
BYD מחזירה 115 אלף רכבים לתיקון בגלל בעיות בטיחות קריטיות
התקלה הרחבה ביותר שהיתה ב-BYD; ככל הנראה אין נגיעה לרכבי BYD בישראל
חברת BYD הסינית הודיעה על ריקול לתיקון של יותר מ-115 אלף רכבים בעקבות ליקויים הנדסיים ברכיבי ההנעה והסוללה. מדובר בתקלה הרחבה ביותר בתולדות החברה, מהלך שמעלה מחדש שאלות לגבי איכות הרכבים של יצרנית הרכב החשמלי הגדולה בעולם, דווקא בתקופה שבה היא מנסה להפוך למותג עולמי מוביל.
לפי נתונים רשמיים מהרשות הסינית לפיקוח על השוק (SAMR), הריקול כולל בדיוק 115,783 כלי רכב. החברה נאלצה להגיש את תוכנית הריקול לרגולטור הממשלתי, שפירסם את הפרטים זמן קצר לאחר חקירה מקיפה שחשפה כשלים בתכנון ובייצור.
מדובר בשני דגמים עיקריים: כ-44 אלף רכבים מדגם Tang ההיברידי שיוצרו בין מרץ 2015 ליולי 2017, וכ-71 אלף רכבים מדגם Yuan Pro החשמלי שיוצרו בין פברואר 2021 לאוגוסט 2022. התהליך יתבצע ללא עלות לבעלי הרכבים, ו-BYD התחייבה לסיים את התיקונים עד סוף השנה באמצעות מרכזי שירות מורחבים בכל רחבי סין.
בדגמי Tang התגלה כי בקר מנוע ההנעה עלול לגרום לשריפת לוח חשמלי ואף להפסקת כוח פתאומית. הבעיה נובעת מכשל בתכנון ובחירת רכיבים שעלול לגרום לפריקה חשמלית לא תקינה, מצב שמוביל לשריפה פוטנציאלית או אובדן כוח במהלך נסיעה ומסכן נהגים והולכי רגל.
- סיכום ינואר - נובמבר 291,617 כלי רכב חדשים
- ענקית הרכב החשמלי BYD מדווחת על צניחה של 33% ברווחים: האם זו תחילתו של משבר מערכתי בשוק הסיני?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
במקביל, בדגמי Yuan Pro נמצאה בעיה בתכנון אטימת מארז הסוללה שיכולה להוביל לחדירת מים ולירידה בכושר ההנעה. האיטום הלקוי במארז הסוללה, שמקורו בשגיאת ייצור באטם, עלול לאפשר חדירת מים שתפגע בביצועי הסוללה ותגביר סיכון לקצר חשמלי. BYD מסרה כי תתקן את הליקוי באמצעות הוספת חומר איטום למארז.
מומחים בתעשייה מציינים כי בעיות כאלה אינן נדירות ברכבים חשמליים, אך ההיקף כאן, עם פגיעה בדגמים ישנים וחדשים כאחד, מעלה שאלות על תהליכי הבקרה האיכותית של BYD לאורך השנים.
קריאות לתיקון הן עניין שוטף בתעשיית הרכב, אך כאשר מדובר בתקלות המשפיעות על הסוללה או בקרת המנוע, האמון הציבורי נפגע כי מדובר בליבה של הרכב. ב-2024 דווח על מספר תאונות שריפה ברכבים סיניים שחלקן קשורות לבעיות סוללה דומות, מה שהוביל לדיון ציבורי נרחב בסין על בטיחות EV. הרגולטורים הסיניים, שמפקחים בקפדנות על יצרניות מקומיות, כבר הזהירו כי תקלות חוזרות עלולות להוביל לסנקציות כבדות יותר, כולל הגבלות על ייצור.
