המהפכה ההיברידית - רב חשמלי זה טוב, היברידי עוד יותר טוב
טויוטה מדברת כבר מספר שנים על שילוב בין רכבים היברידיים, רכבי מימן וחשמליים – כל אחד בהתאמה לצרכי השוק ולמציאות הטכנולוגית. לא יהיה 1005 של רכב חשמלי, נתח השוק כנראה ימשיך לעלות, אבל זה לא המספרים שהעריכו לפני מספר שנים. אין פתרון קסם אחד. טויוטה מובילה את השוק ההיברידי והיא בעצם מובילה את הקו של גיוון סוגי הרכב. החברה שפיגרה במעבר לחשמל, סיימה את 2024 בראש טבלת המכירות העולמית עם 10.8 מיליון רכבים – מהם 38% היברידיים ורק 1.2% חשמליים. לא פחות חשוב – היא רווחית יותר מהמתחרות הגדולות, כמו פולקסווגן, שהימרו חזק על חשמל.
שוק החשמליות: מראלי לצעדים מדודים
שוק הרכבים החשמליים ימשיך לעלות, אבל בצעדים מתונים, כשיש מקומות שיש בלימה ואפילו ירידה. באירופה יש יציבות על נתח שוק של כ-14%. בישראל יש ירידה לכ-16%, בארה"ב יש עלייה, אבל טראמפ מקצץ בסבסוד ובעצם מעלה את עלויות החזקה של רכבים חשמליים דבר שעלול להקטין את הביקושים בהמשך. הסיבה המרכזית לעצירה היחסית היא עצירת סובסידיות, מענקית וביטול הטבות מס. אך גם חשש מהתקדמות טכנולוגית עתידית שתפגע ברכבים המשומשים. אתם יכולים לקנות רכב חדש ואחרי שנה הוא גם ייחשב מיושן - כמה תפסידו על הרכב החשמלי שלכם?
בעיה נוספת של החשמליות היא תשתיות טעינה מוגבלות. במדינות רבות, ובמיוחד באזורי פריפריה, אין מספיק עמדות טעינה זמינות.
הקאמבק המפתיע: הפלאג אין
היברידיות נטענות, שנחשבו כבר לפני חמש שנים לטכנולוגיה ביניים שתיעלם – חוזרות, ובגדול. בישראל נתח השוק שלהן יותר מהוכפל בתוך שנה – מ־2% ל־5%. דגמים חדשים של BYD, צ'רי וג'אקו מציעים טווחי נסיעה של 80–100 ק"מ על חשמל בלבד לפני שמנוע הבנזין מופעל.
- דגמים חדשים של פלאג-אין סיניים; יתרונות וחסרונות
- רכבי פלאג-אין - למה הם הפכו לפופולאריים? יתרונות וחסרונות
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
אירופה מעודדת יבוא היברידיות נטענות על פני חשמליות מלאות, בעיקר בגלל מכסים חדשים על רכבים סיניים. מה זה אומר? לקוח שלא מוכן להמר על חשמלית טהורה – מקבל פתרון ביניים נוח ואמין. ועם המחירים העולים של מכוניות חשמליות רגילות – ההיברידיות נטענות הופכות אטרקטיביות מתמיד.רכבי פלאג-אין - למה הם הפכו לפופולאריים? יתרונות וחסרונות
- 2.אנונימי 30/04/2025 09:51הגב לתגובה זוקצת מוזרה ההתעלמות מעוד רכבי פלאפון אין כמו גאקו צרי ועוד במחירים דומים ועם ביצועים דומים
- 1.אנונימי 27/04/2025 17:06הגב לתגובה זולמי שמכריח אותנו לרכוש כזה
דאצ'יה ביגסטר היברידי. צילום יואב פולסדאצ'יה ביגסטר - הכי גדול של דאצ'יה
הביגסטר של דאצ'יה הוא האח הגדול של הדאסטר, וחולק עימו את אותו DNA מחוספס שאנחנו כל כך אוהבים. הוא גם משווק עם גירסאות 4X4 עם תיבת הילוכים, או היברידיות אמיתיות אבל עם הנעה קדמית בלבד.
אהבנו: עיצוב, מרווח גחון, צריכת דלק בהיברידי, גירסאות 4X4 ידניות
פחות אהבנו: אבזור, אבזור בטיחות, ציוני EuroNcap, מחיר
ציון מסכם 4.1 בסולם פולס
דגם הביגסטר ( BIGSTER ) של דאצ'יה הוא הדגם הבכיר ביותר של יצרנית ה Low Cost לכאורה. ה'לכאורה' הוא מפני שבאירופה דגמי דאצ'יה פופולריים מאוד, על אף שאינם מושלמים. לדעת הלקוח האירופאי הם מספקים את התמורה הטובה ביותר לכספו. כלומר מיצוב החברה לא פוגע בביצועי המכירות, אולי אפילו תורם.
