BYD Atto3 - הנמכרת ביותר
צילום: יואב פולס

עודפי מלאי והנחות חריגות: שוק הרכב לקראת סוף השנה

תחרות עזה, דגמים חדשים בחו"ל ולחץ גדול של היבואנים - הנחות של עשרות אחוזים; הסיבות לקנות רכב חדש והסיבות לחכות עם הקנייה לשנה הבאה? 

רן קידר | (1)
נושאים בכתבה ג'אקו BYD


שנת 2025 מתקרבת לסיומה, ובשוק הרכב יש ירידות מחירים ומבצעים דרמטיים. ליבואנים ולחברות הליסינג מלאי גדול של רכבי "אפס קילומטר", חלקם בני שנה ויותר, שמחייב חיסול מיידי. המחירים הוזלו לעיתים בעשרות אלפי שקלים ממחיר המחירון.

בשלושת הרבעונים הראשונים של 2025 נמסרו בישראל כ-242 אלף רכבים חדשים, עלייה של 6.9% לעומת התקופה המקבילה אשתקד. אך הנתונים מסתירים מגמות מדאיגות: ירידה חדה במכירות הרכבים החשמליים מ-25% משוק המסירות בשנה קודמת ל-16% בלבד השנה, לצד עלייה של 59% במכירות דגמים סיניים, שתופסים כעת 34% משוק המסירות הכולל.

התחרות הסינית, שמתחילה להתפשט גם בפלח היוקרה, משנה את כללי המשחק ומאלצת את היבואנים הוותיקים להוריד מחירים כדי להישאר רלוונטיים.

הנחות של 15% ואף יותר

בין ההצעות הבולטות בשוק אפשר למצוא את MG5 החשמלית ב-108 אלף שקל – 50 אלף שקל פחות מהמחיר הרשמי, ואת MG4 בגרסת הטווח הארוך ב-146 אלף שקל, 30 אלף פחות מהמחירון. גם ה-BYD אטו 3 מוצעת ב-150 אלף שקל, הנחה של 20 אלף שקל לעומת המחיר בעת ההשקה.

דוגמאות נוספות: אופל מוקה חשמלית מוצעת ב-138 אלף שקל, עם הנחה של 27 אלף שקל. ג'ילי גיאומטרי C ב-147 אלף שקל, 22.5 אלף שקל פחות מהמחירון. פיג'ו 2008 ב-133 אלף שקל וצ'רי FX החשמלית ברמת סנס מוצעת ב-137 אלף שקל, 15 אלף פחות ממחיר המחירון.

ביריד שהתקיים בתחילת החודש הוצעו מאזדה CX-5 ב-159 אלף שקל וקיא נירו היברידי ב-159 אלף שקל, לצד רנו קפצ'ור ב-130 אלף שקל, הנחה של 22 אלף שקל. ובכלל מדובר בהנחות של 10%-30%

ב-MG, ההוזלות הגיעו עד 55 אלף שקל.

היבואנים התכוננו לעליית מסים שהייתה אמורה להתרחש בתחילת השנה הבאה, אך לא ברור אם תהיה. הם הזמינו סחורה כשבמקביל, נמשך ההיסוס מצד צרכנים, וכן נמשך לחץ המחירים של מותגים סיניים.

התוצאה היא ירידת מחירים משמעותית עד כדי מצב שיש רכבים חדשים שמוצעים במחירים נמוכים מאשר רכבים שנה על הכביש.  

מתי רכב "מתגייל" ומה זה אומר לצרכן

המשמעות של רכבי אפס קילומטר: מדובר ברכב שנמצא בארץ מעל 12 חודשים ולא נמכר, ולכן נרשם כמשומש, לרוב על שם חברת ליסינג או יבואן. ההנחה המוצעת עליו משקפת את ירידת הערך הזו, לצד אובדן של "יד" ברישום.

