צ'רי טיגו 4 - נדרש תיאום ציפיות. מבחן ישראלי ראשון
הצ'רי טיגו 4 הוא האח הקטן של הטיגו 7 והטיגו 8 של צ'רי. לצד עיצוב נאה ולא מעט יתרונות, הוא סובל מיחידת כח מוגבלת. עם זאת, הוא יכול להיות אלטרנטיבה ראויה, רק חייבים להבין על מה מוותרים בתמורה למחיר האטרקטיבי בו הוא משווק.
אהבנו: מחיר, מרווח, איבזור, איבזור בטיחות
פחות אהבנו: מנוע חלש, תיבת הילוכים ואת הרעש כששניהם מתאמצים
ציון מסכם בסולם פולס 3.8
הצ'רי טיגו 4 הושק בישראל לא מזמן, כשהוא מביא עימו איבזור נדיב, מחיר מאוד אטרקטיבי, אבל גם סימן שאלה בכל הקשור ליחידת ההנעה. על מנת להביא לכם את המבחן הזה נדרשנו להגיע לאחת מחברות הליסינג שכן על אף שכמעט 1000 יחידות של טיגו 4 כבר ירדו לכביש, היבואן עדיין לא משחרר את הרכב למבחן, מה שרק מגביר את הסקרנות, וגם את הצורך להשתמש בתמונות יח"צ מחו"ל.
הסיפור של הטיגו 4 הוא 'תיאום ציפיות'. במחיר שלו, שהוא ללא תחרות, צריך להבין שקיימות פשרות. ברגע שמבינים את הפשרות, ומבינים מה המוצר שמקבלים בתמורה למחיר ה'שובר שוק' שלו – הכל מסתדר. במחיר של 123.0 אש"ח מקבלים מוצר ששווה את המחיר, וזו תהיה טעות גדולה לצפות מהטיגו 4 להיות מוצר שעולה 123.0 אש"ח אבל 'שווה' 150.0 אש"ח או יותר. כאמור, תיאום ציפיות.
הטיגו 4 הוא קרוסאובר עירוני בסגמנט B-SUV כזה המתחרה בסיאט ארונה, יונדאי ווניו וקיה סטוניק. כל אחד מהם מביא עימו גישה שונה.
העיצוב החיצוני נאה למדי עם גריל גדול משולב 'יהלומים' וסמל צ'רי במרכז, יחידות תאורה מודרניות ותאורת DRL משולבת לד משני צידי החזית. מכסה המנוע תפוח במעט, ופס עיצוב שמתחיל ביחידת האורה הקדמית, ממשיך עם קו החלונות, ומתעקל למעלה בקורה האחורית. רמז לתפיחה קטנה בכנף האחורית וצללית גבוהה יחסית. גם מאחור המראה נאה גם אם גנרי לחלוטין. סה"כ העיצוב החיצוני נאה למדי, גם אם לא פורץ דרך.
- צ'רי טיגו 4 - קרוסאובר היברידי חסכוני במחיר הגיוני
- צ'רי טיגו 9 פלאג אין- מתחרה חדש בסגמנט שבעה מושבים
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
פנים הרכב לא מסגיר בדבר נסיון לחסוך או לספק רכב 'זול'. צג לוח המחוונים בגודל 12.3'' משולב עם המולטימדיה בגודל זהה. קישוריות אלחוטית מלאה לאנדרואיד אוטו ואפל קארפליי, ופאנל גדול ושימושי לטובת בקרת האקלים. הקונסולה המרכזית רחבה יחסית ומכילה את ידית ההילוכים, ומשטח לסלולרי, אבל ללא טעינה. את ההגה כבר פגשנו בדגמים שונים של צ'רי, וזה בהחלט נאמר לחיוב. החומרים טובים, האיכות ראויה. אם אתם מחפשים תחושה של 'זול' – לא כאן. הודות לבסיס גלגלים מכובד מאוד לקטגוריה של 2.61 מטר, המרווח במושב האחורי מצויין, ושני מבוגרים ישבו בו בנוחות גם בנסיעה מהחרמון לאילת. עוד ניתן לציין סאן רוף 'כמו של פעם', עם וילון ידני קטן, ופתח קטן בגג.
