צ'רי טיגו 4 היברידי. צילום יואב פולסצ'רי טיגו 4 היברידי חסכוני, והוזלה של הטיגו 8 PHEV
פריסבי יבואנית דגמי צ'רי לישראל החלה בשיווק הטיגו 4 ההיברידי, הקרוסאובר B-Suv של צ'רי עם הנעה היברידית חסכונית במחיר של 136.0 אש"ח עד 138.0 אש"ח.
במקביל עידכנה פריסבי כי תשווק גירסת כניסה חדשה לטיגו 8 פלאג אין המוצלח עם השבעה מקומות, במחיר של 190.0 אש"ח
פריסבי יבואנית דגמי צ'רי לישראל החלה בשיווק הטיגו 4 ההיברידי, במחיר של החל מ 136.0 אש"ח.
הטיגו 4 הוא קרוסאובר בסגמנט B-Suv, תוך שהוא מציג מידות גדולות יחסית לקטגוריה. הטיגו 4 ההיברידי שהושק היום מצטרף לאחיו האטמוספרי המשווק מזה זמן כשהוא מוכר למעלה מ 1200 יחידות. לא מן הנמנע שהדגם ההיברידי החדש, ימכור במספרים גדולים בהרבה, במכפלות.
הטיגו 4 ההיברידי דומה חיצונית לאחיו המשווק היום, עם עדכונים קלים. המימדים של הטיגו 4 ההיברידי עומדים על אורך כולל של 4.3 מטר, רוחב של 1.831 מטר, גובה 1.653 מטר ובסיס גלגלים של 2.61 מטר, מהגדולים בקטגוריה.
הטיגו 4 ההיברידי עושה שימוש במנוע בנזין בנפח 1.5 ליטר המפיק 95 כ"ס ו 12.7 קג"מ, אליו מצטרף מנוע חשמלי בהספק של 204 כ"ס ומומנט של 31.6 קג"מ. ההספק המשולב 163 כ"ס והמומנט המשולב 26.5 קג"מ. לדברי אנשי פריסבי, תחת עומס יכול המנוע להפיק אף מעבר נתון זה. לטיגו 4 ההיברידי סוללה בקיבולת 1.83Kwh.
- צ'רי טיגו 9 פלאג אין- מתחרה חדש בסגמנט שבעה מושבים
- ענף הרכב - 249,101 כלי רכב- דגמים, מותגים, יצרנים
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
הביצועים נאים יחסית לקטגוריה עם תאוצה מ – 0 ל – 100 קמ"ש תוך 8.9 שניות, ומהירות מירבית של 150 קמ"ש. הסיפור הגדול של הטיגו 4 ההיברידי הוא צריכת הדלק שעומדת על נתון של 18.9 ק"מ לליטר.
כמקובל בדגמי צ'רי, גם הטיגו 4 ההיברידי מאובזר היטב על לוח מחוונים דיגיטלי בגודל ''12.3, מולטימדיה בגודל זהה עם קישוריות אלחוטית לאנדרואיד אוטו ואפל קארפלי, קילס מלא, בקרת אקלים מפוצלת, מושבים קדמיים חשמליים, חישוקי סגסוגת '17 ועוד איבזור נרחב.
- כמה באמת עולה לכם רכב צמוד?
- רכב בליסינג מהעבודה - כדאי?
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- עשרת הרכבים הפופולריים ביותר בישראל בכל הזמנים
הטיגו 4 ההיברידי ישווק בשתי רמות גימור, רמת הכניסה Comfort מוכוונת ציי רכב, ומעליה רמת גימור Luxury המאובזרת מעט יותר.
שתי רמות הגימור מקבלות סט מערכות בטיחות מלאות, עם ציון איבזור בטיחות 7.
האחריות לטיגו 4 ההיברידי עומדת על 6 שנים מלאות / 150,000 ק"מ המוקדם מביניהם, ואילו האחריות לסוללה ולמנוע החשמלי עומדת על 8 שנים / 150,000 ק"מ.
הטיגו 4 ההיברידי ברמת גימור Comfort ישווק במחיר של 136.0 אש"ח, ואילו רמת הגימור Luxury המאובזרת מעט יותר משווקת במחיר של 138.0 אש"ח. המלצתנו ללקוח הפרטי, בהפרש של 2000 ₪ קחו את המאובזר יותר.
בשלהי השקת הטיגו 4 ההיברידי נודע לנו על הוספת דגם כניסה חדש לטיגו 8 פלאג אין המוצלח, עם מחיר כניסה מוזל ב 10,000 ₪, כך שהרכב עולה 190.0 אש"ח בלבד.
הוזלת המחיר הושגה בזכות ויתור על איבזור שלדעתנו אינו קריטי כמו גג פנורמי משטח טעינה אלחוטי ועוד זוטות. אם במחיר של 200.0 אש"ח זה היה רכב השבעה מקומות החסכוני והמשתלם ביותר, עכשיו הכדאיות הכלכלית של הטיגו 8 פלאג אין עולה משמעותית.
דיפאל S05. צילום יצרןדיפאל S05 -קרוסאובר חשמלי במחיר שובר שוויון
מכשירי תנועה יבואנית דגמי דיפאל לישראל מנערת את השוק עם הדיפאל S05, קרוסאובר חשמלי בקטגוריה C, עם בסיס גלגלים של 2.88 מטר ומחיר של החל מ- 150.0 אש"ח.
מכשירי תנועה, יבואנית דגמי דיפאל לישראל השיקה את הדיפאל S05, קרוסאובר חשמלי מעוצב במחיר אגרסיבי.
