לנדרובר דיפנדר, פורד ברונקו, ג'יפ רנגלר רוביקון, טויוטה לנדקרוזר 250. צילום יואב פולסלנדרובר דיפנדר, פורד ברונקו, ג'יפ רנגלר רוביקון, טויוטה לנדקרוזר 250. צילום יואב פולס

מ - 4 יוצא 1 - רכב השטח הטוב בישראל, האם יש כזה?

ארבעה רכבי שטח משובחים נמכרים בישראל. לכל אחד מהם עדת מעריצים, את חלקן כבר ניתן להגדירן כ'כת'. אבל מי הכי טוב? האם יש כזה דבר 'הכי טוב'? או שיש מקום לשאול מה הצרכים של הלקוח הפוטנציאלי, ולהתאים עבורו את הרכב הנכון. באנו לעשות סדר  

יואב פולס | (7)

ארבעה רכבי שטח אמיתיים נמכרים בישראל. למעשה חמישה, אם נחשיב גם את ה KGM רקסטון כרכב שטח, אבל כאן זה מתחיל וכאן זה נגמר, כי הרקסטון, עם כל הכבוד, לא יכול להיות חלק מחבורת החוד של רכבי השטח בישראל – לנדרובר דיפנדר, ג'יפ רנגלר, פורד ברונקו וטויוטה לנדקרוזר. גם את הטנדרים אני שם בצד, אנחנו עם SUV אמיתיים. גם את האינאוס גרנדיר שיחידה אחת ממנו כבר מתגלגלת על כבישי ארצנו אני שם מחוץ למשוואה.

אני כאן כדי לחדד את הבדלים בין ארבעת המופלאים שהזכרתי. ראשית אומר שהייתי שמח אם כל אחד מהארבעה היה לי בחניה הפרטית. הם כולם מבצעים ברמה הגבוהה ביותר, גם אם יש ביניהם הבדלים גדולים מאוד. וגילוי נאות, בחניה הפרטית חונה לנדקרוזר ארוך וקשיש, שחוגג עוד מעט 20 שנים להיווסדו ביפן.

חלקכם עומד להתרגז מאוד, בוודאי אלו שקשורים בעבותות לרכב השטח שיש ברשותם, או עליו הם חולמים. אחרי הרבה מאוד ק"מ על סיפונם של כל אחד מהארבעה, גם בכביש וגם בשטח, המסקנות שלי חדות וברורות. ובכן, כל כלי הרכב המוזכרים הם בעלי הנעה כפולה 4X4, עם הילוך כח ונתחיל במסקנות. 


ג'יפ רנגלר רוביקון. אגדת שטח כבר עשרות שנים. צילום יואב פולס


אז מי על הפרק:

לנדרובר דיפנדר 110 – יש האומרים שהוא הדיסקברי 6 האמיתי. אני מניח בצד את גירסאות ה 90 (הקצר) או ה 130 העוד יותר ארוך, ומתמקד בדגמי ה 110. כך או כך, מדובר ברכב שטח אמיתי, שלדה אחודה, ארבעה מתלים נפרדים, יש גירסת כניסה עם מתלים רגילים (קפיץ ובולם) ויש עם מתלי אוויר מתכווננים.

פורד ברונקו – גם כאן אני שם בצד את הגירסה הקצרה, ומתמקד בגירסה הארוכה. לברונקו ארבע גירסאות החל ב Big Band וב Outer Banks הבסיסיות יחסית, ומעליהן את גירסאות השטח הרציניות – ה BadLands וה - Wild Trak. ברשותכם אתעלם כרגע מהראפטור הקיצונית. אנחנו כאן כדי למצוא רכב טיולים ולא גירסת קצה מופרעת.

עוד מהדוד סם מגיע הג'יפ רנגלר הבלתי נגמר. גם כאן נתעלם מהרנגלר הקצר ונתמקד ברנגלר הארוך שמגיע בגירסת Sport S ה'בסיסית' ומסתיים ברנגלר רוביקון האגדי. יתרון עצום לרנגלר על כל מתחריו הוא אין סוף שיפורי אפטר מרקט שיקחו את הרנגלר שלכם לקצה, אם רק תדעו להשתמש ביכולות ולא רק להוציא כסף.

אחרון חביב הוא הטויוטה לנדקרוזר 250 שחוזר אלינו עכשיו, וכבר ברור שיהיה להיט מכירות היסטרי. הלנדקרוזר החדש מגיע במגוון גדול של רמות גימור. כאן אין יותר גירסה קצרה, כולם ארוכים, כולם עם שבעה מקומות.

