כמה תפסידו על הרכב החשמלי שלכם?
מה הציל את הרכבים החשמליים המשומשים בשנים האחרונות מירידת ערך גדולה, למה זה לא יציל אותם בהמשך; ועל טווח הנסיעה וזמן הטעינה של רכבים חשמליים
המעבר לרכבים חשמליים הוא מגמה עולמית בלתי נמנעת - שוק הרכב החשמלי ממשיך לצמוח במהירות, אם כי אצלנו יש ירידת מדרגה בחדירה מתחילת השנה. אחרי זינוק עצום בשנת 2024 עם מסירות רכבים חשמליים של מעל 24% מסך מסירות הרכבים, זה ירד בחודשים האחרונים לכ-16%. אבל המגמה ארוכת הטווח גם בארץ היא מגמה של עליית נתח השוק של החשמליות. עם זאת, עדיין מדובר בשוק בחיתולים עם סימני שאלה לא מעטים.
רוכשי חשמליות מתמודדים פוטנציאל לשחיקת ערך מהירה, שעשויה להיות משמעותית מזו של רכבי בנזין או דיזל. הירידה בערך הרכב מושפעת מגורמים טכנולוגיים, כלכליים ותפיסתיים, שחשוב להבין לפני הרכישה כי אם הכוונה מתישהו למכור, אז חשוב להבין את ההפסד העתידי שלכם - את ירידת הערך על הרכב.
מדוע רכבים חשמליים מאבדים ערך במהירות?
נתחיל דווקא בסתירה - בשנתיים האחרונות במקביל לעלייה במס הקנייה על רכבים חשמליים, המחירונים של הרכבים החדשים עלה ובהתאמה גם שוק היד 2 עלה. לכן, ירידת ערך הטבעית-שוטפת לא היתה אמיתית ובמקרים רבים, הרכבים החשמליים לא איבדו ערך. זה לא המצב הטבעי, זה בשל עניין מלאכותי. זה ככל הנראה יעזור לשמור על רמת מחירים גם בשנה הבאה כי מס הקנייה צפוי להמשיך ולעלות, אבל גם אם "התמיכה" הזו, הרכבים החשמליים בדרך למטה. ראשית, ההשפעה של העלאת מס קנייה עתידי תהיה נמוכה יותר על מחיר הרכב כולו, שנית זה לא בטוח, הממשלה יכולה להחליט על שיטות אחרות לקחת כסף מתחום הרכבים החשמליים (מס נסועה הוא שיטה שככל הנראה תיושם); ושלישית והכי חשוב - אי אפשר לנצח את הטכנולוגיה. הרכבים הישנים לא יהיו רלבנטיים כשייכנסו שיפורים טכנולוגיים שיבטאו קפיצת מדרגה.
.
שחיקת הערך של רכבים חשמליים נובעת משילוב של מגבלות טכניות, דינמיקות שוק ותפיסות צרכניות. אחד הגורמים המרכזיים הוא מהירות הטעינה. רכבים התומכים רק בטעינת AC חד-פאזית, הדורשת 10–15 שעות לטעינה מלאה, נתפסים כפחות נוחים לשימוש יומיומי, במיוחד במקומות שבהם עמדות טעינה ציבוריות מוגבלות. דגמים כמו פורת'ינג S7, ליפמוטור T03 וגרסאות בסיס של יצרנים סיניים נפגעים במיוחד, שכן קונים בשוק המשומשות מעדיפים רכבים עם יכולת טעינה תלת-פאזית מהירה, שמתאפשרת יותר ויותר בבניינים חדשים. כתוצאה, רכבים עם טעינה איטית מאבדים ערך במהירות, לעיתים עד 50% תוך שנתיים.
