
מ - 4 יוצא 1 - רכב השטח הטוב בישראל, האם יש כזה?
ארבעה רכבי שטח משובחים נמכרים בישראל. לכל אחד מהם עדת מעריצים, את חלקן כבר ניתן להגדירן כ'כת'. אבל מי הכי טוב? האם יש כזה דבר 'הכי טוב'? או שיש מקום לשאול מה הצרכים של הלקוח הפוטנציאלי, ולהתאים עבורו את הרכב הנכון. באנו לעשות סדר
ארבעה רכבי שטח אמיתיים נמכרים בישראל. למעשה חמישה, אם נחשיב גם את ה KGM רקסטון כרכב שטח, אבל כאן זה מתחיל וכאן זה נגמר, כי הרקסטון, עם כל הכבוד, לא יכול להיות חלק מחבורת החוד של רכבי השטח בישראל – לנדרובר דיפנדר, ג'יפ רנגלר, פורד ברונקו וטויוטה לנדקרוזר. גם את הטנדרים אני שם בצד, אנחנו עם SUV אמיתיים. גם את האינאוס גרנדיר שיחידה אחת ממנו כבר מתגלגלת על כבישי ארצנו אני שם מחוץ למשוואה.
אני כאן כדי לחדד את הבדלים בין ארבעת המופלאים שהזכרתי. ראשית אומר שהייתי שמח אם כל אחד מהארבעה היה לי בחניה הפרטית. הם כולם מבצעים ברמה הגבוהה ביותר, גם אם יש ביניהם הבדלים גדולים מאוד. וגילוי נאות, בחניה הפרטית חונה לנדקרוזר ארוך וקשיש, שחוגג עוד מעט 20 שנים להיווסדו ביפן.
חלקכם עומד להתרגז מאוד, בוודאי אלו שקשורים בעבותות לרכב השטח שיש ברשותם, או עליו הם חולמים. אחרי הרבה מאוד ק"מ על סיפונם של כל אחד מהארבעה, גם בכביש וגם בשטח, המסקנות שלי חדות וברורות. ובכן, כל כלי הרכב המוזכרים הם בעלי הנעה כפולה 4X4, עם הילוך כח ונתחיל במסקנות.
אז מי על הפרק:
לנדרובר דיפנדר 110 – יש האומרים שהוא הדיסקברי 6 האמיתי. אני מניח בצד את גירסאות ה 90 (הקצר) או ה 130 העוד יותר ארוך, ומתמקד בדגמי ה 110. כך או כך, מדובר ברכב שטח אמיתי, שלדה אחודה, ארבעה מתלים נפרדים, יש גירסת כניסה עם מתלים רגילים (קפיץ ובולם) ויש עם מתלי אוויר מתכווננים.
פורד ברונקו – גם כאן אני שם בצד את הגירסה הקצרה, ומתמקד בגירסה הארוכה. לברונקו ארבע גירסאות החל ב Big Band וב Outer Banks הבסיסיות יחסית, ומעליהן את גירסאות השטח הרציניות – ה BadLands וה - Wild Trak. ברשותכם אתעלם כרגע מהראפטור הקיצונית. אנחנו כאן כדי למצוא רכב טיולים ולא גירסת קצה מופרעת.
עוד מהדוד סם מגיע הג'יפ רנגלר הבלתי נגמר. גם כאן נתעלם מהרנגלר הקצר ונתמקד ברנגלר הארוך שמגיע בגירסת Sport S ה'בסיסית' ומסתיים ברנגלר רוביקון האגדי. יתרון עצום לרנגלר על כל מתחריו הוא אין סוף שיפורי אפטר מרקט שיקחו את הרנגלר שלכם לקצה, אם רק תדעו להשתמש ביכולות ולא רק להוציא כסף.