- איון V - קרוסאובר חשמלי שימושי
- מהפכה באכיפת מהירות: כ-250 מצלמות חכמות יחליפו את "הקופסאות הכתומות" בכבישים
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- דיפאל S05 -קרוסאובר חשמלי במחיר שובר שוויון
לחץ מתמשך בשוק הסיני
BYD נמצאת בעיצומה של מלחמת מחירים אגרסיבית בסין שגרמה לירידה בנתח השוק שלה ולפגיעה ביכולת השימור של המובילות המקומית. בחודש ספטמבר, לראשונה מזה שנה וחצי, דיווחה החברה על ירידה חודשית במכירות, ירידה של כ-2% בהשוואה לחודש קודם בעקבות הפחתות מחירים תחרותיות מצד טסלה ושיאומי. במקביל, החברה נאלצה להפחית את תחזית המכירות שלה לשנת 2025 מ־5.5 מיליון ל־4.6 מיליון רכבים בלבד.
נראה כי המרוץ להוזלת מחירים כדי להתמודד עם תחרות גוברת גובה מחיר באיכות. בעקבות ההודעה על הריקול, מניית BYD בשוק הסיני צנחה ב-3.5% ביום המסחר הראשון, מה שמשקף חששות מיידיים של המשקיעים מפני פגיעה בהכנסות.
שרשרת של תקלות
הקריאה הנוכחית מצטרפה לשורת קריאות נוספות שביצעה BYD בתקופה האחרונה:
בינואר 2025 זומנו כ־6,800 רכבי שטח מדגם Bao 5 עקב סכנת התלקחות, מדובר ב-6,843 יחידות של Fangchengbao Bao 5 שיוצרו בין אוקטובר 2023 לפברואר 2024 בגלל בעיה בהידוק ברגים במחברים חשמליים שיכולה לגרום לניצוצות ושריפה.
בספטמבר 2024 הוזמנו כ־97 אלף רכבים מדגמי Dolphin ו־Yuan Plus לתיקון תקלה במערכת ההיגוי, גם כן עקב חשש לשריפה. עוד קודם לכן דווח על דליפות במארזי סוללות בדגמי Tang ההיברידיים.
BYD אינה היחידה שניצבת בפני ביקורת רגולטורית, גם שיאומי מצאה עצמה תחת אור הזרקורים לאחר שתי תאונות קטלניות שבהן הייתה מעורבת. שיאומי, ששיגרה את דגם SU7 החשמלי רק ב-2024, דיווחה על בעיות היגוי ותאונות ראשוניות, מה שהוביל לדיון על בטיחות ברכבים חשמליים סיניים חדשים.
בשוק הרכב החשמלי, שבו החדשנות מהירה אך טווח הטעויות קטן, כל תקלה נתפסת ככשל מערכתי ולא רק של מוצר בודד. במקרה של BYD, מדובר ככל הנראה בשילוב בין קצב צמיחה מהיר מדי לבין התפשרות על איכות ובקרה הנדסית. החברה, שהפכה ליצרנית EV הגדולה בעולם עם מעל 3 מיליון מכירות ב-2024, נאלצת עכשיו להתמודד עם ביקורת על כך שהמרוץ לשליטה בשוק גובה מחיר בטיחותי.
ייתכן כי BYD תיאלצה להשקיע מאמצים ניכרים בשיקום האמון הציבורי ובהידוק בקרות איכות, גם במחיר של האטת קצב ההתרחבות. בד בבד, רגולטורים בסין שוקלים לקבוע סטנדרטים חדשים למנגנוני בטיחות, לרבות דרישות למנגנוני פתיחת דלתות בעקבות תאונות בהן נהגים נלכדו ברכב לאחר התהפכות. SAMR כבר הודיעה על תוכנית לבדיקות אקראיות תכופות יותר ביצרניות EV, מה שיכול להשפיע על כל השוק הסיני.
BYD פרסמה הצהרה רשמית שמדגישה את מחויבותה לבטיחות ומבטיחה שיפורים טכנולוגיים כמו חיישנים מתקדמים לאיתור דליפות. סקרים ראשוניים בסין מראים ירידה של 5% באמון הצרכנים ב-BYD לאחר ההודעה, מה שמדגיש את הרגישות של השוק.
