
עודפי מלאי והנחות חריגות: שוק הרכב לקראת סוף השנה
תחרות עזה, דגמים חדשים בחו"ל ולחץ גדול של היבואנים - הנחות של עשרות אחוזים; הסיבות לקנות רכב חדש והסיבות לחכות עם הקנייה לשנה הבאה?
שנת 2025 מתקרבת לסיומה, ובשוק הרכב יש ירידות מחירים ומבצעים דרמטיים. ליבואנים ולחברות הליסינג מלאי גדול של רכבי "אפס קילומטר", חלקם בני שנה ויותר, שמחייב חיסול מיידי. המחירים הוזלו לעיתים בעשרות אלפי שקלים ממחיר המחירון.
בשלושת הרבעונים הראשונים של 2025 נמסרו בישראל כ-242 אלף רכבים חדשים, עלייה של 6.9% לעומת התקופה המקבילה אשתקד. אך הנתונים מסתירים מגמות מדאיגות: ירידה חדה במכירות הרכבים החשמליים מ-25% משוק המסירות בשנה קודמת לכ-20% בלבד השנה, לצד עלייה של 59% במכירות דגמים סיניים, שתופסים כעת 34% משוק המסירות הכולל.
התחרות הסינית, שמתחילה להתפשט גם בפלח היוקרה, משנה את כללי המשחק ומאלצת את היבואנים הוותיקים להוריד מחירים כדי להישאר רלוונטיים.
הנחות של 15% ואף יותר
בין ההצעות הבולטות בשוק אפשר למצוא את MG5 החשמלית ב-108 אלף שקל – 50 אלף שקל פחות מהמחיר הרשמי, ואת MG4 בגרסת הטווח הארוך ב-146 אלף שקל, 30 אלף פחות מהמחירון. גם ה-BYD אטו 3 מוצעת ב-150 אלף שקל, הנחה של 20 אלף שקל לעומת המחיר בעת ההשקה.
דוגמאות נוספות: אופל מוקה חשמלית מוצעת ב-138 אלף שקל, עם הנחה של 27 אלף שקל. ג'ילי גיאומטרי C ב-147 אלף שקל, 22.5 אלף שקל פחות מהמחירון. פיג'ו 2008 ב-133 אלף שקל וצ'רי FX החשמלית ברמת סנס מוצעת ב-137 אלף שקל, 15 אלף פחות ממחיר המחירון.
- סיכום ינואר - נובמבר 291,617 כלי רכב חדשים
- ענף הרכב - 249,101 כלי רכב- דגמים, מותגים, יצרנים
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ביריד שהתקיים בתחילת החודש הוצעו מאזדה CX-5 ב-159 אלף שקל וקיא נירו היברידי ב-159 אלף שקל, לצד רנו קפצ'ור ב-130 אלף שקל, הנחה של 22 אלף שקל. ובכלל מדובר בהנחות של 10%-30%
ב-MG, ההוזלות הגיעו עד 55 אלף שקל.
היבואנים התכוננו לעליית מסים שהייתה אמורה להתרחש בתחילת השנה הבאה, אך לא ברור אם תהיה. הם הזמינו סחורה כשבמקביל, נמשך ההיסוס מצד צרכנים, וכן נמשך לחץ המחירים של מותגים סיניים.
התוצאה היא ירידת מחירים משמעותית עד כדי מצב שיש רכבים חדשים שמוצעים במחירים נמוכים מאשר רכבים שנה על הכביש.
מתי רכב "מתגייל" ומה זה אומר לצרכן
המשמעות של רכבי אפס קילומטר: מדובר ברכב שנמצא בארץ מעל 12 חודשים ולא נמכר, ולכן נרשם כמשומש, לרוב על שם חברת ליסינג או יבואן. ההנחה המוצעת עליו משקפת את ירידת הערך הזו, לצד אובדן של "יד" ברישום.
- המכוניות של Waymo הפכו לאגרסיביות: מבצעות עקיפות מסוכנות ופרסות לא חוקיות
- אינוויז תספק חיישנים למשאיות דיימלר
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- עסקאות 0 ק"מ - עשרת הכללים שאתם חייבים להכיר
למרות המחיר המוזל, יש כמה נקודות קריטיות שצרכן חייב לבדוק לפני רכישה:
ראשית, חובה לוודא שהרכב טופל בהתאם להוראות היצרן. טיפול חסר עלול לבטל את האחריות המלאה.
שנית, מצב הצמיגים דורש בדיקה מדוקדקת, עמידה ממושכת עלולה להחליש אותם, גם אם הקילומטראז' נמוך. מומלץ להחליף אותם מיד.
שלישית, שימו לב לתחילת האחריות: היא מתחילה ממועד הרישום כמשומש, לא מיום הקנייה, מה שמקצר את התקופה בפועל.
רביעית, ודאו שהמחיר משקף באמת את ההפחתה בשוק, בהשוואה להצעות דומות ממקורות אחרים.
לבסוף, היבואנים להוטים להזיז את המלאי, ולעיתים ניתן להשיג עוד אלפי שקלים הנחה, במיוחד באירועים מיוחדים.
התופעה הזו, שהתחזקה במהלך השנה, מגבירה את הביקוש לרכבים מוזלים ומשנה את התפיסה סביב "יד שנייה", כפי שמעידים נתוני משרד התחבורה ממחצית 2025, עם עלייה של עשרות אלפי רישומים כאלה.
למה כן לקנות עכשיו
מי ששוקל רכישה מיידית ימצא מספר יתרונות:
מלאים גדולים זמינים מיידית, בשיטת "שלם וקח", ללא המתנה של חודשים ארוכים שמאפיינת רכישות רגילות.
ההנחות נעות סביב 15%-20% ואפילו 30%, מה שמבטיח חיסכון ממשי גם ביחס לרכב משומש רגיל, במיוחד על דגמים חשמליים שבהם הערך נשמר טוב יותר.
חלק מהרכבים המוזלים עשויים להיעלם ב-2026, קצב היבוא עלול לרדת, ודגמים כמו MG5 או BYD אטו 3 עלולים להפוך לנדירים יותר עם כניסת דורות חדשים.
קיימות גם הנחות על רכבים חדשים לגמרי, לא רק על אפס קילומטר.
היתרונות הללו מגיעים עם אחריות מלאה וחיסכון בעלויות תפעול, במיוחד ברכבים חשמליים שמציעים טווח נסיעה משופר ומחירי חשמל נמוכים יותר מבנזין.
למה אולי דווקא לחכות ל-2026
מצד שני, יש סיבות טובות לדחות את הרכישה לשנה הבאה:
דגמים סיניים חדשים ממשיכים להגיע, עם טווח חשמלי משופר ומחירים נגישים עוד יותר, כמו BYD דולפין סרף וג'ילי EX5 שכבר הוצגו, או דנזה Z9 GT שצפויה להגיע במהלך 2026 כרכב על חשמלי ביוקרה. אלה מבטיחים ביצועים גבוהים יותר ובטיחות מתקדמת. מעבר לכך, הדגמים הנמכרים היום הם בעצם "דור ישן" במקרים רבים כאשר תוך כמה חודשים כשישווקו הדגמים החדשים הם יהפכו למיושנים.
השקל מתחזק, ירידה של כ-14% בשער הדולר בשנה האחרונה עשויה להוביל להוזלות נוספות ברכיבי יבוא.
קיימת ציפייה לרפורמה רגולטורית שתוזיל מחירים כולל הקלות במסים על חשמליים והרחבת תשתיות טעינה, אם כי לא בטוח שתתממש בפועל.
ההמתנה עשויה להיות שווה אם הצרכים כוללים טווח ארוך יותר או פיצ'רים מתקדמים, אך היא כרוכה בסיכון של עליית מחירים אם הרפורמות יתעכבו.
- 10.חוטי 17/10/2025 13:13הגב לתגובה זוחזירים תורידו מחירים
- 9.אבי 13/10/2025 11:54הגב לתגובה זוBYD ATTO לא צריכה לעלות יותר מ100K וזה לחדשה. אלה שעמדו שנה צריך להוריד בהתאמה.
- 8.לא לקנות לייבש את היבואנים 13/10/2025 10:10הגב לתגובה זושום סיבה שרכב חשמלי כמו אלו שהוצעו פה יעלה מעל מאה אלף שח. המפוארים שבהם כמו xpeng g6 צריך לעלות 120 אלף לכל היותר.היבואנים לחוצים כל יום וחודש מורידים את המחירים כדי להפטר מהסחורה.פשוט להמתין כל כך פשוט.שימו לב הדגמים של 2026 מאפשרים טעינה מהירה יותר וסוללה ארורה יותר. אז להמתין.
- 7.אבי ס 13/10/2025 10:05הגב לתגובה זומבקש לקבל המלצות לרכב 7 מקומות ...תודה
- 6.קניתי רכב אפס קילומטרים זה הרכב הכי טוב שהיה לי אי פעם (ל"ת)אנונימי 13/10/2025 06:58הגב לתגובה זו
- אחרי שעמדה שנה שלמה בשמש (ל"ת)אנונימי 13/10/2025 11:42הגב לתגובה זו
- 5.סער 13/10/2025 01:55הגב לתגובה זונתונים בכתבה שגויים אחוז הרכבים החשמליים שנרשמו מתחילת השנההוא 20.2% ולא 16% כפי שמציין הכתב.חבל מאוד שביזפורטל מפרסם כתבותשבינן למציאות יש פער גדול.אנשים מתייחסים אל ביזפורטל כאתר אמין לפחות בכל הקשור לשוק ההוןוכתבות מסוג זה פוגעים באמינות.גם בשבוע שעבר פורסמה כתבה עי יואב פולס על גיולים וגם שם אי דיוקיםלשון המעטה.לידיעת אבישי עובדיה
- מגיב אינטרסנט מטעם יבואנים (ל"ת)אנונימי 13/10/2025 09:03הגב לתגובה זו
- 4.הפראיירים יקנו ישירות מהיבואן שאחר כך ימכור 3040 אחוז פחות לחברות הליסיניג (ל"ת)אנונימי 12/10/2025 23:44הגב לתגובה זו
- 3.יש מחסור ברכסים חבר שלי אמר לי . הוא סוכן מכירות רכבים (ל"ת)אנונימי 12/10/2025 22:56הגב לתגובה זו
- 2.הדולר והיורו בשפל לפחות 15% הנחה צריך לקבל לפני עוד הנחות (ל"ת)דן 12/10/2025 21:39הגב לתגובה זו
- 1.מוני 12/10/2025 20:34הגב לתגובה זוחבר שלי קנה mg בהנחה לפני 3 חודשים!!! עד היום לא קיבל וגם הןדיעו לו שהיא תגיע עם פגיעות בצבע.

המכוניות של Waymo הפכו לאגרסיביות: מבצעות עקיפות מסוכנות ופרסות לא חוקיות
הרכבים האוטונומיים של אלפאבית הופכים אגרסיביים בכבישי סן פרנסיסקו ובחברה מסבירים שזה חלק מההסתגלות למציאות התחבורתית בעיר הצפופה
לא עוד נהיגה זהירה עד מגוחכת: הרכבים האוטונומיים של Waymo, ששנים נודעו בזהירות-יתר ובציות קפדני לחוקי התנועה, משנים את ההתנהגות. בשבועות האחרונים נצפים יותר ויותר כלי רכב של החברה כשהם מבצעים עקיפות חדות, פניות פרסה לא חוקיות, זינוקים באור ירוק ולעיתים גם חוצים קווי הפרדה תוך שהם מוותרים על איתות.
מדובר בשינוי התנהגות מובהק של מערכות ההפעלה של Waymo, פרויקט הרכב האוטונומי של גוגל, דרך חברת האם אלפבית, שמופעל כיום בערים גדולות בארה"ב, כולל סן פרנסיסקו,
לוס אנג'לס, אוסטין וניו יורק, כאשר החברה מעבירה חלק גדול מהצי בהדרגה למצב של הפעלה מלאה ללא נהג בטיחות.
מאחורי ההתנהגות החדשה מסתתר סיפור ארוך שנמשך מאז 2009, אז אלפאבית החלה לפתח מערכות נהיגה אוטונומית במסגרת המיזם הפנימי של גוגל. אחרי כשבע שנים המיזם קיבל שם עצמאי והפך ל Waymo, מתוך שאיפה להפוך את תחום התחבורה העירונית למבוסס נהיגה ממוחשבת. אומנם בשנים הראשונות הרכבים הותירו רושם זהיר ולעיתים מהוסס, אבל זה היה חלק מהאסטרטגיה: קודם כל לבסס אמון בטכנולוגיה.
מבחינת השקעות Waymo הפכה לאחד המיזמים עתירי ההון של אלפאבית. לאורך השנים הוזרמו לפרויקט סכומים בהיקף כולל שעלה על 10 מיליארד דולר, כולל גיוסים חיצוניים ומשאבים ישירים של החברה האם. מדובר בהשקעה שמייצגת אמון ארוך טווח, אם כי רבים תהו עד כמה הפרויקט מצדיק את העלויות מול קצב ההטמעה האיטי. Waymo אינה לבד בזירה. טסלה מקדמת מערכת נהיגה אוטונומית שמבוססת בעיקר על מצלמות ולמידת מכונה, אם כי עד כה היא עדיין לא מפעילה שירות רובוטקסי מלא. גם חברות נוספות פועלות בשוק, כולל יצרנים שמפתחים מערכות תמיכה מתקדמות לנהגים ושואפים בעתיד להפעלה עצמאית. עם זאת Waymo נחשבת השחקנית הבולטת ביותר בתחום הרובוטקסי, היות וזה המודל העסקי המרכזי שלה והיא כבר מפעילה צי בקנה מידה עירוני. נראה שבעתיד הקרוב ההתחרות תתמקד בשווקים שבהם יינתן היתר להפעלה מסחרית מלאה.
- עוקפת את טסלה בסיבוב: הנהיגה האוטונומית עולה לכביש המהיר
- ויימו דוהרת קדימה עם Via: טסלה עדיין תקועה באוסטין
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7


המכוניות של Waymo הפכו לאגרסיביות: מבצעות עקיפות מסוכנות ופרסות לא חוקיות
הרכבים האוטונומיים של אלפאבית הופכים אגרסיביים בכבישי סן פרנסיסקו ובחברה מסבירים שזה חלק מההסתגלות למציאות התחבורתית בעיר הצפופה
לא עוד נהיגה זהירה עד מגוחכת: הרכבים האוטונומיים של Waymo, ששנים נודעו בזהירות-יתר ובציות קפדני לחוקי התנועה, משנים את ההתנהגות. בשבועות האחרונים נצפים יותר ויותר כלי רכב של החברה כשהם מבצעים עקיפות חדות, פניות פרסה לא חוקיות, זינוקים באור ירוק ולעיתים גם חוצים קווי הפרדה תוך שהם מוותרים על איתות.
מדובר בשינוי התנהגות מובהק של מערכות ההפעלה של Waymo, פרויקט הרכב האוטונומי של גוגל, דרך חברת האם אלפבית, שמופעל כיום בערים גדולות בארה"ב, כולל סן פרנסיסקו,
לוס אנג'לס, אוסטין וניו יורק, כאשר החברה מעבירה חלק גדול מהצי בהדרגה למצב של הפעלה מלאה ללא נהג בטיחות.
מאחורי ההתנהגות החדשה מסתתר סיפור ארוך שנמשך מאז 2009, אז אלפאבית החלה לפתח מערכות נהיגה אוטונומית במסגרת המיזם הפנימי של גוגל. אחרי כשבע שנים המיזם קיבל שם עצמאי והפך ל Waymo, מתוך שאיפה להפוך את תחום התחבורה העירונית למבוסס נהיגה ממוחשבת. אומנם בשנים הראשונות הרכבים הותירו רושם זהיר ולעיתים מהוסס, אבל זה היה חלק מהאסטרטגיה: קודם כל לבסס אמון בטכנולוגיה.
מבחינת השקעות Waymo הפכה לאחד המיזמים עתירי ההון של אלפאבית. לאורך השנים הוזרמו לפרויקט סכומים בהיקף כולל שעלה על 10 מיליארד דולר, כולל גיוסים חיצוניים ומשאבים ישירים של החברה האם. מדובר בהשקעה שמייצגת אמון ארוך טווח, אם כי רבים תהו עד כמה הפרויקט מצדיק את העלויות מול קצב ההטמעה האיטי. Waymo אינה לבד בזירה. טסלה מקדמת מערכת נהיגה אוטונומית שמבוססת בעיקר על מצלמות ולמידת מכונה, אם כי עד כה היא עדיין לא מפעילה שירות רובוטקסי מלא. גם חברות נוספות פועלות בשוק, כולל יצרנים שמפתחים מערכות תמיכה מתקדמות לנהגים ושואפים בעתיד להפעלה עצמאית. עם זאת Waymo נחשבת השחקנית הבולטת ביותר בתחום הרובוטקסי, היות וזה המודל העסקי המרכזי שלה והיא כבר מפעילה צי בקנה מידה עירוני. נראה שבעתיד הקרוב ההתחרות תתמקד בשווקים שבהם יינתן היתר להפעלה מסחרית מלאה.
- עוקפת את טסלה בסיבוב: הנהיגה האוטונומית עולה לכביש המהיר
- ויימו דוהרת קדימה עם Via: טסלה עדיין תקועה באוסטין
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7

