צ'רי טיגו 4. צילום יצרןצ'רי טיגו 4. צילום יצרן

צ'רי טיגו 4 - נדרש תיאום ציפיות. מבחן ישראלי ראשון

הצ'רי טיגו 4 הוא האח הקטן של הטיגו 7 והטיגו 8 של צ'רי. לצד עיצוב נאה ולא מעט יתרונות, הוא סובל מיחידת כח מוגבלת. עם זאת, הוא יכול להיות אלטרנטיבה ראויה, רק חייבים להבין על מה מוותרים בתמורה למחיר האטרקטיבי בו הוא משווק. 

אהבנו: מחיר, מרווח, איבזור, איבזור בטיחות

פחות אהבנו: מנוע חלש, תיבת הילוכים ואת הרעש כששניהם מתאמצים

ציון מסכם בסולם פולס 3.8

יואב פולס |
נושאים בכתבה צ'רי טיגו 4

הצ'רי טיגו 4 הושק בישראל לא מזמן, כשהוא מביא עימו איבזור נדיב, מחיר מאוד אטרקטיבי, אבל גם סימן שאלה בכל הקשור ליחידת ההנעה. על מנת להביא לכם את המבחן הזה נדרשנו להגיע לאחת מחברות הליסינג שכן על אף שכמעט 1000 יחידות של טיגו 4 כבר ירדו לכביש, היבואן עדיין לא משחרר את הרכב למבחן, מה שרק מגביר את הסקרנות, וגם את הצורך להשתמש בתמונות יח"צ מחו"ל.

הסיפור של הטיגו 4 הוא 'תיאום ציפיות'. במחיר שלו, שהוא ללא תחרות, צריך להבין שקיימות פשרות. ברגע שמבינים את הפשרות, ומבינים מה המוצר שמקבלים בתמורה למחיר ה'שובר שוק' שלו – הכל מסתדר. במחיר של 123.0 אש"ח מקבלים מוצר ששווה את המחיר, וזו תהיה טעות גדולה לצפות מהטיגו 4 להיות מוצר שעולה 123.0 אש"ח אבל 'שווה' 150.0 אש"ח או יותר. כאמור, תיאום ציפיות.

הטיגו 4 הוא קרוסאובר עירוני בסגמנט B-SUV כזה המתחרה בסיאט ארונה, יונדאי ווניו וקיה סטוניק. כל אחד מהם מביא עימו גישה שונה.

העיצוב החיצוני נאה למדי עם גריל גדול משולב 'יהלומים' וסמל צ'רי במרכז, יחידות תאורה מודרניות ותאורת DRL משולבת לד משני צידי החזית. מכסה המנוע תפוח במעט, ופס עיצוב שמתחיל ביחידת האורה הקדמית, ממשיך עם קו החלונות, ומתעקל למעלה בקורה האחורית. רמז לתפיחה קטנה בכנף האחורית וצללית גבוהה יחסית. גם מאחור המראה נאה גם אם גנרי לחלוטין. סה"כ העיצוב החיצוני נאה למדי, גם אם לא פורץ דרך.

פנים הרכב לא מסגיר בדבר נסיון לחסוך או לספק רכב 'זול'. צג לוח המחוונים בגודל 12.3'' משולב עם המולטימדיה בגודל זהה. קישוריות אלחוטית מלאה לאנדרואיד אוטו ואפל קארפליי, ופאנל גדול ושימושי לטובת בקרת האקלים. הקונסולה המרכזית רחבה יחסית ומכילה את ידית ההילוכים, ומשטח לסלולרי, אבל ללא טעינה. את ההגה כבר פגשנו בדגמים שונים של צ'רי, וזה בהחלט נאמר לחיוב. החומרים טובים, האיכות ראויה. אם אתם מחפשים תחושה של 'זול' – לא כאן. הודות לבסיס גלגלים מכובד מאוד לקטגוריה של 2.61 מטר, המרווח במושב האחורי מצויין, ושני מבוגרים ישבו בו בנוחות גם בנסיעה מהחרמון לאילת.  עוד ניתן לציין סאן רוף 'כמו של פעם', עם וילון ידני קטן, ופתח קטן בגג.