קיראו עוד ב"רכב ותחבורה"

למרות המחיר המוזל, יש כמה נקודות קריטיות שצרכן חייב לבדוק לפני רכישה:

ראשית, חובה לוודא שהרכב טופל בהתאם להוראות היצרן. טיפול חסר עלול לבטל את האחריות המלאה.

שנית, מצב הצמיגים דורש בדיקה מדוקדקת,  עמידה ממושכת עלולה להחליש אותם, גם אם הקילומטראז' נמוך. מומלץ להחליף אותם מיד.

שלישית, שימו לב לתחילת האחריות: היא מתחילה ממועד הרישום כמשומש, לא מיום הקנייה, מה שמקצר את התקופה בפועל.

רביעית, ודאו שהמחיר משקף באמת את ההפחתה בשוק, בהשוואה להצעות דומות ממקורות אחרים.

לבסוף, היבואנים להוטים להזיז את המלאי, ולעיתים ניתן להשיג עוד אלפי שקלים הנחה, במיוחד באירועים מיוחדים.

התופעה הזו, שהתחזקה במהלך השנה, מגבירה את הביקוש לרכבים מוזלים ומשנה את התפיסה סביב "יד שנייה", כפי שמעידים נתוני משרד התחבורה ממחצית 2025, עם עלייה של עשרות אלפי רישומים כאלה.

למה כן לקנות עכשיו

מי ששוקל רכישה מיידית ימצא מספר יתרונות:

מלאים גדולים זמינים מיידית, בשיטת "שלם וקח", ללא המתנה של חודשים ארוכים שמאפיינת רכישות רגילות.

ההנחות נעות סביב 15%-20% ואפילו 30%,  מה שמבטיח חיסכון ממשי גם ביחס לרכב משומש רגיל, במיוחד על דגמים חשמליים שבהם הערך נשמר טוב יותר.

חלק מהרכבים המוזלים עשויים להיעלם ב-2026, קצב היבוא עלול לרדת, ודגמים כמו MG5 או BYD אטו 3 עלולים להפוך לנדירים יותר עם כניסת דורות חדשים.

קיימות גם הנחות על רכבים חדשים לגמרי, לא רק על אפס קילומטר.

היתרונות הללו מגיעים עם אחריות מלאה וחיסכון בעלויות תפעול, במיוחד ברכבים חשמליים שמציעים טווח נסיעה משופר ומחירי חשמל נמוכים יותר מבנזין.

למה אולי דווקא לחכות ל-2026

מצד שני, יש סיבות טובות לדחות את הרכישה לשנה הבאה:

דגמים סיניים חדשים ממשיכים להגיע, עם טווח חשמלי משופר ומחירים נגישים עוד יותר, כמו BYD דולפין סרף וג'ילי EX5 שכבר הוצגו, או דנזה Z9 GT שצפויה להגיע במהלך 2026 כרכב על חשמלי ביוקרה. אלה מבטיחים ביצועים גבוהים יותר ובטיחות מתקדמת. מעבר לכך, הדגמים הנמכרים היום הם בעצם "דור ישן" במקרים רבים כאשר תוך כמה חודשים כשישווקו הדגמים החדשים הם יהפכו למיושנים. 

השקל מתחזק, ירידה של כ-14% בשער הדולר בשנה האחרונה עשויה להוביל להוזלות נוספות ברכיבי יבוא.

קיימת ציפייה לרפורמה רגולטורית שתוזיל מחירים כולל הקלות במסים על חשמליים והרחבת תשתיות טעינה, אם כי לא בטוח שתתממש בפועל.

ההמתנה עשויה להיות שווה אם הצרכים כוללים טווח ארוך יותר או פיצ'רים מתקדמים, אך היא כרוכה בסיכון של עליית מחירים אם הרפורמות יתעכבו.

תגובות לכתבה(1):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    מוני 12/10/2025 20:34
    הגב לתגובה זו
    חבר שלי קנה mg בהנחה לפני 3 חודשים!!! עד היום לא קיבל וגם הןדיעו לו שהיא תגיע עם פגיעות בצבע.