טסלה ופורד - ריקול למאות אלפי כלי רכב
טסלה ופורד, שתי יצרניות הרכב, הודיעו על ריקול בטיחותי בארה"ב ל 376,000 ו 240,000 כלי רכב בהתאמה
טסלה מודיעה על ריקול בארה"ב ל 376,000 כלי רכב מתוצרתה כתוצאה מכשל במערכת ההיגוי.
על פי טסלה שהודיעה על הריקול ביום שישי, 21.2.25, מדובר בכשל במערכת תגבור ההגה, אשר גורמת להגה להיות קשה יותר לשליטה וסיבוב. הכשל בהיגוי עלול להעלות את הסיכון לתאונה, והוא נחקר על ידי ה NHTSA – Natoinal Highway Traffic Safety Administration לאחר שמספר בעלי טסלה דיווחו על כשל במערכת ההיגוי עד כדי חוסר יכולת לסובב את ההגה.
עד כה לא ידוע על מקרים דומים בישראל אולם ברור כי במידה והכשל יהיה רלוונטי גם למכוניות שנמכרו מחוץ לארה"ב, בעלי הרכב יעודכנו בהתאם.
במקביל דיווחה פורד על ריקול משלה לדגמי האקספלורר מהשנים 2020 – 2021 עם חשד לכשל באבזמי חגורות הבטיחות. הכשל המדווח מקיף למעלה מ 240,000 כלי רכב לרבות לינקולן אוויאטור, כרגע בארה"ב בלבד, כאשר לא מן הנמנע כי תתבצע בדיקה גם לגבי כלי רכב שנמכרו מחוץ לארה"ב. האקספלורר שווק גם בישראל בשנים האמורות. פורד דיווחה כאמור כי הכשל רלוונטי גם לדגמי לינקולן אוויאטור, מותג היוקרה של פורד שלא שווק בישראל, כך שאם רכב כזה יובא בייבוא אישי או מקביל מומלץ לבדוק ישירות מול דילר בארה"ב.
- וולבו מזנקת 30% - למאסק יש הרבה מה ללמוד מהסינים
- מובילאיי עולה; IBM וטסלה צונחות - ומה קורה בחוזים העתידיים?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
לפני שקופצים למסקנות נזכיר כי כלי הרכב המודרניים הם מכונות ומערכות מאוד מורכבות ומתוחכמות, כך שלא נדיר כי כשל כזה או אחר יופיע לאחר זמן ויחייב התייחסות וטיפול בהתאם, והדבר לא מעיד על איכות הייצור או טיב הרכב.
- 3.לרון 02/03/2025 14:55הגב לתגובה זוהעולם נופל ואצלנו סבבה סליחה סבסבתא סיפורי!
- 2.גובח 25/02/2025 19:22הגב לתגובה זו2 חברות רעילות ומזהמות עם הנהלה מאוד לא ישרה
- 1.זה יזניק את המניה של גנרל מוטורס (ל"ת)לירן 22/02/2025 20:45הגב לתגובה זו
דיפאל S05. צילום יצרןדיפאל S05 -קרוסאובר חשמלי במחיר שובר שוויון
מכשירי תנועה יבואנית דגמי דיפאל לישראל מנערת את השוק עם הדיפאל S05, קרוסאובר חשמלי בקטגוריה C, עם בסיס גלגלים של 2.88 מטר ומחיר של החל מ- 150.0 אש"ח.
מכשירי תנועה, יבואנית דגמי דיפאל לישראל השיקה את הדיפאל S05, קרוסאובר חשמלי מעוצב במחיר אגרסיבי.
הדיפאל S05 הוא אח קטן לדיפאל S07 המיובא על ידי 'מכשירי תנועה' מזה כשנה. הדיפאל S05 הוא כאמור קרוסאובר חשמלי בקטגוריית C-Suv הצפופה מאוד היום בשוק הישראלי והוא מגיע עם שני יתרונות משמעותיים – בסיס הגלגלים של ה S05 הוא בגודל 2.88 מטר, וחסר תקדים לקטגוריה שלו, והמחיר בו הוא משווק, החל ב- 150.0 אש"ח, נמוך בכ – 20,000 ₪ מהתחרות הישירה.
