טסלה מודל 3. צילום יואב פולס
טסלה מודל 3. צילום יואב פולס

טסלה ופורד - ריקול למאות אלפי כלי רכב

טסלה ופורד, שתי יצרניות הרכב, הודיעו על ריקול בטיחותי בארה"ב ל 376,000 ו 240,000 כלי רכב בהתאמה

יואב פולס | (3)

טסלה מודיעה על ריקול בארה"ב ל 376,000 כלי רכב מתוצרתה כתוצאה מכשל במערכת ההיגוי.

על פי טסלה שהודיעה על הריקול ביום שישי, 21.2.25, מדובר בכשל במערכת תגבור ההגה, אשר גורמת להגה להיות קשה יותר לשליטה וסיבוב. הכשל בהיגוי עלול להעלות את הסיכון לתאונה, והוא נחקר על ידי ה  NHTSA Natoinal Highway Traffic Safety Administration לאחר שמספר בעלי טסלה דיווחו על כשל במערכת ההיגוי עד כדי חוסר יכולת לסובב את ההגה.

עד כה לא ידוע על מקרים דומים בישראל אולם ברור כי במידה והכשל יהיה רלוונטי גם למכוניות שנמכרו מחוץ לארה"ב, בעלי הרכב יעודכנו בהתאם.

במקביל דיווחה פורד על ריקול משלה לדגמי האקספלורר מהשנים 2020 – 2021 עם חשד לכשל באבזמי חגורות הבטיחות. הכשל המדווח מקיף למעלה מ 240,000 כלי רכב לרבות לינקולן אוויאטור, כרגע בארה"ב בלבד, כאשר לא מן הנמנע כי תתבצע בדיקה גם לגבי כלי רכב שנמכרו מחוץ לארה"ב. האקספלורר שווק גם בישראל בשנים האמורות. פורד דיווחה כאמור כי הכשל רלוונטי גם לדגמי לינקולן אוויאטור, מותג היוקרה של פורד שלא שווק בישראל, כך שאם רכב כזה יובא בייבוא אישי או מקביל מומלץ לבדוק ישירות מול דילר בארה"ב.  

פורד אקספלורר. קרדיט יצרן

לפני שקופצים למסקנות נזכיר כי כלי הרכב המודרניים הם מכונות ומערכות מאוד מורכבות ומתוחכמות, כך שלא נדיר כי כשל כזה או אחר יופיע לאחר זמן ויחייב התייחסות וטיפול בהתאם, והדבר לא מעיד על איכות הייצור או טיב הרכב.


תגובות לכתבה(3):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 3.
    לרון 02/03/2025 14:55
    הגב לתגובה זו
    העולם נופל ואצלנו סבבה סליחה סבסבתא סיפורי!
  • 2.
    גובח 25/02/2025 19:22
    הגב לתגובה זו
    2 חברות רעילות ומזהמות עם הנהלה מאוד לא ישרה
  • 1.
    זה יזניק את המניה של גנרל מוטורס (ל"ת)
    לירן 22/02/2025 20:45
    הגב לתגובה זו
דיפאל S05. צילום יצרןדיפאל S05. צילום יצרן

דיפאל S05 -קרוסאובר חשמלי במחיר שובר שוויון

מכשירי תנועה יבואנית דגמי דיפאל לישראל מנערת את השוק עם הדיפאל S05, קרוסאובר חשמלי בקטגוריה C, עם בסיס גלגלים של 2.88 מטר ומחיר של החל מ- 150.0 אש"ח. 

יואב פולס |

מכשירי תנועה, יבואנית דגמי דיפאל לישראל השיקה את הדיפאל S05, קרוסאובר חשמלי מעוצב במחיר אגרסיבי.

הדיפאל S05 הוא אח קטן לדיפאל S07  המיובא על ידי 'מכשירי תנועה' מזה כשנה. הדיפאל S05 הוא כאמור קרוסאובר חשמלי בקטגוריית C-Suv הצפופה מאוד היום בשוק הישראלי והוא מגיע עם שני יתרונות משמעותיים – בסיס הגלגלים של ה S05 הוא בגודל 2.88 מטר, וחסר תקדים לקטגוריה שלו, והמחיר בו הוא משווק, החל ב- 150.0 אש"ח, נמוך בכ – 20,000 ₪ מהתחרות הישירה.

