צ'רי טיגו 4 - נדרש תיאום ציפיות. מבחן ישראלי ראשון
הצ'רי טיגו 4 הוא האח הקטן של הטיגו 7 והטיגו 8 של צ'רי. לצד עיצוב נאה ולא מעט יתרונות, הוא סובל מיחידת כח מוגבלת. עם זאת, הוא יכול להיות אלטרנטיבה ראויה, רק חייבים להבין על מה מוותרים בתמורה למחיר האטרקטיבי בו הוא משווק.
אהבנו: מחיר, מרווח, איבזור, איבזור בטיחות
פחות אהבנו: מנוע חלש, תיבת הילוכים ואת הרעש כששניהם מתאמצים
ציון מסכם בסולם פולס 3.8
הצ'רי טיגו 4 הושק בישראל לא מזמן, כשהוא מביא עימו איבזור נדיב, מחיר מאוד אטרקטיבי, אבל גם סימן שאלה בכל הקשור ליחידת ההנעה. על מנת להביא לכם את המבחן הזה נדרשנו להגיע לאחת מחברות הליסינג שכן על אף שכמעט 1000 יחידות של טיגו 4 כבר ירדו לכביש, היבואן עדיין לא משחרר את הרכב למבחן, מה שרק מגביר את הסקרנות, וגם את הצורך להשתמש בתמונות יח"צ מחו"ל.
הסיפור של הטיגו 4 הוא 'תיאום ציפיות'. במחיר שלו, שהוא ללא תחרות, צריך להבין שקיימות פשרות. ברגע שמבינים את הפשרות, ומבינים מה המוצר שמקבלים בתמורה למחיר ה'שובר שוק' שלו – הכל מסתדר. במחיר של 123.0 אש"ח מקבלים מוצר ששווה את המחיר, וזו תהיה טעות גדולה לצפות מהטיגו 4 להיות מוצר שעולה 123.0 אש"ח אבל 'שווה' 150.0 אש"ח או יותר. כאמור, תיאום ציפיות.
הטיגו 4 הוא קרוסאובר עירוני בסגמנט B-SUV כזה המתחרה בסיאט ארונה, יונדאי ווניו וקיה סטוניק. כל אחד מהם מביא עימו גישה שונה.
העיצוב החיצוני נאה למדי עם גריל גדול משולב 'יהלומים' וסמל צ'רי במרכז, יחידות תאורה מודרניות ותאורת DRL משולבת לד משני צידי החזית. מכסה המנוע תפוח במעט, ופס עיצוב שמתחיל ביחידת האורה הקדמית, ממשיך עם קו החלונות, ומתעקל למעלה בקורה האחורית. רמז לתפיחה קטנה בכנף האחורית וצללית גבוהה יחסית. גם מאחור המראה נאה גם אם גנרי לחלוטין. סה"כ העיצוב החיצוני נאה למדי, גם אם לא פורץ דרך.
- ג'אקו 7 בראש, צ'רי מצמצמת, טויוטה מובילה ביצרנים
- צ'רי טיגו 4 היברידי חסכוני, והוזלה של הטיגו 8 PHEV
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
פנים הרכב לא מסגיר בדבר נסיון לחסוך או לספק רכב 'זול'. צג לוח המחוונים בגודל 12.3'' משולב עם המולטימדיה בגודל זהה. קישוריות אלחוטית מלאה לאנדרואיד אוטו ואפל קארפליי, ופאנל גדול ושימושי לטובת בקרת האקלים. הקונסולה המרכזית רחבה יחסית ומכילה את ידית ההילוכים, ומשטח לסלולרי, אבל ללא טעינה. את ההגה כבר פגשנו בדגמים שונים של צ'רי, וזה בהחלט נאמר לחיוב. החומרים טובים, האיכות ראויה. אם אתם מחפשים תחושה של 'זול' – לא כאן. הודות לבסיס גלגלים מכובד מאוד לקטגוריה של 2.61 מטר, המרווח במושב האחורי מצויין, ושני מבוגרים ישבו בו בנוחות גם בנסיעה מהחרמון לאילת. עוד ניתן לציין סאן רוף 'כמו של פעם', עם וילון ידני קטן, ופתח קטן בגג.