- ממסלול המרוצים לנאסד"ק: סטורדוט מתמזגת לספאק של אנדרטי בשווי 800 מיליון דולר
- דאצ’יה מנסה להחזיר את החשמלית אל העם
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
גורם נוסף הוא טווח הנסיעה. רכבים עם טווח ריאלי של פחות מ-400 ק"מ נתקלים בספקנות מצד קונים, שחוששים מ"חרדת טווח" ומעדיפים להימנע מהמתנה ממושכת בעמדות טעינה ציבוריות, שהן יקרות יותר מטעינה ביתית. דגמים כמו גרסאות בסיס של ג'יאומטרי C (שכבר לא משווקות) או רכבים קטנים עם טווח מוגבל נמכרים בשוק המשומשות במחירים נמוכים משמעותית, ולעיתים סוחרים מסרבים לקבלם בטרייד-אין. התקדמות טכנולוגית מהירה מחריפה את הבעיה, שכן דגמים חדשים עם טווחים של 500–600 ק"מ וטעינה אולטרה-מהירה הופכים דגמים בני שנתיים-שלוש למיושנים.
השפעת המותג והשירות על ערך הרכב
מותג הרכב משחק תפקיד קריטי בשמירה על ערכו. מותגים מוכרים כמו טסלה, יונדאי או BYD נהנים מאמון צרכני, הודות לרשת שירות מבוססת, זמינות חלפים ומוניטין של אמינות. לעומת זאת, מותגים חדשים או פחות מוכרים, כמו SERES, DFSK או יצרנים סיניים קטנים, סובלים מחוסר אמון בשל חששות מפני בעיות שירות, מחסור בחלקי חילוף או נטישה של השוק המקומי. קונים בשוק המשומשות נוטים להעדיף רכבים של מותגים מבוססים, גם במחיר גבוה יותר, מה שמפחית את ערכם של רכבים ממותגים עלומים.
בנוסף, יצרנים שמשווקים דגם בודד ללא מגוון רחב של משפחות דגמים מתקשים לבנות נוכחות מותגית חזקה. ללא תמיכה ארוכת טווח או מוניטין מבוסס, רכבים כאלה מאבדים ערך מהר יותר. לדוגמה, מותגים כמו צ'אנגאן UNI-T או מקסוס EUNIQ נפגעו משחיקה מהירה בשל חוסר ביקוש ותמיכה מוגבלת.
- פניית הפרסה של פורד אירופה
- אופל פרונטרה - רכב שבעה מקומות הזול בישראל
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- רכב אספנות- המיוחדות של 1996 שניתן לייבא החל מ 2026
דינמיקות שוק: מבצעים והצפת "אפס קילומטר"
דינמיקות השוק מחריפות את שחיקת הערך של רכבים חשמליים. יבואנים רבים מציפים את השוק ברכבי "אפס קילומטר" – רכבים חדשים שנרשמים על שם היבואן ונמכרים בהנחות משמעותיות. תופעה זו יוצרת תחרות ישירה בין רכבים חדשים מוזלים לרכבים משומשים בני חצי שנה עד שנה, ופוגעת בערכם של האחרונים. קונים שיכולים לרכוש רכב חדש במחיר נמוך לא יבחרו ברכב משומש במחיר דומה, גם אם הוא במצב מצוין. חיפוש מהיר באינטרנט של שם הדגם עם המונח "אפס קילומטר" יכול לחשוף האם דגם מסוים סובל מהצפה כזו.
מבצעי הנחה גדולים של 10%–20% הם תמרור אזהרה נוסף. הנחות כאלה מעידות על ביקוש נמוך, והשוק המשומש מגיב במהירות עם מחירים נמוכים יותר. דגמים כמו MG 4 בגרסאות בסיס או צ'אנגאן UNI-T סבלו משחיקה מואצת לאחר מבצעי מכירות אגרסיביים, שכן קונים צופים כי המחירים ימשיכו לרדת.
תקינה ומס קנייה: השפעות נוספות
רכבים המיובאים במסגרת רישוי "סדרות קטנות" (עד 400 רכבים בשנה) אינם עומדים תמיד בדרישות הבטיחות האירופיות המלאות, מה שפוגע באיכות הבנייה ובזמינות רכיבים מתקדמים. רכבים כאלה קשים יותר לשיווק בשוק המשומשות ומאבדים ערך במהירות. משקיעים שרוכשים רכב ללא תקינה מלאה חייבים לקחת בחשבון את הסיכון הכרוך בכך.
