BYD פלאג אין (יצרן)BYD פלאג אין (יצרן)

המהפכה ההיברידית - רב חשמלי זה טוב, היברידי עוד יותר טוב

רוי שיינמן |

טויוטה מדברת כבר מספר שנים על שילוב בין רכבים היברידיים, רכבי מימן וחשמליים – כל אחד בהתאמה לצרכי השוק ולמציאות הטכנולוגית. לא יהיה 1005 של רכב חשמלי, נתח השוק כנראה ימשיך לעלות, אבל זה לא המספרים שהעריכו לפני מספר שנים. אין פתרון קסם אחד. טויוטה מובילה את השוק ההיברידי והיא בעצם מובילה את הקו של גיוון סוגי הרכב. החברה שפיגרה במעבר לחשמל, סיימה את 2024 בראש טבלת המכירות העולמית עם 10.8 מיליון רכבים – מהם 38% היברידיים ורק 1.2% חשמליים. לא פחות חשוב – היא רווחית יותר מהמתחרות הגדולות, כמו פולקסווגן, שהימרו חזק על חשמל.


שוק החשמליות: מראלי לצעדים מדודים

שוק הרכבים החשמליים ימשיך לעלות, אבל בצעדים מתונים, כשיש מקומות שיש בלימה ואפילו ירידה. באירופה יש יציבות על נתח שוק של כ-14%. בישראל יש ירידה לכ-16%, בארה"ב יש עלייה, אבל טראמפ מקצץ בסבסוד  ובעצם מעלה את עלויות החזקה של רכבים חשמליים דבר שעלול להקטין את הביקושים בהמשך. הסיבה המרכזית לעצירה היחסית היא עצירת סובסידיות, מענקית וביטול הטבות מס. אך גם חשש מהתקדמות טכנולוגית עתידית שתפגע ברכבים המשומשים. אתם יכולים לקנות רכב חדש ואחרי שנה הוא גם ייחשב מיושן - כמה תפסידו על הרכב החשמלי שלכם?


בעיה נוספת של החשמליות היא תשתיות טעינה מוגבלות. במדינות רבות, ובמיוחד באזורי פריפריה, אין מספיק עמדות טעינה זמינות.


הקאמבק המפתיע: הפלאג אין 

היברידיות נטענות, שנחשבו כבר לפני חמש שנים לטכנולוגיה ביניים שתיעלם – חוזרות, ובגדול. בישראל נתח השוק שלהן יותר מהוכפל בתוך שנה – מ־2% ל־5%. דגמים חדשים של BYD, צ'רי וג'אקו מציעים טווחי נסיעה של 80–100 ק"מ על חשמל בלבד לפני שמנוע הבנזין מופעל.


אירופה מעודדת יבוא היברידיות נטענות על פני חשמליות מלאות, בעיקר בגלל מכסים חדשים על רכבים סיניים. מה זה אומר? לקוח שלא מוכן להמר על חשמלית טהורה – מקבל פתרון ביניים נוח ואמין. ועם המחירים העולים של מכוניות חשמליות רגילות – ההיברידיות נטענות הופכות אטרקטיביות מתמיד.רכבי פלאג-אין - למה הם הפכו לפופולאריים? יתרונות וחסרונות

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה