פרארי דייטונה SP3. מחיר של 18,000,000 ש"ח. קרדיט עמית אגרונובפרארי דייטונה SP3. מחיר של 18,000,000 ש"ח. קרדיט עמית אגרונוב

שיא ישראלי חדש - פרארי ב-18,000,000 שקל

סמלת יבואנית דגמי פרארי לישראל עדכנה כי יחידה אחת מדגם הדייטונה SP3 שמחירו בחו"ל קרוב ל 2.25 מיליון דולר ייובא לישראל עבור לקוח מקומי

יואב פולס | (43)

סמלת יבואנית דגמי פרארי לישראל מכרה ללקוח ישראלי פרארי דייטונה במחיר של 18,000,000 שקל! מדובר על שיא במחיר לרכב בישראל. המחיר נובע מכך שהרכב נרשם בישראל עם כל המשתמע - מסים והוצאות מסביב. מחירו בחו"ל הוא כחצי מהמחיר בארץ. 

אחרי שברשתות החברתיות פורסמו תמונות של הפרארי דייטונה SP3 עידכנה יבואנית פרארי לישראל כי רכב כזה, אחד מ-599 יחידות שיוצרו, אכן הגיע לישראל ונמכר ללקוח.

בשונה מכלי רכב בייצור המוני, אותם היבואן מביא לארץ תוך שהוא רוכש מאות או אלפי יחידות שונות ואז משווק בישראל, כל דגמי פרארי הנמכרים בישראל מגיעים לארץ רק לאחר שהם הוזמנו ונמכרו מראש ללקוח. כלומר סמלת לא מייבאת מכוניות ואז מוכרת ללקוח, אלא קודם מוכרת ואז מייבאת.

נוסף על כך, קיימת רשימת המתנה ארוכה לדגמי פרארי, כך שלקוח יכול להזמין היום דגם כלשהו, ולקבל אותו רק לאחר מספר חודשים, ולעיתים למעלה מזה. כשמדובר במכוניות נדירות ויקרות במיוחד כמו הפרארי דיטונה SP3 היצרנית לא תמכור רכב לכל לקוח, גם אם יש לו את הכסף. לחברה חשוב כי הבעלים של רכב פרארי 'הוכיח' את הזכאות לרכוש את המכונית ולהחזיק אותה, וזאת באמצעות רכישה של דגמים 'פשוטים' יותר של היצרנית.כלומר, אפשר לעלות בהדרגה בדגמים, לא לקפוץ לטופ בבת אחת, אם כי, בסופו של יום - "הכסף מדבר". 

מכאן אנחנו מסיקים כי הלקוח המאושר שנפרד עכשיו מסכום גדול של מיליוני שקלים בחשבון הבנק, הוא כזה שכנראה כבר מחזיק רכב אחד או שניים של היצרנית.


פרארי דייטונה SP3. צילום עמית אגרונוב


הפרארי דייטונה SP3 מסדרת Icona שואבת השראה מהפרארי 330 P3 שזכתה בשלושת המקומות הראשונים במרוץ 24 השעות של דיטונה בשנת 1967.

קיראו עוד ב"רכב ותחבורה"

לפרארי דייטונה SP3 מנוע אטמוספרי (כלומר ללא טורבו) בתצורת V12, בנפח 6.5 ליטר המפיק 830 כ"ס ב 9250 סל"ד, ומומנט של 71 קג"מ כששיא המומנט מתקבל ב 7250 סל"ד. לדייטונה SP3 תיבת הילוכים אוטומטית רובוטית כפולת מצמדים, והנעה אחורית. הביצועים בהתאם עם תאוצה מעמידה ל- 100 קמ"ש ב 2.85 שניות או 7.4 שניות מעמידה ל – 200 קמ"ש. המהירות המירבית 340 קמ"ש. המשקל של כל הטוב הזה 15 ק"ג מתחת ל 1500 ק"ג, משקל של משפחתית סטנדרטית.

המחיר של הדייטונה בחו"ל הוא מעט מתחת ל 2,250,000 דולר, (שניים ורבע מיליון דולר) ואם הרוכש המאושר יבקש לרשום אותה לנסיעה עם מספר צהוב, הוא יידרש כאמור לשלם לא פחות מ-18,000,000 שקל

בעולם יוצרו 599 יחידות מדגם הדייטונה SP3 כשכולן נמכרו עוד לפני שהראשונה מהן ירדה לייצור.