עליית מס הקנייה על רכבים חשמליים, שהחלה ב-2023 ועלתה מ-10% ל-20%, השפיעה על שוק החשמליות. המס הגבוה העלה את מחירי הרכבים החדשים, מה שתמך זמנית בערך המשומשות והפחית את שחיקתן. עם זאת, ההתקדמות המהירה בטכנולוגיה – טווחים ארוכים יותר, טעינה מהירה יותר ותוכנות מתקדמות – הופכת רכבים בני שנתיים-שלוש למיושנים בעיני הקונים. בטווח הארוך, מגמת השחיקה צפויה להימשך, גם אם המס ממתן אותה זמנית.
כיצד לצמצם את ההפסדים?
בחרו רכב התומך בטעינה תלת-פאזית או DC מהירה, שמבטיח נוחות וקלות שימוש. העדיפו דגמים עם טווח ריאלי של 400 ק"מ לפחות, כדי למזער את חרדת הטווח ולשמור על ביקוש בשוק המשומשות. רכשו רכב של יצרן מוכר עם רשת שירות אמינה, שמבטיח תמיכה ארוכת טווח. הימנעו מדגמים עם הנחות גדולות או הצפת "אפס קילומטר", שמעידים על ביקוש נמוך. וכן - ודאו שהרכב עומד בדרישות הבטיחות האירופיות המלאות.
- 19.יציק 21/05/2025 10:59הגב לתגובה זוכתבה ממצת ונכונה מאד שוק החשמליות עדין לא התייצב מי שלא חס על כספו שיקנה חשמלית
- 18.נהגוס 27/04/2025 15:43הגב לתגובה זומתחילות להופיע כתבות על בעיה ברכבים הסיניים שלא תוכננו נכון ולכן אבנים הורסות את הרדיאטור.לקוחות בישראל נדרשים לשלם 5000 שקל על ההחלפה ומתחילות תביעות נגד היבואנים.
- 17.רפי המעיק 27/04/2025 11:09הגב לתגובה זוהמכוניות האלה הן כמו אייפון מוצר טכנולוגי וכמו שלא תקנה אייפון בן 56 שנים ככה לא יקנו אוטו חשמלי בן 56 שנים. זה הכל. תבדקו ותראו שאני צודק. רכב חשמלי בן חמש עם סוללה לעוסה וטעינה איטית יהיה שווה לברזל בעיקרון. חייכו אכלתם אותה.
- 16.בקיצור תקנו טסלה! (ל"ת)חומי 27/04/2025 08:16הגב לתגובה זו
- אנונימי 05/05/2025 07:14הגב לתגובה זובטסלה לא צריך לדאוג איילון מאסק כבר יוריד את המחיר כפי שעשה יותר מפעם אחת...
- 15.אנונימיאיציק 26/04/2025 22:56הגב לתגובה זואם פעם קנית רכב ויכולת למכור אפילו אחרי 15 שנים היום רכב חשמלי אולי יהיה אטרקטיבי עד 10 שנים בלבד ואולי פחות כך זה נראה
- 14.יוסף 26/04/2025 21:43הגב לתגובה זוקניתי סקודה לפני 3 שנים ב 190 נסעתי 62 אלף קמ חסכתי 50 אלף שקל בדלק המחירון 150 אלף והסקודה מבוקשת ונמכרת מעל המחירון. רק חשמלי ותרוויחו
- החישוב צריך להיות עד 20 אלף קמ שאומר הפסד בטוח! רק מי שנוסע כל היום בכבישים החשמלית תחסוך לו. (ל"ת)tzrj har 27/04/2025 09:53הגב לתגובה זו
- 13.קוקו 26/04/2025 20:19הגב לתגובה זולא ככ הבנתי מה לגבי בלאי המצבר ועד כמה זה משפיע על המחיר
- 12.אילון 26/04/2025 18:50הגב לתגובה זוהמכוניות של seres הן בפער אדיר בהשוואה למתחרות האירופאיות האמריקניות והאחרות.
- 11.אילון 26/04/2025 18:47הגב לתגובה זומוסכים ושירות בכל הארץ. ישנם דגמים נוספים של החברה שטרם הגיעו לארץ.החברה רווחית ניתן לבדוק את התנהגות המניה בבורסה של שנחאי.ובכלל החדירה של המכוניות החשמליות תתגבר בכל העולם. הסינים מובילים את השוק ומקדימות את המתחרות האחרות ב35 שנים.אז לפני שכותבים .
