שוק הרכבים החשמליים ימשיך לעלות, אבל בצעדים מתונים, כשיש מקומות שיש בלימה ואפילו ירידה. באירופה יש יציבות על נתח שוק של כ-14%. בישראל יש ירידה לכ-16%, בארה"ב יש עלייה, אבל טראמפ מקצץ בסבסוד ובעצם מעלה את עלויות החזקה של רכבים חשמליים דבר שעלול להקטין את הביקושים בהמשך. הסיבה המרכזית לעצירה היחסית היא עצירת סובסידיות, מענקית וביטול הטבות מס. אך גם חשש מהתקדמות טכנולוגית עתידית שתפגע ברכבים המשומשים. אתם יכולים לקנות רכב חדש ואחרי שנה הוא גם ייחשב מיושן - כמה תפסידו על הרכב החשמלי שלכם?
בעיה נוספת של החשמליות היא תשתיות טעינה מוגבלות. במדינות רבות, ובמיוחד באזורי פריפריה, אין מספיק עמדות טעינה זמינות.
הקאמבק המפתיע: הפלאג אין
היברידיות נטענות, שנחשבו כבר לפני חמש שנים לטכנולוגיה ביניים שתיעלם – חוזרות, ובגדול. בישראל נתח השוק שלהן יותר מהוכפל בתוך שנה – מ־2% ל־5%. דגמים חדשים של BYD, צ'רי וג'אקו מציעים טווחי נסיעה של 80–100 ק"מ על חשמל בלבד לפני שמנוע הבנזין מופעל.
- דגמים חדשים של פלאג-אין סיניים; יתרונות וחסרונות
- רכבי פלאג-אין - למה הם הפכו לפופולאריים? יתרונות וחסרונות
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
אירופה מעודדת יבוא היברידיות נטענות על פני חשמליות מלאות, בעיקר בגלל מכסים חדשים על רכבים סיניים. מה זה אומר? לקוח שלא מוכן להמר על חשמלית טהורה – מקבל פתרון ביניים נוח ואמין. ועם המחירים העולים של מכוניות חשמליות רגילות – ההיברידיות נטענות הופכות אטרקטיביות מתמיד.רכבי פלאג-אין - למה הם הפכו לפופולאריים? יתרונות וחסרונות
- 2.אנונימי 30/04/2025 09:51הגב לתגובה זוקצת מוזרה ההתעלמות מעוד רכבי פלאפון אין כמו גאקו צרי ועוד במחירים דומים ועם ביצועים דומים
- 1.אנונימי 27/04/2025 17:06הגב לתגובה זולמי שמכריח אותנו לרכוש כזה

פיצוי לנהגי מוניות בגלל כניסת אובר - כמה והאם הוא סביר?
כמה מוניות יש בארץ, מה הפיצוי שבמשרד התחבורה שוקלים לתת לנהגי המוניות, והאם אובר באמת תיכנס לשוק המקומי?
משרד התחבורה פרסם דוח ייעוץ חיצוני שמגבש לוח זמנים לכניסת אובר לשוק ההסעות הישראלי. התקנות צפויות לעבור עד יוני 2026, והשירות יושק שלושה חודשים לאחר מכן, בספטמבר 2026. שרת התחבורה מירי רגב מקדמת את המהלך בחודשים האחרונים, למרות התנגדות נהגי המוניות והיעדר מעורבות רשמית של אובר עצמה. אולי זה תרגיל בחירות ואולי כוונה אמיתית, רק שהפיצוי למוניות שמוצע כעת מלמד שאין כוונה אמיתית להכניס את אובר לישראל. זה פיצוי ענק שלא יעבור באוצר ובוועדת הכספים וכנראה יקבור בסוף הדרך את הכניסה של אובר. בינתיים השרה ואנשי המשרד מדברים, אבל כל עוד הפיצוי לא יירד דרמטית - אין לכניסת אובר היתכנות כלכלית.
שוק המוניות כולל כ-27 אלף רישיונות "מספרים ירוקים", שמחירם נע סביב 220-250 אלף שקל. רבים מבעליהם אינם נהגים פעילים ומשכירים אותם תמורת 1,400-1,500 שקל לחודש. דוח מבקר המדינה מ-2023 הדגיש היעדר פיקוח על השכרות אלה, מה שמאפשר עקיפת דרישות בטיחות והכשרה. במקביל, פועלים 30-35 אלף נהגים לא חוקיים.
המתווה המוצע מציע שתי אפשרויות: החזרת הרישיון תוך שנה תמורת 200 אלף שקל, או תמריץ של 50 אלף שקל לשמירה עליו. העלות הכוללת מוערכת ב-4 מיליארד שקל מכספי ציבור, בהנחה שרוב בעלי הרישיונות יבחרו באופציה הראשונה.
בעולם, כניסת אובר לרוב לא לוותה בפיצויים. בארה"ב לא היה דולר אחד של פיצוי. באנגליה לא היה פיצוי, אך כעת מתנהלת תביעה בעניין. הכנסת אובר לארץ תוזיל את מחיר הנסיעה בלפחות 30% ותגדיל את האפשרויות של הציבור. נהגי המוניות נלחמו בעבר בהצלחה נגד אובר, הלובי שלהם מאוד חזק ולא נראה שהפעם מירי רגב תלך על כל הקופה. ההיפך דוח שמורה על תשלום פיצויי ענק הוא בעצם דוח למגירה. מעבר לפיצוי שדורשים נהגי המוניות הם מסבירים שהביטחון של הנוסעים לא קיים באובר לעומת נסיעה במונית.