בין ה-599 יחידות ייצרה פרארי יחידה אחת שנתרמה על ידי היצרנית לטובת מכירה באמצעות בית ההשקעות סות'ביס והשיגה מחיר של 26,000,000 דולר שנתרם לצדקה.



שאלות ותשובות על פרארי והייבוא לישראל

מהו ההליך הייחודי לייבוא דגמי פרארי לישראל, וכיצד הוא שונה ממותגים אחרים?

יבואנית פרארי לישראל, סמלת, אינה מביאה רכבים למלאי אלא מייבאת כל מכונית רק לאחר שנמכרה מראש ללקוח. במילים אחרות, כל פרארי שנכנסת לישראל היא תוצאה של עסקה סגורה – בשונה ממותגים אחרים שמביאים רכבים כדי לשווק אותם לאחר מכן.


מתי והיכן נוסדה חברת פרארי?

פרארי נוסדה בשנת 1947 בעיר מראנלו שבאיטליה על ידי אנזו פרארי. החברה התחילה את דרכה כמחלקה בתוך קבוצת אלפא רומיאו והתפתחה במהירות ליצרנית רכב עצמאית שמתמחה במכוניות ספורט יוקרתיות ומכוניות מרוץ.


מה מייחד את פרארי לעומת יצרניות רכב אחרות בתחום רכבי היוקרה והספורט?

פרארי בונה את המותג שלה סביב שילוב של ביצועים טכניים גבוהים, מסורת ארוכה במרוצי פורמולה 1, עיצוב איטלקי מוקפד ורמת גימור גבוהה במיוחד. כל דגם מיוצר במספרים מוגבלים והחברה מקפידה על בלעדיות ויוקרה כערך מוביל.


מהם סוגי המנועים הבולטים שפרארי מפתחת ואיך הם משפיעים על חוויית הנהיגה?

לפרארי מסורת עשירה בפיתוח עצמי של מנועי V8 ו־V12, שנחשבים לעוצמתיים במיוחד וידועים בצליל הייחודי שלהם. מנועים אלה לא רק מייצרים ביצועים יוצאי דופן אלא גם תורמים לחוויית נהיגה חיה, רועשת ובלתי נשכחת – שהיא חלק בלתי נפרד מה-DNA של המותג.


כמה יחידות בלבד יוצרו מהדגם פרארי דייטונה SP3?

מדובר ב-599 יחידות בלבד, כולן יוצרו במסגרת סדרת Icona היוקרתית של פרארי. כל המכוניות נמכרו מראש ללקוחות נבחרים, עוד לפני שהרכב הראשון ירד מפס הייצור – מה שמעיד על הביקוש הגבוה והבלעדיות של הדגם.


מהו ההליך הייחודי לייבוא דגמי פרארי לישראל, וכיצד הוא שונה ממותגים אחרים?

יבואנית פרארי לישראל, סמלת, אינה מביאה רכבים למלאי אלא מייבאת כל מכונית רק לאחר שנמכרה מראש ללקוח. במילים אחרות, כל פרארי שנכנסת לישראל היא תוצאה של עסקה סגורה – בשונה ממותגים אחרים שמביאים רכבים כדי לשווק אותם לאחר מכן.


כיצד ניתן לרכוש דגם יוקרתי ונדיר כמו הדייטונה SP3, ומדוע לא כל אחד יכול לעשות זאת?

גם אם יש למישהו את הכסף, זה לא מספיק. פרארי דורשת מהרוכשים להוכיח "זכאות" – כלומר, היסטוריה של רכישת דגמים אחרים של המותג. רק לקוחות קיימים ומוערכים יכולים להתקדם לרכישה של דגמים מהשורה הראשונה, כמו ה-SP3. מדובר בתהליך שמבוסס על מוניטין אישי בקרב היצרנית, לא רק על גובה העו"ש.

