איציק וייץ קרסו מוטורס
צילום: יחצ
דוחות

קרסו מוטורס: ההכנסות ירדו ב-26% ל-750 מיליון שקל - המניה יורדת ב-4%

עם זאת, הרווח הנקי עלה ל-85 מיליון שקל; בחברה מסבירים כי הירידה במכירת הרכבים נובעת מהירידה בהיקפי הייצור והמכירות של כלי רכב על ידי יצרני כלי הרכב בעולם
דור עצמון |

חברת קרסו מוטורס קרסו מוטורס -2.14% העוסקת בייבוא ומכירת מכוניות "רנו" ו"ניסאן", מתן שירותי מוסך, ליסינג והשכרת כלי רכב, פרסמה את דוחותיה הכספיים לרבעון השלישי של השנה לפיהם הכניסה 752.6 מיליון שקל לעומת הכנסות של 1.01 מיליארד שקל ברבעון המקביל אשתקד - ירידה של 25.7%. בחברה מסבירים כי הירידה במכירת הרכבים נובעת מהירידה בהיקפי הייצור והמכירות של כלי רכב על ידי יצרני כלי הרכב בעולם, עקב מחסור עולמי במוליכים למחצה המשמשים לייצור רכיבים אלקטרוניים עבור תעשיית הרכב.

הרווח הגולמי של החברה הסתכם ב-204 מיליון שקל (כ-27.1% מההכנסות), לעומת רווח גולמי של 196.7 מיליון שקל (כ-19.4% מההכנסות) ברבעון המקביל. הרווח התפעולי הסתכם ב-116.9 מיליון שקל לעומת רווח תפעולי של 111.5 מיליון שקל - עלייה של 4.8%.

קרסו מוטורס רשמה ברבעון השלישי רווח נקי של 84.7 מיליון שקל בהשוואה לרווח נקי של 67 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד - עלייה של 26.4%. בפעילות הליסינג זינק הרווח המגזרי ברבעון השלישי בכ-75.4% לכ-74 מיליון שקל. לקבוצה מזומנים ושווי מזומנים בסכום של כ-108 מיליון שקל וסך ההון של החברה מסתכם בכ-1.81 מיליארד שקל.

איציק וייץ, מנכ"ל קרסו מוטורס: "אנו מציגים היום רבעון נוסף עם רווח משמעותי שעלה לרמה של למעלה מ-300 מיליון שקל מתחילת השנה. קרסו מוטורס ממשיכה לחזק את מעמדה כקבוצת רכב בעלת מגוון פעילויות המייצרות יחד עוצמה - גם בתקופות מאתגרות. התוצאות העסקיות של החברה מבטאות למעשה את הצלחתה של האסטרטגיה ארוכת הטווח של החברה, לגיוון פעילותה העסקית ,ולהבטחת רווחיות גבוהה של החברה, ובמקביל לספק מענה רב גוני לצרכי השוק, גם על רקע השינויים בסביבה העסקית בה אנו פועלים.

"אנו ממשיכים לפעול לפיתוח פעילותינו, ולאחרונה השקנו בארץ את מותג הרכב הסיני צ'רי, עם שלושה דגמים ראשונים המבוססים על מנוע בעירה פנימית, ואנו בטוחים כי מותג ייחודי זה יזכה להצלחה גדולה בישראל. בנוסף, חתמנו על רכישת 50% מיבואנית מותג היוקרה החשמלי וינפאסט (VinFast) מוויטנאם, שיהווה חלק מהמענה שלנו לביקושים לרכב חשמלי במחירים אטרקטיביים בשוק הישראלי. בפעילות הליסינג אנחנו ממשיכים להציג צמיחה בהכנסות ועלייה ברווחים, וזאת בהמשך למיזוג המוצלח עם חברת קל-אוטו, שיצר סינרגיות רבות, והפך את החברה הבת פסיפיק לחברת הליסינג השנייה בגודלה בישראל. נמשיך להוביל מהלכים לביסוס מעמדה של קרסו מוטורס כקבוצת רכב מובילה בישראל ולהבטחת המשך צמיחתה והגדלת רווחיה של החברה".

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
בורסה, משקיעים (AI)בורסה, משקיעים (AI)

להשקיע בבורסה במקום לקנות דירה - הצעירים משנים גישה

על הקשר בין בורסה למחירי הדירות, על הצעירים שעושים מכה בבורסה וחזרה למפולת של 2008-2009

מנדי הניג |

הגאות בבורסות בשנים האחרונות, במיוחד בוול סטריט, יצרו רווחים גבוהים למשקיעים, לרבות המוני משקיעים צעירים. זו תופעה עולמית, וזה גם בארץ - מאות אלפי ישראלים משקיעים ישירות במניות בבורסות, חלק גדול מהם צעירים. הם אגב, כמעט ולא משקיעים בארץ, בעיקר בוול סטריט. הצעירים האלו מכירים רק שוק עולה, הרווחים שלהם עצומים - דמיינו צעיר שנכנס לשוק לפני 5 שנים. סיכוי טוב שהוא הכפיל את כספו - זה מה שקרה בנאסד"ק וב-S&P. 