אם הזכרנו תחרות ומימדים אז אינטואיטיבית סביבת התחרות של הטיגו 4 הוא קרוסאוברים בסגמנט B-Suv דוגמת הקיה סטוניק, יונדאי ווניו או סיאט ארונה. אבל אז אנחנו צוללים למספרים המוחלטים. האורך הכולל של הטיגו 4 עומד על 4.318 מטר, בעוד שהמתחרים קטנים משמעותית, ארונה 4.153 מטר, סטוניק 4.14 מטר ו-ווניו 4.04 מטר. גם בסיס הגלגלים של הטיגו 4 גדול משמעותי מהתחרות עם 2.61 מטר לטיגו בעוד שהמתחרים מציגים מימדים קטנים משמעותית, ארונה עם 2.552 מטר, סטוניק עם 2.58 מטר ו-ווניו עם 2.52 מטר. כלומר למרות שהטיגו 4 הוא עמוק בגזרת ה B-Suv הוא מציג מימדים גדולים משמעותית מהתחרות הטבעית שלו. יתרון גדול לדובדבן.


צ'רי טיגו 4. צילום יצרן


קיראו עוד ב"רכב ותחבורה"

יחידת ההנעה מורכבת ממנוע בנזין בנפח 1.5 ליטר המפיק 95 כ"ס ומומנט של 13 קג"מ. תיבת ההילוכים רציפה, וכל זה יחד אמור להניע את הרכב שמשקלו מעל 1.4 טון.

תחילת הנסיעה עם הטיגו 4 מציגה זינוק נחוש יחסית, וכל עוד התנועה עירונית בלי להעמיס על המנוע, הטיגו 4 הוא קרוסאובר נעים למדי. הזינוק הראשוני מעמידה הוא זריז יחסית וברור כי הרכב מכוייל כך שהנהג לא יחוש במחסור בכח. עם זאת, כאן בא 'אבל' גדול מאוד, לחיצה נחושה על דוושת התאוצה מביאה מיידית לרעש ניכר ברכב, המנוע עולה מייד בסל"ד והגיר מנסה לייצר את התאוצה הראויה, וזה לא קורה. גם המילה 'תאוצה' היא מוגזמת ביחס לצבירת המהירות המתונה מאוד של הטיגו 4, כשכל זה מלווה ברעש משמעותי מאוד ולא נעים. עקיפות? תשכחו מזה. כדי לעקוף עם הטיגו 4 צריך תכנון ונתיב ארוך ופנוי. עליה ארוכה עם הטיגו 4 מחייבת 'רגל עד הפח' וגם אז הטיגו מגיע למהירות מתונה מאוד של 105 קמ"ש עד 110 קמ"ש וזהו. לא יעזור מה תעשו, הוא לא יצבור יותר מהירות, כשכל זה מלווה ברעש משמעותי בתא הנוסעים, עד שתוותרו, תורידו את הרגל מהגז, ותמשיכו במתינות. כאן הטיגו 4 נכנע למשקל, לגיר ולמחסור בכח.

ואחרי שרשמנו את הביקורת, אני אסתייג ואומר כי מרבית הנהגים לא ינהגו בטיגו 4 כמו שהוא ננהג במהלך המבחן, אלא בצורה מתונה משמעותית, ואז תקבלו רכב נעים לנסיעה ולשהות, רק אל תלחצו חזק מדי על הגז.

המהירות המירבית הרשמית של הטיגו 4 עומדת על 153 קמ"ש, כאשר בפועל כבר במהירות נמוכה במעט נגמר לטיגו 4 האוויר. ישורת ארוכה ופנויה ממכוניות ומשטרה, תביא אתכם למהירות זו. נתון תאוצה רשמי אינו מפורסם, מה שחייב אותנו לבדיקה באמצעות אפליקציות ייעודיות, שהצביעו על כ - 15 שניות מעמידה ל – 100 קמ"ש.

המתלים של טיגו 4 עושים עבודה ראויה עבור רכב בסיסי. אל תצפו ממנו להתנהגות כביש ספורטיבית או להיות כמיטב תוצרת אירופה. הוא לא שם, ולא מתיימר להיות שם. הוא כן מספק נוחות ראויה בנהיגה שגרתית, כל עוד לא דוחקים אותו לקצה, איפה שמראש הוא לא אמור להיות.

ממשק המשתמש של הטיגו 4 הוא צ'רי במהותו, עם זאת, אחרי כמה ימים עם הרכב, כל כניסה לרכב אני מבטל את הבקרות המציקות יחסית מהר ובאופן קל, ורק ביטול הסטופ & סטארט מחייב כניסה לתפריט שונה. לא דרמטי. אירוע משעשע משהו הגיע כאשר מיכל הדלק של הטיגו 4 התרוקן כך שנדלקה נורת הדלק, והתקבלה התרעה בלוח המחוונים "אחוז סוללה נמוך, נא הטען את הרכב", כאילו מדובר ברכב חשמלי. מישהו בצ'רי נרדם בשמירה.


