IDB פיתוח: "הפניה לבית המשפט זה צעד אלים שסיכויי ההצלחה שלו קלושים"

לאחר שמחזיקי האג"ח של החברה פנו לבית משפט בבקשה להכריז עליה כחדלת פירעון תגובת אי.די.בי לא איחרה לבוא: "המהלך פטומן בחובו פגיעה קשה בנושיה של החברה האם ובנושיה של החברה עצמה"
יואב כהן | (10)

נציגות מחזיקי האג"ח של אידיבי פיתוח, בראשות קרן יורק בניהולו של ג'רמי בלנק, הגישו הבוקר (א') בקשה לבית המשפט המחוזי להבראת חברת האחזקות. מחזיקי האג"ח, להם חבה אידיבי פיתוח חוב מצטבר של 3.8 מיליארד שקלים. לידיעה המלאה בנושא.

בהתאם, התגובה של אי.די.בי פיתוח לא איחרה לבוא: "הפנייה לבית המשפט הינה צעד אלים, שמובילים גורמים ציניים בנציגות האג"ח של אי.די.בי פיתוח, על מנת להשתלט על הנכסים המצוינים של החברה תמורת נזיד עדשים ולטרפד כל ניסיון להגיע להסדר בחברה-האם אי.די.בי אחזקות".

מהחברה הוסיפו וציינו כי אי.די.בי פיתוח היא חברה כשרת פירעון, בעלת יתרת מזומנים של כ-1.1 מיליארד שקל בקופתה, המספיקים לה לשרת את חובותיה עד לרבעון הראשון של 2014. הנהלת החברה פועלת להשביח את הנכסים המצוינים שלה ולשפר את מצב הנזילות של החברה, על מנת שתוכל להמשיך ולעמוד במלוא התחייבויותיה במועדן בעתיד, כפי שעשתה תמיד".

החברה טוענת כי ההוכחה לכך שהיא פועלת לשיפור מצב הנזילות שלה היא פעולות עסקיות מוצלחות, שנעשו בחודשים האחרונים על ידי הנהלת אי.די.בי פיתוח, ובראשן מכירת אחזקותיה בכלל תעשיות תמורת כ-1.5 מיליארד שקלים, לטובת החברה ולטובת כלל בעלי החוב ובעלי המניות שלה. "צר לנו, שגורמים פיננסיים שוחרי טרף מנסים לנצל את הוויכוח הציבורי שהתעורר בימים האחרונים סביב מגעים להסדר חוב בחברת גנדן הפרטית, על מנת לנסות ליצור כאוס באי.די.בי פיתוח".

עוד טענה החברה כי פעולה זו מנוגדת לאינטרס האמיתי של מחזיקי האג"ח מן הציבור, הן באי.די.בי פיתוח והן בחברה-האם אי.די.בי אחזקות, שנציגות האג"ח שלה והמומחה המלווה מטעם בית המשפט הסכימו לעקרונות הסדר הנשענים על ההנחה שהחברה-הבת אי.די.בי פיתוח היא חברה כשרת פירעון".

