צ'רי טיגו 4 היברידי. צילום יואב פולס
צ'רי טיגו 4 היברידי. צילום יואב פולס

צ'רי טיגו 4 היברידי חסכוני, והוזלה של הטיגו 8 PHEV

פריסבי יבואנית דגמי צ'רי לישראל החלה בשיווק הטיגו 4 ההיברידי, הקרוסאובר B-Suv של צ'רי עם הנעה היברידית חסכונית במחיר של 136.0 אש"ח עד 138.0 אש"ח. 

במקביל עידכנה פריסבי כי תשווק גירסת כניסה חדשה לטיגו 8 פלאג אין המוצלח עם השבעה מקומות, במחיר של 190.0 אש"ח

יואב פולס |

פריסבי יבואנית דגמי צ'רי לישראל החלה בשיווק הטיגו 4 ההיברידי, במחיר של החל מ 136.0 אש"ח.

הטיגו 4 הוא קרוסאובר בסגמנט B-Suv, תוך שהוא מציג מידות גדולות יחסית לקטגוריה. הטיגו 4 ההיברידי שהושק היום מצטרף לאחיו האטמוספרי המשווק מזה זמן כשהוא מוכר למעלה מ 1200 יחידות. לא מן הנמנע שהדגם ההיברידי החדש, ימכור במספרים גדולים בהרבה, במכפלות.

הטיגו 4 ההיברידי דומה חיצונית לאחיו המשווק היום, עם עדכונים קלים. המימדים של הטיגו 4 ההיברידי עומדים על אורך כולל של 4.3 מטר, רוחב של 1.831 מטר, גובה 1.653 מטר ובסיס גלגלים של 2.61 מטר, מהגדולים בקטגוריה.

הטיגו 4 ההיברידי עושה שימוש במנוע בנזין בנפח 1.5 ליטר המפיק 95 כ"ס ו 12.7 קג"מ, אליו מצטרף מנוע חשמלי בהספק של 204 כ"ס ומומנט של 31.6 קג"מ. ההספק המשולב 163 כ"ס והמומנט המשולב 26.5 קג"מ. לדברי אנשי פריסבי, תחת עומס יכול המנוע להפיק אף מעבר נתון זה. לטיגו 4 ההיברידי סוללה בקיבולת 1.83Kwh.

הביצועים נאים יחסית לקטגוריה עם תאוצה מ – 0 ל – 100 קמ"ש תוך 8.9 שניות, ומהירות מירבית של 150 קמ"ש. הסיפור הגדול של הטיגו 4 ההיברידי הוא צריכת הדלק שעומדת על נתון של 18.9 ק"מ לליטר.


צ'רי טיגו 4 היברידי. צילום יואב פולס


כמקובל בדגמי צ'רי, גם הטיגו 4 ההיברידי מאובזר היטב על לוח מחוונים דיגיטלי בגודל ''12.3, מולטימדיה בגודל זהה עם קישוריות אלחוטית לאנדרואיד אוטו ואפל קארפלי, קילס מלא, בקרת אקלים מפוצלת, מושבים קדמיים חשמליים, חישוקי סגסוגת '17 ועוד איבזור נרחב.

קיראו עוד ב"רכב ותחבורה"

הטיגו 4 ההיברידי ישווק בשתי רמות גימור, רמת הכניסה Comfort מוכוונת ציי רכב, ומעליה רמת גימור Luxury המאובזרת מעט יותר.

שתי רמות הגימור מקבלות סט מערכות בטיחות מלאות, עם ציון איבזור בטיחות 7.

האחריות לטיגו 4 ההיברידי עומדת על 6 שנים מלאות / 150,000 ק"מ המוקדם מביניהם, ואילו האחריות לסוללה ולמנוע החשמלי עומדת על 8 שנים / 150,000 ק"מ.

הטיגו 4 ההיברידי ברמת גימור Comfort ישווק במחיר של 136.0 אש"ח, ואילו רמת הגימור Luxury המאובזרת מעט יותר משווקת במחיר של 138.0 אש"ח. המלצתנו ללקוח הפרטי, בהפרש של 2000 ₪ קחו את המאובזר יותר.

בשלהי השקת הטיגו 4 ההיברידי נודע לנו על הוספת דגם כניסה חדש לטיגו 8 פלאג אין המוצלח, עם מחיר כניסה מוזל ב 10,000 ₪, כך שהרכב עולה 190.0 אש"ח בלבד.

הוזלת המחיר הושגה בזכות ויתור על איבזור שלדעתנו אינו קריטי כמו גג פנורמי משטח טעינה אלחוטי ועוד זוטות. אם במחיר של 200.0 אש"ח זה היה רכב השבעה מקומות החסכוני והמשתלם ביותר, עכשיו הכדאיות הכלכלית של הטיגו 8 פלאג אין עולה משמעותית.




צ'רי טיגו 8 פלאג אין הייבריד. הוזלה של 10,000 ש"ח. צילום יואב פולס

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
דיפאל S05. צילום יצרןדיפאל S05. צילום יצרן

דיפאל S05 -קרוסאובר חשמלי במחיר שובר שוויון

מכשירי תנועה יבואנית דגמי דיפאל לישראל מנערת את השוק עם הדיפאל S05, קרוסאובר חשמלי בקטגוריה C, עם בסיס גלגלים של 2.88 מטר ומחיר של החל מ- 150.0 אש"ח. 

יואב פולס |

מכשירי תנועה, יבואנית דגמי דיפאל לישראל השיקה את הדיפאל S05, קרוסאובר חשמלי מעוצב במחיר אגרסיבי.