אם הזכרנו תחרות ומימדים אז אינטואיטיבית סביבת התחרות של הטיגו 4 הוא קרוסאוברים בסגמנט B-Suv דוגמת הקיה סטוניק, יונדאי ווניו או סיאט ארונה. אבל אז אנחנו צוללים למספרים המוחלטים. האורך הכולל של הטיגו 4 עומד על 4.318 מטר, בעוד שהמתחרים קטנים משמעותית, ארונה 4.153 מטר, סטוניק 4.14 מטר ו-ווניו 4.04 מטר. גם בסיס הגלגלים של הטיגו 4 גדול משמעותי מהתחרות עם 2.61 מטר לטיגו בעוד שהמתחרים מציגים מימדים קטנים משמעותית, ארונה עם 2.552 מטר, סטוניק עם 2.58 מטר ו-ווניו עם 2.52 מטר. כלומר למרות שהטיגו 4 הוא עמוק בגזרת ה B-Suv הוא מציג מימדים גדולים משמעותית מהתחרות הטבעית שלו. יתרון גדול לדובדבן.
- ה MG3 בגרסת בנזין - סופר מיני נוחה ומרווחת
- בלאק פריידיי: מבצע של אייר חיפה עד חמישי
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- סוזוקי סוויפט ידנית - חמודה עם מחיר מופרז
יחידת ההנעה מורכבת ממנוע בנזין בנפח 1.5 ליטר המפיק 95 כ"ס ומומנט של 13 קג"מ. תיבת ההילוכים רציפה, וכל זה יחד אמור להניע את הרכב שמשקלו מעל 1.4 טון.
תחילת הנסיעה עם הטיגו 4 מציגה זינוק נחוש יחסית, וכל עוד התנועה עירונית בלי להעמיס על המנוע, הטיגו 4 הוא קרוסאובר נעים למדי. הזינוק הראשוני מעמידה הוא זריז יחסית וברור כי הרכב מכוייל כך שהנהג לא יחוש במחסור בכח. עם זאת, כאן בא 'אבל' גדול מאוד, לחיצה נחושה על דוושת התאוצה מביאה מיידית לרעש ניכר ברכב, המנוע עולה מייד בסל"ד והגיר מנסה לייצר את התאוצה הראויה, וזה לא קורה. גם המילה 'תאוצה' היא מוגזמת ביחס לצבירת המהירות המתונה מאוד של הטיגו 4, כשכל זה מלווה ברעש משמעותי מאוד ולא נעים. עקיפות? תשכחו מזה. כדי לעקוף עם הטיגו 4 צריך תכנון ונתיב ארוך ופנוי. עליה ארוכה עם הטיגו 4 מחייבת 'רגל עד הפח' וגם אז הטיגו מגיע למהירות מתונה מאוד של 105 קמ"ש עד 110 קמ"ש וזהו. לא יעזור מה תעשו, הוא לא יצבור יותר מהירות, כשכל זה מלווה ברעש משמעותי בתא הנוסעים, עד שתוותרו, תורידו את הרגל מהגז, ותמשיכו במתינות. כאן הטיגו 4 נכנע למשקל, לגיר ולמחסור בכח.
ואחרי שרשמנו את הביקורת, אני אסתייג ואומר כי מרבית הנהגים לא ינהגו בטיגו 4 כמו שהוא ננהג במהלך המבחן, אלא בצורה מתונה משמעותית, ואז תקבלו רכב נעים לנסיעה ולשהות, רק אל תלחצו חזק מדי על הגז.
