עדי אייל מנכ"ל וואן טכנולוגיות; קרדיט: לינה מיארה
עדי אייל מנכ"ל וואן טכנולוגיות; קרדיט: לינה מיארה
דוחות

וואן טכנולוגיות: ההכנסות בשיא של 1.15 מיליארד שקל; הרווח הנקי זינק 25%

הכנסות חברת ה-IT צמחו בכ-19%, הרווח התפעולי עלה ב-15%; הכריזה על חלוקת דיבידנד של כ-47 מיליון שקל

מנדי הניג |
נושאים בכתבה דוחות כספיים

וואן טכנולוגיות, חברת ה-IT השנייה בגודלה בישראל, פרסמה את תוצאותיה לרבעון השלישי עם הכנסות שיא של כ-1.15 מיליארד שקל - עלייה של 19% בהשוואה לרבעון המקביל. הצמיחה נתמכת בהתרחבות רוחבית של פעילות החברה, כולל איחוד מלא לראשונה של חברת וואן ליין, ובמקביל נרשמה עלייה של 25% ברווח הנקי.

את השיפור הזה אנחנו רואים גם בביצועי המניה כשוואן טכנולוגיות 2.92%   נסחרת לפי שווי שוק של כ-6.53 מיליארד שקל, אחרי עלייה של 4% בחודש האחרון, 36.3% מתחילת השנה, ו-58.75% ב-12 החודשים האחרונים.

עיקרי התוצאות 

ברבעון השלישי נרשמה כאמור הכנסה של כ-1.15 מיליארד שקל, לעומת כ-969 מיליון שקל אשתקד. הרווח התפעולי הסתכם בכ-92 מיליון שקל - עלייה של כ-15%. הרווח הנקי קפץ בכ-25% והגיע ל-74 מיליון שקל (71 מיליון מיוחס לבעלי המניות). הצמיחה מיוחסת לשיפור ביעילות התפעולית, להכנסות מימון נטו, ולהתרחבות בפעילות מוקדי השירות.

בתשעת החודשים הראשונים של השנה צמחו ההכנסות בכ-16% לכ-3.39 מיליארד שקל. הרווח התפעולי עלה ל-260 מיליון שקל, והרווח הנקי הסתכם ב-206 מיליון שקל - עלייה של 21% לעומת התקופה המקבילה.

עודף המזומנים נטו עומד על 274 מיליון שקל, ההון העצמי הגיע ל-832 מיליון שקל, ומהווה 36% מהמאזן. דירקטוריון החברה הכריז על חלוקת דיבידנד של 47 מיליון שקל - ובסך הכול חולקו מעל 300 מיליון שקל מאז תחילת השנה.


פילוח מגזרי פעילות

הצמיחה ברבעון השלישי באה לידי ביטוי בכל שלושת מגזרי הפעילות של וואן, עם תרומה בולטת מצד תחום מוקדי השירות, שהורחב משמעותית בזכות איחוד פעילות וואן ליין.

תחום הפתרונות והשירותים הטכנולוגיים, שמהווה את ליבת הפעילות של החברה, רשם הכנסות של כ-658 מיליון שקל - עלייה של כ-8% בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד. הצמיחה במגזר זה נתמכת בביקושים גבוהים מצד המגזר הארגוני לפתרונות תוכנה מותאמים, פרויקטי יישום, תחזוקה ואינטגרציה, והיא נובעת בעיקרה מצמיחה אורגנית.

קיראו עוד ב"שוק ההון"

מגזר תשתיות המחשוב והתקשורת הציג ברבעון צמיחה דו-ספרתית מרשימה של כ-23%, עם הכנסות של כ-350 מיליון שקל לעומת כ-285 מיליון שקל בתקופה המקבילה. תחום זה כולל מכירת ציוד, הקמה וניהול מערכי IT, ומתבסס על גידול בהיקפי הפעילות בקרב לקוחות קיימים והתרחבות פרויקטים אצל לקוחות חדשים.