אם הזכרנו תחרות ומימדים אז אינטואיטיבית סביבת התחרות של הטיגו 4 הוא קרוסאוברים בסגמנט B-Suv דוגמת הקיה סטוניק, יונדאי ווניו או סיאט ארונה. אבל אז אנחנו צוללים למספרים המוחלטים. האורך הכולל של הטיגו 4 עומד על 4.318 מטר, בעוד שהמתחרים קטנים משמעותית, ארונה 4.153 מטר, סטוניק 4.14 מטר ו-ווניו 4.04 מטר. גם בסיס הגלגלים של הטיגו 4 גדול משמעותי מהתחרות עם 2.61 מטר לטיגו בעוד שהמתחרים מציגים מימדים קטנים משמעותית, ארונה עם 2.552 מטר, סטוניק עם 2.58 מטר ו-ווניו עם 2.52 מטר. כלומר למרות שהטיגו 4 הוא עמוק בגזרת ה B-Suv הוא מציג מימדים גדולים משמעותית מהתחרות הטבעית שלו. יתרון גדול לדובדבן.
- מבחן כפול - MG HS היברידי, ו MG HS פלאג אין
- ב.מ.וו ומרצדס לקראת שת"פ אסטרטגי היסטורי
- תוכן שיווקי צברתם הון? מה נכון לעשות איתו?
- שוברות את השוק: הסיניות שמציעות טכנולוגיה מתקדמת במחיר של...
יחידת ההנעה מורכבת ממנוע בנזין בנפח 1.5 ליטר המפיק 95 כ"ס ומומנט של 13 קג"מ. תיבת ההילוכים רציפה, וכל זה יחד אמור להניע את הרכב שמשקלו מעל 1.4 טון.
תחילת הנסיעה עם הטיגו 4 מציגה זינוק נחוש יחסית, וכל עוד התנועה עירונית בלי להעמיס על המנוע, הטיגו 4 הוא קרוסאובר נעים למדי. הזינוק הראשוני מעמידה הוא זריז יחסית וברור כי הרכב מכוייל כך שהנהג לא יחוש במחסור בכח. עם זאת, כאן בא 'אבל' גדול מאוד, לחיצה נחושה על דוושת התאוצה מביאה מיידית לרעש ניכר ברכב, המנוע עולה מייד בסל"ד והגיר מנסה לייצר את התאוצה הראויה, וזה לא קורה. גם המילה 'תאוצה' היא מוגזמת ביחס לצבירת המהירות המתונה מאוד של הטיגו 4, כשכל זה מלווה ברעש משמעותי מאוד ולא נעים. עקיפות? תשכחו מזה. כדי לעקוף עם הטיגו 4 צריך תכנון ונתיב ארוך ופנוי. עליה ארוכה עם הטיגו 4 מחייבת 'רגל עד הפח' וגם אז הטיגו מגיע למהירות מתונה מאוד של 105 קמ"ש עד 110 קמ"ש וזהו. לא יעזור מה תעשו, הוא לא יצבור יותר מהירות, כשכל זה מלווה ברעש משמעותי בתא הנוסעים, עד שתוותרו, תורידו את הרגל מהגז, ותמשיכו במתינות. כאן הטיגו 4 נכנע למשקל, לגיר ולמחסור בכח.
ואחרי שרשמנו את הביקורת, אני אסתייג ואומר כי מרבית הנהגים לא ינהגו בטיגו 4 כמו שהוא ננהג במהלך המבחן, אלא בצורה מתונה משמעותית, ואז תקבלו רכב נעים לנסיעה ולשהות, רק אל תלחצו חזק מדי על הגז.
המהירות המירבית הרשמית של הטיגו 4 עומדת על 153 קמ"ש, כאשר בפועל כבר במהירות נמוכה במעט נגמר לטיגו 4 האוויר. ישורת ארוכה ופנויה ממכוניות ומשטרה, תביא אתכם למהירות זו. נתון תאוצה רשמי אינו מפורסם, מה שחייב אותנו לבדיקה באמצעות אפליקציות ייעודיות, שהצביעו על כ - 15 שניות מעמידה ל – 100 קמ"ש.
המתלים של טיגו 4 עושים עבודה ראויה עבור רכב בסיסי. אל תצפו ממנו להתנהגות כביש ספורטיבית או להיות כמיטב תוצרת אירופה. הוא לא שם, ולא מתיימר להיות שם. הוא כן מספק נוחות ראויה בנהיגה שגרתית, כל עוד לא דוחקים אותו לקצה, איפה שמראש הוא לא אמור להיות.
ממשק המשתמש של הטיגו 4 הוא צ'רי במהותו, עם זאת, אחרי כמה ימים עם הרכב, כל כניסה לרכב אני מבטל את הבקרות המציקות יחסית מהר ובאופן קל, ורק ביטול הסטופ & סטארט מחייב כניסה לתפריט שונה. לא דרמטי. אירוע משעשע משהו הגיע כאשר מיכל הדלק של הטיגו 4 התרוקן כך שנדלקה נורת הדלק, והתקבלה התרעה בלוח המחוונים "אחוז סוללה נמוך, נא הטען את הרכב", כאילו מדובר ברכב חשמלי. מישהו בצ'רי נרדם בשמירה.