תגובות לכתבה(43):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 31.
    אנונימי 05/11/2025 21:35
    הגב לתגובה זו
    גם אם יש לי חצי מיליארד בבנק לא קונה לאן הגענו
  • 30.
    סרוסי 04/11/2025 21:58
    הגב לתגובה זו
    הרכב פה רק חודש ולאחר מכן תעוף למדינת מושבו של הרוכש
  • 29.
    רציתי 2 לאישה ולמאהבת בת ה12 אישרו לי רק אחת. (ל"ת)
    אהוד ברק 03/11/2025 17:19
    הגב לתגובה זו
  • 28.
    אנונימי 02/11/2025 06:28
    הגב לתגובה זו
    רוכש הרכב מזכיר לי אדם הרוכש רכב היכול לעבור את הסהרה ואת האוורסט באותו זמן אבל נוסע איתו לסופר לקנות חלב.
  • 27.
    גד 02/11/2025 06:07
    הגב לתגובה זו
    מתי המשטרה תחלט את הרכב
  • 26.
    רק אותי מעניין איזה חברה הסכימה לבטח את השטות הזאת (ל"ת)
    אנונימי 01/11/2025 22:55
    הגב לתגובה זו
  • 25.
    גיא 01/11/2025 17:18
    הגב לתגובה זו
    הלקוח אכן ממוצא ישראלי אך מתגורר בחול והרכב הגיע לכאן לצרכי ראווה בלבד וחוזר לחול ולכבישים הראויים לוכי בינינו מה יש לעשות בישרעהל עם רכב כזה בכבישים השבורים עם הפקקים המחרידים והנהגים האיומיםהרכב הזה פשוט לא יחזיק מעמד כאן ולא יהיה שווה בעוד 40 שנה מה שפרארי אספנות לרוב שוות זאת בהנחה שבכלל תהיה לנו מדינה בעוד 40 שנה שזה דיון אחר.
  • 24.
    אנונימי 31/10/2025 14:46
    הגב לתגובה זו
    אין כבישים לאוטו הזה
  • 23.
    אנונימי 31/10/2025 08:53
    הגב לתגובה זו
    כל הפרמטרים שיש לו יש היום לכל רכב חשמלי הוא משלם רק על הצורה סתם בזבוז כסף אולי פעם זה היה נחמד לא היום יצא
  • 22.
    דוד אפרתי 31/10/2025 08:42
    הגב לתגובה זו
    במובן מסוים זו השקעה מעולה לטווח ארוך
  • 21.
    אנונימי 31/10/2025 07:43
    הגב לתגובה זו
    רק עודד שריקי יכול להרשות לעצמו את זה. בשביל עוד סתם מכונית שתשב אצלו בגאראג..
  • 20.
    אנונימי 30/10/2025 23:37
    הגב לתגובה זו
    כל מה שצריך זה בקושי לנסוע ולא לעשות נזק השקעה מעולה
  • 19.
    מזל טוב לרוכשים רק בריאות והנאה בחיים מכל הלב (ל"ת)
    אנונימי 30/10/2025 23:02
    הגב לתגובה זו
  • 18.
    רוני 30/10/2025 22:54
    הגב לתגובה זו
    שריקי שיהיה בריא ויהנה
  • 17.
    האוטו של עודד שריקי כבר חניה מוכנה (ל"ת)
    רמי 30/10/2025 21:56
    הגב לתגובה זו
  • 16.
    כל טיפול במוסך זה נזק ענק אפשר רק לחלום על רכב כזה (ל"ת)
    אנונימי 30/10/2025 21:29
    הגב לתגובה זו
  • 15.
    אנונימי 30/10/2025 21:05
    הגב לתגובה זו
    ממש אקזיט קטן
  • גיא 01/11/2025 17:19
    הגב לתגובה זו
    הרכב נקנה רק דרך הסוכנות כאן טכנית בלבד הגיע לכאן לצרכי ראווה להוציא לפלבאים כאןמאת העיניים וחוזר לחול לתמיד.
  • 14.
    עוד מעט קיה פיקנטו ב18 מיליון (ל"ת)
    אנוניגה 30/10/2025 19:55
    הגב לתגובה זו
  • 13.
    שי 30/10/2025 19:25
    הגב לתגובה זו
    פראיירים
  • אנונימיצודק 30/10/2025 20:59
    הגב לתגובה זו
    ויש פרארים
  • 12.
    אנונימי 30/10/2025 18:22
    הגב לתגובה זו
    לא שברור לאן ואיפה אפשר לנסוע עם רכב כזה בארץ אבל מה שבטוח זה ששלטונות מס הכנסה צריכים לבדוק טוב טוב את הנישום . שיהיה במזל טוב .
  • 11.
    כמה היא עושה לליטר (ל"ת)