- 10.רון555 26/04/2025 18:16הגב לתגובה זואף אחד לא לדעת כמה הרכב יפסיד עוד כמה שנים לא בנזין ולא חשמלי
- ברור שכן. בניגוד לרכב בנזין פה מדובר על טכנולוגיה שרצה בטיל קדימה. לך אין מושג מותק. (ל"ת)אנונימי 27/04/2025 11:10הגב לתגובה זו
- 9.קובי 26/04/2025 17:18הגב לתגובה זוכבעלים של שתי חשמליות בשנה האחרונה אחת מהן חד פאזית יש לי רעיון כל העיתונאים שמתיימרים לכתוב על רכב חשמלי צריכים לציין בכוכבית אם הם בעלים של אחת כזאת כי כמות הדיסאינפורמציה מרקיעה שחקים. פשוט אין להם ידע מספיק טוב.
- נהגוס 26/04/2025 21:00הגב לתגובה זואם יש לך 2 מכוניות חשמליות אז אתה כנראה אדם עשיר. האם אתה גר בוילה או בבניין עם טעינה אז אתה מסודר ואין לך בעיה.הבעיה היא שרוב הציבור לא עשיר כמוך וזקוק לטעינה ציבורית וזה בעיה.
- 8.חומי 26/04/2025 17:05הגב לתגובה זומילוי דלק במאות תחנות ברחבי הארץ בדקה.
- 7.שמואל 26/04/2025 14:29הגב לתגובה זואיך אנשים לא מבינים שהגיע זמן להפסיק לשרוף דלקים גם כך אין אוויר לנשימה אלפים מתים כל שנה מזיהום אוויר בכבישים.הגיע זמן להפסיק לממן טייקונים של דלק ומס בלו של מדינה האוכלת את יושביה.תתעוררו אנשים......
- 6.אנונימי 26/04/2025 12:43הגב לתגובה זוהאימפריה הסינית. שמשתמשת במוח במקום בכוח המלחמות וההרג
- אנונימי 26/04/2025 15:16הגב לתגובה זואמפריה שתומכת באירן ובעקיפין גם בחמאס. אולי במקום להעביר כסף ישר ליבואן רכב סיני תשלח המחאה ישר לחמאס.
- אנונימי 25/07/2025 09:50וכשאתה מתדלק למי בדיוק אתה שולח כסף
- חחח איכות זבל אבל המחיר איכותי (ל"ת)אנונימי 26/04/2025 14:17הגב לתגובה זו
- 5.אנונימי 26/04/2025 12:39הגב לתגובה זו130.000 שקל חדש כמובן. זה כמו בתרופות אחרי המחקר וההוצאות הכדור יקר ועם הזמן יורד במחיר !
- 4.המעניש 26/04/2025 12:15הגב לתגובה זואם ישנם כל כך הרבה סיכונים אפשריים למה בכלל לשקול לקנות רכב חשמלי !!!! קיה היברידית עושה כמעט 900 קמ לטנק דלק !!!!! למה חשמלי זבל למה
- אנונימי 26/04/2025 22:49הגב לתגובה זותקנה חשמלית ותתחיל לחיות
- נהגוס 27/04/2025 15:41מתחילות להופיע כתבות על בעיה ברכבים הסיניים שלא תוכננו נכון ולכן אבנים הורסות את הרדיאטור.לקוחות בישראל נדרשים לשלם 5000 שקל על ההחלפה ומתחילות תביעות נגד היבואנים.
- 3.אנונימי 26/04/2025 11:57הגב לתגובה זורכב חשמלי שווה לאחר 7 שנים 0 שח .
- 2.נטול רכב 26/04/2025 11:23הגב לתגובה זוומה הבעיה בטעינה לא מהירה. הרי אנשים נטענים ב8 שעות שינה כל לילה.
