ג'ילי  STARRAY EM-i הפלאג אין הראשון תחת מותג ג'ילי בישראל. צילום יצרןג'ילי STARRAY EM-i הפלאג אין הראשון תחת מותג ג'ילי בישראל. צילום יצרן

פרסום ראשון - ג'ילי STARRAY פלאג אין בדרך לישראל

ג'יאו מוביליטי יבואנית דגמי ג'ילי לישראל תשיק בשבועות בישראל את הג'ילי STARRAY EM-i קרוסאובר עם הנעת פלאג אין, וקוראי ביזפורטל הם הראשונים להתעדכן. השקת הדגם בישראל צפויה עוד בשנת 2025. 

עד עתה דגמי ג'ילי בישראל היו חשמליים מלאים, וה STARRAY EM-i יהיה הדגם הראשון תחת מותג ג'ילי עם הנעת פלאג אין הייבריד בשוק הישראלי.

כתלות במחיר, ל STARRAY פוטנציאל להיות להיט. 

יואב פולס |

ג'ילי מענקיות הרכב הסיניות משווקת בישראל מספר מותגים - ג'ילי כמובן, ובנוסף מותגים בבעלות הקונצרן דוגמת וולוו, פולסטאר, זיקר, סמארט, ולינק & קו, המיוצגים על ידי יבואנים מקומיים שונים. 

עד עתה תחת מותג ג'ילי שווקו שני דגמים חשמליים - הג'יאומטרי C מהחשמליות המודרניות הראשונות בישראל, אותה החליפה הג'ילי EX5.


ג'יאו מוביליטי יבואנית דגמי ג'ילי לישראל נערכת להשקת הג'ילי  STARRAY EM-i. ה STARRAY EM-i יהיה הרכב הראשון בישראל של ג'ילי עם הנעת פלאג אין הייבריד, ויעניק לג'ילי דריסת רגל בסגמנט הכי לוהט היום, קרוסאוברים C-SUV עם הנעת פלאג אין, בוא היא לא נמצאת היום. בסגמנט זה מככבים היום הג'אקו 7 פלאג אין הייבריד שהוא הרכב הנמכר ביותר בישראל מתחילת 2025, הצ'רי טיגו 7 פלאג אין הייבריד ולציגו הטיגו 8 פלאג אין עם שבעה מקומות. בימים הקרובים גם BYD מצטרפת לתחרות על לב הלקוח עם ה BYD Sealion 5 שגם הוא עם הנעת פלאג אין הייבריד.

ה STARRAY EM-i הוא כאמור קרוסאובר בסגמנט C-SUV המזכיר בעיצובו את הג'ילי EX5  החשמלי, אך עם עיצוב מעט יותר מתקדם.

המימדים של ה STARRAY EM-i נמצאים בחלק העליון של הקטגוריה עם אורך כולל של 4.74 מטר, רוחב של 1.905 מטר, גובה של 1.685 מטר ובסיס גלגלים של 2.755 מטר.

נתונים רשמיים ל STARRAY EM-i כפי שישווק בישראל עדיין אין לנו, אולם ממה שאנחנו למדים מנתוני היצרן אזי ה STARRAY EM-i עושה שימוש במנוע בנזין בנפח 1.5 ליטר ללא טורבו המפיק 98 כ"ס ומומנט של 12.7 קג"מ יחד עם מנוע חשמלי המפיק 215 כ"ס ומומנט של 26.7 קג"מ. אין בשלב זה נתונים משולבים של הספק או מומנט.


ג'ילי STARRAY EM-i. צילום יצרן


קיראו עוד ב"רכב ותחבורה"

ה STARRAY EM-i הוא כאמור פלאג אין הייבריד, וככזה מצויד בסוללה בקיבולת של 18.4Kwh המעניקה לרכב טווח חשמלי טהור של 83 ק"מ בתקן WLTP. מיכל הדלק בקיבולת של 51 ליטר, והטווח המשלב בנזין וחשמל יחד יהיה כ 950 ק"מ. את הסוללה ניתן להטעין בטעינה איטית AC בהספק של עד 6.6Kw או בטעינה מהירה DC בהספק של עד 30Kw.

הביצועים של ה STARRAY EM-i טובים עם תאוצה מעמידה ל- 100 קמ"ש ב 8.0 שניות, ומהירות מקסימלית של 170 קמ"ש.

ה STARRAY EM-i משווק בחו"ל במספר רמות גימור ואין טעם להיכנס להבדלים שכן מדובר בקונפיגורציה ייעודית לכל שוק ושוק. כן ניתן לומר כי לרכב שלושה מצבי נהיגה Pure לנהיגה חשמלית בלבד, Hybrid לשילוב שתי ההנעות  ו – Power כשמו כן הוא.

