טורס היברידי. צילום רונן טופלברגטורס היברידי. צילום רונן טופלברג

טלקאר משיקה את KGM טורס ההיברידי - החל מ 175,000 ש"ח

טלקאר יבואנית דגמי KGM לישראל משיקה את הטורס ההיברידי במחיר של 180.0 אש"ח / 190.0 אש"ח עם הטבת השקה של 5000 ש"ח. 

הטורס ההיברידי מהווה אלטרנטיבה למי שרוצה קרוסאובר חסכוני שאינו מתוצרת סין. 

יואב פולס |

טלקאר יבואנית דגמי KGM (בעבר הרחוק סאנגיונג) החלה בשיווק ה KGM טורס ההיברידי. הטורס של KGM הוא קרוסאובר בסגמנט C-SUV הפופולרי מאוד, אולם הוא נבדל מעדר הקרוסאוברים השוטף את כבישי ישראל בזכות עיצוב שונה ורענן. עד עתה שווק הטורס עם מנוע טורבו בנזין בלבד, ועתה מצטרף אליו טורס היברידי עם הנעה היברידית אמיתית מתקדמת שפותחה בשיתוף BYD.

החידוש בטורס ההיברידי הוא כמובן מערכת ההנעה, המשלבת מנוע טורבו בנזין בנפח 1.5 ליטר המפיק 150 כ"ס יחד עם מנוע חשמלי המפיק 177 כ"ס.  מנוע הבנזין מפעיל גנרטור בהספק של 130 כ"ס המטעין את הסוללה.

שילוב המערכות מביא לכך שבמהירות נמוכה יעשה הטורס ההיברידי שימוש במנוע החשמלי. תחת עומס יכנס לפעולה הגנרטור שיספק אנרגיה לסוללה, ובמהירויות גבוהות יכנס לפעולה גם מנוע הבנזין, כך שבפועל קיימים תשעה שילובים שונים של הנעה. אם זה נראה לכם מורכב, הנהג לא צריך לעשות דבר אלא לתת למחשב הרכב לקבוע את צורת ההנעה הנכונה. עבור הנהג בחירת צורת ההנעה שקופה.


KGM טורס היברידי. צילום רונן טופלברג

העיצוב החיצוני והפנימי של הטורס ההיברידי זהה לזה של מתיחת הפנים של הטורס, עם החזית המזוהה של דגמי KGM החדשים, וכך גם תא הנוסעים המשלב שני מסכי ''12.3, ותא נוסעים מרווח ונעים. המידות החיצוניות של הטורס לא השתנה עם אורך כולל של 4.7 מטר, רוחב של 1.89 מטר וגובה של 1.72 מטר. בסיס הגלגלים של הטורס עומד על נתון ממוצע של 2.68 מטר בלבד, אולם הודות לתכנון חכם של תא הנוסעים מתקבל תא נוסעים מרווח באופן מפתיע.

נפח תא המטען של הטורס עומד על 599 ליטר, ואם מקפלים את שורת המושבים השניה מתקבל נפח של 1662 ליטר.

הטורס ההיברידי ישווק בשתי רמות גימור. רמת הכניסה 'פרימיום' כוללת כאמור מולטימדיה בגודל ''12.3 עם קישוריות מלאה לאנדרואיד אוטו ואפל קארפליי, מצלמה אחורית, לוח מחוונים דיגיטלי, בקרת אקלים דו איזורית עם פתחי מיזוג ליושבים מאחור, ריפודי עור ויגן, גג פנורמי עם אפשרות לפתיחה של חלקו הקדמי, כולל וילון חשמלי מלא, מנופי שליטה לרגנרציה ועוד. רמת הגימור הגבוהה יותר 'אקזקיוטיב' מוסיפה מושבים קדמיים חשמליים עם אוורור וחימום, חימום למושבים האחוריים וריפודי עור.

בתחום הבטיחות שתי רמות הגימור מקבלות את אותן מערכות בטיחות הכוללות שמונה כריות אוויר, בלימה אוטומטית, שטח מת, תיקון אקטיבי לסטייה מנתיב ועוד. ציון אבזור הבטיחות עומד על 6.

קיראו עוד ב"רכב ותחבורה"


KGM טורס היברידי. צילום יואב פולס

מחירו של הטורס ההיברידי יתחיל ב 180.0 אש"ח ל 'פרימיום', ואילו רמת הגימור 'אקזקיוטיב' תשווק במחיר של 190.0 אש"ח. בתקופת ההשקה יציעו בטלקאר הנחה של 5000 ₪ כלומר מחיר של 175.0 אש"ח לפרימיום ו 185.0 אש"ח לאקזקיוטיב.