המהירות המירבית הרשמית של הטיגו 4 עומדת על 153 קמ"ש, כאשר בפועל כבר במהירות נמוכה במעט נגמר לטיגו 4 האוויר. ישורת ארוכה ופנויה ממכוניות ומשטרה, תביא אתכם למהירות זו. נתון תאוצה רשמי אינו מפורסם, מה שחייב אותנו לבדיקה באמצעות אפליקציות ייעודיות, שהצביעו על כ - 15 שניות מעמידה ל – 100 קמ"ש.
המתלים של טיגו 4 עושים עבודה ראויה עבור רכב בסיסי. אל תצפו ממנו להתנהגות כביש ספורטיבית או להיות כמיטב תוצרת אירופה. הוא לא שם, ולא מתיימר להיות שם. הוא כן מספק נוחות ראויה בנהיגה שגרתית, כל עוד לא דוחקים אותו לקצה, איפה שמראש הוא לא אמור להיות.
ממשק המשתמש של הטיגו 4 הוא צ'רי במהותו, עם זאת, אחרי כמה ימים עם הרכב, כל כניסה לרכב אני מבטל את הבקרות המציקות יחסית מהר ובאופן קל, ורק ביטול הסטופ & סטארט מחייב כניסה לתפריט שונה. לא דרמטי. אירוע משעשע משהו הגיע כאשר מיכל הדלק של הטיגו 4 התרוקן כך שנדלקה נורת הדלק, והתקבלה התרעה בלוח המחוונים "אחוז סוללה נמוך, נא הטען את הרכב", כאילו מדובר ברכב חשמלי. מישהו בצ'רי נרדם בשמירה.
צריכת הדלק של הטיגו 4 היתה סוג של הפתעה. רשמית צריכת הדלק עומדת על 12.8 ק"מ לליטר, צריכה צפויה מרכב שהמנוע שלו ככל הנראה יתאמץ מרבית הזמן. בפועל, נהיגה חסכונית של הטיגו 4 הניבה צריכה של 16.9 ק"מ לליטר, וזה כאשר אתם מבינים את מגבלות הרכב, ומביאים אותו לאזור היעיל שלו. מצד שני, נהיגה מאוד מאוד אגרסיבית עם הטיגו 4, כזו שמביאה את המנוע לעבוד בסל"ד מאוד גבוה ולהתאמץ רוב הזמן, הניבה צריכה של 10.5 ק"מ לליטר, וזו בהחלט הפתעה לטובה, לנוכח האגרסיביות בה הרכב ננהג. ההערכה שלי היא כי נהיגה רגילה ונורמטיבית עם הטיגו 4 תניב צריכה של כ - 13 ק"מ לליטר, סבירים למדי.
בתחום מערכות הבטיחות מצוייד הטיגו 4 במרבית המערכות המתקדמות, והוא מביא חבילת אבזור בטיחות ראויה למדי עם בלימה אוטומטית, תיקון אקטיבי לסטייה מנתיב ועוד. בהתאם הוא מקבל ציון 7 באיבזור בטיחות. הטיגו 4 לא נבחן במבחן הבטיחות של ה EuroNcap אולם נבחן בשנת 2023 במבחן של מקבילו האוסטרליה Ancap וקיבל ציון מקסימלי של חמישה כוכבי בטיחות.
הטיגו 4 משווק במחיר של 123.0 אש"ח, והוא ללא תחרות בגיזרת המחיר שלו. מתחרות ישירות כמו קיה סטוניק משווקות במחיר של החל מ 139.0 אש"ח, סיאט ארונה משווקת במחיר של החל מ 133.0 אש"ח, ויונדאי ווניו משווקת במחיר של 134.5 אש"ח. גם אם שלוש המתחרות יהיו מוצר אוטומטיבי 'שלם' יותר, הן יקרות מהטיגו 4 ב 10,000 ₪ ויותר.
