יורודרייב. צילום עמית אגרונוביורודרייב. צילום עמית אגרונוב

דלק רכב משלימה עסקה, כלמוביל מתרחבת לחו"ל

דלק רכב הודיעה על השלמת רכישת הבעלות המלאה על חברת יורודרייב, וקבוצת כלמוביל הודיעה על קבלת זיכיון שיווק דגמי ג'אקו ואומודה באוסטריה. 

יואב פולס |

קבוצת דלק משלימה את רכישת יורודרייב

קבוצת דלק מוטורס עליה רשמנו בעבר, מבצעת התארגנות מחדש תוך השקעה של כחצי מיליארד שקל ברכישת פעילות דונגפנג בישראל, וכן רכישת חברת הליסינג יורודרייב. עתה הודיעה קבוצת דלק על השלמת רכישת מלוא הבעלות על חברת יורודרייב, כך שדלק מוטורס מחזיקה 100% מהבעלות על החברה.

הבעלות על קבוצת יורודרייב עברה במלואה כאמור לקבוצת דלק, לפי שווי כולל של 370.0 מיליון ₪, והמשמעות היא שמימוש האופציה לרכישת יתרת ה 50% מיורודרייב עלתה לדלק כ – 185.0 מיליון ₪, מה שמביא את עלות ההשקעה של דלק בהתארגנות מחדש בסכום של מעל ל - 600.0 מיליון ₪.

אירוע מעניין כחלק מהעסקה עודכן על ידי דלק רכב בדיווח לבורסה. בדיווח ציינה החברה כי השלמת התשלום בפועל נמוכה מהסכום של 185.0 מיליון שח. חלק מנכסי החברה הנרכשת הוא תיק ניירות ערך בשווי של כ- 75.5 מיליון שח. לדלק רכב לא היה עניין בשימור התיק, כאשר למוכרים היה עניין שכזה. לפיכך סיכמו הצדדים כי התיק יימכר על ידי דלק למוכרי יורודרייב, לפי שוויו בשוק. יתרת התשלום אותו שילמה דלק כחלק ממימוש אופציית הרכישה בפועל היתה 109.5 מליון ₪ לערך.   

קבוצת כלמוביל מקבלת זיכיון שיווק באוסטריה 

קבוצת כלמוביל, יבואנית דגמי ג'אקו ואומודה לישראל הודיעה הבוקר על קבלת זיכיון הייבוא של דגמי ג'אקו ואומודה לשוק האוסטרי.


ג'אקו 7. כלמוביל עכשיו גם באוסטריה. צילום יצרן. 


הצלחת השיווק של הג'אקו 7 בישראל, שהפך מאז תחילת שיווקו לרכב הנמכר ביותר בישראל, לא נעלמה מעיני היצרנית צ'רי, שעבורה מותגי ג'אקו ואומודה הם מותגי הייצוא לשווקים במערב.

היצרנית החליטה להפקיד בידי קבוצת כלמוביל את שיווק הדגמים לשוק האוסטרי, מתוך ציפייה לשחזור ההצלחה. השוק האוסטרי מונה כיום מעט מעל 5.0 מיליון כלי רכב, עם מכירות שנתיות בהיקף נמוך במעט מאלו של השוק הישראלי, עם 254.0 אלף כלי רכב שנמכרו במדינה בשנת 2024, בהשוואה לכ- 280.0 אלף כלי רכב שנמכרו בישראל. גם שוק הרכב באוסטריה עובר הדרגתית להנעות אלטרנטיביות, כך שמתחילת שנת 2025 כ -60% מהשוק הוא בהנעה היברידית, פלאג אין וחשמל.

קיראו עוד ב"רכב ותחבורה"

בהיבט זה המוצרים של ג'אקו ואומודה יכולים להשתלב בהעדפות הצרכנים המקומיים, בדומה להתאמה הגדולה של דגמי ה PHEV לקהל הישראלי.

פעילות כלמוביל באוסטריה אינה חריגה בנוף הפעילות העסקית של יבואני הרכב הישראליים באירופה. לאחרונה הודיעה קבוצת יוניון מוטורס על קבלת זיכיון השיווק של רכבי ג'ילי ביוון, וקבוצת סמלת מחזיקה בזיכיון שיווק דגמי צ'רי ברומניה.

החלוצה בתחום היא קבוצת לובינסקי שפעילה באירופה שנים רבות כשהיא מחזיקה בפעילות כדילר בפריז, ויבואן מקסוס לצרפת. בנוסף מחזיקה לובינסקי פעילו ב – 17 מדינות שונות במרכז ומזרח אירופה המנוהלת מפראג, ואחראית לייבוא מותגי פולאריס, אינדיאן וטריומף.


הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
טויוטה (יצרן)טויוטה (יצרן)

רכב בליסינג מהעבודה - כדאי?

כ-80 אלף עובדים במשק עומדים לפני החלטה על חידוש או שינוי רכב הליסינג. הגורמים המשפיעים על ההחלטה הם רבים, לרבות - מס שווי השימוש שנקבע לפי מחירון ולא מחיר שוק,  הטבות המס על רכבים חשמליים שפוחתות ב-2026 ומס נסועה שעשוי להיכנס לתוקף בטווח הקרוב

מנדי הניג |

כ-80 אלף עובדים במשק נמצאים לפני החלטה על חידוש או שינוי רכב הליסינג הצמוד שלהם, וההכרעה הופכת מאתגרת בחודשים הבאים. המצב בשוק הרכב מבלבל מתמיד והופך את ההחלטה לקשה. מחירי המחירון מול מחירי השוק, מבצעי אפס קילומטר, מגמות מעבר להנעה חשמלית והטבות מיסוי שעתידות להתעדכן - כל אלה מייצרים מצבים שונים לאנשים שונים. יש כאלו שרכב בליסינג עדיין כדאי להם, הרבה אחרים יעדיפו פתרונות אחרים. 