צ'רי טיגו 4 - סביבת נהג נעימה ושימושית. צילום יואב פולס

צריכת הדלק של הטיגו 4 היתה סוג של הפתעה. רשמית צריכת הדלק עומדת על 12.8 ק"מ לליטר, צריכה צפויה מרכב שהמנוע שלו ככל הנראה יתאמץ מרבית הזמן. בפועל, נהיגה חסכונית של הטיגו 4 הניבה צריכה של 16.9 ק"מ לליטר, וזה כאשר אתם מבינים את מגבלות הרכב, ומביאים אותו לאזור היעיל שלו. מצד שני, נהיגה מאוד מאוד אגרסיבית עם הטיגו 4, כזו שמביאה את המנוע לעבוד בסל"ד מאוד גבוה ולהתאמץ רוב הזמן, הניבה צריכה של 10.5 ק"מ לליטר, וזו בהחלט הפתעה לטובה, לנוכח האגרסיביות בה הרכב ננהג. ההערכה שלי היא כי נהיגה רגילה ונורמטיבית עם הטיגו 4 תניב צריכה של כ - 13 ק"מ לליטר, סבירים למדי.

בתחום מערכות הבטיחות מצוייד הטיגו 4 במרבית המערכות המתקדמות, והוא מביא חבילת אבזור בטיחות ראויה למדי עם בלימה אוטומטית, תיקון אקטיבי לסטייה מנתיב ועוד. בהתאם הוא מקבל ציון 7 באיבזור בטיחות. הטיגו 4 לא נבחן במבחן הבטיחות של ה EuroNcap אולם נבחן בשנת 2023 במבחן של מקבילו האוסטרליה Ancap וקיבל ציון מקסימלי של חמישה כוכבי בטיחות.

הטיגו 4 משווק במחיר של 123.0 אש"ח, והוא ללא תחרות בגיזרת המחיר שלו. מתחרות ישירות כמו קיה סטוניק משווקות במחיר של החל מ 139.0 אש"ח, סיאט ארונה משווקת במחיר של החל מ 133.0 אש"ח, ויונדאי ווניו משווקת במחיר של 134.5 אש"ח. גם אם שלוש המתחרות יהיו מוצר אוטומטיבי 'שלם' יותר, הן יקרות מהטיגו 4 ב 10,000 ₪ ויותר.

כאן אני חוזר לפתיח ולנושא תיאום הציפיות. הטיגו 4 הוא דוגמה מצויינת לפתגם 'You get what you pay for'. הוא זול, והוא לא מתיימר להיות משהו שהוא לא. התמורה למחיר מצוינת, ואם אתם עושים דרככם בגוש דן על בסיס קבוע, ולא עולים לירושלים על בסיס יומי, הטיגו 4 יתן לכם תמורה מצוינת למחיר בזכות מרווח פנימי, מערכות בטיחות ועיצוב נאה. אם נסתכל עליו כתחליף ליונדאי אקסנט כרכב בסיסי, הרי שהטיגו 4 הוא ראוי לחלוטין, גם אם בגיזרת מנוע / גיר הוא סובל מחסרון.

תיאום ציפיות זה הכל.

ציון מסכם:

צ'רי טיגו 4

נוחות

4

דינמיות / שטח

3

צריכת דלק / טווח חשמלי

3.5

איבזור

4

בטיחות

4

עיצוב

4

תמורה למחיר VFM

4

ממוצע

3.8

 


הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
דיפאל S05. צילום יצרןדיפאל S05. צילום יצרן

דיפאל S05 -קרוסאובר חשמלי במחיר שובר שוויון

מכשירי תנועה יבואנית דגמי דיפאל לישראל מנערת את השוק עם הדיפאל S05, קרוסאובר חשמלי בקטגוריה C, עם בסיס גלגלים של 2.88 מטר ומחיר של החל מ- 150.0 אש"ח. 

יואב פולס |

מכשירי תנועה, יבואנית דגמי דיפאל לישראל השיקה את הדיפאל S05, קרוסאובר חשמלי מעוצב במחיר אגרסיבי.