צריכת הדלק של הטיגו 4 היתה סוג של הפתעה. רשמית צריכת הדלק עומדת על 12.8 ק"מ לליטר, צריכה צפויה מרכב שהמנוע שלו ככל הנראה יתאמץ מרבית הזמן. בפועל, נהיגה חסכונית של הטיגו 4 הניבה צריכה של 16.9 ק"מ לליטר, וזה כאשר אתם מבינים את מגבלות הרכב, ומביאים אותו לאזור היעיל שלו. מצד שני, נהיגה מאוד מאוד אגרסיבית עם הטיגו 4, כזו שמביאה את המנוע לעבוד בסל"ד מאוד גבוה ולהתאמץ רוב הזמן, הניבה צריכה של 10.5 ק"מ לליטר, וזו בהחלט הפתעה לטובה, לנוכח האגרסיביות בה הרכב ננהג. ההערכה שלי היא כי נהיגה רגילה ונורמטיבית עם הטיגו 4 תניב צריכה של כ - 13 ק"מ לליטר, סבירים למדי.
בתחום מערכות הבטיחות מצוייד הטיגו 4 במרבית המערכות המתקדמות, והוא מביא חבילת אבזור בטיחות ראויה למדי עם בלימה אוטומטית, תיקון אקטיבי לסטייה מנתיב ועוד. בהתאם הוא מקבל ציון 7 באיבזור בטיחות. הטיגו 4 לא נבחן במבחן הבטיחות של ה EuroNcap אולם נבחן בשנת 2023 במבחן של מקבילו האוסטרליה Ancap וקיבל ציון מקסימלי של חמישה כוכבי בטיחות.
הטיגו 4 משווק במחיר של 123.0 אש"ח, והוא ללא תחרות בגיזרת המחיר שלו. מתחרות ישירות כמו קיה סטוניק משווקות במחיר של החל מ 139.0 אש"ח, סיאט ארונה משווקת במחיר של החל מ 133.0 אש"ח, ויונדאי ווניו משווקת במחיר של 134.5 אש"ח. גם אם שלוש המתחרות יהיו מוצר אוטומטיבי 'שלם' יותר, הן יקרות מהטיגו 4 ב 10,000 ₪ ויותר.
כאן אני חוזר לפתיח ולנושא תיאום הציפיות. הטיגו 4 הוא דוגמה מצויינת לפתגם 'You get what you pay for'. הוא זול, והוא לא מתיימר להיות משהו שהוא לא. התמורה למחיר מצוינת, ואם אתם עושים דרככם בגוש דן על בסיס קבוע, ולא עולים לירושלים על בסיס יומי, הטיגו 4 יתן לכם תמורה מצוינת למחיר בזכות מרווח פנימי, מערכות בטיחות ועיצוב נאה. אם נסתכל עליו כתחליף ליונדאי אקסנט כרכב בסיסי, הרי שהטיגו 4 הוא ראוי לחלוטין, גם אם בגיזרת מנוע / גיר הוא סובל מחסרון.
תיאום ציפיות זה הכל.
ציון מסכם:
צ'רי טיגו 4 | |
נוחות | 4 |
דינמיות / שטח | 3 |
צריכת דלק / טווח חשמלי |
3.5 |
איבזור | 4 |
בטיחות | 4 |
עיצוב | 4 |
תמורה למחיר VFM | 4 |
ממוצע | 3.8 |

מבחן כפול - MG HS היברידי, ו MG HS פלאג אין
ה MG HS משווק עם שלוש צורות הינע - טורבו בנזין, היברידי ופלאג אין. לקחנו את הדגמים ההיברידי והפלאג אין למבחן והמסקנות מעניינות.
אהבנו: התנהגות כביש, מרוח פנימי, צריכת דלק
פחות אהבנו: מחיר
ציון מסכם: ה HS ההיברידי 4.2 במדד פולס, ה HS פלאג אין 4.3 במדד פולס
אחרי שנהגנו ב MG HS עם מנוע הטורבו בנזין, הגיע תורם של ה HS עם ההנעה ההיברידית ואחיו עם הנעת פלאג אין.
לא נחזור על מרכיבי העיצוב של ה HS, רק נאמר שככל שעברו הימים עם ה HS על דגמיו השונים, כך גם אנחנו התרגלנו לעיצוב ולתא הנוסעים המוצלח והמרווח של הרכב.