אז ננסה לעשות סדר, וכל אחד מכם מוזמן לעשות את סדרי העדיפויות האישיים שלו.

הכי טוב לכביש - לנדרובר דיפנדר

כל רכב שטח, גם אם כזה ש'טוחן' שטח בלי סוף, עדיין יעשה 95% מהזמן על הכביש, וכאן רבותי, יש רק מלך אחד, והוא אריסטוקרטי מאוד. אין שום תחרות בנסיעה בכביש ללנדרובר דיפנדר החדש. מדובר ברכב שגם עם המתלים הפשוטים שלו עושה צחוק משלושת המתחרים ו'לא רואה אותם ממטר'. הוא כל – כך טוב בכביש, שגם קרוסאוברים איכותיים שאינם רכבי שטח, נחותים ממנו בכביש. בסוף, בכביש אין לו תחרות. במקום השני נמצא את הלנדקרוזר החדש שעל אף מנוע הדיזל הלא ממש מעודן שלו, הוא עדיין יהיה נעים ונוח לשהות על פני הברונקו והרנגלר הספרטניים משהו. במקום השלישי נמצא את הברונקו, ובסוף את הרנגלר. זה כאמור לפרק הכביש.


לנדרובר דיפנדר S200. צילום יואב פולס


אבל כל הארבעה צריכים לרדת גם לשטח.

הכי טוב לשטח 

בשטח יש מלך אחד, וגם הוא בלתי מעורער – פורד ברונקו וויילדטראק. הוא כמובן מגיע עם נעילות דיפרנציאל מרכזי, קדמי ואחורי, אבל את ההבדל הגדול עושים הצמיגים, כשהוא מגיע במקור עם צמיגי 35'' על חישוקי 17''. כמאמר הפתגם "גלגל גדול עובר הכל" כך הברונקו עושה צחוק מכל מה שעומד מולו.

הכי טוב לאקסטרים

אבל זה לא כל הסיפור, כי אם כבר שטח קיצוני, הכי אקסטרים שיש, אין לרנגלר רוביקון תחרות. הוא פשוט בנוי באופן מושלם לשטח, ויחד עם אפשרויות האפטר מרקט הבלתי נגמרות, אם אתם אנשי שטח אקסטרים, כאלה שמדלגים ממעלה אקסטרים אחד למשנהו, וזה השטח שלכם – יש לכם רק בחירה אחת – רנגלר רוביקון, ורצוי משופר כעומק הארנק שלכם.

שבעה מקומות בכל רמות הגימור, למשפחה המטיילת

איפה הלנדקרוזר בכל הסיפור הזה? אתם שואלים. כבודו במקומו מונח. ללנדקרוזר יתרון בסיסי גדול על פני כל המתחרים – שבעה מקומות. בכל הגירסאות הוא עם שבעה מקומות, אופציה שמוצעת רק בלנדרובר דיפנדר, אבל תייקר את הרכב משמעותית. ללנדקרוזר מוניטין אמינות מוחלט, ולמשפחה המטיילת הוא ללא ספק יהיה הבחירה הנכונה. העבירות מצויינת בוודאי בגירסאות הבכירות שמגיעות עם נעילות דיפרנציאל וניתוק מוט מייצב, אבל הוא גם התייקר משמעותית מהדגם היוצא.


פורד ברונקו בדלנדס. ה - וויילדטרק לוקח אותו עוד רמה אחת למעלה. צילום יואב פולס


אז מה היה לנו כאן:

הרבה לכביש ומדי פעם לשטח – לנדרובר דיפנדר. לשטח – פורד ברונקו. לשטח אקסטרים – רנגלר רוביקון. למשפחה המטיילת – לנדקרוזר.


לנדקרוזר 250. שבעה מקומות בכל רמות הגימור. צילום יואב פולס


הזול ביותר ועדיין ראוי לשטח אתגרי הוא הג'יפ רנגלר ספורט S שעולה 380.0 אש"ח. אחריו הלנדקרוזר סלקט שמגיע עם שבעה מושבים, הנעה כפולה קבועה, נעילת דיפרנציאל מרכזי ובקרת משיכה יעילה ועולה 410.0 אש"ח.

בטופ של חוויית השטח (והמחירים) נמצאים הפורד ברונקו ווילדטראק שעולה 555.0 אש"ח והלנדקרוזר פירסט אדישן שעולה 560.0 אש"ח, אם כי הלנדקרוזר סהרה שעולה 513.0 אש"ח יתן חווית שטח זהה, וישאיר לכם כחמישים אלף שקל בארנק.

