ראיון

מנכ"ל טרמינל X: "נמשיך להגדיל את מגזר האתרים העצמאיים עם עוד רכישות"

מנכ"ל טרמינל X, ניר הורוביץ: "ביטולי הטיסות השפיעו על התוצאות באופן מסוים, אבל הם לא המרכיב העיקרי בשיפור, זו השפעה שולית מאוד ביחס לפעולות שאנחנו עושים בחברה"
רוי שיינמן | (1)

טרמינל X  טרמינל איקס 0.19% דיווחה על תוצאותיה לרבעון השלישי שאופיין בהיעדר טיסות של החברות הזרות שהביא לעלייה בביקושים בארץ. טרמינל הציגה צמיחה נאה של 20% בהכנסות שהסתכמו ב-109 מיליון שקל לצד רווח של 4.3 מיליון שקל, זאת לעומת הפסד של 1.5 מיליון שקל ברבעון המקביל.

במבט ראשון אפשר אולי לייחס את הצמיחה לביטולי הטיסות אבל מנכ"ל החברה, ניר הורוביץ, טוען אחרת: "זה מרכיב מסוים בשיפור בתוצאות, אבל הוא לא העיקרי. אנחנו משפרים את התוצאות כבר 6 רבעונים באופן עקבי. אני חושב שזו השפעה שולית מאוד יחסית לכל הפעולות שאנחנו עושים".

משמאל: ניר הורוביץ, מנכ

משמאל: ניר הורוביץ, מנכ"ל טרמינל X, והראל ויזל, מנכ"ל פוקס; קרדיט: דימה טליאנסקי

כלומר אפשר להניח שכשיחזרו הטיסות לא תהיה השפעה שלילית מהותית על התוצאות?

"קשה לדעת. עם הטיסות שחוזרות גם המצב רוח במשק יעלה כך שזה פועל לשני הצדדים. בסך הכל קשה לכמת את השפעות המלחמה אבל אנחנו עושים בשנה וחצי האחרונות, כחלק מאסטרטגית הצמיחה, הרבה מהלכים שלא קשורים למגמה הזו של המלחמה".

כך או כך המשקיעים רואים את התוצאות והם העלו את המניה ב-47.5% מתחילת השנה וב-86% בשנה האחרונה לשווי שוק של 545 מיליון שקל. טרמינל איקס מכניסה בקצב שנתי של מעל 400 מיליון שקל כאשר הרווחיות התפעולית שלה היא בין 5.5%-7%.

איך אתה רואה את הרבעון האחרון?

"כשמשווים תקופה מול תקופה אנחנו רואים שני דברים - צמיחה דו ספרתית ושיפור בכל מדדי הרווח. זה מה שאמרנו שנעשה וזה מה שאנחנו עושים, ואלה היעדים גם להמשך.".

כמה איחוד התוצאות של סטרונגפול השפיע על התוצאות?

"סטרונגפול היא בעולמות של לולולמון ואלו יוגה, אופנת ספורט מקצועי באיכות הכי טובה שיש. רק חודש מהתוצאות של סטרונגפול אוחדו בתוצאות, כך שאת ההשפעה המלאה נראה ברבעון הבא. בנוסף זו פעם ראשונה שרואים את התוצאות של מגזר האתרים העצמאיים, אני חושב שהמותג הזה, בשילוב עם סיסטארז, תורמים באותם סדרי גודל בשורה התחתונה. המגזר הזה ככלל ממשיך לגדול כי נמשיך לבצע רכישות. יש מזכר הבנות עם עדה לזורגן, מותג ישראלי למוצרי איפור וטיפוח מקצועיים, ואני מקווה שזה ייסגר בקרוב וכמובן שיש עוד בקנה".

קיראו עוד ב"שוק ההון"

אתם מסמנים את תחום הרכישות בגלל הפוטנציאל שלו או בגלל מיצוי של עסקי הליבה?

"יש לנו יכולות יוצאות דופן בכל העולמות של הלוגיסטיקה, הפצה, שיווק, טכנולוגיה, חווית איקומרס ועוד, ולכן אנחנו מרגישים שאנחנו יכולים למנף את זה עם הכנסת מותגים חדשים. לא כל מותג יכול למצות את הפוטנציאל שלו בטרמינל איקס. הרעיון הוא לקחת חברות שהן מאוד סינרגטיות וכבר רווחיות עם עוד מספר פרמטרים שאנחנו בוחנים. אנחנו רואים חברה טובה עם מותג חזק וממוצע עסקה גבוהה, רואים את הפוטנציאל מול המתחרים ואז אנחנו רוכשים את החברה ומשאירים את היזמים שעדיין שותפים כדי לשמור על הדנא של החברה. אנחנו נותנים להם להתרכז רק במה שהם טובים בו, ואנחנו נותנים את כל היכולות שבנינו כאן, לוגיסטיקה טכנולוגיה, שיווק, שירות לקוחות ועוד. וזה מייצר סינרגיה מאוד גבוהה".