מגזר מוקדי השירות, מיקור חוץ של תהליכים עסקיים ומרכזי התמיכה הטכנולוגיים רשם את הזינוק המשמעותי ביותר, עם קפיצה של כ-87% בהכנסות - שהסתכמו בכ-148 מיליון שקל, לעומת כ-79 מיליון שקל ברבעון המקביל. העלייה נובעת הן מצמיחה אורגנית בביקושים לשירותי תמיכה ומוקדים חכמים, והן מהאיחוד המאזני של חברת וואן ליין שנרכשה השנה. פעילות זו ממוצבת כיום כאחד ממנועי הצמיחה המרכזיים של הקבוצה, תוך מיקוד בשירותים מבוססי חדשנות ובינה מלאכותית.


עדי אייל, מנכ"ל וואן טכנולוגיות: "אנו מסכמים רבעון נוסף עם תוצאות עסקיות חזקות, הבאות לידי ביטוי בהכנסות שיא, בתמיכת הצמיחה בכל אחד מתחומי הפעילות שבעיקרה אורגנית, ובעלייה חדה ברווחי החברה. הצמיחה החדה בהיקפי הפעילות נשענת על המשך מגמת הגידול בביקושים, הקפדה על קידמה טכנולוגית וכן בזכות השינוי במבנה הארגוני בתחילת השנה – מעבר ממספר רב של חטיבות עסקיות הפועלות באופן מבוזר למבנה שבו פועלות החטיבות במסגרת של אשכולות עסקיים, מה שמאפשר למקסם את הסינרגיה בכל אשכול פעילות. במקביל לצמיחה בהכנסות, אנו ממשיכים לשפר גם היעילות התפעולית של החברה. 

"השפעות חיוביות אלה, חלחלו ישירות לשורה התחתונה עם עלייה של כ-25% ברווחי החברה. לחברה קופת מזומנים גדולה, לצד רמת חוב מינורית, המאפשרים לנו לנצל הזדמנויות עסקיות בדרך של מיזוגים ורכישות. כך, לאחר תאריך המאזן רכשנו שתי חברות - האחת מתמחה בניהול פרויקטי SAP והשניה במתן פתרונות ניהול ידע ותהליכי פיתוח מבוססי AI. רכישות אלה יסייעו לנו לשמור על המובילות הטכנולוגית בהצעת הפתרונות ללקוחותינו, כאשר במקביל אנו ממשיכים גם לבחון רכישות נוספות בתחומי פעילותינו, הן בישראל והן בחו"ל. בתוך כך, מתחילת שנת 2024 ועד היום, הכרזנו על דיבידנדים בהיקף כולל של למעלה מ-300 מיליון שקל במטרה לשתף את בעלי מניותינו בהישגי החברה ובהצלחתה".

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
קרן כהן חזון מנכלית תורפז
צילום: ששון משה

"לתורפז יש פייפליין ענק של רכישות. אני צופה שהקצב יתגבר"

על הביזנס האמיתי של תורפז, על המניה שהמריאה פי 3 בשנה האחרונה ומה צפוי בהמשך, על בעלת השליטה והמנכ"לית, קרן כהן חזון שמצליחה להפוך את תורפז לחברה מרשימה ועל התרומה המשמעותית שלה לבתי חולים בארץ - למה תרמה, והאם היא חושבת שאחרים ילכו בעקבותיה?

רן קידר |

מאי 21 - תורפז מונפקת בבורסה. מחיר המניה באזור 12 שקלים. שווי של קרוב למיליארד שקל. זו תקופה של הייפ בהנפקות ובשוק. תורפז נתפסת כפרוטרום קטנה. אותו תחום פעילות - תמציות טעם וריח ועובדים והנהלה שמגיעים גם מפרוטרום. פרוטרום עשתה אקזיט ענק, אז השוק מתלהב. המניה של תורפז עולה פי 2 תוך חצי שנה כשהחברה מספקת תוצאות טובות ורכישות. היא מצהירה על אסטרטגיה של צמיחה חיצונית לצד צמיחה פנימית-אורגנית. השוק מאוד אוהב את זה כי כך צמחה פרוטרום. 