- ארנון 26/04/2025 17:50הגב לתגובה זואם מדובר ברכב שני אז הוא לא זקוק לטווח.אם זה הרכב הראשי אז הוא צריך לטייל לחיפה וחזרה גם כשכל עמדות הטעינה תפוסות.טווח רכב חשמלי יורדת בחורף אם אין לסוללה חימום. הירידה יכולה להיות 50%.עם השנים הטווח יורד. מניסיון לי אופנוע חשמלי 2016.מחסור בחלפים יכול להשאיר אותך בלי רכב חודש. אולי ליבואן אין מלאי חלפים לשנת הייצור שלך
- dw 26/04/2025 12:20הגב לתגובה זוהרוכשים הראשונים של הרכב החשמלי היו עשירון עליון ואלה פעמים רבות גרים בוילה עם חניה פרטית ואפשרות פשוטה יחסית לטעינה ביתית. אותו עשירון עליון לא קונה חשמלית משומשת זולה אלא חדשה יקרה. מי נשאר אנחנו העירוניים העממיקו.להרבה עירוניים אין חניה פרטית בכלל או מקסימום משותפת. אלה יזדקקו לעמדות טעינה בתחנות הדלק.
- 1.הראליסט 26/04/2025 10:51הגב לתגובה זואם הבעיה היא פחד אז לכו לפסיכולוג או קחו ציפרלקס פחד לא מבוסס הוא בעיה רפואית ולא הנדסית.לעומת זאת אם למכונית יש בעיה הנדסית הבעיה היא לא חרדה למכונית אין רגשות והיא לא נחרדת הבעיה היא מכונית עם טווח נסיעה קצר או עלוב או מכונית עם טעינה איטית
- לא הבנת כלום הא (ל"ת)אנונימי 27/04/2025 11:11הגב לתגובה זו

פיצוי לנהגי מוניות בגלל כניסת אובר - כמה והאם הוא סביר?
כמה מוניות יש בארץ, מה הפיצוי שבמשרד התחבורה שוקלים לתת לנהגי המוניות, והאם אובר באמת תיכנס לשוק המקומי?
משרד התחבורה פרסם דוח ייעוץ חיצוני שמגבש לוח זמנים לכניסת אובר לשוק ההסעות הישראלי. התקנות צפויות לעבור עד יוני 2026, והשירות יושק שלושה חודשים לאחר מכן, בספטמבר 2026. שרת התחבורה מירי רגב מקדמת את המהלך בחודשים האחרונים, למרות התנגדות נהגי המוניות והיעדר מעורבות רשמית של אובר עצמה. אולי זה תרגיל בחירות ואולי כוונה אמיתית, רק שהפיצוי למוניות שמוצע כעת מלמד שאין כוונה אמיתית להכניס את אובר לישראל. זה פיצוי ענק שלא יעבור באוצר ובוועדת הכספים וכנראה יקבור בסוף הדרך את הכניסה של אובר. בינתיים השרה ואנשי המשרד מדברים, אבל כל עוד הפיצוי לא יירד דרמטית - אין לכניסת אובר היתכנות כלכלית.
שוק המוניות כולל כ-27 אלף רישיונות "מספרים ירוקים", שמחירם נע סביב 220-250 אלף שקל. רבים מבעליהם אינם נהגים פעילים ומשכירים אותם תמורת 1,400-1,500 שקל לחודש. דוח מבקר המדינה מ-2023 הדגיש היעדר פיקוח על השכרות אלה, מה שמאפשר עקיפת דרישות בטיחות והכשרה. במקביל, פועלים 30-35 אלף נהגים לא חוקיים.
המתווה המוצע מציע שתי אפשרויות: החזרת הרישיון תוך שנה תמורת 200 אלף שקל, או תמריץ של 50 אלף שקל לשמירה עליו. העלות הכוללת מוערכת ב-4 מיליארד שקל מכספי ציבור, בהנחה שרוב בעלי הרישיונות יבחרו באופציה הראשונה.
בעולם, כניסת אובר לרוב לא לוותה בפיצויים. בארה"ב לא היה דולר אחד של פיצוי. באנגליה לא היה פיצוי, אך כעת מתנהלת תביעה בעניין. הכנסת אובר לארץ תוזיל את מחיר הנסיעה בלפחות 30% ותגדיל את האפשרויות של הציבור. נהגי המוניות נלחמו בעבר בהצלחה נגד אובר, הלובי שלהם מאוד חזק ולא נראה שהפעם מירי רגב תלך על כל הקופה. ההיפך דוח שמורה על תשלום פיצויי ענק הוא בעצם דוח למגירה. מעבר לפיצוי שדורשים נהגי המוניות הם מסבירים שהביטחון של הנוסעים לא קיים באובר לעומת נסיעה במונית.