נתון צריכת הדלק הרשמי של ה STARRAY EM-i בתקן המחייב WLTP נוקב במספר 2.4 ליטר ל 100 ק"מ, עם זאת חשוב לציין כי כמו כל רכב פלאג אין הייבריד, השימוש הנכון הוא להטעין את הרכב ככל שניתן, ואז מרבית הנסיעות הקצרות שהן צרכניות הדלק הבזבזניות יבוצעו תוך שימוש בסוללת הרכב ולא באמצעות שימוש בבנזין. נתון מעניין נוסף בו נוקבים בג'ילי מתייחס לייעלות הטרמית של מנוע הבנזין. בג'ילי נוקבים בנתון חסר תקדים של 46.5% של ניצול טרמי, כאשר בעבר הלא רחוק מנוע שהגיע לניצול של 30% נחשב ליעיל במיוחד. 

בתחום האבזור ניתן לצפות לחישוקי ''18 או ''19 בהתאם לבחירת היבואן, יחידות תאורה ראשיות משולבות לד, לצד תאורת DRL לד. גג פנורמי עם וילון תלוי כבר ברמת הגימור וכך גם חלונות אחורים מושחרים. עוד נמצא ב STARRAY EM-i לוח מחוונים דיגיטלי בגודל ''10.2, ומולטימדיה בגודל ''15.4 עם קישוריות אלחוטית לאנדרואיד אוטו ואפל קארפליי. תצוגה עילית HUD בגודל ''13.8 ומשטח טעינה אלחוטי תלויים ברמת הגימור ובאופן בו היבואן יגדיר את הרכב.

גם ב- STARRAY EM-i תשלב ג'ילי יכולות OTA לעדכוני תוכנה מרחוק, ללא צורך בכניסה למרכז שירות של החברה, וכן אפליקציה עימה ניתן יהיה לשלוט במרכיבים שונים של הרכב ולקבל מידע מגוון. שני המרכיבים צפויים להיות זמינים ללקוחות גם בישראל.


ג'ילי STARRAY EM-i סביבת נהג. צילום יצרן


בתחום הבטיחות מצוידת ה STARRAY EM-i בסט מלא וכולל של מערכות בטיחות אקטיביות מתקדמות דוגמת קרוז קונטרול אדפטיבי וחכם, בלימה אוטומטית, שמירה אקטיבית על נתיב, זיהוי תמרורים, ניטור נהג ועוד. אני צופה לציון אבזור בטיחות 7 או 8 המקסימלי. 

אין לנו בשלב זה הערכה למחיר הרכב כאשר יושק בישראל, עם זאת בהינתן שהתחרות הגדולה שלו תהיה מכיוון ה BYD Sealion 5 שמחירו 167.0 אש"ח / 172.0 אש"ח, ובהינתן שבג'יאו מוביליטי ידעו לתמחר את ה EX5  מעט זול מהתחרות מבית BYD, ובמידה וה STARRAY EM-i יגיע לישראל בשתי רמות גימור, ניתן לצפון למחירים שבין 160.0 אש"ח ל 170.0 אש"ח. מחיר כניסה מתחת ל 160.0 אש"ח ייחשב למצויין ועשוי להביא את הג'ילי החדשה להיות להיט מכירות ב 2026.

מבטיחים לעקוב ולדווח ככל שיהיה מידע נוסף.


הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
רכבים חדשים
צילום: רשתות חברתיות

למה סוחרי הרכב בעולם מקנאים בסוחרי הרכב בישראל?

בעוד שדילרים באירופה וארה"ב נאבקים על מרווחים גולמיים שנעים על 5%, בישראל היבואניות נהנות מרווחיות חריגה וצרכנים שבויים
יעקב צלאל |

במשך חמישה העשורים שאחרי מלחמת העולם השניה, תעשיית הרכב היתה התעשייה שהובילה את כלכלת העולם המערבי. זו היתה תעשיה שתרמה לפעילות הכלכלית וליכולת ניידות אישית, ותרמה תרומה חשובה לכלכלה ולחברה. זו היתה התעשיה עליה התבסס והתפתח העולם המערבי והדמוקרטי, בעוד בריה״מ וסין, דיקטטורות קומוניסטיות, כשלו בפיתוח תעשיות רכב עצמאיות ונמצאו בפיגור במירוץ הטכנולוגי הגלובלי.