- 8.אנונימי 23/10/2025 15:12הגב לתגובה זו77ב7ב36ןב7777777ט7
- 7.אנונימי 19/10/2025 07:52הגב לתגובה זוהמון תקלות תכף יהיה להם גם מס נסועה וגם כשירצו למכור את הרכב לא יהיו קונים לשטות הזאת
- 6.אאני מה קרה 18/10/2025 21:55הגב לתגובה זוזה בסין ברכבים שם את מי מעניינת המודעה
- 5.אנונימי 18/10/2025 19:06הגב לתגובה זוכתבה מגמתית ומפגרת אין כל קשר לאף אחד מהדגמים והשנים שנמכרו בארץ תמשיכו לנסות להכפיש את החברות הסיניות אבל הם מקדימים בעשור את שוק הרכב העולמי ומרסקים את שוק הרכב העולמי אם תרצו או לא.גילוי נאות בעלים של Byd atto 3 מעל שנתיים נהנה מכל רגע תמשיכו להלל את המאזדה טויוטה שלכם בעשור הקרוב גם לכם יהיה רכב סיני
- 4.מעדיף תורכי על סיני (ל"ת)מיימון 18/10/2025 19:00הגב לתגובה זו
- 3.אנונימי 18/10/2025 06:28הגב לתגובה זומכוניות מזוהמות מסוכנות בריאותית למשתמש ולסביבה כמה מטומטמים הרוכשים זבל סיני לא תודה !
- 2.אנונימי 17/10/2025 14:51הגב לתגובה זומי שקונה סיני משלם ביוקר העיקר לקנות רכב פח
- 1.זבל סיני כמו השולחן להרכבה עצמית שקניתי (ל"ת)אנונימי 17/10/2025 10:40הגב לתגובה זו
לקסוס טויוטה החדש (יצרן)לקסוס של טויוטה חוזרת למשחק: ה-LFA בגרסה חדשה - חשמלית, חדה, ומרשימה
יצרנית הרכב הגדולה בעולם חושפת את היורשת של ה-LFA האייקונית משנת 2010, והפעם היא מופעלת בחשמל טהור. האם מדובר בעוד רכב תדמיתי, או בתחילתו של עידן חדש לטויוטה ולקסוס בזירת הפרימיום החשמלית?
טויוטה חשפה את קונספט ה-LFA החשמלי - היורשת של מכונית העל המיתולוגית של לקסוס משנת 2010. המעבר המהיר ממנוע V10 טבעי לסוללת מצב מוצק ומנועים חשמליים מסמל אסטרטגיה נועזת: טויוטה, שתמיד נתפסה כשמרנית בכל הנוגע לרכבים חשמליים, מבקשת כעת לכבוש מחדש את שוק הפרימיום בעידן החשמלי.
ההשקה התקיימה בוונ סיטי שביפן, לצד דגמי GR GT ו-GR GT3, ומדגישה כוונה ברורה להטמיע טכנולוגיות מתקדמות בדגמים סדרתיים עתידיים.
עיצוב שמכבד את העבר, מסתכל לעתיד
העיצוב של הדגם החדש שומר נאמנות לקווי ה-DNA של המקור: מכסה מנוע ארוך, פרופיל נמוך ורחב, וזנב אירודינמי מובהק. אך הגרסה החשמלית מוסיפה שפה עיצובית מינימליסטית ועתידנית - תאורת LED דקיקה, קווים חדים וחלקים, וכמובן העדר מערכות קירור מסורתיות או פליטות גזי פליטה.
מבנה הרכב מבוסס על שלדת אלומיניום משותפת עם דגם ה-GR GT. הרכב החדש גדול במעט מקודמו - ארוך ב-7.5 אינץ' ורחב ב-5.7 אינץ' מה-LFA המקורית, עם בסיס גלגלים מוארך המבטיח יציבות משופרת במהירויות גבוהות.
בתוך התא, יוק (yoke) במקום ההגה המסורתי רומז על מערכת נהיגה אוטונומית מתקדמת, בשילוב חומרי פרימיום כמו עור איכותי וסיבי פחמן.
טכנולוגיה מתקדמת - סוללות מצב מוצק בדרך
פרטים טכניים מדויקים עדיין מוגבלים, אך טויוטה מבהירה כי מדובר ב-"halo car" - רכב דגל שתפקידו העיקרי הוא פיתוח וייעול טכנולוגיות שיועברו בהמשך לדגמים מסחריים. במרכז הבמה: סוללות מצב מוצק שמבטיחות טעינה מהירה משמעותית וטווח נסיעה ארוך יותר.