הנה מדריך דרך שאלות ותשובות בנושא. אבל עוד קודם מומלץ להבין כמה רכב צמוד עולה לכם - כמה באמת עולה לכם רכב צמוד?



האם ליסינג תפעולי עדיין משתלם לעובד?

לרוב כן, בעיקר בגלל השירות, אבל זה פחות ברור מבעבר. העובד נהנה משירותים מלאים וראש שקט, אך מס שווי השימוש שנקבע לפי מחיר המחירון ולא מחיר השוק פוגע בכדאיות. במקרים רבים הפערים מגיעים לעשרות אלפי שקלים, מה שגורם לתשלום עודף במס שווי שימוש של מאות שקלים לחודש. העובד משלם מס על שווי תיאורטי שאינו משקף את מה שהמעסיק אכן שילם, והפער הזה הולך ומתרחב עם התמורות בשוק הרכב.

מהו הפער בין מחיר המחירון למחיר השוק?

במקרים רבים הפערים מגיעים לעשרות אלפי שקלים. דוגמאות נפוצות כוללות רכבי יוקרה ורכבים חשמליים שבהם מחיר המחירון יכול להיות גבוה ב-20%-30% ממחיר השוק האמיתי. הפער הזה גורם לתשלום עודף במס שווי שימוש של מאות ואף אלפי שקלים לשנה, כאשר העובד למעשה משלם על "שווי" שלא קיים בפועל. חברות ליסינג רבות מקבלות הנחות משמעותיות מיבואני הרכב, אך אלו לא באות לידי ביטוי במחיר המחירון המשמש לחישוב המס.

האם כדאי לעבור לרכישת רכב בבעלות פרטית?

ייתכן. במצב הנוכחי, רכישה פרטית יכולה להיות כלכלית יותר, בעיקר כאשר המעביד משתתף בהוצאות או מציע מענקים חלופיים. חישוב מדויק דורש התחשבות במספר גורמים: עלות המימון, ביטוח, טיפולים שוטפים, פחת צפוי, והעלות האמיתית של הזמן המושקע בניהול הרכב. במקרים רבים, עובדים מוצאים שהחיסכון השנתי במס שווי שימוש עולה על העלות הנוספת של טיפול עצמאי ברכב. עם זאת, יש לקחת בחשבון גם את הסיכון של ירידת ערך חדה או תקלות יקרות שאינן מכוסות באחריות.

מהם היתרונות המרכזיים של רכב צמוד?

רכב חדש. אילוסטרציה. צילום יואב פולסרכב חדש. אילוסטרציה. צילום יואב פולס

ענף הרכב-Kill the Rich רק אל תתנו לעובדות לבלבל אתכם

השיח בנושא רווחיות בענף הרכב לוקה בפופוליזם זול, מידע שגוי, Kill The Rich קלאסי - כזה שלא נותן לעובדות לבלבל אותו.

המידע הרשום לא נועד להגן על יבואני הרכב, אלא כדי לסייע לקורא הנבון לגבש דעה ולא להיות מוטה למניפולציות של 'קליק בייט' למיניהן. 

על אף כל האמור, הנסיון להבין מה הרווחיות של יבואן רכב מכל מכונית שהוא מוכר נדון לכישלון, גם שלי, גם של כותבים אחרים.

יואב פולס |
נושאים בכתבה ענף הרכב

אין כיף גדול יותר מאשר לחבוט ביבואני הרכב, כמה שיותר חזק יותר טוב. אם אפשר להוסיף גם שמות של הבעלים או מנהלים כחלק מהניים-דרופינג שיוכיח כמה הכותב מכיר את הענף – מה טוב. כבונוס גם להצטייר כאביר הצרכנים שנלחם בתאגידים הגדולים והרשעים ולא מפחד, זה כמו לשלוח לוטו ולזכות גם במספר הנוסף (אני מניח שיש איזה תכנית כזו של הגרלה עם הכפלת הזכייה).

מצטער, אני לא מכוון להצטרף לתזמורת המטופשת הזו. מטופשת כי אם הכותבים השונים היו מחפשים את האמת ולא את הכותרות, או את ה'קילק-בייט' הכל-כך אהוב על מערכות התקשורת השונות, זה היה הורס את החגיגה.

אומר מראש, אין לי כוונה להגן על יבואני הרכב בישראל, או על אף גורם עסקי אחר. יש לי כוונה לפתוח לקוראי ביזפורטל צוהר, בעצם חלון, או אולי דלת כפולה, דרכה הם יוכלו לקבל מידע שאין בו כוונה או רצון להטות דעה לכאן או לכאן, אלא רק לשקף את המצב. הקורא האינטיליגנטי ישקלל את המידע המוצג לו בכל המדיות השונות, ועם כל גיוון המידע, יגבש לעצמו את דעתו האישית.

Revers Accounting

כותרות של רווחיות של עשרות אלפי שקלים על כל רכב. כל קורא יכול לעשות Revers Accounting שזה בדיוק כמו רוורס אנג'נירינג רק עם מספרים. עשיתי את זה עבורכם.

ניקח רכב ממוצע שנמכר בישראל במחיר של 200,000 ₪. דבר ראשון נפחית מע"מ של 18%. מי מכם שעשה 18%X200,000 שיחזור לכיתה ד' בבקשה. המספר הנכון הוא 200,000/1.18, מה שמביא אותנו למחיר של 169,491 ₪. זה מחיר הרכב אחרי מיסים, לפני מע"מ.