    אנונימי 30/10/2025 16:40
    הגב לתגובה זו
  • שמעון בן שימול 31/10/2025 14:01
    הגב לתגובה זו
    חחח תשאל כמה עולה ביטוח
  • אנונימי 31/10/2025 06:53
    הגב לתגובה זו
    מנוע V12 זה 2 קילומטר לליטר במקרה הכי חסכוני. משאית גרר נותנת 46 קילומטר לליטר.
  • 10.
    אנצו 30/10/2025 14:29
    הגב לתגובה זו
    מכונית שמיוצרת במספרים בודדים יכולה להפוך עם השנים לרכב מאוד מבוקש מה שיעלה את ערכו אבל במחירי חול שהם חצי מישראל ובלי קשר מי שקונה רכב כזה כנראה שזה כסף קטן בשבילו ויש גם צד חיובי שהוא תורם 9 מליון למדינה
  • דני 31/10/2025 07:35
    הגב לתגובה זו
    הרכב הזה גם כמשומש עוד 50 שנה לא יעלה 18 מיליון.במדינה שלנו בעלי רכבי ספורט כמו מקלרן למבורגיני וכד אין מה לחפש בארץ חוץ מפזה ולהראות שיש כסף.בסוף זאת מדינה קטנה שהכל צפוץ בה ואם אתה לא נוסע באמצע הלילה אתה תעמוד בפקקים ואם תרצה לחנות אין איפה.אפשר להיכנס לחניון אבל אז לא רואים את הרכב ומי יצא ממנו כמו בסרטים.
  • 9.
    אנונימי אלי 30/10/2025 14:12
    הגב לתגובה זו
    כניראה הקונה מתחום ההייטק שיהיה לו לבריאות שילם הרבה הרבה כסף למדינה
  • הייטק או פרוטקשן (ל"ת)
    רון 30/10/2025 14:54
    הגב לתגובה זו
  • או גם וגם (ל"ת)
    שלמה טנסי 01/11/2025 17:03
  • 8.
    עוד חבר מרכז שעושה חיים על חשבונינו (ל"ת)
    אנונימי 30/10/2025 13:57
    הגב לתגובה זו
  • 7.
    תתחדש אבל בישראל האוטו לא יעבור הילוך ראשון מהיר מידי (ל"ת)
    אנונימי 30/10/2025 13:32
    הגב לתגובה זו
  • 6.
    בטח אשתו של האיש החושב (ל"ת)
    אנונימית 30/10/2025 13:30
    הגב לתגובה זו
  • 5.
    עגל הזהבאין מילה אחרתואני לא עני. (ל"ת)
    אנונימי 30/10/2025 13:04
    הגב לתגובה זו
  • 4.
    משה 30/10/2025 13:03
    הגב לתגובה זו
    מסכן אם לא ימות מעין הרע כמה מצוות אפשר לעשות בכסף הזה...
  • 3.
    אנונימי 30/10/2025 12:56
    הגב לתגובה זו
    ערן זינמן אחד הבעלים של מאנדיי שווה 380 מיליון דולר. בשבילו פרארי בשווי 18 מליון זה גרעינים. לפי החישוב הוא יכול לרכוש 66 מכוניות כאלו. אגב הוא הדג הקטן כי לשותף שלו יש שווי 1.1 מיליארד דולר
  • 2.
    אם יש שיא סימן שאנשים קנו וקונים לפני השיא המצב הכלכלי פה מעולה כמו שצעירים עושים חתונה ב 200 אלף (ל"ת)
    shafik 30/10/2025 12:50
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    למי שיש כסף ממליץ לקנות רכב ב 200000 שח ולתת צדקה לעניים לומדי תורה ב 17800000 שח. לעולם הבא והז (ל"ת)
    רפאל 30/10/2025 11:24
    הגב לתגובה זו
  • מחכה מענק שחרור לכל מי שסיים חובה (ל"ת)
    בואו בהמוניכם 30/10/2025 23:38
    הגב לתגובה זו
  • 59שח זה מספיק להם כמו שמספיק לי (ל"ת)
    אנונימיד 30/10/2025 20:31
    הגב לתגובה זו
  • רב דרעי 30/10/2025 15:52
    הגב לתגובה זו
    ממליץ לתרום את כל הכסף ולנסוע באוטובוס. כך תגיע בוודאות לעולם הבא.
  • אולי הוא כבר נתן (ל"ת)
    אנונימי 30/10/2025 13:03
    הגב לתגובה זו
  • אנונימי 30/10/2025 13:02
    הגב לתגובה זו
    תורמים רק לחיילי צהל
הביאה את החשמל להמונים BYD Atto 3. צילום יואב פולסהביאה את החשמל להמונים BYD Atto 3. צילום יואב פולס