הדיפאל S05 הוא אח קטן לדיפאל S07  המיובא על ידי 'מכשירי תנועה' מזה כשנה. הדיפאל S05 הוא כאמור קרוסאובר חשמלי בקטגוריית C-Suv הצפופה מאוד היום בשוק הישראלי והוא מגיע עם שני יתרונות משמעותיים – בסיס הגלגלים של ה S05 הוא בגודל 2.88 מטר, וחסר תקדים לקטגוריה שלו, והמחיר בו הוא משווק, החל ב- 150.0 אש"ח, נמוך בכ – 20,000 ₪ מהתחרות הישירה.

העיצוב מודרני וכולל את כל הרכיבים ההכרחיים היום כמו חזית אטומה, יחידות תאורה משולבות לד, ידיות דלתות נסתרות ועוד.


דיפאל S05 סביבת נהג. צילום יצרן

תא הנוסעים נקי מאוד ובמרכז הדשבורד מסך מולטימדיה בגודל ''15.4 עם קישוריות אלחוטית מקורית לאנדרואיד אוטו ואפל קארפליי, תצוגה עילית לנהג, עדכוני OTA, מצלמות 540°, ועוד. ל- S05 גג פנורמי הכולל וילון חשמלי הכרחי, ואבזור נדיב בכל רמות הגימור.

המימדים החיצוניים של הדיפאל S05 מספרים רק חלק מהסיפור עם אורך כולל של 4.62 מטר, רוחב של 1.9 מטר וגובה של 1.6 מטר. בסיס הגלגלים של הדיפאל S05 גדול משמעותית מכל המתחרות בקטגוריה עם נתון מרשים של 2.88 מטר, שכולו מיועד לטובת המרווח הפנימי לנוסעים.

משה בן זקן, מנכ"ל משרד התחבורה צילום: שלומי יוסףמשה בן זקן, מנכ"ל משרד התחבורה צילום: שלומי יוסף

מנכ"ל משרד התחבורה: "נצעיד את ישראל לעשרת המדינות המובילות בבטיחות בדרכים"

משרד התחבורה השיק את התוכנית הלאומית החדשה לבטיחות בדרכים לשנים 2025-2030, עם יעד שאפתני להפחתת מספר ההרוגים בכבישים ב-50% בתוך עשור

רן קידר |

משרד התחבורה והבטיחות בדרכים, בראשות שרת התחבורה מירי רגב, ובהובלת מנכ"ל המשרד, משה בן זקן, פתח את שבוע הבטיחות בדרכים 2025 בכנס חירום לאומי ראשון מסוגו בישראל. גולת הכותרת של הכנס, שאורגן בשיתוף הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים (הרלב"ד), היא התכנית הלאומית החדשה לבטיחות בדרכים לשנים 2025-2030, שנועדה לשנות מן היסוד את מגמת הבטיחות בכבישי ישראל. 

על פי משרד התחבורה, ההישג הנדרש הוא צמצום מספר ההרוגים בכבישים ב-50% בתוך עשור וב-25% כבר בתוך חמש שנים. במשרד התחבורה וברלב"ד משוכנעים כי מדובר ביעד ריאלי, הניתן להשגה באמצעות שילוב בין תשתיות מתקדמות, אכיפה חכמה, חינוך והסברה. מנכ"ל משרד התחבורה והבטיחות בדרכים, משה בן זקן, פתח את הכנס ואמר: "היום אנחנו מסמנים שלב חדש של מעבר מדיבור לעשייה. אנחנו כאן לא רק כי לדבר על שינוי אלא כדי להוביל שינוי". בן זקן הדגיש כי מדובר ברגע משמעותי במאבק הלאומי בתאונות הדרכים: "זהו כנס היסטורי שבו לראשונה מתכנסים סביב שולחן אחד כל הגורמים העוסקים בבטיחות בדרכים במטרה אחת משותפת - להציל חיים". 

המנכ"ל הצהיר כי מדינת ישראל מתייחסת לנושא כיעד לאומי מהמעלה הראשונה: "מדינת ישראל רואה בבטיחות בדרכים מטרה לאומית ממדרגה ראשונה", אמר, והוסיף כי "לא מדובר בעוד תחום עבודה אלא במחויבות לחיים עצמם." בכנס השתתפו בכירים ממשרדי הממשלה, משטרת ישראל, הרשויות המקומיות, נציגי האקדמיה, חברות התחבורה הציבורית, גופי טכנולוגיה בתחום התחבורה החכמה וארגוני מתנדבים הפועלים למען בטיחות בדרכים. 

הנחת היסוד של כלל גורמי המקצוע שהשתתפו בכנס הייתה כי טעויות אנוש בכביש הן בלתי נמנעות, אך התוצאה שלהן אינה גזירת גורל, וניתן למנוע אותה באמצעות שילוב של תשתיות בטוחות, אכיפה יעילה, חינוך, הדרכה וטכנולוגיות מתקדמות. המנכ"ל בן זקן סיכם את דבריו באמירה ברורה וחדה: "כל מוות על הכביש הוא מוות מיותר. המשוואה פשוטה: אכיפה פלוס ענישה שווה הרתעה שמצילה חיים". 

בסיום דבריו הציב בן זקן יעד שאפתני במיוחד: "המטרה היא להביא את ישראל להיות בין 10 המדינות המובילות בעולם בבטיחות בדרכים" והדגיש כי מדובר ביעד שהוא בהחלט בר השגה. לדברי גורמים במשרד, התכנית החדשה כוללת השקעה חסרת תקדים בתשתיות בטיחות, שדרוג צירי תחבורה אדומים, הגברת האכיפה המשטרתית נגד עבירות מסכנות חיים, קידום תחבורה ציבורית בטוחה ונגישה, והטמעת טכנולוגיות מתקדמות לזיהוי מוקדם של סיכונים בכבישים.