אחרון חביב הוא הטויוטה לנדקרוזר 250 שחוזר אלינו עכשיו, וכבר ברור שיהיה להיט מכירות היסטרי. הלנדקרוזר החדש מגיע במגוון גדול של רמות גימור. כאן אין יותר גירסה קצרה, כולם ארוכים, כולם עם שבעה מקומות.
אז ננסה לעשות סדר, וכל אחד מכם מוזמן לעשות את סדרי העדיפויות האישיים שלו.
הכי טוב לכביש - לנדרובר דיפנדר
כל רכב שטח, גם אם כזה ש'טוחן' שטח בלי סוף, עדיין יעשה 95% מהזמן על הכביש, וכאן רבותי, יש רק מלך אחד, והוא אריסטוקרטי מאוד. אין שום תחרות בנסיעה בכביש ללנדרובר דיפנדר החדש. מדובר ברכב שגם עם המתלים הפשוטים שלו עושה צחוק משלושת המתחרים ו'לא רואה אותם ממטר'. הוא כל – כך טוב בכביש, שגם קרוסאוברים איכותיים שאינם רכבי שטח, נחותים ממנו בכביש. בסוף, בכביש אין לו תחרות. במקום השני נמצא את הלנדקרוזר החדש שעל אף מנוע הדיזל הלא ממש מעודן שלו, הוא עדיין יהיה נעים ונוח לשהות על פני הברונקו והרנגלר הספרטניים משהו. במקום השלישי נמצא את הברונקו, ובסוף את הרנגלר. זה כאמור לפרק הכביש.
אבל כל הארבעה צריכים לרדת גם לשטח.
הכי טוב לשטח
בשטח יש מלך אחד, וגם הוא בלתי מעורער – פורד ברונקו וויילדטראק. הוא כמובן מגיע עם נעילות דיפרנציאל מרכזי, קדמי ואחורי, אבל את ההבדל הגדול עושים הצמיגים, כשהוא מגיע במקור עם צמיגי 35'' על חישוקי 17''. כמאמר הפתגם "גלגל גדול עובר הכל" כך הברונקו עושה צחוק מכל מה שעומד מולו.
הכי טוב לאקסטרים
אבל זה לא כל הסיפור, כי אם כבר שטח קיצוני, הכי אקסטרים שיש, אין לרנגלר רוביקון תחרות. הוא פשוט בנוי באופן מושלם לשטח, ויחד עם אפשרויות האפטר מרקט הבלתי נגמרות, אם אתם אנשי שטח אקסטרים, כאלה שמדלגים ממעלה אקסטרים אחד למשנהו, וזה השטח שלכם – יש לכם רק בחירה אחת – רנגלר רוביקון, ורצוי משופר כעומק הארנק שלכם.
שבעה מקומות בכל רמות הגימור, למשפחה המטיילת
איפה הלנדקרוזר בכל הסיפור הזה? אתם שואלים. כבודו במקומו מונח. ללנדקרוזר יתרון בסיסי גדול על פני כל המתחרים – שבעה מקומות. בכל הגירסאות הוא עם שבעה מקומות, אופציה שמוצעת רק בלנדרובר דיפנדר, אבל תייקר את הרכב משמעותית. ללנדקרוזר מוניטין אמינות מוחלט, ולמשפחה המטיילת הוא ללא ספק יהיה הבחירה הנכונה. העבירות מצויינת בוודאי בגירסאות הבכירות שמגיעות עם נעילות דיפרנציאל וניתוק מוט מייצב, אבל הוא גם התייקר משמעותית מהדגם היוצא.
אז מה היה לנו כאן:
הרבה לכביש ומדי פעם לשטח – לנדרובר דיפנדר. לשטח – פורד ברונקו. לשטח אקסטרים – רנגלר רוביקון. למשפחה המטיילת – לנדקרוזר.