העיצוב מודרני וכולל את כל הרכיבים ההכרחיים היום כמו חזית אטומה, יחידות תאורה משולבות לד, ידיות דלתות נסתרות ועוד.


דיפאל S05 סביבת נהג. צילום יצרן

תא הנוסעים נקי מאוד ובמרכז הדשבורד מסך מולטימדיה בגודל ''15.4 עם קישוריות אלחוטית מקורית לאנדרואיד אוטו ואפל קארפליי, תצוגה עילית לנהג, עדכוני OTA, מצלמות 540°, ועוד. ל- S05 גג פנורמי הכולל וילון חשמלי הכרחי, ואבזור נדיב בכל רמות הגימור.

המימדים החיצוניים של הדיפאל S05 מספרים רק חלק מהסיפור עם אורך כולל של 4.62 מטר, רוחב של 1.9 מטר וגובה של 1.6 מטר. בסיס הגלגלים של הדיפאל S05 גדול משמעותית מכל המתחרות בקטגוריה עם נתון מרשים של 2.88 מטר, שכולו מיועד לטובת המרווח הפנימי לנוסעים.

ביטוח רכב. צילום: Shutterstockביטוח רכב. צילום: Shutterstock

עקב העלאת מחירי ביטוחי הרכב: רשות שוק ההון קנסה חברות ביטוח

רשות שוק ההון, ביטוח וחיסכון הטילה קנס על שתי מהחברות הדומיננטיות בתחום הביטוח, הפניקס וביטוח ישיר, בעקבות איחורים שלהן בהגשת נתונים ובהשמטת מידע על תעריפי ביטוח רכב. הקנס הגיע ל-125 אלף שקל לכל אחת מהחברות, במסגרת בדיקה של המחירים הגבוהים שנגבו מהלקוחות

עוזי גרסטמן |

בשנתיים האחרונות עלו מחירי ביטוחי הרכב - גם הביטוח המקיף וגם צד ג' - בעשרות אחוזים. ברשות שוק ההון חשו שחברות הביטוח גבו יותר מדי ביחס לסיכון בפועל, והחליטו לפעול - והיום נודע כי אנשיה הטילו קנסות. הסיפור מתחיל בבדיקה שהחלה בספטמבר 2024, אחרי שבחודשים שבהם חלה עלייה חדה במחירי הפרמיות, דרשה הרשות מכל חברות הביטוח למסור לה מידע מפורט לגבי המחירים והתעריפים שנגבו בעבור ביטוח רכב, לאורך כמה שנים. מהבדיקה עלה כי אצל הפניקס וביטוח ישיר נרשמו עיכובים בהעברת הנתונים, ואף השמטות של מידע מהחודשים הראשונים אחרי פרוץ המלחמה, כולל פרטים על מכרזי ביטוח רכב שהעניקו לעובדים במגזר הציבורי. 

בעקבות כך הטילה הרשות עיצום כספי של ‎125 אלף שקל על כל אחת מהחברות. בהמשך, היא דרשה לא רק הבהרות, אלא גם הוראה להוריד את התעריפים. ביקורת ציבורית רבה נמתחה על הרשות, בעיקר על כך שהתגובה שלה הגיעה באיחור, כשהמחירים כבר החלו לרדת (בממוצע בכ-10%), בין השאר בעקבות ירידה בגניבות כלי הרכב. עוד עלה מהבדיקה כי מתוך שמונה חברות ביטוח מרכזיות שנבדקו, למעט אחת בכולן נמצאו תעריפים גבוהים שבחרגו ממה שהיה "סביר" מבחינת עלות הסיכון והתביעות בפועל. 

המקרה הזה מדגים שאפילו בשוק מפוקח כמו ביטוח, שבו טוענים שתחרות ושוק חופשי הם דבר מרכזי, הבקרה של הרגולטור יכולה להיות קריטית. כשהחברות לא משתפות פעולה במידע, או שמחיריהן גבוהים בלתי סבירים, הרשות מוכנה לפעול. עם זאת, העובדה שהקנסות היו קטנים יחסית, וחלו רק אחרי שירידת מחירים כבר החלה, עוררה ביקורת על היעילות והמהירות של האכיפה.