תעודת חובה קטגוריה קרוסאובר C-SUV מימדים (מטר) אורך 4.67 /רוחב 1.89 /גובה 1.665 /בסיס גלגלים 2.767 מספר מושבים חמישה הנעה קדמית, היברידית / פלאג אין הספק ומומנט בדגם ההיברידי 224 כ"ס, 34.6 קג"מ. בדגם הפלאג אין 272 כ"ס ו 37.2
קג"מ סוללה וטעינה בדגם ההיברידי 1.83Kwh / בדגם הפלאג אין 21.4Kwh טעינת AC 6.6Kw צריכת דלק ותקן 18.2 ק"מ לליטר בהיברידי, 200 ק"מ לליטר בפלאג אין. WLTP משולב בטיחות ציון איבזור בטיחות 5. חמישה כוכבים EuroNcap מחיר 184,888 ₪ להיברידי, 196,888 לפלאג אין
HS היברידי
- קרוסאובר בנזין? MG HS הפתעה נעימה
- דגם הבנזין של ה MG HS במבחן - מי חשב שהבנזין יחזור?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ה HS ההיברידי מצויד במנוע טורבו בנזין בנפח 1.5 ליטר המפיק 143 כ"ס ו 23.4 קג"מ. שיא ההספק מגיע ב 5500 סל"ד ושיא המומנט ב 4000 סל"ד, ומיד אסביר מדוע זה נתון שאני מציין כאן. המנוע החשמלי בהספק של 198 כ"ס ומומנט של 34.6 קג"מ, כך שההספק המשולב עומד על 224 כ"ס ו 34.6 קג"מ.
התאוצה מעמידה ל 100 קמ"ש אורכת 9.6 שניות והמהירות המירבית 195 קמ"ש.

רנו קנגו - הטנדרון של רנו חוזר במחיר של 178.0 אש"ח
פריסבי יבואנית דגמי רנו החלה בשיווק הרנו קנגו העדכני, המסחרית הקטנה של רנו במחיר של 178.0 אש"ח. האם קנגו אחד יוכל לשיבוטים של הסיטרואן ברלינגו המשווקים היום בישראל (סיטרואן, אופל, פיאט, טויוטה) ?
פריסבי יבואנית דגמי רנו לישראל החלה בשיווק מחודש של הרנו קנגו הפופלרי. הקנגו של רנו הוא טנדרון סגור שיכול לשמש בשעות היום כרכב עבודה עם נפח הטענה ושימושיות גבוהים מאוד, אבל גם כרכב מרווח לשימוש משפחתי.
הקנגו החדש מיישר קו עם השפה העיצובית העדכנית של כלל דגמי רנו, בעיקר בחזית הרכב עם יחידות התאורה המזוהות, וסמל רנו גדול במרכז.
מימדי הקנגו החדש מכונים לשימושיות גדולה עם אורך של 4.488 מ', רוחב של 1.859 מ' וגובה של 1.801 מטר. בסיס הגלגלים של הקנגו 2.716 מטר לרווחת הנוסעים בעיקר בשורת המושבים השניה.
השדרוג ממשיך בתא הנוסעים עם צג לוח מחוונים דיגיטלי בגודל ''7, מולטימדיה בגודל ''8 עם קישוריות מלאה לאנדרואיד אוטו ואפל קארפליי, ובקרת אקלים מפוצלת לשני אזורים. לנוחות הנהג מצויד הקנגו בתאי איחסון רבים, בין היתר בדשבורד, מעל ראש הנהג ועוד, וכן חיישני אורות וגשם, בלם חניה חשמלי וכד'.
- הושק ליפמוטור C10 PHEV, וגרסה מוזלת לטיגו 7 PHEV
- צ'רי טיגו 4 היברידי חסכוני, והוזלה של הטיגו 8 PHEV
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
לקנגו מנוע טורבו דיזל בנפח 1.5 ליטר המפיק 115 כ"ס ומומנט של 27.5 קג"מ הזמין לנהג כבר ב 1750 סל"ד. תיבת ההילוכים של הקנגו אוטומטית רובוטית דו מצמדית בעלת שבעה הילוכים, וההנעה קדמית. הקנגו החדש מתעדף שימושיות וחסכון על פני ביצועים, כך שהתאוצה מעמידה ל-100 קמ"ש אורכת 13.2 שניות, והמהירות המירבית 174 קמ"ש. צריכת הדלק מרשימה עם נתון מוצהר של 18.9 ק"מ לליטר בתקן WLTP.