גם היום תעשיית הרכב עודנה תעשייה מורכבת, בעלת שכבות רבות של ייצור ומסחר, המגלגלת טריליוני דולרים בשנה ומעסיקה מיליוני עובדים. אולם בשל היותה תעשייה תחרותית המרווחים בה אינה גבוהים, גם אם הרווחים, במספרים מוחלטים, אינם נמוכים. בעשורים האחרונים חלפה התעשייה הדיגיטלית על פני תעשיית הרכב, לכל הפחות ברווחים ובמרווחי הרווח, לא מעט בגלל שזו תעשיה שאינה דמוקרטית, אינה תחרותית, נשלטת ע״י קבוצות טכנולוגיה חזקות, שאין כיום מי שיכול להתמודד נגד עוצמתן.

לישראל אין יד ורגל בתעשיית הרכב העולמית, למעט מקרים בודדים ושוליים, אולם יבואניות הרכב הישראליות הן, לכאורה, חלק ממארג גלובלי של מסחר בכלי רכב. אולם למעשה מדובר בבועה, שבגלל התפתחות היסטורית, יצרה חממה שבה הרווחים של יבואניות הרכב חורגים מכל מה שמוכר בתעשיית הרכב העולמית.

במבנה הסחר יש שני שלבים עיקריים של יצירת ערך מוסף והמרווחים הגולמיים בו נעים בסביבות 5% ואף פחות.


התפלגות הכנסות (משמאל) ורווח גולמי של קבוצת אוטוניישן 2024 (אוטוניישן דו״ח שנתי 2024)


כלי רכב עובר מיצרנית הרכב ללקוח הסופי דרך שתי תחנות עיקריות: חברות הפצה (distribution), שהן לרוב בבעלות יצרניות הרכב, המוכרות את כלי הרכב לסוכנויות המכירות (dealerships). חברות אלה, למשל פולקסווגן UK, בבעלות קבוצת פולקסווגן, מפיצות את מכוניות הקבוצה לדילרים, לעיתים עצמאיים לעיתים לקבוצת עסקים שבבעלותה סוכנויות לשיווק כלי רכב ללקוחות הסופיים. קבוצת עסקים כזו יכולה להחזיק מאות סוכנויות ולשווק עשרות מותגים. קבוצות אלה גם מוכרות שירותי מוסך וחלפים. בארה״ב יצרניות הרכב הן גם המפיצות, אולם אסור להן להחזיק סוכנויות למכירות כלי רכב ללקוח הסופי (עד שטסלה שברה את האיסור הזה). Inchape, חברת הפצת כלי רכב הפועלת מבריטניה, מפיצה כלי רכב באזורים אחדים בעולם שבהם ליצרניות הרכב לא כדאי לפתוח חברות הפצה בבעלותן. ישראל היתה יכולה להיות אחד היעדים של החברה זו, אולם המבנה ההיסטורי של יבוא כלי רכב לישראל אינו מאפשר זאת.


ג'אקו 8 פלאג אין הייבריד. צילום יצרןג'אקו 8 פלאג אין הייבריד. צילום יצרן

כלמוביל מאגפת את פריסבי - משיקה ג'אקו 8 ב 230 אש"ח

כלמוביל השיקה את הג'אקו 8 פלאג אין הייבריד. קרוסאובר בסגמנט D-SUV עם שבעה מקומות וטווח חשמלי של 134 ק"מ.

מחיר גרסת הכניסה 230.0 אש"ח, זול ב 15.0 אש"ח מאחיו לקונצרן, הצ'רי טיגו 9 פלאג אין. 

יואב פולס |
נושאים בכתבה ג'אקו 8 כלמוביל

אחרי שפגשנו את הג'אקו 8 בסין, השיקה הבוקר כלמוביל את הג'אקו 8 בשוק הישראלי, וסיפקה תשובות שלאלות טכניות שנותרו פתוחות וכמובן מחיר.

הג'אקו 8 פלאג אין הייבריד הוא כזכור קרוסאובר גדול בסגמנט D-SUV עם שבעה מקומות, החולק פלטפורמה עם האומודה 9 שתושק בקרוב, והצ'רי טיגו 9 שהושק על ידי פריסבי לאחרונה.

אין צורך לחזור על כל הפרטים הטכניים, רק נזכיר בסיס גלגלים של 2.82 ס"מ המספק מרווח פנימי ראוי.

מערכת הנעה של הג'אקו 8 משלבת מנוע טורבו בנזין בנפח 1.5 ליטר, לצד שלושה מנועים חשמליים, אחד אחורי ושניים קדמיים.  מנוע הבנזין מספק 143 כ"ס ומומנט של 21.9 קג"מ. המנוע החשמלי האחורי מפתח 238 כ"ס ומומנט של 31.6 קג"מ. למנועים החשמליים הקדמיים הספקים שונים כך שהראשון עם 101 כ"ס ומומנט של 17.3 קג"מ, ואילו השני עם 122 כ"ס ומומנט של 22.4 קג"מ.


ג'אקו 8 פלאג אין הייבריד. צילום יואב פולס