צ'רי טיגו 4 היברידי. צילום יואב פולס
צ'רי טיגו 4 היברידי. צילום יואב פולס

צ'רי טיגו 4 היברידי חסכוני, והוזלה של הטיגו 8 PHEV

פריסבי יבואנית דגמי צ'רי לישראל החלה בשיווק הטיגו 4 ההיברידי, הקרוסאובר B-Suv של צ'רי עם הנעה היברידית חסכונית במחיר של 136.0 אש"ח עד 138.0 אש"ח. 

במקביל עידכנה פריסבי כי תשווק גירסת כניסה חדשה לטיגו 8 פלאג אין המוצלח עם השבעה מקומות, במחיר של 190.0 אש"ח

יואב פולס |

פריסבי יבואנית דגמי צ'רי לישראל החלה בשיווק הטיגו 4 ההיברידי, במחיר של החל מ 136.0 אש"ח.

הטיגו 4 הוא קרוסאובר בסגמנט B-Suv, תוך שהוא מציג מידות גדולות יחסית לקטגוריה. הטיגו 4 ההיברידי שהושק היום מצטרף לאחיו האטמוספרי המשווק מזה זמן כשהוא מוכר למעלה מ 1200 יחידות. לא מן הנמנע שהדגם ההיברידי החדש, ימכור במספרים גדולים בהרבה, במכפלות.

הטיגו 4 ההיברידי דומה חיצונית לאחיו המשווק היום, עם עדכונים קלים. המימדים של הטיגו 4 ההיברידי עומדים על אורך כולל של 4.3 מטר, רוחב של 1.831 מטר, גובה 1.653 מטר ובסיס גלגלים של 2.61 מטר, מהגדולים בקטגוריה.

הטיגו 4 ההיברידי עושה שימוש במנוע בנזין בנפח 1.5 ליטר המפיק 95 כ"ס ו 12.7 קג"מ, אליו מצטרף מנוע חשמלי בהספק של 204 כ"ס ומומנט של 31.6 קג"מ. ההספק המשולב 163 כ"ס והמומנט המשולב 26.5 קג"מ. לדברי אנשי פריסבי, תחת עומס יכול המנוע להפיק אף מעבר נתון זה. לטיגו 4 ההיברידי סוללה בקיבולת 1.83Kwh.

הביצועים נאים יחסית לקטגוריה עם תאוצה מ – 0 ל – 100 קמ"ש תוך 8.9 שניות, ומהירות מירבית של 150 קמ"ש. הסיפור הגדול של הטיגו 4 ההיברידי הוא צריכת הדלק שעומדת על נתון של 18.9 ק"מ לליטר.


צ'רי טיגו 4 היברידי. צילום יואב פולס


כמקובל בדגמי צ'רי, גם הטיגו 4 ההיברידי מאובזר היטב על לוח מחוונים דיגיטלי בגודל ''12.3, מולטימדיה בגודל זהה עם קישוריות אלחוטית לאנדרואיד אוטו ואפל קארפלי, קילס מלא, בקרת אקלים מפוצלת, מושבים קדמיים חשמליים, חישוקי סגסוגת '17 ועוד איבזור נרחב.

קיראו עוד ב"רכב ותחבורה"

הטיגו 4 ההיברידי ישווק בשתי רמות גימור, רמת הכניסה Comfort מוכוונת ציי רכב, ומעליה רמת גימור Luxury המאובזרת מעט יותר.

שתי רמות הגימור מקבלות סט מערכות בטיחות מלאות, עם ציון איבזור בטיחות 7.

האחריות לטיגו 4 ההיברידי עומדת על 6 שנים מלאות / 150,000 ק"מ המוקדם מביניהם, ואילו האחריות לסוללה ולמנוע החשמלי עומדת על 8 שנים / 150,000 ק"מ.

הטיגו 4 ההיברידי ברמת גימור Comfort ישווק במחיר של 136.0 אש"ח, ואילו רמת הגימור Luxury המאובזרת מעט יותר משווקת במחיר של 138.0 אש"ח. המלצתנו ללקוח הפרטי, בהפרש של 2000 ₪ קחו את המאובזר יותר.

בשלהי השקת הטיגו 4 ההיברידי נודע לנו על הוספת דגם כניסה חדש לטיגו 8 פלאג אין המוצלח, עם מחיר כניסה מוזל ב 10,000 ₪, כך שהרכב עולה 190.0 אש"ח בלבד.

הוזלת המחיר הושגה בזכות ויתור על איבזור שלדעתנו אינו קריטי כמו גג פנורמי משטח טעינה אלחוטי ועוד זוטות. אם במחיר של 200.0 אש"ח זה היה רכב השבעה מקומות החסכוני והמשתלם ביותר, עכשיו הכדאיות הכלכלית של הטיגו 8 פלאג אין עולה משמעותית.




צ'רי טיגו 8 פלאג אין הייבריד. הוזלה של 10,000 ש"ח. צילום יואב פולס

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
קיה EV3 - קרוסאובר חשמלי אטקרטיבי. צילום יואב פולסקיה EV3 - קרוסאובר חשמלי אטקרטיבי. צילום יואב פולס

שוק הרכב - ירידה בכמות המכירות של יבואני הרכב ומה צריך לדעת על רכבי אפס קילומטר

איך רכבי אפס קילומטר משנים את תמונת שוק הרכבים, והאם ההשפעה שלהם על שוק הרכבים המשומשים תימשך?