- משרד יחסי ציבור חדש ילווה את מותג הרכב לקסוס בישראל
- משבר הקורונה יוצר הזדמנויות חדשות? רכבי יוקרה יד 2 בהישג יד
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מערכת ההנעה החשמלית מבטיחה תאוצה מיידית ללא עיכוב, בניגוד למנועי בעירה, אך שומרת על חוויית נהיגה ספורטיבית דרך מערכות בקרת יציבות מתקדמות. ההשקה מציינת את עקרון "שיקינן סנגו" - מסורת יפנית של שימור והעברת ידע, בהובלת אקיו טוידה, יו"ר טויוטה ונהג מקצועי בעצמו.
לא רק חשמל - דגמי GR GT בדרך למסלולים

המכוניות של Waymo הפכו לאגרסיביות: מבצעות עקיפות מסוכנות ופרסות לא חוקיות
הרכבים האוטונומיים של אלפאבית הופכים אגרסיביים בכבישי סן פרנסיסקו ובחברה מסבירים שזה חלק מההסתגלות למציאות התחבורתית בעיר הצפופה
לא עוד נהיגה זהירה עד מגוחכת: הרכבים האוטונומיים של Waymo, ששנים נודעו בזהירות-יתר ובציות קפדני לחוקי התנועה, משנים את ההתנהגות. בשבועות האחרונים נצפים יותר ויותר כלי רכב של החברה כשהם מבצעים עקיפות חדות, פניות פרסה לא חוקיות, זינוקים באור ירוק ולעיתים גם חוצים קווי הפרדה תוך שהם מוותרים על איתות.
מדובר בשינוי התנהגות מובהק של מערכות ההפעלה של Waymo, פרויקט הרכב האוטונומי של גוגל, דרך חברת האם אלפבית, שמופעל כיום בערים גדולות בארה"ב, כולל סן פרנסיסקו,
לוס אנג'לס, אוסטין וניו יורק, כאשר החברה מעבירה חלק גדול מהצי בהדרגה למצב של הפעלה מלאה ללא נהג בטיחות.
מאחורי ההתנהגות החדשה מסתתר סיפור ארוך שנמשך מאז 2009, אז אלפאבית החלה לפתח מערכות נהיגה אוטונומית במסגרת המיזם הפנימי של גוגל. אחרי כשבע שנים המיזם קיבל שם עצמאי והפך ל Waymo, מתוך שאיפה להפוך את תחום התחבורה העירונית למבוסס נהיגה ממוחשבת. אומנם בשנים הראשונות הרכבים הותירו רושם זהיר ולעיתים מהוסס, אבל זה היה חלק מהאסטרטגיה: קודם כל לבסס אמון בטכנולוגיה.
מבחינת השקעות Waymo הפכה לאחד המיזמים עתירי ההון של אלפאבית. לאורך השנים הוזרמו לפרויקט סכומים בהיקף כולל שעלה על 10 מיליארד דולר, כולל גיוסים חיצוניים ומשאבים ישירים של החברה האם. מדובר בהשקעה שמייצגת אמון ארוך טווח, אם כי רבים תהו עד כמה הפרויקט מצדיק את העלויות מול קצב ההטמעה האיטי. Waymo אינה לבד בזירה. טסלה מקדמת מערכת נהיגה אוטונומית שמבוססת בעיקר על מצלמות ולמידת מכונה, אם כי עד כה היא עדיין לא מפעילה שירות רובוטקסי מלא. גם חברות נוספות פועלות בשוק, כולל יצרנים שמפתחים מערכות תמיכה מתקדמות לנהגים ושואפים בעתיד להפעלה עצמאית. עם זאת Waymo נחשבת השחקנית הבולטת ביותר בתחום הרובוטקסי, היות וזה המודל העסקי המרכזי שלה והיא כבר מפעילה צי בקנה מידה עירוני. נראה שבעתיד הקרוב ההתחרות תתמקד בשווקים שבהם יינתן היתר להפעלה מסחרית מלאה.
- עוקפת את טסלה בסיבוב: הנהיגה האוטונומית עולה לכביש המהיר
- ויימו דוהרת קדימה עם Via: טסלה עדיין תקועה באוסטין
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7