הזול ביותר ועדיין ראוי לשטח אתגרי הוא הג'יפ רנגלר ספורט S שעולה 380.0 אש"ח. אחריו הלנדקרוזר סלקט שמגיע עם שבעה מושבים, הנעה כפולה קבועה, נעילת דיפרנציאל מרכזי ובקרת משיכה יעילה ועולה 410.0 אש"ח.
בטופ של חוויית השטח (והמחירים) נמצאים הפורד ברונקו ווילדטראק שעולה 555.0 אש"ח והלנדקרוזר פירסט אדישן שעולה 560.0 אש"ח, אם כי הלנדקרוזר סהרה שעולה 513.0 אש"ח יתן חווית שטח זהה, וישאיר לכם כחמישים אלף שקל בארנק.
אם רוכשים לנדקרוזר, כל לנדקרוזר יש לקחת בחשבון שממולץ מאוד להחליף את הבולמים והקפיצים (והגבהה קלה של 2'') וסט מיגון מלא הכולל מיגוני גחון ומיגוני סף.
לדיפנדר קסם משלו, שלא ניתן לקחת ממנו, ולא דומה לאף אחד אחר.
אישית, ללא מגבלת תקציב, אם אני הייתי צריך לבחור אחד מהארבעה, לשימושים שלי, לאופי הטיולים שלי ולסגנון הנהיגה (המתון מאוד) שלי – פורד ברונקו וויילדקטראק היתה הבחירה שלי, אבל כאמור בפתיח – הייתי שמח אם כל אחד מהארבעה היה חונה אצלי בחניה הפרטית.
| לנדרובר דיפנדר | פורד ברונקו | ג'יפ רנגלר | טויוטה לנדקרוזר |
מחיר | החל מ 553.5 ל S200. 634.0 אש"ל ל S250 | 499.0 אש"ח לBadLands, 555.0 אש"ח ל Wildtrak | 380.0 אש"ח ל Sport S, 450.0 אש"ח לרוביקון | החל מ 410.0 אש"ח לסלקט, 450 אש"ח ללקשרי, 473.0 אש"ח ללימיטד, 513 אש"ח לסהרה, 560.0 אש"ח לפירסט אדישן |
מושבים | חמישה ב S200 שבעה ב S250 | חמישה | חמישה | שבעה |
מרווח גחון | 21.8 ס"מ ב S200 עד 29.3 ס"מ ב S250 | 29.2 ס"מ | 24.6 ס"מ לספורט 27.4 ס"מ לרוביקון | 20.5 ס"מ לכולם 21.5 ס"מ לסהרה |
זוית גישה | 37.6° | 37° | 41.4° / 43.9° | 31° (סהרה 32°) |
זוית בטן | 27.9° | 26.3° | 20.3° / 22.6° | 25° |
זוית נטישה | 41.9° | 37° | 36.1° / 37° | 22° |
מנוע | 3.0 ליטר טורבו דיזל | 2.7 טורבו בנזין | 2.0 טורבו בנזין | 2.8 ליטר טורבו דיזל |
הספק | 200 כ"ס / 250 כ"ס | 330 כ"ס | 270 כ"ס | 205 כ"ס |
מומנט | 50 קג"מ |
57.4 קג"מ | 41 קג"מ | 51 קג"מ |
נעילות |
מרכזי ואחורי אוטומטיות | מרכזי, אחורי, קדמי | קדמי + אחורי | מרכזי + אחורי (למעט סלקט ולקשרי) |
ניתוק מוט מייצב | - | + | + | + (בסהרה ובפירסט אדישן) |
|
|
|
|
|
- 44.אין כמו טנדר סוסיתא. עביר בכל מקום קל ואכיל. (ל"ת)אלברט 21/06/2025 21:53הגב לתגובה זו
- 43.דייויד 20/06/2025 14:59הגב לתגובה זודייהטסו טריוס 1200 הקטן והצר יכול לתת פייט
- 42.אנ 20/06/2025 01:19הגב לתגובה זוכתבה מקצועית מעניינת ומאתגרת תשלחו עוד כאלה באותה רמה
- 41.אנונימי 06/06/2025 12:15הגב לתגובה זורואים בתמונה שמפורסמת מהלך מתלה עלוב הלנדקרוזר מרים גלגל באויר ומאבד אחיזה של ארבעת הגלגלים בקרקע ! ברכב שטח עם שילדה אחודה וסרנים חיים זה לא קורה ! רנגלר !