אדיר בן עמי |
נושאים בכתבה רכב אפס קילומטר

רישום רכבי "אפס קילומטר" הוא כלי חוקי שיבואני הרכב בישראל משתמשים בו מאז שנות ה-2000 המוקדמות, אך ב-2025 הוא הפך לגורם מרכזי המשפיע מאוד על השוק בגלל שהשוק היה חלש. היבואנים נתקעו עם סחורה, ומכרו אותה לעצמם (חברות ליסינג שלהם) כרכב אפס קילומטר. בפועל, למרות שהמספרי מסירות גבוהים יותר , המסירות האמיתיות שמקזזים את המכירות העצמיות של אפס קילומטר הם פחות מ-260 אלף שקל בשנה - ירידה של כ-105 לעומת שנת 2024.

על פי נתוני איגוד יבואני הרכב היקף המסירות עומד על 284 אלף עד נובמבר 2025, גידול של 9% לעומת 2024, אך כ-30,000-35,000 מהן היו רישומי אפס קילומטר, בעיקר חשמליות ורכבי פלאג-אין שנתקעו במלאי עודף. השיטה מאפשרת ליבואנים להעביר רכבים מדוחות המלאי לרשומות המכירות, מבלי להודות בירידת ביקוש אמיתית, אך היא יוצרת עיוותים בשוק היד שנייה, בתמחור ובאמון הצרכנים.

על פניו, רכב אפס קילומטר הוא כלי רכב חדש: קילומטראז' אפסי, ללא בעלות פרטית קודמת, ולעיתים עם אריזת ייצור מקורית. בפועל, מדובר ברכב שלא נרכש על ידי לקוח פרטי בתוך 12 חודשים מייצורו, תקופה שבה הוא הופך לנטל חשבונאי. עלויות המימון מצטברות ל-3%-2% ממחיר הרכב לחודש, ערך השוק יורד ב-5%-10% בשנה, ודגמים מתיישנים מול מתחרים חדשים. רישום כזה "מקפיא" את הסטטוס: הרכב יוצא ממלאי היבואן ונכנס כ"יד ראשונה" זמינה למכירה, מה שמאפשר ליבואן להציג מסירות גבוהות יותר.

התהליך מתחיל ביבואן, שמזמין כמויות גדולות כדי לעמוד ביעדי יצרנים גלובליים. ב-2025, יבוא המכוניות ירד ב-14% בעשרת החודשים הראשונים, אך מלאי הנמלים הגיע ל-100,000 יחידות בינואר, בעיקר בגלל הזמנות מוקדמות לקראת עליות מס צפויות (בדצמבר 2024 היו הזמנות גדולות בשל העלייה במס קנייה). כשהביקוש לא עומד בקצב, הרכב מועבר לרישום זמני. 

איך זה קורה בפוכעל? העברה לחברת ליסינג קשורה: זה מהווה 60%-70% מהמקרים; רישום על סוחר עצמאי: 20%-25%, עם הנחות של 10%-15% ממחיר הרשמי. הסוחר לוקח סיכון על תחזוקה ראשונית, אך מוכר תוך 3-6 חודשים. רישום פנימי קצר: 10%-15% מהרכבים. במצס כזה היבואן מחזיק את הרכב 1-3 חודשים ומעביר אותו הלאה, בעיקר במותגים יוקרתיים.

ליפמוטור B10. צילום יצרןליפמוטור B10. צילום יצרן

ליפמוטור B10 -קרוסאובר חשמלי משפחתי במחיר שובר שוק

אם הורגלנו שקרוסאובר חשמלי בסגמנט C עולה כ 170.0 אלף ש"ח, סמלת משיקה את הליפמוטור B10 במחיר של החל מ 140.0 אלף ש"ח. 

בדומה למהלך שעשתה סמלת עם ה C10 הגדול, היא משווקת קרוסאובר חשמלי במחיר של סגמנט אחד מתחת. 

הפוטנציאל ללהיט מכירות ב 2026 קיים, והשאלה הגדולה היא התנהגות מושכלת של הצרכנים והשירות אותו סמלת תדע לספק ללקוחות.

יואב פולס |

קבוצת סמלת יבואנית דגמי ליפמוטור לישראל החלה בשיווק הליפמוטור B10 – קרוסאובר חשמלי, ובמחיר אגרסיבי מאוד בהתייחס לתחרות.

ליפמוטור הוא יצרן סיני מתקדם שנהנה מהשקעה גדולה מאוד של קבוצת סטלנטיס ( מיזוג של PSA עם FCA – פיג'ו, אופל, ג'יפ (כן, כן, ג'יפ), פיאט, אלפא רומיאו, סיטרואן ועוד) הרואה בליפמוטור ובטכנולוגיה אותה החברה פיתחה מנוע צמיחה מרכזי עבור הקבוצה כולה.

עד עתה שווק בישראל הליפמוטור C10 קרוסאובר במימדים של D-SUV אבל במחיר שהיא אותו לתחרות מול הקורסאוברים בקטגוריה אחת מתחת – C. הליפמוטור C10 משווק עם שתי גירסאות הנעה – חשמלי מלא ופלאג אין הייבריד.

עתה מצטרף הליפמוטור B10 לתחרות כשהוא מביא עימו מספר יתרונות תחרותיים משמעותיים מאוד בשוק המקומי.

העיצוב עגלגל משהו אך נאה. משהו בפרופורציות של ה B10 עושה אותו 'נכון' למראה. פנים הרכב ממשיך את המגמה (השגויה לדעתי) של צמצום מתגים והעברת השליטה על פונקציות הרכב למסך המרכזי. המסך המרכזי בגודל ''14.6 ומתחתיו משטח טעינה אלחוטי . בשלב זה ללא קישוריות אלחוטית לאנדרואיד אוטו / אפל קארפליי שתוצע בעדכון OTA בתחילת 2026. מול הנהג לוח מחוונים בגודל ''8.8 ומעליו גג פנורמי עם וילון. שתי רמות הגימור מצוידות בנוסף במצלמות 360°, קילס מלא ועוד.