בפועל, רבים עשו הרבה יותר מהכפלת הכסף. אם הם הלכו על המניות הדומיננטיות ועל שבבים זה רווח של פי 3-4, אבל גם אם נסתפק בממוצע, זה רווח מרשים שיוצר  מגמה חדשה של הזרמת כספים לבורסה. ההזרמה השוטפת מגיעה גם מהסיפורים בשטח - כשאנשים רואים כמה הם יכלו להרוויח על אנבידיה, על מניות השבבים, על נטפליקס, על מניות הקוונטים ועוד מאות דוגמאות, הם מתפתים. אנחנו רוצים להרוויח, אנחנו גרידיים. הסיפורים האלו מגרים אותנו להזרים כספים. אף אחד לא זוכר את הכישלונות בדרך, זוכרים את המניות שעשות מאות אחוזים וזה מייצר הזרמה שוטפת גדולה לשווקים שבעצמה מייצרת עליות שערים.   

אותו צעיר שרואה שיש רווחים עצומים מגדיל באופן שוטף את ההשקעה במניות. זה מבחינתו הגיל שבו הוא צריך להשקיע כמה שיותר בבורסה, וזה נכון מבחינה תיאורטית.  

השאלה אם התיק שלו מפוזר או אם יש מרכיב אג"ח משמעותי, פחות רלבנטית לצעירים שחוסכים לזמן ארוך - אבל רוב הצעירים לא מבין את המשמעות של חיסכון לטווח ארוך. הם שקועים עד צוואר במניות, ולא מפנימים שהשוק גם יכול לרדת חזק, אחרת חלקם היו אולי מגוונים את התיק. נזכיר כי זה בסדר גמור ואפילו נכון להשקיע במניות בשיעור מאוד גבוה, אבל כל עוד יודעים שבדרך יהיו ירידות. הטווח הארוך מאפשר למשקיעים צעירים להגיע לתיקון באם תהיה מפולת, ולכן מבחינה תיאורטית הם צריכים להיות במרכיב גדול של מניות.

כמה מבין המשקיעים הצעירים מבין את זה? כמה מהם לא ישנה את תיק ההשקעות כשתגיע קריסה ויגיד  "מה זה משנה אני חוסך ל-30 שנים?".  כנראה שהרוב יממש. טבע האדם הוא גרידיות בעליות ופחד גדול בירידות. 

ג׳ורדון פריד, מנכ״ל זוז פאוור, צילום: החברהג׳ורדון פריד, מנכ״ל זוז פאוור, צילום: החברה

הביטקוין של זוז פאוור: סיכון מול סיכוי

אחרי שנים של הפסדים בפעילות אגירת האנרגיה וירידה של מעל 90% מההנפקה, זוז פאוור החליפה מסלול והפכה לחברה פיננסית שמחזיקה ביטקוין כנכס ליבה; המשקיעים מקבלים חשיפה למטבע הדיגיטלי דרך מניה דואלית בתל אביב ובנאסד״ק,  עם סיכון/סיכוי שמגיע מחשיפה לשוק הקריפטו ועלויות של חברה ציבורית

תמיר חכמוף |

חברת זוז פאוור זוז פאוור 19.52%   הדואלית שינתה לאחרונה את מהות ההשקעה בחברה, כאשר עברה מהתמקדות בפעילות טכנולוגית בתחום האנרגיה המתחדשת, לחברה פיננסית שמאפשרת חשיפה לעולם הקריפטו והביטקוין בפרט.

החברה פיתחה מערכת מבוססת גלגלי תנופה שנועדה לאפשר טעינה מהירה לרכב חשמלי גם באתרים שבהם רשת החשמל חלשה או מוגבלת. הרעיון ההנדסי היה מעניין אך בפועל ההצלחה הייתה מוגבלת. החברה התקשתה להמיר פיילוטים להזמנות מסחריות, נרשמו הפסדים תפעוליים מתמשכים, ופעילותה הצטמצמה מאוד עם הכנסה של פחות מ-250 אלף דולר והפסד של 7 מיליון דולר במחצית הראשונה של 2025.

על רקע האתגרים, שכללו הון עצמי שלילי והתחייבויות של כ-6.7 מיליון דולר מול מזומנים של כ-2.5 מיליון דולר, החליטה החברה לשנות אסטרטגיה.

החברה גייסה כספים (בדיסקאונט משמעותי), בסך של קצת יותר מ-160 מיליון דולר, במטרה לרכוש ביטקוין במרבית הכספים, והיתרה לפירעון חובות קיימים ולצרכים תפעוליים.


נכון לדיווח האחרון של החברה, זוז כבר רכשה מעל 1,000 ביטקוין, תוך שמירה על יתרת מזומנים להמשך רכישות ברמות מחיר שונות. החברה מתכננת להשלים את מלוא הגיוס ולהמשיך את הרכישות בהמשך, תוך שהיא תוכל להשתמש בחלק מהכספים כאמור לפעילות שוטפת ותשלום ההתחייבויות.

חשוב לציין כי הרכישות האלה אינן יוצרות ערך חדש לבעלי המניות, אלא הוא נשען על הנפקות לצורך גיוס מזומן לרכישת הביטקוין. המשמעות היא דילול מתמשך של בעלי המניות, כאשר השווי של החברה מזנק למרות שמחיר המניה ירד הודות לגידול במספר המניות.