דיפאל S05. צילום יצרן
דיפאל S05. צילום יצרן

דיפאל S05 -קרוסאובר חשמלי במחיר שובר שוויון

מכשירי תנועה יבואנית דגמי דיפאל לישראל מנערת את השוק עם הדיפאל S05, קרוסאובר חשמלי בקטגוריה C, עם בסיס גלגלים של 2.88 מטר ומחיר של החל מ- 150.0 אש"ח. 

יואב פולס | (8)

מכשירי תנועה, יבואנית דגמי דיפאל לישראל השיקה את הדיפאל S05, קרוסאובר חשמלי מעוצב במחיר אגרסיבי.

הדיפאל S05 הוא אח קטן לדיפאל S07  המיובא על ידי 'מכשירי תנועה' מזה כשנה. הדיפאל S05 הוא כאמור קרוסאובר חשמלי בקטגוריית C-Suv הצפופה מאוד היום בשוק הישראלי והוא מגיע עם שני יתרונות משמעותיים – בסיס הגלגלים של ה S05 הוא בגודל 2.88 מטר, וחסר תקדים לקטגוריה שלו, והמחיר בו הוא משווק, החל ב- 150.0 אש"ח, נמוך בכ – 20,000 ₪ מהתחרות הישירה.

העיצוב מודרני וכולל את כל הרכיבים ההכרחיים היום כמו חזית אטומה, יחידות תאורה משולבות לד, ידיות דלתות נסתרות ועוד.


דיפאל S05 סביבת נהג. צילום יצרן

תא הנוסעים נקי מאוד ובמרכז הדשבורד מסך מולטימדיה בגודל ''15.4 עם קישוריות אלחוטית מקורית לאנדרואיד אוטו ואפל קארפליי, תצוגה עילית לנהג, עדכוני OTA, מצלמות 540°, ועוד. ל- S05 גג פנורמי הכולל וילון חשמלי הכרחי, ואבזור נדיב בכל רמות הגימור.

המימדים החיצוניים של הדיפאל S05 מספרים רק חלק מהסיפור עם אורך כולל של 4.62 מטר, רוחב של 1.9 מטר וגובה של 1.6 מטר. בסיס הגלגלים של הדיפאל S05 גדול משמעותית מכל המתחרות בקטגוריה עם נתון מרשים של 2.88 מטר, שכולו מיועד לטובת המרווח הפנימי לנוסעים.

לדיפאל S05 שלוש רמות גימור, PRO ו MAX עם מנוע יחיד בהספק של 272 כ"ס, מומנט של 29.5 קג"מ והנעה אחורית. דגם ה- MAX AWD מגיע עם שני מנועים, 435 כ"ס ומומנט של 51 קג"מ, וההנעה כפולה כמובן. הביצועים מרשימים עם תאוצה מעמידה ל- 100 קמ"ש ב 7.5 שניות בדגמי ההנעה האחורית או 5.5 שניות להנעה הכפולה. המהירות המירבית 180 קמ"ש.


דיפאל S05. צילום יצרן

כל הדגמים מצוידים בסוללה בקיבולת של 68.8Kwh המאפשרת טווח של 485 ק"מ לדגמי ההנעה האחורית או 445 ק"מ לדגם ההנעה הכפולה, בתקן המחמיר WLTP. טעינה איטית AC בהספק של 11Kw או טעינה מהירה בהספק של עד 200Kw. בנוסף, לדיפאל S05 אפשרויות V2L ( כלומר הפיכת הרכב לסוללה ענקית המאפשרת להפעיל מגוון מכשירי חשמל ביתיים, לרבות צרכני חשמל 'כבדים' ) בהספק של עד 6Kw.

קיראו עוד ב"רכב ותחבורה"

בתחום הבטיחות מצויד הדיפאל S05 בסט מערכות בטיחות אקטיביות מתקדם הכולל בלימה אוטומטית, תיקון אקטיבי לסטייה מנתיב ומניעת התנגשות, מניעת שיכחת ילדים ועוד, ובהתאם מקבל הדיפאל S05 ציון מקסימלי 8 עבור אבזור בטיחות.  הדיפאל S05 אמור לעבור את מבחני הבטיחות של ה EuroNcap עוד השנה, והיצרנית מעריכה כי הרכב יקבל ציון מקסימלי של חמישה כוכבי בטיחות.