אם רוכשים לנדקרוזר, כל לנדקרוזר יש לקחת בחשבון שממולץ מאוד להחליף את הבולמים והקפיצים (והגבהה קלה של 2'') וסט מיגון מלא הכולל מיגוני גחון ומיגוני סף.

לדיפנדר קסם משלו, שלא ניתן לקחת ממנו, ולא דומה לאף אחד אחר.

אישית, ללא מגבלת תקציב, אם אני הייתי צריך לבחור אחד מהארבעה, לשימושים שלי, לאופי הטיולים שלי ולסגנון הנהיגה (המתון מאוד) שלי – פורד ברונקו וויילדקטראק היתה הבחירה שלי, אבל כאמור בפתיח – הייתי שמח אם כל אחד מהארבעה היה חונה אצלי בחניה הפרטית.

 

 

 

לנדרובר דיפנדר

פורד ברונקו

ג'יפ רנגלר

טויוטה לנדקרוזר

מחיר

החל מ 553.5 ל S200. 634.0 אש"ל ל S250

499.0 אש"ח לBadLands, 555.0 אש"ח ל Wildtrak

380.0 אש"ח ל Sport S,

450.0 אש"ח לרוביקון

החל מ 410.0 אש"ח לסלקט, 450 אש"ח ללקשרי, 473.0 אש"ח ללימיטד, 513 אש"ח לסהרה, 560.0 אש"ח לפירסט אדישן

מושבים

חמישה ב S200 שבעה ב S250

חמישה

חמישה

שבעה

מרווח גחון

21.8 ס"מ ב S200

עד 29.3  ס"מ ב S250

29.2 ס"מ

24.6 ס"מ לספורט

27.4 ס"מ לרוביקון

20.5 ס"מ לכולם

21.5 ס"מ לסהרה

זוית גישה

37.6°

37°

41.4° / 43.9°

31° (סהרה 32°)

זוית בטן

27.9°

26.3°

20.3° / 22.6°

25°

זוית נטישה

41.9°

37°

36.1° / 37°

22°

מנוע

3.0 ליטר טורבו דיזל

2.7 טורבו בנזין

2.0 טורבו בנזין

2.8 ליטר טורבו דיזל

הספק

200 כ"ס / 250 כ"ס

330 כ"ס

270 כ"ס

205 כ"ס

מומנט

50 קג"מ

57.4 קג"מ

41 קג"מ

51 קג"מ

נעילות

מרכזי ואחורי אוטומטיות

מרכזי, אחורי, קדמי

קדמי + אחורי

מרכזי + אחורי (למעט סלקט ולקשרי)

ניתוק מוט מייצב

 -

+

+

+ (בסהרה ובפירסט אדישן)

 

 

 

 

 

 

תגובות לכתבה(7):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 6.
    אנונימי 25/04/2025 16:47
    הגב לתגובה זו
    והברונקו הוא הרבה יותר גימיק מרכב שטח אמיתי קצת בוץ על החיישנים והמחשב מתבלבל ומשבית מערכות הרנגלרים הם היחידים בכתבה שהם אכבי שוח אמיתיים וגם ללנד קרוזר החדש יש עדיין הרבה מה להוכיח
  • 5.
    אני 25/04/2025 16:19
    הגב לתגובה זו
    כנראה שכחת מעוד מופלא אחד... שעם כל זה שהוא קטן והמראה החמוד שלו... אם לבנות אותו כמו שצריך הוא יוכל לעשות בית ספר לרוביקון..
  • 4.
    שי 25/04/2025 11:15
    הגב לתגובה זו
    לא בדקתם....מי הכי גניב.מי הכי קל וזול לתחזוקה.מי הכי אמין....ואת מי הכי קל לבטח....
  • 3.
    אני 25/04/2025 10:37
    הגב לתגובה זו
    עדיף לראות פחות רוכבים בחלליות כאלו מחוץ לעיר. זה טוב לטיולי אקווריום עם ילדים בסמארטפון. לא בשביל לזרוק פוייקה מאחורה מזרנים וכלב...
  • 2.
    יצאת פוליטיקאי אם כי יש אמת בדברים (ל"ת)
    מוטי ברנס 25/04/2025 10:06
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    אנונימי 25/04/2025 09:52
    הגב לתגובה זו
    אחרי כל ההשקעה הזו במבחן מסקרן באה כתבה מבולבלת עם כפל מידע.
  • הגהה (ל"ת)
    אא 25/04/2025 12:20
    הגב לתגובה זו