כאן אני חוזר לפתיח ולנושא תיאום הציפיות. הטיגו 4 הוא דוגמה מצויינת לפתגם 'You get what you pay for'. הוא זול, והוא לא מתיימר להיות משהו שהוא לא. התמורה למחיר מצוינת, ואם אתם עושים דרככם בגוש דן על בסיס קבוע, ולא עולים לירושלים על בסיס יומי, הטיגו 4 יתן לכם תמורה מצוינת למחיר בזכות מרווח פנימי, מערכות בטיחות ועיצוב נאה. אם נסתכל עליו כתחליף ליונדאי אקסנט כרכב בסיסי, הרי שהטיגו 4 הוא ראוי לחלוטין, גם אם בגיזרת מנוע / גיר הוא סובל מחסרון.
תיאום ציפיות זה הכל.
ציון מסכם:
| צ'רי טיגו 4 | |
| נוחות | 4 |
| דינמיות / שטח | 3 |
| צריכת דלק / טווח חשמלי |
3.5 |
| איבזור | 4 |
| בטיחות | 4 |
| עיצוב | 4 |
| תמורה למחיר VFM | 4 |
| ממוצע | 3.8 |
המטוס החדש של אייר חיפה בטולוז. קרדיט: אייר חיפהבלאק פריידיי: מבצע מיוחד של אייר חיפה עד יום חמישי
החברה השיקה מבצע שבו היא מציעה 30% הנחה על כל הטיסות באמצעות קוד קופון, שבעזרתו ניתן לקבל מחירים של החל מ-82 דולר עבור טיסות הלוך ושוב ללרנקה שבקפריסין, 208 שקל לאילת, 154 דולר לרודוס ו-182 דולר לטיסות הלוך ושוב לאתונה
אייר חיפה השיקה היום מבצע מיוחד לרגל הבלאק פריידיי, שבמסגרתו מציעה החברה 30% הנחה על כל טיסותיה לכל היעדים במהלך 2026. ההנחה תינתן באמצעות הזנת קוד הקופון BLACKFRIDAY30 בעת ההזמנה, והיא תקפה עד ליום חמישי הקרוב, 27 לנובמבר, ב- 23:59.
במסגרת המבצע,
עם מימוש הקופון, ניתן ליהנות ממחירים של החל מ-82 דולר עבור טיסות הלוך ושוב ללרנקה שבקפריסין, 208 שקל לאילת, 154 דולר לרודוס ו-182 דולר לטיסות הלוך ושוב לאתונה. כל כרטיסי הטיסה של החברה כוללים אפשרות לשינוי או ביטול בתמורה לקרדיט עד 24 שעות לפני ההמראה, וכן
תיק יד ללא תשלום. ניתן גם להוסיף טרולי, מזוודה או הושבה מראש בהתאם לצורך. ההנחה חלה על רכיב הטיסה בלבד ואינה כוללת מיסי נמל, כבודה או הושבה.
החברה קיבלה את המטוס הרביעי שלה ביום רביעי האחרון, כחלק מהרחבת צי המטוסים והיערכות לקראת פתיחת קווים ויעדים חדשים ב-2026. המטוס נמסר לחברה במפעלי היצרנית ATR בטולוז, ונחת בשבוע שעבר בנמל התעופה בחיפה, בטיסה ישירה מצרפת. בדצמבר צפוי להצטרף לצי מטוס חדש נוסף, חמישי, ובמקביל עדכנה החברה על חתימת הסכם לחכירת מטוס נוסף, שישי, שצפוי להגיע במהלך הרבעון הראשון של 2026.
אייר חיפה ציינה בסוף ספטמבר שנה להמראת טיסת הבכורה שלה. במהלך השנה הזו הטיסה החברה כ-200 אלף נוסעים, עם תפוסה ממוצעת של 80%. לקראת תקופת החגים האחרונה החברה העריכה שתטיס כ-30 אלף נוסעים מ/אל חיפה. כחלק מהתרחבות הפעילות, החברה הודיעה גם על תגבור בקו חיפה–אילת: מסוף אוקטובר מופעלות שתי טיסות יומיות, ובתחילת 2026 מתוכננות כבר שלוש טיסות ביום. מחיר הכרטיסים מתחיל ב-149 שקל לכיוון. בנוסף, ובכפוף לאישורים, צפויות להיפתח טיסות ערב שבת מאוחרות במוצאי שבת, כדי לתת מענה למשפחות ותיירים המגיעים מהצפון ומהדרום לסופי שבוע.