הפרשנות שלנו לנושא - בשוק הרכב המקומי יש ביקוש לכלי רכב חסכוניים שאינם תוצרת סין. תחשבו על ציי רכב של תעשיות בטחוניות, ואפילו ספקים של תעשיות בטחוניות כאלה ואחרות שמבקשים To be on the safe side, ומעדיפים להימנע מתוצרת סין. עבור אלו האלטרנטיבות היום הן הקורולה קרוס שקטנה משמעותית מהטורס, הקיה ספורטאז' ההיברידי (רגיל או ארוך), היונדאי טוסון ההיברידי הארוך, וכמובן מלכת הקטגוריה הראב 4. מול כל התחרות הטורס הוא אנדרדוג שמציג לא מעט יתרונות. 

עבור הלקוח הפרטי לדעתי מחיר של 180.0 אש"ח הוא קליק אחד גבוה מדי, ודווקא מחיר ההשקה של 175.0 אש"ח הוא זה שעושה את הרכב לנכון ומדויק. מי שבעניין של הטורס, אל תתביישו לבקש את ההנחה גם בהמשך. 

לטורס ההיברידי יש פוטנציאל גדול להיות להיט מכירות. אם ב KGM מעריכים כי יסכמו שנת 2025 כשיא עם 2000 יחידות שנמכרו בישראל, הטורס ההיברידי לבדו יכול להכפיל את המכירות, ואף מעבר לכך . 


הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
BYD Atto3 - הנמכרת ביותר
צילום: יואב פולס

מס הקנייה על רכבים חשמליים צפוי לעלות

באוצר יגבשו בשבוע-שבועיים הקרובים מתווה למיסוי רכבים חשמליים

רן קידר |

מדינות משרד האוצר בקשר למסים על רכבים חשמליים היא ברורה -  העלאה. המסים על הדלק גבוהים מאוד ואחראים על חלק גדול מההכנסות המדינה ורשות המסים חייבת למצוא תחליף לירידה בהכנסות במקביל לירידה הצפויה ברכישות רכבים על נזין והשימוש בבנזין. מה עושים? התשובה די ברורה - הולכים על מיסוי רכבים חשמליים. זה התחליף הטבעי.

מס נסועה יהיה, השאלה רק מתי - מס נסועה - מתי ייכנס לתוקף, כמה זה יעלה לנו; שאלות ותשובות


אלא שבינתיים זה לא צפוי להיכנס לתקציב 2026. משרד האוצר ככל הנראה לא יספיק להרים את המיסוי גם מכיוון שיש קשיים טכניים. ועל רקע זה, מסתמן שיהיו חלופות כמו  העלאת מס הקנייה על רכבים חשמליים. המס כבר עלה אשתקד מ-35% ל-45%, אבל הכוונה כפי שגם אמרו נציגי האוצר היום להביא אותו ל-83%.  סיכוי טוב שגם בתחילת ינואר מס הקנייה יעלה. לא ברור עדיין לכמה.  


ועדת הכספים דנה היום בהארכת הנחת מס הקנייה על רכבים חשמליים - משרד האוצר: "בהעדר מס נסועה יש לקדם מקור תקציבי חלופי לשם הארכתה". זה רמז עבה להעלאת מס קנייה. במהלך הדיון מתחו חברי הוועדה ביקורת על הממשלה נוכח העדר מדיניות ברורה וכך שלקראת סוף השנה עדיין לא גובשה אפילו מדיניות מס ל-2026. יו"ר הוועדה, ח"כ חנוך מילביצקי קרא לממשלה להציג מספרים ברורים על גלגול ההטבה לציבור, והדגיש כי מימון הטבה כזו בעת מלחמה, חייב לגלם הנחה לרכבים שבאפשרות כלל הציבור לרכוש, לא רק בעלי יכולת כלכלית גבוהה. נציגי טסלה טענו כי מלוא ההטבה מגולגלת לצרכן וכי הוזלה משמעותית יותר אפשרית עם מדיניות מס מקלה וארוכת טווח

במשרד האוצר הודו כי יש ירידה באחוזי החדירה של הרכבים בשנת 2025, וציינו כי חלקה קשורה בשינויי מדיניות המס. כן קשרו במשרד בין הארכת ההטבה לקידום מס נסועה, הדגישו כי הארכת ההנחה מס תלויה במציאת מקור תקציבי חלופי, וכי בשבוע הבא יציגו בפני שר האוצר חלופות אפשריות ויביאו אותן בפני הוועדה