
דלק רכב משלימה עסקה, כלמוביל מתרחבת לחו"ל
דלק רכב הודיעה על השלמת רכישת הבעלות המלאה על חברת יורודרייב, וקבוצת כלמוביל הודיעה על קבלת זיכיון שיווק דגמי ג'אקו ואומודה באוסטריה.
קבוצת דלק משלימה את רכישת יורודרייב
קבוצת דלק מוטורס עליה רשמנו בעבר, מבצעת התארגנות מחדש תוך השקעה של כחצי מיליארד שקל ברכישת פעילות דונגפנג בישראל, וכן רכישת חברת הליסינג יורודרייב. עתה הודיעה קבוצת דלק על השלמת רכישת מלוא הבעלות על חברת יורודרייב, כך שדלק מוטורס מחזיקה 100% מהבעלות על החברה.
הבעלות על קבוצת יורודרייב עברה במלואה כאמור לקבוצת דלק, לפי שווי כולל של 370.0 מיליון ₪, והמשמעות היא שמימוש האופציה לרכישת יתרת ה 50% מיורודרייב עלתה לדלק כ – 185.0 מיליון ₪, מה שמביא את עלות ההשקעה של דלק בהתארגנות מחדש בסכום של מעל ל - 600.0 מיליון ₪.
אירוע מעניין כחלק מהעסקה עודכן על ידי דלק רכב בדיווח לבורסה. בדיווח ציינה החברה כי השלמת התשלום בפועל נמוכה מהסכום של 185.0 מיליון שח. חלק מנכסי החברה הנרכשת הוא תיק ניירות ערך בשווי של כ- 75.5 מיליון שח. לדלק רכב לא היה עניין בשימור התיק, כאשר למוכרים היה עניין שכזה. לפיכך סיכמו הצדדים כי התיק יימכר על ידי דלק למוכרי יורודרייב, לפי שוויו בשוק. יתרת התשלום אותו שילמה דלק כחלק ממימוש אופציית הרכישה בפועל היתה 109.5 מליון ₪ לערך.
קבוצת כלמוביל מקבלת זיכיון שיווק באוסטריה
קבוצת כלמוביל, יבואנית דגמי ג'אקו ואומודה לישראל הודיעה הבוקר על קבלת זיכיון הייבוא של דגמי ג'אקו ואומודה לשוק האוסטרי.
- דלק רכב: רווח של 37 מיליון שקל, ירידה קלה במכירות – הקופה גדלה ויורודרייב עומדת להיכנס למשחק
- השווי של אוטוטוקס צנח ב-65% ושחק את רווחי דלק רכב
הצלחת השיווק של הג'אקו 7 בישראל, שהפך מאז תחילת שיווקו לרכב הנמכר ביותר בישראל, לא נעלמה מעיני היצרנית צ'רי, שעבורה מותגי ג'אקו ואומודה הם מותגי הייצוא לשווקים במערב.
היצרנית החליטה להפקיד בידי קבוצת כלמוביל את שיווק הדגמים לשוק האוסטרי, מתוך ציפייה לשחזור ההצלחה. השוק האוסטרי מונה כיום מעט מעל 5.0 מיליון כלי רכב, עם מכירות שנתיות בהיקף נמוך במעט מאלו של השוק הישראלי, עם 254.0 אלף כלי רכב שנמכרו במדינה בשנת 2024, בהשוואה לכ- 280.0 אלף כלי רכב שנמכרו בישראל. גם שוק הרכב באוסטריה עובר הדרגתית להנעות אלטרנטיביות, כך שמתחילת שנת 2025 כ -60% מהשוק הוא בהנעה היברידית, פלאג אין וחשמל.
- זיקר, לינק & קו, פולסטאר ואומודה מצטיינות בבטיחות, צ'רי ויונדאי פחות
- לנדרובר דיפנדר אוקטה - ישירות מול G-CLASS AMG
- תוכן שיווקי "הקרנות הפאסיביות מהוות 60% מהענף"
בהיבט זה המוצרים של ג'אקו ואומודה יכולים להשתלב בהעדפות הצרכנים המקומיים, בדומה להתאמה הגדולה של דגמי ה PHEV לקהל הישראלי.
פעילות כלמוביל באוסטריה אינה חריגה בנוף הפעילות העסקית של יבואני הרכב הישראליים באירופה. לאחרונה הודיעה קבוצת יוניון מוטורס על קבלת זיכיון השיווק של רכבי ג'ילי ביוון, וקבוצת סמלת מחזיקה בזיכיון שיווק דגמי צ'רי ברומניה.
החלוצה בתחום היא קבוצת לובינסקי שפעילה באירופה שנים רבות כשהיא מחזיקה בפעילות כדילר בפריז, ויבואן מקסוס לצרפת. בנוסף מחזיקה לובינסקי פעילו ב – 17 מדינות שונות במרכז ומזרח אירופה המנוהלת מפראג, ואחראית לייבוא מותגי פולאריס, אינדיאן וטריומף.