- אייר חיפה מתחדשת במטוס נוסף, לקראת הכפלת הצי
- שנה באוויר: אייר חיפה חוצה את רף 200 אלף נוסעים ומרחיבה פעילות לאילת ולחו"ל
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
אוטובוס אגד. צילום אגדתלמידים בתחב"צ - 'חופשי חודשי' לא תמיד הכי זול
כ - 900,000 תלמידים יתחילו ב 1.9 את שנת הלימודים בחטיבות הביניים ובתיכונים. חלקם הגדול מגיע מדי יום לבית הספר עם תחבורה ציבורית. מבדיקת ביזפורטל בשיתוף Moovit ו- Pango יש פתרון זול יותר שמבצע אופטימיזציה בדיעבד. החסכון יכול להגיע למאות שקלים לתלמיד בשנה, ולמשפחות עם מספר ילדים בחטיבות הביניים והתיכונים אנחנו כבר מדברים על חסכון פוטנציאלי של אלפי שקלים בשנה.
כ- 2.6 מיליון תלמידים צפויים לחזור למוסדות הלימוד, כאשר כ- 900,000 מהם לומדים בחינוך העל-יסודי – חטיבות ביניים, תיכונים וחטיבות עליונות. בעוד שבגנים וביסודי מרבית התלמידים מגיעים באמצעות הורים או בהסעות מאורגנות, תלמידי חטיבות הביניים והתיכונים מגיעים בתחבורה ציבורית.
העלות של הנסיעה בתחבורה הציבורית לפחות פעמיים ביום, לבית הספר בבוקר וחזרה הביתה בתום יום הלימודים נופלת כמובן על ההורים, וברירת המחדל של מרבית ההורים היא רכישת 'חופשי חודשי' כזה או אחר, המקנה אפשרות לנסיעה בתחבורה ציבורית בעלות ידועה מראש. על פניו זה נשמע כלכלי, זול ומדויק.
עוד נכון לציין כי בהסדרים אלו נהנים התלמידים שטרם מלאו להם 18 מהנחת נוער המקנה 50% הנחה מעלות נסיעה בודדת או 'חופשי חודשי'. לכאורה מדובר בהסדר הנכון ביותר והזול ביותר לנסיעות בתחבורה הציבורית, בפועל כפי שמיד תוכלו לראות, ניתן להוזיל עלות זו, ללא מאמץ, בחלק מהחודשים בעשרות אחוזים.
עלות הנסיעה במסגרת 'חופשי חודשי' עומדת על 157.5 ₪ לחודש. עלות זו אינה תלויה בכמות הנסיעות והיא קבועה. אבל בחודש בו יש חופשות מרובות כמו בספטמבר או באוקטובר, או בחודשים בהם מערכת החינוך שובתת מסיבה כזו או אחרת, את העלות החודשית יש לחלק לכמות הנסיעות, ואז אנחנו עלולים לגלות שאם מראש היינו רוכשים נסיעות בודדות, סה"כ העלות היתה זולה יותר מרכישת 'חופשי חודשי'. הדבר נכון כמובן גם למקרים חס וחלילה של מחלות, ולאותם תלמידים המעדיפים 'להבריז' מהלימודים, וליבנו עימם.
- פנגו מתרחבת לתיירות עם שירות הזמנת טיסות לחו"ל
- ההייטקיסט שהפך לאלוף: סיפורו של החבר החדש בפורום מטכ"ל
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בשיתוף כמענה לכלל האתגרים הללו, אפליקציות Moovit ו-Pango בחנו את כמות ימי הלימודים בשלושת החודשים ספטמבר, אוקטובר ונובמבר, והרחבנו את הבדיקה למקרים בהם יש לימודים רק חמישה ימים בשבוע, ולמקרים בהם יש לימודים שישה ימים בשבוע, כוללת ימי שישי.
