צ'רי טיגו 4 היברידי. צילום יואב פולס
צ'רי טיגו 4 היברידי. צילום יואב פולס

צ'רי טיגו 4 - קרוסאובר היברידי חסכוני במחיר הגיוני

הצ'רי טיגו 4 הוא האח הקטן במשפחת הקרוסאוברים של צ'רי. עתה הוא מקבל הנעה היברידית יעילה וחסכונית ושומר על היתרונות הבסיסיים של הדגם.

אהבנו: עיצוב, מרווח פנימי, חסכון בדלק

פחות אהבנו: מתלים קשיחים, רעש תחת עומס

ציון מסכם 4.2 בסולם פולס

יואב פולס |

הצ'רי טיגו 4 משווק בישראל מזה כמה חודשים בגירסת בנזין בסיסית. לאחרונה נוספה גירסה היברידית מסקרנת מאוד, שכן אפילו בגירסה הבסיסית מצאנו בו לא מעט יתרונות.

תעודת חובה            
קטגוריה                    קרוסאובר – B-SUV
מימדים (מטר)                אורך 4.32 /רוחב 1.831 /גובה 1.653 /בסיס גלגלים 2.61
מספר מושבים                חמישה
הנעה ותיבת הילוכים            היברידית, תיבת הילוכים DHT (רציפה)
הספק ומומנט                    משולב (בנזין + חשמלי ) 163 כ"ס, 26.5 קג"מ
נפח מיכל דלק                    51 ליטר
צריכת דלק משולבת            18.9 ק"מ לליטר, תקן יצרן
בטיחות                    ציון איבזור בטיחות 7, חמישה כוכבים  במבחן ה NCAP האוסטרלי
מחיר                    136.0 אש"ח לקומפורט / 138.0 אש"ח ללקשרי

 

עיצוב חיצוני ופנימי

הטיגו 4 הוא קרוסאובר B-SUV יחסית גדול מהמתחרים, הן במימדים החיצוניים והן בפנימיים. העיצוב החיצוני זהה לכל הקרוסאוברים של צ'רי, מה שאומר שעם הטיגו 7 והטיגו 8, ועכשיו הטיגו 4 והטיגו 9 בצ'רי הצליחו לייצר זהות ועקביות עיצובית.

בחזית גריל גדול, עם פסים בצורת שתי וערב, סמל צרי גדול במרכז, תאורת DRL באמצעות פסי לד אנכיים, יחידות תאורה צרות משולבות לד, ומתקבלת חזית נאה, אגרסיבית מעט, ובכל מקרה כזו שלא נראית ששייכת לרכב קטן. למרות שהרכב עצמו יחסית גבוה עם מרווח גחון שנושק ל 20 ס"מ, לא התאפקו בצ'רי והתקינו גם חיפויי פלסטיק שחורים לבתי הגלגלים ולסף התחתון של הדלתות, לטובת מראה עוד יותר גבוה. חלונות אחוריים מושחרים (ברכב המבחן ברמת גימור לקשרי), וצביעה נאה בקורה האחורית של הרכב תורמים למראה הגבוה.

מאחור דלת אחורית זקופה עם יחידות תאורה לכל הרוחב ברוח העיצוב של הטיגו 8 והטיגו 7 בגירסאות הפלאג אין הייבריד.

פנים הרכב נאה ואפילו מרשים לרכב בסגמנט שלו ובמחיר שלו. צג לוח מחוונים ''12.3 לצד מולטימדיה בגודל דומה עם קישוריות לאנדרואיד אוטו ואפל קארפליי. חייב לציין כי הקישוריות עם כבל לא עבדה באופן מוצלח, אני בעיקר מאשים את הכבל, עם זאת זה כבל נתונים איכותי שעובד במכוניות אחרות.

שני המסכים מוטמעים בצורה יפה למדי בתוך הדשבורד. תנו מבט בתמונה של סביבת הנהג. מתחת למסך הראשי פתחי מיזוג יעילים, ומתחתם שבעה מתגים פיסייים לפונקציות שונות ושימושיות. מתחת למתגים ובחלק הקדמי של הקונסולה המרכזית פאנל שליטה במיזוג, יעיל ונוח, אם כי עדיין מחייב הסטת מבט. מוט הילוכים עם ארבעה מצבים בלבד – P, R, N, D, ללא מצב B. אולם לטובת רגנרציה יש לטיגו 4 הייבריד בחירה מבין שלושה מצבי המבוצעת דרך מסך הרכב.

קיראו עוד ב"רכב ותחבורה"

צ'רי טיגו 4 - סביבת נהג. צילום יואב פולס

מושב הנהג נוח, חשמלי כמובן (ברמת גימור לקשרי), והישיבה זקופה וגבוהה, כזו שגורמת לכם להביט למטה על נהגי קרוסאוברים אחרים.

מאחור המרווח טוב הודות לבסיס הגלגלים הגדול יחסית לקטגוריה 2.61 ס"מ.

לסיכום סעיפי העיצוב, הטיגו 4 ההיברידי מקבל נקודות זכות רבות, והוא לא מעביר הרגשה של חסכון או צמצום, להיפך. הוא נאה, מוחצן משהו, ותא הנוסעים מרווח ומזמין.