מה הדגשים להמשך?

תגובות לכתבה(1):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    רונן 24/11/2024 16:19
    הגב לתגובה זו
    מצעתי מוצרים שבאתר היבואן זולים בהרבה מהאתר שלהם עם ההנחות .
גיא בינשטוק עמיר שיווק
צילום: יחצ
ראיון

״אנחנו מחלקים כבר 20 שנה ברצף דיבידנד; נמצאים בכל מקרר בארץ״

״אנחנו מתעסקים בבסיס של החקלאות הישראלית - דשנים, חומרי הדברה, אריזות, מוצרי השקיה ותערובות מזון לבעלי חיים״ מנכ״ל עמיר שיווק, גיא בינשטוק, מדבר על התוצאות הרבעוניות, מספר מי החליף את הטורקים שהחרימו את ישראל ובעיקר מוכיח שחברה תעשייתית יכולה להיות רחוקה מלהיות משעממת

מנדי הניג |

עמיר שיווק היא מהחברות הוותיקות בבורסה המקומית, עם היסטוריה שמתחילה עוד בשנת 1942 והנפקה לציבור שבוצעה ב־2005. החברה מספקת תשומות חקלאיות לכל רוחב הסקטור מדשנים וחומרי הדברה ועד אריזות, מוצרי השקיה ותערובות מזון לבעלי חיים - פרוסה עם 28 סניפים ברחבי הארץ ונוגעת כמעט בכל חקלאי. ברבעון השני עמיר שיווק הציגה הכנסות של כ־358 מיליון שקל, עלייה של 3.5% לעומת הרבעון המקביל, אבל הרווח הנקי שלה ירד ל־12.7 מיליון שקל לעומת 13.5 מיליון שקל אשתקד 2025. המניה של עמיר שיווק 0.93%   נסחרת בשווי שוק של כ־413 מיליון שקל ומציגה תשואת דיבידנד יציבה סביב 3%, בזכות מדיניות חלוקה רציפה שנמשכת כבר שני עשורים. מתחילת השנה המניה הוסיפה כ-18% וב-12 החודשים האחרונים טיפסה 32%, בסה״כ הגרף של הביצועים די תלול כלפי מעלה אחרי שעמיר שיווק הצליחה לצלוח פרק פחות נעים עם השקעה כושלת בקנאביס.

ביצועי המניה במבט על ה-5 שנים האחרונות - צניחה ואז נסיקה

לפני כמה שנים ניסתה עמיר שיווק לגעת בתחומים חדשים שנראו אז מבטיחים ובראשם הקנאביס הרפואי. החברה השקיעה בחברת BOL (Breath of Life), מתוך מחשבה על פוטנציאל שוק עצום ועל אפשרות לייצר מנוע צמיחה נוסף לצד הפעילות המסורתית. אלא שהמהלך התברר כהימור לא מוצלח: שוק הקנאביס הרפואי בישראל ובעולם לא המריא כפי שציפו, היו הרבה עיכובים רגולטוריים לצד תחרות הולכת וגוברת מה שהוביל את עמיר שיווק להפרשות כבדות שהסתכמו בעשרות מיליוני שקלים . 

המנכ"ל גיא בינשטוק לא מהסס להודות כי זה פרק פחות נעים בהיסטוריה של החברה - כזה שחתך משמעותית את השורה התחתונה והכביד על התוצאות הכספיות בשנים 2021-2022. אבל מדגיש שמאז, עמיר שיווק הרבה יותר זהירה בכל מה שקשור יותר להשקעות מחוץ לליבת הפעילות, והחברה מעדיפה להתמקד ברכישות סינרגיות ישירות לעסקי החקלאות - כמו חממות, מיכון חקלאי ותערובות. "הסיפור הזה מאחורינו", הוא מסכם והמספרים של השנתיים האחרונות באמת מחזקים את התחושה שהחברה הצליחה להחזיר את עצמה למסלול יציב.


אנחנו מדברים אחרי התוצאות הרבעוניות - לפני שנצלול למספרים, ספר קצת על מה שקורה בעמיר שיווק לאחרונה

"עמיר שיווק היא חברה ותיקה מאוד. נוסדה ב-1942 על ידי התאחדות האיכרים בישראל, וב-2005 הונפקה בבורסה. כך שאנחנו מציינים השנה 20 שנה כחברה ציבורית. אני חושב שהייחוד שלנו הוא בפעילות עצמה - שיווק והפצה של תשומות חקלאיות, תחום שקיים בכל מדינה בעולם. אנחנו מספקים הכל: חומרי הדברה, דשנים, אריזות, מוצרי השקיה ותערובות מזון לבעלי חיים. יש גם רכיב נדל"ן קטן - נכס בבני ברק ומרלו"ג בעמק חפר, אבל זו לא הליבה. הליבה היא תשומות חקלאיות".