- 40.אנונימי 05/06/2025 17:13הגב לתגובה זוממליץ לבחון כמה כסף מפסיד הקונה אחרי שנהיש פה רכבים שזה חתונה כמובן הטויוטה מחוץ להשוואה
- 39.אנונימי 03/06/2025 18:50הגב לתגובה זורוביקון לא רואה את כל המתחרים שהעמדתם מולו.
- אנונימי 04/06/2025 16:29הגב לתגובה זוממש לא נכון רוביקון אחלה אבל הברונקו לא נופל ממנו
- 38.אני רק קונטסה !!! (ל"ת)מישהו אישם 29/05/2025 17:33הגב לתגובה זו
- 37.מוישה ונטילטור 27/05/2025 14:00הגב לתגובה זוואז קונה בחצי מחיר. במילא כל אלה שקונים עכשיו לא יכנסו לשטח עם חצי מיליון שקל אז אני מקבל רכב בונבון שלא ראה שטח ויש לו עוד מאות אלפי קמ בלי בעיות בייחוד אם זה הטויוטה. לכל הגאונים שמאמינים בגרוטאות להיתקע בשטח זה לגמרי לא כיף. לא יפני לא קונה.
- 36.יוסי 26/05/2025 21:33הגב לתגובה זוקחו משהו ישן טויוטה או פאגרו או אחר שפצרו קלות..סהכ 50 אלש. תשתוללו כמ השבא לכם שה יעבור כל מה שה 500 אלש עובר. אתם תשלמו במוסך גג 5000 הוא ישלם 50 אלש.. אתם תשלמו ביטוח שנתי ג כולל חובה 3000 שח תנו לו לשלם 20 אלש וצפונה. רוצים נוחות תחזיקו פרייבט מפנק בכמה עשרות אלפי שקלים המלצות אמריקאית או BMW 15 שנה על הכביש. כמעט חינם. חסכתם ים כסף וצחקתם על כולם.
- 35.אנונימי 23/05/2025 19:07הגב לתגובה זוהזוי שאין מנגנון הגנה ועלות ביטוח כזה
- אנונימי 04/06/2025 10:09הגב לתגובה זומי שקונה רכב בחצי מילון שח כנראה שאין לו בעיה לשלם את הביטוח
- 34.אנונימי 23/05/2025 17:34הגב לתגובה זולא הכול זה יופי ועבירות ...אלמנט מאוד חשוב ביותר זה אמינות ולכן טויוטה מספר אחת לנדרובר עדיף לא לגעת רק להסתכל הוא ממש יפה . ברונקו דיי קרוב אליו .רנגלר קשוח מאוד כלי סבבה לא משעמם איתו ולמרות כול זה רק טויוטה .
- 33.אנונימי 21/05/2025 12:16הגב לתגובה זומי המפגר שמשלם 500700 אלף על גיפ דיפנדר ברונקו רנגלר לנדקרוזר ואז עולה את מעלה יאיר ! מי הגאון שמשלם 150 אלף על גיפ גימיני ואז עולה את מעלה יאיר בדילוגים !לא הגיוני להיכנס לשטח אמיתי ולשבור גיפ שעולה כמעט כמו בית !! התיקונים אחכ עולים הרבה מאוד .... לעומת זאת הגימיני עובר הכל בקלות ואם חלילה צריך תיקון אז זה בקטנה ממש
- אנונימי 23/05/2025 20:37הגב לתגובה זורק עצם זה שהוא קטן וקל הוא נכנס למקומות ששום רכב שטח אחר לא חלם עליהם..