מנוע וביצועים

לטיגו 4 ההיברידי שילוב של מנוע בנזין יחד עם מנוע חשמלי. מנוע הבנזין הנפח 1.5 ליטר מפיק 95 כ"ס ומומנט שח 12.7 קג"מ. המנוע החשמלי מפיק 204 כ"ס ומומנט של 31.6 קג"מ, וביחד ההספק המשולב עומד על 163 כ"ס ומומנט משולב של 26.5 קג"מ. המנוע החשמלי עושה שימוש בסוללה בקיבולת של 1.8Kwh.

ההנעה קדמית באמצעות תיבת הילוכים שנקראת בצ'רי DHT - Dedicated Hybrid Transmission בפועל מדובר בתיבת הילוכים רציפה, עם היתרונות והחסרונות של תיבה רציפה, עליהם ארחיב בהמשך.

הביצועים טובים משמעותית מאלו של הטיגו 4 הבסיסי עם תאוצה מעמידה ל – 100 קמ"ש ב 8.9 שניות, ומהירות מירבית של 150 קמ"ש.

התנהגות כביש

עד עכשיו הטיגו 4 ההיברידי צבר לא מעט נקודות זכות, בנהיגה התמונה מעט שונה. הטיגו 4 מרגיש קשיח מדי על הכביש. החשד המיידי הוא לחץ אוויר גבוה מדי בצמיגים, ככה זה הרגיש, אולם להפתעתי לחץ האוויר היה מדויק. אחיזת הכביש היתה טובה אולם תחת לחץ הצמיגים שידרו שהאירוע מעט גדול עליהם, הן באחיזה והן ברעש שהם ייצרו, תוך שהנוסעים מאחור דיווחו על יותר רעש מהצמיגים ממה שהנהג הרגיש מקדימה. להערכתי חלק מהקשיחות היחסית של הרכב נובעת גם היא מהצמיגים הסיניים מתוצרת סיילון SAILUN ויכול להיות שעם סט צמיגים איכותיים יותר התמונה היתה משתנה.

צ'רי טיגו 4. צילום יואב פולס

הטיגו 4 ההיברידי מאיץ היטב, בוודאי משמעותית טוב מאחיו הבנזיני, ושומר על מהירות גבוהה יחסית ללא קושי. עם זאת, לחיצה אגרסיבית על דוושת התאוצה מביאה עימה רעש נוכח וחזק לתוך הרכב, על גבול הלא נעים. הרעש נובע מהשילוב של תיבת ההילוכים עם המנוע, והוא קיים בכל רכב שאני זוכר שנהגתי בו עם שילוב דומה של תיבה רציפה. הרכב מביא את המנוע לסל"ד המקסימלי, והתיבה עושה את ההאצה, תוך שהיא מכניסה רעש משמעותי לרכב. זה קיים גם בדגמי טויוטה עם גיר רציף, וגם בטיגו 4. האם זה דיל ברייקר? לא. האם צריך לדעת – כן.

לפחות במקרה הזה הרעש מלווה בתאוצה אמיתית ובצבירת מהירות גבוהה, כלומר יש תמורה לרעש, בניגוד למקרים אחרים בהם יש רק רעש ללא תוצר לוואי כמו מהירות או האצה.

בתחום צריכת הדלק הפתיע הטיגו 4 ההיברידי לטובה. הצריכה הרשמית עומדת על 18.9 ק"מ לליטר. אם תנהגו בטיגו 4 ההיברידי כמו אנשים נורמטיביים, להערכתי לא תצליחו לקבל תוצאה נמוכה מ 20 ק"מ לליטר. במספר בדיקות צריכת הדלק היתה מעל 22 ק"מ לליטר, כשרק נהיגה מאוד אגרסיבית בעליות כאמור מכרמיאל לתפן הצריכה ירדה לסביבות ה 15 ק"מ לליטר, וזה כשהרכב ננהג עם דוושת תאוצה צמודה לרצפת הרכב.

ממשק המשתמש של הטיגו 4 ההיברידי זהה לזה שיש בדגמי צ'רי, מה שאומר שראינו מוצלחים ממנו. הפעלה וביטול של פונקציות שונות בתחום הבטיחות האקטיבית, בעיקר של תיקוני היגוי מאוד אגרסיביים, מסורבלת ולא נוחה, וצריך לבצע אותה כל נהיגה מחדש.

לטיגו 4 סט מערכות בטיחות מלא הכולל לבימה אוטומטית, תיקון סטייה מנתיב, ניטור נהג ועוד. ציון אבזור הבטיחות 7. הטיגו 4 נבחן ב NCAP האוסטרלי, שעושה שימוש באותם מודולים של אחיו האירופאי, וקיבל ציון של חמישה כוכבי בטיחות.