הדיפאל S05 הוא אח קטן לדיפאל S07 המיובא על ידי 'מכשירי תנועה' מזה כשנה. הדיפאל S05 הוא כאמור קרוסאובר חשמלי בקטגוריית C-Suv הצפופה מאוד היום בשוק הישראלי והוא מגיע עם שני יתרונות משמעותיים – בסיס הגלגלים של ה S05 הוא בגודל 2.88 מטר, וחסר תקדים לקטגוריה שלו, והמחיר בו הוא משווק, החל ב- 150.0 אש"ח, נמוך בכ – 20,000 ₪ מהתחרות הישירה.
העיצוב מודרני וכולל את כל הרכיבים ההכרחיים היום כמו חזית אטומה, יחידות תאורה משולבות לד, ידיות דלתות נסתרות ועוד.
תא הנוסעים נקי מאוד ובמרכז הדשבורד מסך מולטימדיה בגודל ''15.4 עם קישוריות אלחוטית מקורית לאנדרואיד אוטו ואפל קארפליי, תצוגה עילית לנהג, עדכוני OTA, מצלמות 540°, ועוד. ל- S05 גג פנורמי הכולל וילון חשמלי הכרחי, ואבזור נדיב בכל רמות הגימור.
- צ'נגן דיפאל S07 - עיצוב ויעילות על חשבון נוחות וממשק
- הקבוצות בענף הרכב מתארגנות מחדש - ויש מי שעדיין לא
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
המימדים החיצוניים של הדיפאל S05 מספרים רק חלק מהסיפור עם אורך כולל של 4.62 מטר, רוחב של 1.9 מטר וגובה של 1.6 מטר. בסיס הגלגלים של הדיפאל S05 גדול משמעותית מכל המתחרות בקטגוריה עם נתון מרשים של 2.88 מטר, שכולו מיועד לטובת המרווח הפנימי לנוסעים.
טויוטה (יצרן)רכב בליסינג מהעבודה - כדאי?
כ-80 אלף עובדים במשק עומדים לפני החלטה על חידוש או שינוי רכב הליסינג. הגורמים המשפיעים על ההחלטה הם רבים, לרבות - מס שווי השימוש שנקבע לפי מחירון ולא מחיר שוק, הטבות המס על רכבים חשמליים שפוחתות ב-2026 ומס נסועה שעשוי להיכנס לתוקף בטווח הקרוב
כ-80 אלף עובדים במשק נמצאים לפני החלטה על חידוש או שינוי רכב הליסינג הצמוד שלהם, וההכרעה הופכת מאתגרת בחודשים הבאים. המצב בשוק הרכב מבלבל מתמיד והופך את ההחלטה לקשה. מחירי המחירון מול מחירי השוק, מבצעי אפס קילומטר, מגמות מעבר להנעה חשמלית והטבות מיסוי שעתידות להתעדכן - כל אלה מייצרים מצבים שונים לאנשים שונים. יש כאלו שרכב בליסינג עדיין כדאי להם, הרבה אחרים יעדיפו פתרונות אחרים.
הנה מדריך דרך שאלות ותשובות בנושא. אבל עוד קודם מומלץ להבין כמה רכב צמוד עולה לכם - כמה באמת עולה לכם רכב צמוד?
האם ליסינג תפעולי עדיין משתלם לעובד?
לרוב כן, בעיקר בגלל השירות, אבל זה פחות ברור מבעבר. העובד נהנה משירותים מלאים וראש שקט, אך מס שווי השימוש שנקבע לפי מחיר המחירון ולא מחיר השוק פוגע בכדאיות. במקרים רבים הפערים מגיעים לעשרות אלפי שקלים, מה שגורם לתשלום עודף במס שווי שימוש של מאות שקלים לחודש. העובד משלם מס על שווי תיאורטי שאינו משקף את מה שהמעסיק אכן שילם, והפער הזה הולך ומתרחב עם התמורות בשוק הרכב.
מהו הפער בין מחיר המחירון למחיר השוק?
במקרים רבים הפערים מגיעים לעשרות אלפי שקלים. דוגמאות נפוצות כוללות רכבי יוקרה ורכבים חשמליים שבהם מחיר המחירון יכול להיות גבוה ב-20%-30% ממחיר השוק האמיתי. הפער הזה גורם לתשלום עודף במס שווי שימוש של מאות ואף אלפי שקלים לשנה, כאשר העובד למעשה משלם על "שווי" שלא קיים בפועל. חברות ליסינג רבות מקבלות הנחות משמעותיות מיבואני הרכב, אך אלו לא באות לידי ביטוי במחיר המחירון המשמש לחישוב המס.
האם כדאי לעבור לרכישת רכב בבעלות פרטית?
ייתכן. במצב הנוכחי, רכישה פרטית יכולה להיות כלכלית יותר, בעיקר כאשר המעביד משתתף בהוצאות או מציע מענקים חלופיים. חישוב מדויק דורש התחשבות במספר גורמים: עלות המימון, ביטוח, טיפולים שוטפים, פחת צפוי, והעלות האמיתית של הזמן המושקע בניהול הרכב. במקרים רבים, עובדים מוצאים שהחיסכון השנתי במס שווי שימוש עולה על העלות הנוספת של טיפול עצמאי ברכב. עם זאת, יש לקחת בחשבון גם את הסיכון של ירידת ערך חדה או תקלות יקרות שאינן מכוסות באחריות.
מהם היתרונות המרכזיים של רכב צמוד?