- מי שקונה רכבים כאלה כנראה לא חסר לו כסף. (ל"ת)א.מ 31/05/2025 12:29
- 32.Eli 18/05/2025 19:43הגב לתגובה זוAs for the Rubicon please add the Rubicon Ex engine 3.6L with all it comes with just got one it may balance .your comparison.
- 31.למי שאין תקציב כזהגמיני עביר ביותר...פשוט אבל עובר יפה בולדרים בנוניים (ל"ת)עמי 18/05/2025 15:59הגב לתגובה זו
- 30.גרנד צרוקי טריילהוק (ל"ת)דנידין 18/05/2025 14:10הגב לתגובה זו
- 29.אנונימי 18/05/2025 14:08הגב לתגובה זונסעתי על כולם גרנד צרוקי טרייל הוק לא נופל מלנד קרוזר בשטח ובכביש הוא ארמון מרחף לעומת כל הדגמים האלה
- תרשה לי לא להגיב . טריילהוק הוא צעצוע מפונפן (ל"ת)אריק 04/06/2025 16:30הגב לתגובה זו
- 28.אנונימיa 18/05/2025 09:36הגב לתגובה זושיספיק לאי בודד במדינה אחרת כולל רכב וילה ומטוס פרטי....
- 27.שי 17/05/2025 17:07הגב לתגובה זוחלקם לא נוחים לנהיגה בעיר שזה רוב הזמן שלנו ויקרים מאד בדלק המחיר לא נגיש בארץ הלוואי ותהיה גרסה קצרה וזולה לטויוטה
- 26.עדי 16/05/2025 22:31הגב לתגובה זולמה אי אפשר לתת ציון סופי בחנת את כולם תן קו תחתון. רק לרוני אהרונוביץ היה אומץ לעשות את זה ומאז שהוא מת ההגינות וטובת הצרכן מתה איתו. חבל
- 25.אנונימי 16/05/2025 18:02הגב לתגובה זומה זה החלונות בברונקואין בכלל חווית נוףאחד הרכבים הבודדים ממנו רואים זה פגארואמנם לא ביכולות של אלהאבל אתה נהנה ליסוע
- 24.אנונימי 16/05/2025 13:31הגב לתגובה זו95% כביש 5% שטח רקסטון הבחירה הריאלית. 4על4 עם הילוך נמוך נוח בכביש לא רע בשטח חסכוני עלויות ביטוח וטיפולים רבע מכל השאר. 7 מקומות. חצי מחיר מהכי זול פה. בהצלחה ל5% מליונרים שרוכשים רכבים בחצי מליון שח ומעלה. אבל אם כבר כתבה על רכבי שטח אז שיהיו רכבים שמתאימים ל95% מנהגים.
- 23.אנונימי 16/05/2025 07:57הגב לתגובה זומהגימני שכחו לגמרי יעני
- 22.אנונימי 15/05/2025 18:47הגב לתגובה זודיסקברי הכי עביר והכי נוח בשטח הכי שקט ונוח בכביש !! מרווח גחון במצב מוגבה גבוהה בהרבה מ 21 סמ מהלך מיתלה פסיכי ! נעילות ומהלך כוח של קומנדקר! החיסרון היחיד הוא האמינות ועלות האחזקה
- אחלה אוטו אכן לוקח את רוב הבעלים שלו הרבה למוסך (ל"ת)אריק 04/06/2025 16:31הגב לתגובה זו
- 21.אנונימי 14/05/2025 16:37הגב לתגובה זואני נוסע עם נגמש בכל שטח ....