תגובות לכתבה(10):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 10.
    דויד חלוצי 21/04/2013 21:35
    הגב לתגובה זו
    נציגות בעלי האגח משתמשת בטיעון של העדפת נושים נגד החברה, אולם למעשה היא זו שמעדיפה את האינטרסים של בעלי האגח הארוך על האינטרס של בעלי האגח הקצר (אגח ח'). הנציגות היא בעצם קרן יורק שרוצה להשתלט על החברה,בלי לדאוג למחזיקי האגח מצד הציבור שאין להם כל רצון במניות אלא בהחזר כספם.
  • 9.
    צבריקו 21/04/2013 19:56
    הגב לתגובה זו
    נוחי חמודי, תלמד, לקחת הלואה תחזיר, בלי הסברים
  • 8.
    אברהם 21/04/2013 18:55
    הגב לתגובה זו
    צריך להיזהר מ"העליהום " אל תשכחו החברה מפרנסת אלפי עובדים. נוחי תרם הרבה כספים לנזקקים שופרסל בענף הקמעונות מתייחסת בכבוד לעובדים ואני מאמין ששאר החברות בבעלותו באותו סגנון ביחסם לעובדים נא לתת צ'אנס -נוחי יציף ערך-בנק לאומי לדעתי צריך לחזור בו מהחזרה מהבנות עם נוחי מאחר והבנק גורם לכדור שלג היכן האחריות? הפרגון? והכרת הטוב? ברכה והצלחה נוחי
  • 7.
    אותלו 21/04/2013 18:47
    הגב לתגובה זו
    מה לא יעשו בסביבתו של נוחי דנקנר על מנת לנסות לשנות את רוע הגזרה. אוי אוי אוי, לקחנו הלוואות ועכשיו צריך להחזיר. הבנק לא נותן לנו יותר אז צריך להכניס את היד לכיס ולתת כסף מהבית. הבעיה היא לא מה טוב לבנק או מה טוב לנוחי, הביעה היא שצריך לשנות את השיטה. איך אמר סגן נשיא ארה"ב ספירו אגיניו - "הממזרים שינו את השיטה ולא אמרו לנו". אז כניראה שגם לנוחי ולרקפת לא אמרו. אבל מה שחשוב זה שהשיטה תשתנה, ואם בדרך הבנק יפסיד כמה מאות או אפילו יותר מיליונים, לא נורא אבל זה לפחות יהיה ההפסד האחרון לשיטה המוזרה שזה מצליח בעל ההון נהנה ושזה לא מצליח שהציבור ישלם!
  • 6.
    מיכאל 21/04/2013 18:39
    הגב לתגובה זו
    אין כל ספק שמדובר באדם לא ישר ביכלל,והוליך שולל את הציבור ואת המימים. אם לומר את האמת אז הבנקים יצטרכו למיחקוק מילארדים ובינתיים לא אומרים מילה על זה,שלא נדבר שיהיה גל פיטורין בחברות הקשורות אליו. האדם הזה מקומו רק בין סורג ובריח, וטוב שיעשו צדק עם התמימים.
  • 5.
    יגיע יום הדין של הנחש!~ (ל"ת)
    מודי 21/04/2013 18:29
    הגב לתגובה זו
  • 4.
    מי שחילק דיודנדים מכספי האג"ח שגייס - עבריין (ל"ת)
    מרומה 21/04/2013 18:27
    הגב לתגובה זו
  • 3.
    רנטגן 21/04/2013 18:18
    הגב לתגובה זו
    המשך יבוא, (ומה עם תשובה?)
  • 2.
    דמגוג 21/04/2013 18:03
    הגב לתגובה זו
    אבל זה פשוט מתבקש. מסתבר שנזיד עדשים עולה היום 150 מיליון שקלים... עכשיו ברור למה הוא נאלץ למכור את המטוס הפרטי שלו ): ועכשיו ברצינות - כשלת בניהול כל דבר שנגעת בו... די להסדרי חוב, די לתספורות - הגיע הזמן שלך להניח את המפתחות ולתת לאלו שאתה חייב להם את הכסף לקחת את השליטה במניות. ככה אם אכן תצליח להוציא את החברה מהבוץ הם יראו את הכסף בחזרה בדמות הרווחים, ואם תמשיך במסלול הכשלונות המפואר - הם יוכלו להצביע נגד השטויות שאתה עושה. על טעויות משלמים!
  • 1.
    שלם ריבית לאג"ח ד (ל"ת)
    izy10 21/04/2013 17:55
    הגב לתגובה זו
איתמר דויטשר מנכ"ל קבוצת אלקטרה, קרדיט: טל גבעוניאיתמר דויטשר מנכ"ל קבוצת אלקטרה, קרדיט: טל גבעוני

אלקטרה תקים ותפעיל את מערך מס הגודש בגוש דן בהיקף של כ-1.25 מיליארד שקל

אלקטרה הודיעה היום כי זכתה במכרז המדינה להקמה, הפעלה ותחזוקה של מערך מס הגודש סביב גוש דן. לאחר סיום ההקמה החברה צפויה להפעיל את המערך במשך כ-20 שנה

ליאור דנקנר |
נושאים בכתבה מכרז אלקטרה

קבוצת אלקטרה אלקטרה 4.29%  , בניהולו של איתמר דויטשר, עדכנה כי חברה בת תשמש כזכיין בפרויקט מס הגודש באזור גוש דן. הזכיין יהיה אחראי על כל התהליך: תכנון, הקמה, תפעול ותחזוקה. תחילת העבודות צפויה לאחר החתימה על הסכם הזיכיון עם המדינה, ומאותו שלב תתחיל תקופה ארוכה של הפעלה שוטפת.