מהי בעצם הליבה של הפעילות שלכם?

"אנחנו קוראים לזה הגנת הצומח והזנתו שזה בעצם דשנים והדברה, תחשוב על זה כמו אנטיביוטיקה וויטמינים בשביל הצמחים. אנחנו המפיצים הגדולים ביותר בארץ של חברות ענק כמו אדמה וכיל. הקשר שלנו הוא עם ממש עם החקלאי בשטח. במחצית האחרונה חווינו ירידה קלה, בעיקר בגלל מזג האוויר. החורף האחרון היה יבש וחם, מה שהפחית מחלות עלים וצמצם את הצורך בחומרי הדברה".

אז זה מעניין, לא הייתי מצפה מחברה כמוכם שיהיו לה אלמנטים של ׳עונתיות׳

עודד טהורי
צילום: אפשרת קופר
ראיון

ג'ין טכנולוגיות: "זה ה'מאני-טיים' של ה-AI" - הנפקה בנאסד"ק? "על השולחן"

אחרי ההסכם עם חברת החשמל ב-2.3 מיליון שקל, מנכ"ל ג'ין טכנולוגיות עודד טהורי מדבר על צבר ההזמנות שהכפיל את עצמו, המגעים עם משרדי ממשלה נוספים, הפיילוט עם קבוצת אדאני בהודו והאפשרות להנפקה מעבר לים, האם יצטרכו לגייס הון בשביל הצמיחה? "יש לנו 40 מיליון שקל בקופה - זה מספיק לנו לפחות לשנתיים"

מנדי הניג |

ג'ין טכנולוגיות (Jeen.ai), חברת הבינה המלאכותית שהוקמה מתוך חטיבת הדאטה של וואן טכנולוגיות והונפקה בבורסה במאי האחרון, מדווחת הבוקר על עסקה משמעותית עם חברת החשמל. במסגרת ההסכם, ג'ין תספק לחברת החשמל פתרונות AI בהיקף של כ-2.3 מיליון שקל לתקופה של שנתיים, עם אופציה להארכה בשנתיים נוספות. 

על פניו, הסכום לא גדול במיוחד - כ-1.1 מיליון שקל לשנה אבל העובדה שמדובר בחברת החשמל, אחד הגופים הציבוריים המרכזיים במשק, זה מה שנותן לעסקה משמעות הרבה יותר גדולה. מעבר להכנסות הישירות, ההתקשרות יכולה להיות  שער לכניסה לעוד ארגונים ממשלתיים ולתקציבים נרחבים בהרבה בהמשך.

 בשיחה עם מנכ"ל החברה, עודד טהורי, ניסינו להבין איך העסקה משתלבת באסטרטגיה של ג'ין טכנולוגיות 10.69%   הצעירה, הזכרנו לו את החזון שנתן לנו בתחילת הדרך כשאמר - "החזון שלנו הוא להיות חברה גלובלית גדולה ומשמעותית ב-GenAI" וניסנו להבין מה המצב של צבר ההזמנות, והאם יש לחברה מספיק משאבים להמשך הצמיחה - "יש לנו 40 מיליון שקל בקופה וזה יספיק לנו לפחות לשנתיים", הוא מרגיע. לגבי ההסכם החדש מוסיף טהורי: "אמנם זה POC, אבל התקציב יכול להיות ממומש גם בתוך שנה, כך שיש פוטנציאל להרחבה". לצד הפעילות מול חברת החשמל, לג'ין כבר יש דריסת רגל אצל לקוחות אסטרטגיים כמו מכבי שירותי בריאות והתעשייה האווירית, אבל העיניים מסתכלות גם החוצה - לשווקים הבינלאומיים, שם התחילה החברה פיילוט וחתמה בתחילת השנה על הסכם הפצה עם קבוצת אדאני ההודית, והפוטנציאל, לדבריו, גדול מאוד.

היום אתם מדווחים על חוזה עם חברת החשמל, מבחינת ההיקף זה נראה חוזה לא מאוד גדול שנתיים, 2.3 מיליון שקל יש כאן בסיס יותר רחב מזה?

"נכון, מדובר בשלב א' של ההתקשרות. זו התחלת הדרך ולא סוף התהליך. זה שלב ראשון בהטמעת המערכת, לא פריסה מלאה לכלל החברה. המשמעות היא שההיקף יכול לגדול מאוד בהמשך".

אז בעצם מה זה כולל? זה סוג של POC או כבר הטמעה מלאה?