בשוק של תמציות טעם וריח יש הרבה מאוד עסקים קטנים-בינוניים משפחתיים. תורפז רוכשת ומתרחבת דרכם בגיאוגרפיות. העסק שלה הופך להיות עסק של רכישות ומיזוגים. כן, יש את תחום הפעילות המסורתי-בסיסי, אבל מה שקובע את השווי הוא פעילות המיזוגים ורכישות. הסיבה היא שיש יתרון לגודל. כאשר אתה גדול, אתה נסחר במכפיל רווח של 20 ויותר. כאשר אתה חברה משפחתית קטנה אתה תימכר במכפיל של 5. דמיינו מה קורה כאשר תורפז שנסחרת הרבה מעל 20 (קצב רווחים שמבטא מכפיל רווח של 50 עד 70 לשנה הבאה)  רוכשת חברה במכפיל רווח של 5. הרווח שמגיע מהרכישה מיד אמור לקבל את המכפיל הסביר של תורפז, כלומר - תורפז רוכשת לדוגמה עסק ב-30 מיליון דולר במכפיל 5 ומקבלת אפסייד לשווי כי בעיני המשקיעים  צריך לתמחר את זה (בשמרנות) במכפיל 20 - השוק מעריך את העסקה פי 4, כלומר בשווי של 120 מיליון דולר, כל ההפרש - 90 מיליון דולר הוא מעין גידול בשווי שוק. 

זה רווח מידי ברכישות. יש סיכון קטן שהחברה לא תוכל לשמור על הרווח, אבל יש אפסייד גדול נוסף שנובע מהסינרגיה. אם החברה רכשה ומיזגה ונהנתה מהסינרגיה והגודל שלה לרבות יכולות שיווק ומכירה גדולות, אולי צמצום מפעלים, צמצום מטה ועוד, אז הרווח יגדל, ואז זה לא רווח של פי 4, אלא פי 6. 

וככה תורפז הופכת להיות מכונה משומנת של רכישות והשוק שמבין לאן זה הולך, כבר לא עוצר במכפיל של 20 או 30, אלא מגיע ל-50 ומעלה. 

הדוחות של תורפז לרבעון השלישי היו טובים. המניה כבר ב-58 שקלים, שווי של 6.4 מיליארד שקל. תורפז היא מההנפקות המוצלחות של גל 2021 שהכיל מעל 100 חברות מתוכם אולי 3-4 חברות טובות כשהבולטות בהן - נקסט ויז'ן ותורפז. השאלה הגדולה אם השוק לא מעריך דווקא ביתר את תורפז. המניה רצה בעיקר בשנה האחרונה, אבל היא רצה מהר יותר מקצב הרכישות. גם בתרחישים אופטימיים של רכישות נוספות, קשה לראות את החברה עולה בהכנסות וברווחים פי 3 בשנה הבאה למצב שיוביל אותה למכפיל רווח סביר של 20. במילים פשוטות - התמחור הוא חלום, אבל הנהלת החברה הוכיחה עד כה שהיא בדרך לשם - היא יודעת לרכוש ולמזג  וזה הערך הגדול שלה. 




עודד רוזנברג מנכל אפולו פאוור; צילום: אורן אביביעודד רוזנברג מנכל אפולו פאוור; צילום: אורן אביבי

אפולו פאוור נכנסת לשוק האמריקאי: פרויקט סולארי של 53 מיליון דולר עם ARKO ביותר מ-300 תחנות דלק

החברות חתמו על מזכר הבנות במסגרתו יפרסו יריעות סולאריות גמישות של אפולו פאוור באתרים של רשת תחנות הדלק ARKO הפרוסה ב-30 מדינות בארה"ב - המניה מזנקת