את הד'אציה דאסטר אנחנו מכירים כבר שנים, ולמען האמת גם אוהבים מאוד, בעיקר בגירסאות ה 4X4 הידניות.
ביולי האחרון השיקה פריסבי יבואנית דגמי דאצ'יה לישראל את הביגסטר, האח הגדול של הדאסטר, החולק עימו את אותו DNA של היצרנית.
| תעודת חובה | |
| קטגוריה | קרוסאובר – C-SUV , שטח קל |
| מימדים (מטר) | אורך 4.57 /רוחב 1.813
/גובה 1.705 /בסיס גלגלים 2.702 |
| מספר מושבים | חמישה |
| הנעה ותיבת הילוכים | 1.2 ליטר היברידי קל / ידני 4X4. 1.8 ליטר היברידי, קדמית 2X4 |
| הספק ומומנט | 130 כ"ס ו 23.5 קג"מ ב 1.2 ליטר. 155 כ"ס בהיברידי 1.8 ליטר |
| נפח מיכל דלק (ליטר) | 55 ליטר ב 1.2 / 50 ליטר ב 1.8 |
| צריכת דלק (משולב) ותקן | 16.7 ק"מ לליטר ב 1.2 / 21.7 ק"מ לליטר ב 1.8 ליטר. תקן יצרן |
| בטיחות | ציון איבזור בטיחות 3 באקספרשן,
4 באקספרשן פלוס, 5 בג'רני . שלושה כוכבים EuroNcap |
| מחיר | 170.0 אש"ח /
175.0 אש"ח / 185.0 אש"ח |
- דאצ’יה מנסה להחזיר את החשמלית אל העם
- דאצ'יה ביגסטר - האח הגדול של הדאסטר החל מ-170.0 אש"ח
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
עיצוב חיצוני ופנימי
הביאה את החשמל להמונים BYD Atto 3. צילום יואב פולסמעל 200,000 חשמליות נמכרו בישראל. BYD וטסלה מובילות
208,810 מכוניות חשמליות נמכרו בישראל מאז שנת 2011. עד שנת 2019 ההנעה החשמלית היתה קוריוז זניח. שנת 2020 בישרה ש'קורה משהו בשוק', ובשנת 2021 נפרץ הסכר.
BYD, טסלה, ג'ילי, MG ויונדאי מובילות במספרים המוחלטים.
מרצדס מובילה בפרימיום.
ענף הרכב המקומי התנהל על מי מנוחות לאורך שנים רבות עם מנועי בנזין ודיזל, ואי שם גם היברידיות. בתחילת העשור השני של שנות ה – 2000 הגיחו לשוק המקומי מכוניות מוזרות ללא מנוע בעירה פנימית ונפתח עידן החשמליות בשוק המקומי.
מאז ועד עתה למעלה מ 200,000 כלי רכב חשמליים עלו על כבישי ישראל. המספר אמנם לא מרשים מול כ 4.0 מיליון כלי רכב בישראל, אולם בשנים האחרונות כלי הרכב החשמליים הלכו ותפסו נפח משמעותי מכלל מכירות כלי הרכב החדשים, אירוע שגרם לנו לפנות לידיד המדור מר צבי תמרי ולבקש ממנו נתונים מתוך מאגרי המידע של משרד התחבורה.
את ההיסטוריה המודרנית של כלי הרכב החשמליים בישראל ניתן לחלק לשלוש תקופות עיקריות.
תקופה ראשונה
תקופה ראשונה בין השנים 2011-2016 לה ניתן לקרוא 'בטר פלייס וחברים' שלצד דגמי הרנו פלואנס ZE נרשמו בארץ מכוניות חשמליות בודדות והמספרים היו בספרה אחת או שתי ספרות, ולא קרוב ל 100.
- חשמל או פלאג אין - דילמת המורה לנהיגה
- משרד הביטחון אוסף את הרכבים הסיניים של הקצינים - בעקבות חשש מדליפת מידע
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
| שנה | כמות |
| 2011 | 5 |
| 2012 | 45 |
| 2013 | 60 |
| 2014 | 19 |
| 2015 | 0 |
| 2016 | 5 |