הדיפאל S05 הוא אח קטן לדיפאל S07  המיובא על ידי 'מכשירי תנועה' מזה כשנה. הדיפאל S05 הוא כאמור קרוסאובר חשמלי בקטגוריית C-Suv הצפופה מאוד היום בשוק הישראלי והוא מגיע עם שני יתרונות משמעותיים – בסיס הגלגלים של ה S05 הוא בגודל 2.88 מטר, וחסר תקדים לקטגוריה שלו, והמחיר בו הוא משווק, החל ב- 150.0 אש"ח, נמוך בכ – 20,000 ₪ מהתחרות הישירה.

העיצוב מודרני וכולל את כל הרכיבים ההכרחיים היום כמו חזית אטומה, יחידות תאורה משולבות לד, ידיות דלתות נסתרות ועוד.


דיפאל S05 סביבת נהג. צילום יצרן

תא הנוסעים נקי מאוד ובמרכז הדשבורד מסך מולטימדיה בגודל ''15.4 עם קישוריות אלחוטית מקורית לאנדרואיד אוטו ואפל קארפליי, תצוגה עילית לנהג, עדכוני OTA, מצלמות 540°, ועוד. ל- S05 גג פנורמי הכולל וילון חשמלי הכרחי, ואבזור נדיב בכל רמות הגימור.

המימדים החיצוניים של הדיפאל S05 מספרים רק חלק מהסיפור עם אורך כולל של 4.62 מטר, רוחב של 1.9 מטר וגובה של 1.6 מטר. בסיס הגלגלים של הדיפאל S05 גדול משמעותית מכל המתחרות בקטגוריה עם נתון מרשים של 2.88 מטר, שכולו מיועד לטובת המרווח הפנימי לנוסעים.

רכב חדש. אילוסטרציה. צילום יואב פולסרכב חדש. אילוסטרציה. צילום יואב פולס

ענף הרכב-Kill the Rich רק אל תתנו לעובדות לבלבל אתכם

השיח בנושא רווחיות בענף הרכב לוקה בפופוליזם זול, מידע שגוי, Kill The Rich קלאסי - כזה שלא נותן לעובדות לבלבל אותו.

המידע הרשום לא נועד להגן על יבואני הרכב, אלא כדי לסייע לקורא הנבון לגבש דעה ולא להיות מוטה למניפולציות של 'קליק בייט' למיניהן. 

על אף כל האמור, הנסיון להבין מה הרווחיות של יבואן רכב מכל מכונית שהוא מוכר נדון לכישלון, גם שלי, גם של כותבים אחרים.

יואב פולס |
נושאים בכתבה ענף הרכב

אין כיף גדול יותר מאשר לחבוט ביבואני הרכב, כמה שיותר חזק יותר טוב. אם אפשר להוסיף גם שמות של הבעלים או מנהלים כחלק מהניים-דרופינג שיוכיח כמה הכותב מכיר את הענף – מה טוב. כבונוס גם להצטייר כאביר הצרכנים שנלחם בתאגידים הגדולים והרשעים ולא מפחד, זה כמו לשלוח לוטו ולזכות גם במספר הנוסף (אני מניח שיש איזה תכנית כזו של הגרלה עם הכפלת הזכייה).

מצטער, אני לא מכוון להצטרף לתזמורת המטופשת הזו. מטופשת כי אם הכותבים השונים היו מחפשים את האמת ולא את הכותרות, או את ה'קילק-בייט' הכל-כך אהוב על מערכות התקשורת השונות, זה היה הורס את החגיגה.

אומר מראש, אין לי כוונה להגן על יבואני הרכב בישראל, או על אף גורם עסקי אחר. יש לי כוונה לפתוח לקוראי ביזפורטל צוהר, בעצם חלון, או אולי דלת כפולה, דרכה הם יוכלו לקבל מידע שאין בו כוונה או רצון להטות דעה לכאן או לכאן, אלא רק לשקף את המצב. הקורא האינטיליגנטי ישקלל את המידע המוצג לו בכל המדיות השונות, ועם כל גיוון המידע, יגבש לעצמו את דעתו האישית.

Revers Accounting

כותרות של רווחיות של עשרות אלפי שקלים על כל רכב. כל קורא יכול לעשות Revers Accounting שזה בדיוק כמו רוורס אנג'נירינג רק עם מספרים. עשיתי את זה עבורכם.

ניקח רכב ממוצע שנמכר בישראל במחיר של 200,000 ₪. דבר ראשון נפחית מע"מ של 18%. מי מכם שעשה 18%X200,000 שיחזור לכיתה ד' בבקשה. המספר הנכון הוא 200,000/1.18, מה שמביא אותנו למחיר של 169,491 ₪. זה מחיר הרכב אחרי מיסים, לפני מע"מ.