הדיפאל S05 משווק כאמור בשלוש גרסאות, החל מ- 150.0 אש"ח לדגם ה- PRO, 160.0 אש"ח לדגם ה- MAX ו- 190.0 אש"ח לדגם הנעה הכפולה AWD.

הדיפאל S05 מציע היום לצרכן את בסיס הגלגלים הגדול ביותר בסגמנט, ובמחיר הנמוך ביותר בסגמנט.

לאחר מבחן ממצה נחזור לדווח.


תגובות לכתבה(8):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 4.
    1.83 26/10/2025 06:40
    הגב לתגובה זו
    אם אתם בגובה 1.8 יהיה לכם צפוף מאוד מאחורה. וגם לא יהיה מרווח לראש.
  • 3.
    אנונימי 23/10/2025 11:31
    הגב לתגובה זו
    התנאי הוא התקנה ביתית טעינה מהירה ולא 10 שעות של שיעבוד. הכל ביחד 160.000 שקל . חבל רק שהעלו ב100%את הטסט ועלות הרכב בשנתי!
  • הגג לא נפתח. רק זכוכית עם וילון הצללה. (ל"ת)
    קבריולט 26/10/2025 06:36
    הגב לתגובה זו
  • אנונימי 28/10/2025 13:40
    מחמם מאוד את ראשי הנוסעים.מיותר בהחלט
  • 2.
    אנונימי 21/10/2025 06:02
    הגב לתגובה זו
    זנגין קיפאל שובר שוק במחיר של כל המתחרים. קנה היום ומחר גיול. ירידת ערך של דירה בעזה.רק היום ננגאן ניפאל רק מחר יוצג בסין דגם עם פי 2 טווח. בקרוב במועדון חבר ורק לעמיתי חבר ולכולם. נניאנג זיפאל. ממכשילי תנועה היבואן שקשישים אוהבים.
  • 1.
    אנונימוס 20/10/2025 22:12
    הגב לתגובה זו
    ואז גם לא אקנה
  • תחכה שנה ותקנה אותו ב 0 קמ. (ל"ת)
    עד אז סע ברב קו 26/10/2025 06:32
    הגב לתגובה זו
  • בקרוב תמתינו (ל"ת)
    אנונימי 23/10/2025 21:17
    הגב לתגובה זו
הביאה את החשמל להמונים BYD Atto 3. צילום יואב פולסהביאה את החשמל להמונים BYD Atto 3. צילום יואב פולס

ניתוח - מעל 200,000 חשמליות נמכרו בישראל. BYD וטסלה מובילות

208,810 מכוניות חשמליות נמכרו בישראל מאז שנת 2011. עד שנת 2019 ההנעה החשמלית היתה קוריוז זניח. שנת 2020 בישרה ש'קורה משהו בשוק', ובשנת 2021 נפרץ הסכר. BYD, טסלה, ג'ילי, MG ויונדאי מובילות במספרים המוחלטים. מרצדס מובילה בפרימיום. 

יואב פולס |

ענף הרכב המקומי התנהל על מי מנוחות לאורך שנים רבות עם מנועי בנזין ודיזל, ואי שם גם היברידיות. בתחילת העשור השני של שנות ה – 2000 הגיחו לשוק המקומי מכוניות מוזרות ללא מנוע בעירה פנימית ונפתח עידן החשמליות בשוק המקומי.

מאז ועד עתה למעלה מ 200,000 כלי רכב חשמליים עלו על כבישי ישראל. המספר אמנם לא מרשים מול כ 4.0 מיליון כלי רכב בישראל, אולם בשנים האחרונות כלי הרכב החשמליים הלכו ותפסו נפח משמעותי מכלל מכירות כלי הרכב החדשים, אירוע שגרם לנו לפנות לידיד המדור מר צבי תמרי ולבקש ממנו נתונים מתוך מאגרי המידע של משרד התחבורה.

את ההיסטוריה המודרנית של כלי הרכב החשמליים בישראל ניתן לחלק לשלוש תקופות עיקריות.

תקופה ראשונה

תקופה ראשונה בין השנים 2011-2016 לה ניתן לקרוא 'בטר פלייס וחברים' שלצד דגמי הרנו פלואנס ZE נרשמו בארץ מכוניות חשמליות בודדות והמספרים היו בספרה אחת או שתי ספרות, ולא קרוב ל 100.