- נהגי מוניות בנתב"ג מאיימים לשבות בערב החג: ההתנגדות לאובר עולה מדרגה
- ועדת המחירים ממליצה על הפחתת תעריף בסיס במוניות והוספת תוספת לנסיעות ארוכות
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
אובר בישראל, והפיצוי לנהגי המוניות - שאלות ותשובות
מהי העלות הכוללת של הפיצוי המוצע לנהגי מוניות?
כ-4 מיליארד שקל, כולל 200 אלף שקל למי שמחזיר רישיון ו-50 אלף שקל למי ששומר עליו.
כמה נהגים לא חוקיים פועלים כיום בשוק ההסעות?
30-35 אלף נהגים, שמגלגלים מיליארדי שקלים ללא תשלום מסים.
מתי צפוי השירות של אובר להתחיל לפעול בישראל?
פורד ברונקו. צילום יצרןעדכונים לפורד ברונקו - המחיר החל מ 380.0 אלף ש"ח
דלק מוטורס יבואנית דגמי פורד לישראל הודיעה על סדרת שדרוגים לפורד ברונקו, רכב השטח הקשוח של היצרנית.
גרסאות הכניסה קיבלו שדרוגי שטח ותא נוסעים חשובים, הדגם הבכיר ה Badlands קיבל את חבילת השטח Sasquatch
המחיר החל מ 380,000 ש"ח, הופך את הברונקו לאטרקטיבי למי שבעניין רכב שטח אמיתי
דלק מוטורס יבואנית דגמי פורד לישראל מרעננת ומרחיבה את היצע דגמי הפורד ברונקו, רכב השטח הנחשק של פורד.
דגמי הכניסה Big Bend ו Outer Banks
הברונקו זכה ובצדק לתדמית של רכב שטח איכותי וקשוח, ועתה מצטרפות גירסאות מעניינות לליין הדגמים של הברוקנו. אם נתחיל מרמת הכניסה, דגמי ה Big Bend מקבלים את לוח המחוונים הדיגיטלי המלא שהיה מותקן בדגמים הבכירים בלבד, יחד עם מסך מרכזי בגודל ''12. לרווחת הנוסעים מאחור בדגמים הארוכים נוספו גם פתחי מיזוג.
יחידת ההנעה שודרגה, ומנוע האקובוסט בנפח 2.3 ליטר מפיק עתה 300 כ"ס (תוספת של 30 כ"ס) ומומנט של 42.8 קג"מ. תיבת ההילוכים אוטומטית פלנטרית בעלת 10 הילוכים וההנעה 2X4 או 4X4, ללא דיפרנציאל מרכזי. ה Big Bend מצויד במערכת ה G.O.A.T של פורד (Goes Over Any Type of Terrain ), וכן במערכת ה Trail U-turn Assist המסייעת בתמרונים צפופים. בנוסף, מקבל הדגם חישוקי ''17 וצמיגי AT ''32 .
לראשונה בדגמי ה Big Bend תוצע חבילת שטח חדשה Black Diamond הכוללת מערכת 4X4 מתקדמת יותר, נעילת דיפרנציאל אחורית, מיגון תחתון ומדרגות סף מקוריות.
- פורד מתחילה למכור רכבי יד שנייה דרך אמזון
- פורד מזנקת לאחר שעקפה את התחזיות ברבעון השלישי
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
הדגם הבא של הברונקו ששודרג הוא ה Outer Banks שמקבלת חבילת אבזור כמו גג קשיח בצבע המרכב, חישוקי ''18, ריפודי עור, מושבים קדמיים חשמליים, בקרת שיוט אדפטיבית, מערכת שמע משודרגת של B&O, מצלמות היקפיות ועוד. מערכת ההנעה זהה לזו של ה Big Bend.
.jpg)