הטיגו 4 ההיברידי משווק במחיר של 136.0 אש"ח לרמת גימור קומפורט או 138.0 אש"ח לרמת גימור לקשרי. ההבדלים הם מצלמות 360°, ריפודי עור ויגן במקום בד, חימום מושבים קדמיים, תאורת אווירה ושמשות אחוריות כהות. אם אתם שואלים אותי – תוסיפו 2000 ₪ וקחוא ת הגירסה המאובזרת יותר.

התחרות לטיגו 4 ההיברידי מגיעה משתי מתחרות עיקריות, הטויוטה יאריס קרוס ההיברידית שמחירה גבוה ב 21.0 אש"ח ממחיר הטיגו, והיא מציעה תא נוסעים צפוף יותר, ומה MG ZS שמחיר גבוה מזה של הצ'רי ב 18.0 אש"ח, והיא מעט גדולה יותר במידות החיצוניות, וחזקה יותר בכ 30 כ"ס. המשמעות היא שהצ'רי טיגו 4 בגירסתה ההיברידית מספקת תמורה מצוינת למחיר.

ציון מסכם:

צ'רי טיגו 4 הייבריד לקשרי        
נוחות                                    3.5
דינמיות                                4.0
צריכת דלק                            4.5
אבזור                            4.5
בטיחות                            4.5
עיצוב                            4.0
תמורה למחיר VFM                            4.5
ממוצע                                    4.2



הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
BYD  חדש
צילום: יצרן

העלאת מס קנייה על רכבים חשמליים והאם היא תשפיע על המחירים?

מס הקנייה על רכבים חשמליים יעלה ל-52% החל מינואר. היבואנים יאיצו בכם לקנות כי המחירים יעלו - זה טריק זול: גם בשנה שעברה מס קנייה עלה, מי שקנה מלחץ התברר כפראייר  - המחירים של הרכבים החשמליים בירידה מתמדת

רן קידר |
נושאים בכתבה מס קנייה


כפי שנחשף אצלנו בשבוע שעבר, מס קנייה יעלה - מס הקנייה על רכבים חשמליים צפוי לעלות. באוצר מעוניינים בהעלאה מ-45% ל-52% החל מינואר הקרוב. באוצר מעלים את מס הקנייה בהדרגה (בהמשך יעלה עד ל-83% בדומה לכלי רכב על בנזין) כפיצוי על אובדן מסים צפוי מדלקים. ככל שהחדירה של רכבים חשמליים תגבר, כך צפוי שההכנסות ממיסי דלק ירדו. מס קנייה על רכבים חשמליים הוא חלק מהפיצוי, אבל כפי שניתחנו בעבר זה לא יספיק. בעתיד יהיה מס נסועה. בעלי רכב חשמלי ורוכשי רכב חשמלי צריכים לדעת שהם ישלמו בהמשך מס נסועה. זה יכול להידחות מבעיות טכניות, פוליטיות ואחרות, אבל אין מנוס ממיסוי נוסף עתידי על רכבים חשמליים - מס נסועה - מדריך

ההעלאה הנוכחית לא צפויה להשפיע על מחירי הרכבים החשמליים. שוק הרכבים האלו בתחרות עצומה, המותגים הסיניים ממשיכים להיכנס לכאן בהצעות יחסית נמוכות וזה מייצר ירידת מחירים שוטפת. מעין שחיקת מחירים שאגב מתרחשת גם בעולם. מעבר לכך, רמת המלאי של היבואנים עדיין ענקית והם בחודשים האחרונים וזה יימשך בחודשים הקרובים מציעים מבצעים מאוד משמעותיים.

מס הקנייה שיעלה ב-7% ל-52%, משפיע על העלות הכוללת בשיעור של 3%-4% בערך. המס הזה מוטל על עלות הרכב והיא סדר גודל של חצי מהמחיר הסופי. נניח שמדובר ברכב שהיבואן רוכש ב-80 אלף שקל ועם המסים  העלות היתה 120 אלף שקל והוא מכר לצרכנים סופיים בארץ ב-160 אלף שקל. התוספת של ה-7% כעת תגדיל את המסים ב-5.6 אלף שקל (7% נוספים על עלות של 80 אלף שקל), מתחת ל-4%. 

העלייה הזו בטלה ביחס להנחות והמבצעים שהיבואנים מציעים לכם. אבל יש ליבואנים וזה מזכיר השיטה של הקבלנים בשוק הדירות, מנוף פסיכולוגי - אתם תראו עכשיו פרסומים על "תמהרו לקנות רכב חשמלי לפני שמס הקנייה יעלה" ולמרות שזה לא אמור להשפיע דרמטית, אנשים יכולים להתרשם ולקנות.

נזכיר שמחירי הרכבים החשמליים בירידה וזה צפוי להימשך. המחירים בעולם בירידה בשל תחרות גדולה והחברות הגדולות שנסחרות טוענות או רומזות למשקיעים שלהם שהשחיקה צפויה להימשך. נזכיר גם שהטריק של היבואנים בשנה שעברה הגביר מכירות בחודשים האחרונים של השנה. אז הם אמרו תמהרו כי מס קנייה יעלה מ-35% ל-45%   והגדילו מכירות בדצמבר, אבל הסתבר שהמחירים בהמשך לא עלו ואפילו ירדו.