- 20.אנונימי 14/05/2025 08:33הגב לתגובה זואת מה שלא החריבו השריפות נחריב עם הגיפים. אין אלוהים ואין מחר. לא חשוב שכמעט אין שטחי טבע פתוח בישראל. ולא חשוב שהכבישים פקוקים ואין חנייה. גם לא חשוב שהאוויר מזוהם. העיקר להראות למי יש יותר גדול. צאו לשטח ותחריבו אותו. אל תשאירו כלום לדורות הבאים.
- אנונימי 27/05/2025 13:58הגב לתגובה זויש מספיק שבילים בשביל להנות מהשטח בלי להרוס כלום ואתה ככל הנראה מעולם לא נהגת ברכב שטח אז תמשיך לקנא ולהחמיץ.
- 19.הבנתי שמחירי הביטוח המקיף יכולים להגיע גם ל 50אשח לשנה רכבים מאד גניבים (ל"ת)אנונימי 12/05/2025 11:00הגב לתגובה זו
- גיפאי זקן 19/05/2025 22:57הגב לתגובה זומעל 499000 נחשב לרכב יוקרה שרק הפניקס מבטחים במחירים מטורפים 16500 בתמורה חברת הגרירה שלהם שגרירשמבטיחים הגעה תוך 5 שעות ולא מגיעים כלל
- 18.אנונימי 12/05/2025 10:10הגב לתגובה זולהתבייש. הפגארו לא נחשב לרכב שטח ואף מילה עליו.כניראה משחק מכור ולכתב אני אומר תתבייש לך כי כניראה לא ראית וחשתה מה זה נהיגת שטח.
- פגרו לא מגיע לארץ אין פגרו. (ל"ת)א.מ 31/05/2025 12:32הגב לתגובה זו
- מה קרה מה אתה נעלב (ל"ת)אנונימי 14/05/2025 08:22הגב לתגובה זו
- 17.אנונימי 11/05/2025 23:26הגב לתגובה זואני מתלבט בין הרוביקון או הלנד קרוסר בינתיים אשחק איתם בסוני
- 16.אפי 11/05/2025 22:21הגב לתגובה זובארץ לא צריך יותר מסוזוקי גראנד ויטרה. אין מקום בארץ שלא ניתן להגיע אליו עם הסוזוקי ובעשירית מחיר. ולפגוש בו את כל ה4 המפונפנים
- 15.הכל מכור טויוטה תמיד מספר 1. אמינות. (ל"ת)בילי 10/05/2025 22:00הגב לתגובה זו
- ציפורה דיפרנציאל 14/05/2025 10:32הגב לתגובה זואין רמת אמינות כזאת. אם תבדקו תמצאו רכבי לנדקרוזר עם חצי מיליון מיליון קילומטרים. הברונקו עוד לא שם. בואו נרגיע.
- 14.גיפ רנגלר רוביקון הכי טוב לשטח (ל"ת)ניר 10/05/2025 06:44הגב לתגובה זו
- 13.מוטי ברנס 08/05/2025 07:26הגב לתגובה זואחרי שנים של הרבה תקלות בדיסקברי לנדרובר הצליחו לייצר רכב נוח מרווח ועביר בשטח אבל יום אחד הפסיקו לייצר אותותכנון הגודל והעיצוב הפנימי והחיצוני של הדיפנדר החדש אני ממש לא אוהב
- חחחחחחח..... המנועים מתאבדים אחד אחרי השני (ל"ת)עוד קשקשן מקלדת 10/05/2025 18:33הגב לתגובה זו
- 12.אנונימי 07/05/2025 14:12הגב לתגובה זומה לגבי נוחות נסיעה בשטח כניראה דיסקברי זויות נטישה מרווח גחון מהלך מיתלה נעילות תצרוכת דלק אמינותאיזו טבלת השוואה קטנה לא תזיק
- 11.אנונימי 07/05/2025 12:07הגב לתגובה זודפנדר מסובך אלקטרונית רוביקון עולה ב1% על הברונקו בבולדרים אך נחות מהברונקו בכל דבר אחר בפער גדול הטויוטה טכסי עם יכולות שטח אהוב הבדואים . הבדלנדס והוויילדטרק 330 כס ולא 270 !