שנהכמות
2011        5
2012        45
2013        60
2014        19
2015        0
2016        5



משה בן זקן, מנכ"ל משרד התחבורה צילום: שלומי יוסףמשה בן זקן, מנכ"ל משרד התחבורה צילום: שלומי יוסף

מנכ"ל משרד התחבורה: "נצעיד את ישראל לעשרת המדינות המובילות בבטיחות בדרכים"

משרד התחבורה השיק את התוכנית הלאומית החדשה לבטיחות בדרכים לשנים 2025-2030, עם יעד שאפתני להפחתת מספר ההרוגים בכבישים ב-50% בתוך עשור

רן קידר |

משרד התחבורה והבטיחות בדרכים, בראשות שרת התחבורה מירי רגב, ובהובלת מנכ"ל המשרד, משה בן זקן, פתח את שבוע הבטיחות בדרכים 2025 בכנס חירום לאומי ראשון מסוגו בישראל. גולת הכותרת של הכנס, שאורגן בשיתוף הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים (הרלב"ד), היא התכנית הלאומית החדשה לבטיחות בדרכים לשנים 2025-2030, שנועדה לשנות מן היסוד את מגמת הבטיחות בכבישי ישראל. 

על פי משרד התחבורה, ההישג הנדרש הוא צמצום מספר ההרוגים בכבישים ב-50% בתוך עשור וב-25% כבר בתוך חמש שנים. במשרד התחבורה וברלב"ד משוכנעים כי מדובר ביעד ריאלי, הניתן להשגה באמצעות שילוב בין תשתיות מתקדמות, אכיפה חכמה, חינוך והסברה. מנכ"ל משרד התחבורה והבטיחות בדרכים, משה בן זקן, פתח את הכנס ואמר: "היום אנחנו מסמנים שלב חדש של מעבר מדיבור לעשייה. אנחנו כאן לא רק כי לדבר על שינוי אלא כדי להוביל שינוי". בן זקן הדגיש כי מדובר ברגע משמעותי במאבק הלאומי בתאונות הדרכים: "זהו כנס היסטורי שבו לראשונה מתכנסים סביב שולחן אחד כל הגורמים העוסקים בבטיחות בדרכים במטרה אחת משותפת - להציל חיים". 

המנכ"ל הצהיר כי מדינת ישראל מתייחסת לנושא כיעד לאומי מהמעלה הראשונה: "מדינת ישראל רואה בבטיחות בדרכים מטרה לאומית ממדרגה ראשונה", אמר, והוסיף כי "לא מדובר בעוד תחום עבודה אלא במחויבות לחיים עצמם." בכנס השתתפו בכירים ממשרדי הממשלה, משטרת ישראל, הרשויות המקומיות, נציגי האקדמיה, חברות התחבורה הציבורית, גופי טכנולוגיה בתחום התחבורה החכמה וארגוני מתנדבים הפועלים למען בטיחות בדרכים. 

הנחת היסוד של כלל גורמי המקצוע שהשתתפו בכנס הייתה כי טעויות אנוש בכביש הן בלתי נמנעות, אך התוצאה שלהן אינה גזירת גורל, וניתן למנוע אותה באמצעות שילוב של תשתיות בטוחות, אכיפה יעילה, חינוך, הדרכה וטכנולוגיות מתקדמות. המנכ"ל בן זקן סיכם את דבריו באמירה ברורה וחדה: "כל מוות על הכביש הוא מוות מיותר. המשוואה פשוטה: אכיפה פלוס ענישה שווה הרתעה שמצילה חיים". 

בסיום דבריו הציב בן זקן יעד שאפתני במיוחד: "המטרה היא להביא את ישראל להיות בין 10 המדינות המובילות בעולם בבטיחות בדרכים" והדגיש כי מדובר ביעד שהוא בהחלט בר השגה. לדברי גורמים במשרד, התכנית החדשה כוללת השקעה חסרת תקדים בתשתיות בטיחות, שדרוג צירי תחבורה אדומים, הגברת האכיפה המשטרתית נגד עבירות מסכנות חיים, קידום תחבורה ציבורית בטוחה ונגישה, והטמעת טכנולוגיות מתקדמות לזיהוי מוקדם של סיכונים בכבישים.