העיצוב מודרני וכולל את כל הרכיבים ההכרחיים היום כמו חזית אטומה, יחידות תאורה משולבות לד, ידיות דלתות נסתרות ועוד.
תא הנוסעים נקי מאוד ובמרכז הדשבורד מסך מולטימדיה בגודל ''15.4 עם קישוריות אלחוטית מקורית לאנדרואיד אוטו ואפל קארפליי, תצוגה עילית לנהג, עדכוני OTA, מצלמות 540°, ועוד. ל- S05 גג פנורמי הכולל וילון חשמלי הכרחי, ואבזור נדיב בכל רמות הגימור.
- צ'נגן דיפאל S07 - עיצוב ויעילות על חשבון נוחות וממשק
- הקבוצות בענף הרכב מתארגנות מחדש - ויש מי שעדיין לא
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
המימדים החיצוניים של הדיפאל S05 מספרים רק חלק מהסיפור עם אורך כולל של 4.62 מטר, רוחב של 1.9 מטר וגובה של 1.6 מטר. בסיס הגלגלים של הדיפאל S05 גדול משמעותית מכל המתחרות בקטגוריה עם נתון מרשים של 2.88 מטר, שכולו מיועד לטובת המרווח הפנימי לנוסעים.
רכב חדש. אילוסטרציה. צילום יואב פולסענף הרכב-Kill the Rich רק אל תתנו לעובדות לבלבל אתכם
השיח בנושא רווחיות בענף הרכב לוקה בפופוליזם זול, מידע שגוי, Kill The Rich קלאסי - כזה שלא נותן לעובדות לבלבל אותו.
המידע הרשום לא נועד להגן על יבואני הרכב, אלא כדי לסייע לקורא הנבון לגבש דעה ולא להיות מוטה למניפולציות של 'קליק בייט' למיניהן.
על אף כל האמור, הנסיון להבין מה הרווחיות של יבואן רכב מכל מכונית שהוא מוכר נדון לכישלון, גם שלי, גם של כותבים אחרים.
אין כיף גדול יותר מאשר לחבוט ביבואני הרכב, כמה שיותר חזק יותר טוב. אם אפשר להוסיף גם שמות של הבעלים או מנהלים כחלק מהניים-דרופינג שיוכיח כמה הכותב מכיר את הענף – מה טוב. כבונוס גם להצטייר כאביר הצרכנים שנלחם בתאגידים הגדולים והרשעים ולא מפחד, זה כמו לשלוח לוטו ולזכות גם במספר הנוסף (אני מניח שיש איזה תכנית כזו של הגרלה עם הכפלת הזכייה).
מצטער, אני לא מכוון להצטרף לתזמורת המטופשת הזו. מטופשת כי אם הכותבים השונים היו מחפשים את האמת ולא את הכותרות, או את ה'קילק-בייט' הכל-כך אהוב על מערכות התקשורת השונות, זה היה הורס את החגיגה.
אומר מראש, אין לי כוונה להגן על יבואני הרכב בישראל, או על אף גורם עסקי אחר. יש לי כוונה לפתוח לקוראי ביזפורטל צוהר, בעצם חלון, או אולי דלת כפולה, דרכה הם יוכלו לקבל מידע שאין בו כוונה או רצון להטות דעה לכאן או לכאן, אלא רק לשקף את המצב. הקורא האינטיליגנטי ישקלל את המידע המוצג לו בכל המדיות השונות, ועם כל גיוון המידע, יגבש לעצמו את דעתו האישית.
Revers Accounting
כותרות של רווחיות של עשרות אלפי שקלים על כל רכב. כל קורא יכול לעשות Revers Accounting שזה בדיוק כמו רוורס אנג'נירינג רק עם מספרים. עשיתי את זה עבורכם.
- מסירות חשמליות ופלאג אין - האמת שונה מהכותרות ההיסטריות
- 170,000 ש"ח זה ה 135,000 החדש
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ניקח רכב ממוצע שנמכר בישראל במחיר של 200,000 ₪. דבר ראשון נפחית מע"מ של 18%. מי מכם שעשה 18%X200,000 שיחזור לכיתה ד' בבקשה. המספר הנכון הוא 200,000/1.18, מה שמביא אותנו למחיר של 169,491 ₪. זה מחיר הרכב אחרי מיסים, לפני מע"מ.