- נהגי מוניות בנתב"ג מאיימים לשבות בערב החג: ההתנגדות לאובר עולה מדרגה
- ועדת המחירים ממליצה על הפחתת תעריף בסיס במוניות והוספת תוספת לנסיעות ארוכות
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
אובר בישראל, והפיצוי לנהגי המוניות - שאלות ותשובות
מהי העלות הכוללת של הפיצוי המוצע לנהגי מוניות?
כ-4 מיליארד שקל, כולל 200 אלף שקל למי שמחזיר רישיון ו-50 אלף שקל למי ששומר עליו.
כמה נהגים לא חוקיים פועלים כיום בשוק ההסעות?
30-35 אלף נהגים, שמגלגלים מיליארדי שקלים ללא תשלום מסים.
מתי צפוי השירות של אובר להתחיל לפעול בישראל?
ג'אקו 5 חשמלי. צילום יואב פולסג'אקו 5 חשמלי - חבילת עיצוב, הנעה ושימושיות
הג'אקו 5 ינסה לעשות לסגמנט הג'יפונים הקטנים את מה שעשה אחיו הגדול הג'אקו 7 לסגמנט הקרוסאוברים המשפחתיים. יחד עם הג'אקו 8, וכשהוא מצויד בהנעה חשמלית, היברידית או בנזין הוא משלים קשת דגמים באולמות ג'אקו שיתאימו לכל צורך.
אהבנו - עיצוב, מרווח, נוחות
פחות אהבנו - מערכות בטיחות אקטיביות אגרסיביות מדי, לחימת הגה מורגשת
ציון מסכם 4.3 בסולם פולס
אחרי ההצלחה המרשימה והמפתיעה משהו של הג'אקו 7, נחת בארץ הג'אקו 5 (ובזמן הזה גם הג'אקו 8 שככל הנראה נהנה מלעלה מ 2000 הזמנות) שמנסה לשחזר את ההצלחה של אחיו הגדול במעט. הוא עושה זאת באמצעות שימוש באותם כלים – עיצוב, טכנולוגיה, תא נוסעים מפנק ומאובזר ומחיר שמנסה להיות יותר נגיש. אנחנו כאן עם גירסת החשמל ( יש גם היברידי ובנזין) מנסים לתהות על קנקנו המעוצב.
| תעודת חובה | |
| קטגוריה | קרוסאובר B+ Suv |
| מימדים (מטר) | אורך 4.38 /רוחב 1.86 /גובה 1.65 /בסיס גלגלים 2.62 |
| מספר מושבים | חמישה |
| הנעה | חשמלית, קדמית |
| הספק ומומנט | 211 כ"ס / 29.4 קג"מ |
| סוללה וטעינה | 59.8Kwh. טעינה איטית AC עד 11Kw, טעינה מהירה DC עד 130Kw |
| טווח ותקן | 402 ק"מ |
| בטיחות | ציון אבזור בטיחות 7 |
| מחיר | 151.0 אש"ח לפרימיום / 160.0 אש"ח ללקשרי |
עיצוב חיצוני ופנימי
אם נתעלם לרגע מהחזית של הג'אקו 5, נדרש מבט שני ושלישי על מנת להבין אם לפנינו ג'אקו 5 או ג'אקו 7. החזית מעט שונה, והיא ככל הנראה החזית העדכנית של דגמי ג'אקו. היא אטומה, יחידות תאורה מלבניות משולבות לד בצידי המרכב וביניהם יחידה פלסטית לרוחב כל הרכב עם כיתוב JAECOO גדול במרכזה. הסתכלתי בתמונות של דגם הבנזין של הג'אקו 5 שמקבל את אותו גריל אנכי גדול, ואני מתבייש לומר שהגריל האנכי, הגדול והמוגזם בכל קנה מידה נראה יותר מרשים מאשר החזית האטומה. מאחור תמונת מראה לחזית, שוב יחידות תאורה מלבניות וכיתוב JAECOO גדול ובולט במרכז.
אם תראו תמונה צידית לאדם אקראי ברחוב, הדבר הראשון שהוא יאמר על הרכב זה שמדובר בלנדרובר, וביתר דיוק בריינג' רובר קטן. עד כדי כך ההשפעה של שיתוף הפעולה עם המותג הבריטי גדולה.
- יותר גדולה, יותר חזקה - סמארט #5 החל מ 220 אלף ש"ח
- אומודה בישראל - עם שני דגמים אומודה 7 ואומודה 9
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
פנים הרכב כמעט נטול מתגים. לנהג צג לוח מחוונים הגודל ''8.8, הגה דו קטום החלקו התחתון, עם מתגי שליטה על המדיה ובקרת השיוט, מסך מולטימדיה בגודל ''13.2 ( קישוריות אלחוטית לאנדרואיד אוטו ואפל קארפליי) ממנו מפעילים את כל מערכות הרכב לרבות המיזוג.
.jpg)