ניתוח - מעל 200,000 חשמליות נמכרו בישראל. BYD וטסלה מובילות

208,810 מכוניות חשמליות נמכרו בישראל מאז שנת 2011. עד שנת 2019 ההנעה החשמלית היתה קוריוז זניח. שנת 2020 בישרה ש'קורה משהו בשוק', ובשנת 2021 נפרץ הסכר. BYD, טסלה, ג'ילי, MG ויונדאי מובילות במספרים המוחלטים. מרצדס מובילה בפרימיום. 

יואב פולס |

ענף הרכב המקומי התנהל על מי מנוחות לאורך שנים רבות עם מנועי בנזין ודיזל, ואי שם גם היברידיות. בתחילת העשור השני של שנות ה – 2000 הגיחו לשוק המקומי מכוניות מוזרות ללא מנוע בעירה פנימית ונפתח עידן החשמליות בשוק המקומי.

מאז ועד עתה למעלה מ 200,000 כלי רכב חשמליים עלו על כבישי ישראל. המספר אמנם לא מרשים מול כ 4.0 מיליון כלי רכב בישראל, אולם בשנים האחרונות כלי הרכב החשמליים הלכו ותפסו נפח משמעותי מכלל מכירות כלי הרכב החדשים, אירוע שגרם לנו לפנות לידיד המדור מר צבי תמרי ולבקש ממנו נתונים מתוך מאגרי המידע של משרד התחבורה.

את ההיסטוריה המודרנית של כלי הרכב החשמליים בישראל ניתן לחלק לשלוש תקופות עיקריות.

תקופה ראשונה

תקופה ראשונה בין השנים 2011-2016 לה ניתן לקרוא 'בטר פלייס וחברים' שלצד דגמי הרנו פלואנס ZE נרשמו בארץ מכוניות חשמליות בודדות והמספרים היו בספרה אחת או שתי ספרות, ולא קרוב ל 100.


שנהכמות
2011        5
2012        45
2013        60
2014        19
2015        0
2016        5



הביאה את החשמל להמונים BYD Atto 3. צילום יואב פולסהביאה את החשמל להמונים BYD Atto 3. צילום יואב פולס

ניתוח - מעל 200,000 חשמליות נמכרו בישראל. BYD וטסלה מובילות

208,810 מכוניות חשמליות נמכרו בישראל מאז שנת 2011. עד שנת 2019 ההנעה החשמלית היתה קוריוז זניח. שנת 2020 בישרה ש'קורה משהו בשוק', ובשנת 2021 נפרץ הסכר. BYD, טסלה, ג'ילי, MG ויונדאי מובילות במספרים המוחלטים. מרצדס מובילה בפרימיום. 

יואב פולס |

ענף הרכב המקומי התנהל על מי מנוחות לאורך שנים רבות עם מנועי בנזין ודיזל, ואי שם גם היברידיות. בתחילת העשור השני של שנות ה – 2000 הגיחו לשוק המקומי מכוניות מוזרות ללא מנוע בעירה פנימית ונפתח עידן החשמליות בשוק המקומי.

מאז ועד עתה למעלה מ 200,000 כלי רכב חשמליים עלו על כבישי ישראל. המספר אמנם לא מרשים מול כ 4.0 מיליון כלי רכב בישראל, אולם בשנים האחרונות כלי הרכב החשמליים הלכו ותפסו נפח משמעותי מכלל מכירות כלי הרכב החדשים, אירוע שגרם לנו לפנות לידיד המדור מר צבי תמרי ולבקש ממנו נתונים מתוך מאגרי המידע של משרד התחבורה.

את ההיסטוריה המודרנית של כלי הרכב החשמליים בישראל ניתן לחלק לשלוש תקופות עיקריות.

תקופה ראשונה

תקופה ראשונה בין השנים 2011-2016 לה ניתן לקרוא 'בטר פלייס וחברים' שלצד דגמי הרנו פלואנס ZE נרשמו בארץ מכוניות חשמליות בודדות והמספרים היו בספרה אחת או שתי ספרות, ולא קרוב ל 100.


שנהכמות
2011        5
2012        45
2013        60
2014        19
2015        0
2016        5