לפי הערכת אלקטרה, סך ההכנסות הצפויות מהפרויקט לאורך תקופת הזיכיון עומד על כ-1.25 מיליארד שקל. בתוך זה החברה מעריכה כי תקבל מענק הקמה של כ-400 מיליון שקל בשנים הראשונות, ועוד כ-850 מיליון שקל בפריסה על פני שנות התפעול. המודל המתגבש דומה לפרויקטי זכיינות אחרים: השקעה משמעותית בשלב ההקמה, ולאחר מכן זרם תשלומים רב-שנתי על שירות ותפעול.


220 שערים בשלוש טבעות

הפרויקט נשען על פריסה פיזית וטכנולוגית נרחבת. אלקטרה תתכנן ותקים כ-220 שערי אגרה, שמהווים כ-140 אתרי חיוב. השערים יתפרסו בשלוש טבעות סביב גוש דן: טבעת חיצונית, טבעת אמצעית וטבעת פנימית. כך אפשר יהיה לתמחר נסיעות לרכב פרטי לפי מיקום ועומס, עם הבחנה בין כניסה מבחוץ לבין תנועה בתוך הליבה העירונית.

מעבר לשערים עצמם, הזכיין אחראי על הקמת מערכת זיהוי רכבים, מערכת גבייה, מערכות תקשורת, מערכות תומכות, מרכז בקרה ומערך שירות לקוחות. בפועל מדובר במערכת אחת שצריכה לזהות רכב בזמן אמת, להצמיד לו חיוב מתאים ולתת לו מענה במקרה של בירור או ערעור. הכנסות מס הגודש עצמו יישארו בידי המדינה, בעוד שאלקטרה מקבלת תשלומים עבור הקמה ותפעול.


מה זו אגרת גודש ולמה בכלל הולכים לשם

אגרת גודש היא מס תחבורתי שנגבה מנהגים שנכנסים עם רכב פרטי לאזורים עמוסים, בדרך כלל בשעות השיא. הרעיון פשוט: מי שנכנס למרכז המטרופולין בתקופות העומס משלם יותר, ומי שנוסע בשעות אחרות או בוחר בתחבורה ציבורית משלם פחות או לא משלם כלל.

הבורסה לניירות ערך בתל אביב, צילום: מנדי הניגהבורסה לניירות ערך בתל אביב, צילום: מנדי הניג
סקירה

זינוקים בביטוח - הראל כבר גדולה מהבנק הבינלאומי; קמהדע נפלה 5%

בדקנו: מי 3 המניות הכי טובות של דצמבר (בינתיים) ומה הסיבות?  אוריון זינקה ב-18% ביומה הראשון בבורסה, סוגת עלתה 2%

מערכת ביזפורטל |

  


מניות הביטוח ממשיכות לזנק. מדד הביטוח טס - מדד ת"א-ביטוח  

הראל כבר עולה בשווי על השווי של הבנק הבינלאומי - תראו כאן את השווי של חברות הביטוח הגדולות מודגש בצהוב, ואת המיקום שלהן בטבלת החברות הגדולות בבורסה: 

דו"ח חדש של אגף הכלכלן הראשי במשרד האוצר מציג תמונת מצב חיובית של ההשקעות הזרות בישראל. בעוד שנת 2024 הסתיימה בירידה מתונה, הנתונים לחציון הראשון של 2025 מצביעים על התאוששות משמעותית בזרימת ההון הזר למשק. על פי הדו"ח, בחציון הראשון של שנת 2025 נרשמו בישראל השקעות זרות ישירות בהיקף של כ-10.2 מיליארד דולר. מדובר בחציון החזק ביותר מאז שנת 2021, שבה נרשמו השקעות בהיקף של כ-14 מיליארד דולר באותה תקופה. נתון זה מייצג עלייה של 35% לעומת החציון המקביל בשנת 2024, שבו הסתכמו זרמי ההשקעות הנכנסות בכ-7.5 מיליארד דולר בלבד. ד"ר שמואל אברמזון, הכלכלן הראשי במשרד האוצר, מציין בדבריו הפותחים את הדו"ח: "ההתאוששות נתמכת בהתפתחויות אזוריות חיוביות ובהסרת איומים ביטחוניים, אשר תרמו להפחתת פרמיית הסיכון של ישראל, לירידה בתשואות האג"ח לטווח ארוך, לחזרת חברות תעופה זרות ולעלייה במדדי המניות המקומיים." - השקעות זרות בישראל: המחצית הראשונה של 2025 החזקה ביותר מזה ארבע שנים