- 10.אנונימי 06/05/2025 20:10הגב לתגובה זוהסיבה פשוטהבאפאחד מהרכבים האלו אין ראות טובה בשמשהאין חווית נסיעה כמו באופנוענשגב מבינתי למה עושים אותם עם חלון קדמי כל כך מוגבלתלמדו מרנו קנגו והפגארו
- באמא שחה תישאר עם פיאגו 125 (ל"ת)שליח וולט 10/05/2025 18:37הגב לתגובה זו
- 9.כל הכבוד לכותב הכתבה (ל"ת)אנונימי 06/05/2025 07:21הגב לתגובה זו
- 8.ומה עם הפיק אפים 4x4 (ל"ת)חחח... 05/05/2025 07:01הגב לתגובה זו
- 7.חוץ מהרוביקון השאר רכבי שופוני שלא יראו שביל אפילו (ל"ת)בעל דיפנדר ישן 25/04/2025 21:14הגב לתגובה זו
- אנונימי 27/04/2025 09:51הגב לתגובה זותתקדם. קח ברונקו ורוביקון שניהם סטוק והברונקו משאיר לגיפ אבק.
- מלא בכסף 14/05/2025 08:25בוא נראה אותך מפוצץ מאות אלפי שקלים על הסלעים
- 6.אנונימי 25/04/2025 16:47הגב לתגובה זווהברונקו הוא הרבה יותר גימיק מרכב שטח אמיתי קצת בוץ על החיישנים והמחשב מתבלבל ומשבית מערכות הרנגלרים הם היחידים בכתבה שהם אכבי שוח אמיתיים וגם ללנד קרוזר החדש יש עדיין הרבה מה להוכיח
- יוני 19/05/2025 17:39הגב לתגובה זוהרנגלירים הם באמת אכבי שוח
- 5.אני 25/04/2025 16:19הגב לתגובה זוכנראה שכחת מעוד מופלא אחד... שעם כל זה שהוא קטן והמראה החמוד שלו... אם לבנות אותו כמו שצריך הוא יוכל לעשות בית ספר לרוביקון..
- יוני 19/05/2025 17:38הגב לתגובה זוכי לפחית הקטנה הזו לא נכנס כלום .
- 4.שי 25/04/2025 11:15הגב לתגובה זולא בדקתם....מי הכי גניב.מי הכי קל וזול לתחזוקה.מי הכי אמין....ואת מי הכי קל לבטח....
- אנונימי 07/05/2025 12:18הגב לתגובה זוהברונקו הופך לבאגי ענקי וסכסי
- 3.אני 25/04/2025 10:37הגב לתגובה זועדיף לראות פחות רוכבים בחלליות כאלו מחוץ לעיר. זה טוב לטיולי אקווריום עם ילדים בסמארטפון. לא בשביל לזרוק פוייקה מאחורה מזרנים וכלב...
- 2.יצאת פוליטיקאי אם כי יש אמת בדברים (ל"ת)מוטי ברנס 25/04/2025 10:06הגב לתגובה זו
- 1.אנונימי 25/04/2025 09:52הגב לתגובה זואחרי כל ההשקעה הזו במבחן מסקרן באה כתבה מבולבלת עם כפל מידע.
- עוד נעל שמאל. (ל"ת)חחחחח 10/05/2025 18:35הגב לתגובה זו
- אם כבר נגעת בכך הגהה לא הגעה (ל"ת)אנונימי 09/05/2025 12:43הגב לתגובה זו
- הגהה (ל"ת)אא 25/04/2025 12:20הגב לתגובה זו
- אנונימי 19/05/2025 19:09היה לי רוביקון היה FJהיה לנד קרוזר הטוב ביותר ברונקו ווילד טראק אין עליו כביש ושטח קשה