מנדי הניג |
נושאים בכתבה אפולו פאוור

אפולו פאוור אפולו פאוור 8.1%   נכנסת לשוק האמריקאי עם מהלך שיכול להתברר כקפיצת מדרגה משמעותית. חברת הפאנלים הגמישים מדווחת כי חתמה על מזכר הבנות עם GPM Investments, חברה אמריקאית שבבעלות מלאה של ARKO ARKO -0.23%   אחת הרשתות הגדולות בארה"ב בתחום תחנות הדלק וחנויות הנוחות (שגם נסחרת בנאסד"ק בשווי של 486 מיליון דולר). במסגרת ההסכם, תיבחן האפשרות להתקין מערכות סולאריות בלפחות 300 אתרים ברחבי ארה"ב - פרויקט שיכול להגיע להיקף של כ-53 מיליון דולר ולהתפרס על פני כשנתיים.

במהלך התקופה הקרובה, הצדדים צפויים לגבש הסכם סופי, כשבינתיים לאפולו ניתנה בלעדיות לפיתוח הפרויקטים. המערכות יוקמו במודל Turnkey, כלומר פרויקט שלם מקצה לקצה - מהפיתוח ועד החיבור לרשת החשמל. אם הכול יתקדם לפי התכנון, התחנות של ARKO עשויות להפוך בהדרגה גם למוקדי ייצור של אנרגיה סולארית.

מעבר להיקף הכספי, שיתוף הפעולה עם ARKO פותח בפני אפולו פאוור את שוק תחנות הדלק האמריקאי שבו יש כ-140 אלף תחנות דלק, שוק עצום בגודלו. ARKO עצמה מפעילה יותר מ-3,500 תחנות וחנויות נוחות בכ-30 מדינות בארה"ב, ונחשבת לאחת מהשחקניות הבולטות בתחום. היא כלולה ברשימת Fortune 500, ופועלת מארבעה מגזרים מדווחים: קמעונאות (חנויות נוחות עם דלק וסחורה), סיטונאות דלק לסוחרים עצמאיים, שירותי תדלוק לציי רכב עם הנפקת כרטיסי דלק ייעודיים, ומגזר נוסף של הפצת דלקים דרך GPM Petroleum. בנוסף לפעילות בתחום הדלק, ARKO מפעילה מותגי חנויות נוחות עם מזון מוכן, בירה, ממתקים ומשקאות, לצד רשת של מסעדות שירות מהיר. החברה ממוקמת בריצ'מונד, וירג'יניה, ומשווקת תחתיה קשת רחבה של מותגים מוכרים לצרכן האמריקאי.

עודד רוזנברג, מנכ"ל אפולו פאוור, אומר כי השותפות הזו ממחישה את הייחוד הטכנולוגי של החברה: "כניסתנו המתוכננת לשוק תחנות הדלק בארצות הברית, יחד עם שותף מקומי המחזיק באלפי תחנות ברחבי המדינה, ממחישה באופן חד את היתרון הטכנולוגי הייחודי שלנו - היכולת להפיק אנרגיה סולארית גם מגגות שאינם מסוגלים לשאת פאנלים סטנדרטיים. היכולת הזו צפויה לאפשר לבעלי תחנות הדלק להפוך את הנדל״ן שלהם למקור הכנסה נוסף של ייצור ומכירת חשמל סולארי. פוטנציאל השוק עצום, ואנו ערוכים לספק את ההזמנות הפוטנציאליות. אנו מודים ל-ARKO על האמון ומצפים לחודשים של עבודה משותפת".

המערכות שצפויות להיות מותקנות מבוססות על טכנולוגיה ייחודית של אפולו - יריעות סולאריות גמישות, שיכולות להתאים גם למשטחים שאינם מיועדים לנשיאת פאנלים רגילים. החברה, שפועלת באמצעות חברת הבת שלה SolarPaint, פיתחה את הפתרונות האלה במיוחד עבור סביבות שבהן נדרשת התאמה מבנית וגמישות בשטח - כמו בגגות תחנות דלק או מתקנים מסחריים אחרים.