בניסיון ליצור תחרות: שטייניץ חתם על צו להפחתת מכס ומסים על מאות מוצרים
שר האוצר, ד"ר יובל שטייניץ, חתם היום על צווים המפחיתים ומבטלים את שיעורי המכס ומס הקניה על מאות מוצרים בהם מוצרי מזון, מוצרי צריכה ביתיים, מוצרי טקסטיל ועוד. באוצר מציינים את כי ההחלטה נבעה כדי לסייע לציבור בהתמודדות עם יוקר המחייה בישראל ולשם הגברת התחרותיות במשק.
ההפחתה תהיה מיידית וכהמשך להפחתה קודמת בהיקף של 387 מיליון שקל שיצאה בינואר 2012 על מוצרים בהם אין ייצור מקומי. מוצרים להם "אוריינטציה צרכנית גבוהה" יזכו לביטול כליל של המס שנע בשיעור של 8%-12%. מדובר על על מייבשי כביסה, שואבי אבק, מיקרוגלים, מאווררים, קולטי אדים, מייבשי שיער, טוסטרים, סדינים חשמליים, שמיכות חשמליות, מברשות שיניים חשמליות, מכונות להכנת קפה, מגהצים, טוסטרים, נורות, אוזניות, מנורות, משקפי שמש, משקפי מגן, משקפי ראיה, סוגי כיורים , סוגים שונים של סוללות ועוד.
להלן דוגמאות למוצרי מזון שיזכו להפחתת מכסים:
דוגמאות למוצרי מזון טרי שאין להם ייצור מקומי:
מזון תעשייתי עם ייצור מקומי:
המס על מוצרי ביגוד מוגמרים (למעט הלבשה תחתונה) יבוטל החל מתחילת 2013. מוצרים תעשייתים יזכו בהפחתת מס החל מ-2014 בשיעור של 15%. מס הקנייה על מוצרי אלקטרוניקה בידורית יבוטל. מוצרים אלו כוללים מסכי טלוויזיה, מערכות סטריאו, מטולי וידאו ומכשירי DVD.
- 17.כלכלת בחירות החלה, הציבור מטומטם ולכן יאמין למהלך הזה (ל"ת)גאון 11/07/2012 16:03הגב לתגובה זו
- 16.המלש 11/07/2012 16:02הגב לתגובה זונו באמת מר "שטייניץ החכם" האם אתה סבור שאנו הצרכנים נהנה מהורדת המכסים האם אינך מכיר את החזיריות הישראלית. וגם אם נזכה לקנות בזול הרי יחסר עוד כסף באוצר שאותו נשלם בעליית מס ההכנסה או מיסים אחרים כדי לכסות את ההפרש בהכנסות . אז אנו הקטנים שוב פעם נידפק.
- 15.דת הכלכלה החדשה 11/07/2012 15:59הגב לתגובה זוהון שלטון נמאסתם!
- 14.ניקל 11/07/2012 15:55הגב לתגובה זולא מאהבה מגיעה הורדת המכסים אלא מפחד האולמרט ומאימת הבחירות...
- 13.אריק 11/07/2012 15:55הגב לתגובה זושל התעשינים , על כל המוצרים שצדברים בפועל המחירים עלו ב 50% ויותר שלא נדבר על חלק גדול שהעלו למחירים של 200% ללא ידיעת אף גורם . היום באים ועושים לנו טוב בהוזלה של 15% , המשמעות היא שעובדים עלינו ישר בעניים הוזלה הייתה צריכה להיות לפחות ב 40% מכל המוצרים מכיוון שהמשכורות במשך 3 שנים לא עלו ואף נשחכו בגלל יוקר המחיה . הוזלה של 15% זה סוכריה לתעשינים אנשי יצור וכל הרשתות והחנויות . הם כבר לעלו את המוצרים ב יותר מ 50% והם להוזי ב 15% זה פרס . שבנוסף לזה הם יקבלו זיכויים מהמע"מ ומס הכנסה וכל זה על חשבון מעמד הבניים והציבור . לזה קוראים עבודה בעניים ההוזלה לא הולכת לכיס של האזרח . אולי השקלים בודדים ולא מעבר לכך !
- 12.שר האוצר מבולבל 11/07/2012 15:54הגב לתגובה זורק ככה נבטל את העוני.
- 11.אחד שכועס 11/07/2012 15:41הגב לתגובה זולא מבין את ההעלאת מס רווחי הון שהוא עשה בהמלצת ליצן החצר טרכטנברג? איך הוא קיבל המלצה מטופשת שכזאת והעדיף מס 25% על כלום ולא מה שהיה קודם במחזורי מסחר של 2 מיליארד ביום רגיל!
- 10.מבין עניין 11/07/2012 15:40הגב לתגובה זווזה לא משנה לאזרח הפשוט שגם ככה לא קונה מותרות ובטח לא כל ראשון ושני
- 9.בנטוב 11/07/2012 15:30הגב לתגובה זולשכבות הביניים עכשיו העשירים חוגגים משלמים פחות והניצרכים ושכבות הביניים דורכים במקום קופת המדינה מיתרוקנת והבעיות בעינן נישארות גם בוועדת טרכטנברג טעיתם חילקתם לכלל הצורכים בימקום להיתמקד בניצרכים פשוט חלם וטימטום שחוזר על עצמו מסוגיה אחת לסוגיה אחרת כשהייתי חייל בסדיר ליפניי יותר מ 35שנים אמר לי המפקד שאים אתה עושה דבר מסויים וניכשלתה בפעם ריאשונה זה לא בסדר אבל בפעם השנייה אתה חייב לתקן ואים לא היצלחתה אתה צריך ליבדוק את כישורייך מחדש
- 8.Moshe 11/07/2012 15:21הגב לתגובה זויום אחד בוכים שצריך להעלות מסים עקב הגרעון ההולך וגדל ויום אחרי מורידים מכסים . מישהו מבין מה הולך כאן ? אולי מישהו מתכנן בחירות ?? ואם כבר מורידים מסים אז למה לא על הלבשה תחתונה ? מזמן כבר לא מייצרים אותה בישראל. הכל מיובא מסין !!
- 7.190% על בשר? זה מדינה של עולם תחתון! (ל"ת)jhhh 11/07/2012 15:20הגב לתגובה זו
- 6.זה לה יגיע לצרכן לבטל את המס 25% על הבורסה (ל"ת)11/07/2012 15:20הגב לתגובה זו
- 5.האם ההוזלות יגיעו לצרכן או המחירים ישארו והרשתות ירויחו (ל"ת)מפוכח 11/07/2012 15:14הגב לתגובה זו
- 4.מה קרה לבכיין? הדלק ירד בעולם 30% ואצלנו ב-3% (ל"ת)משלם מיסים 11/07/2012 15:08הגב לתגובה זו
- 3.אהוד 11/07/2012 15:03הגב לתגובה זוסמרטפונים? זה לא מוצר עם אוריינטציה צרכנית?
- 2.שמעון 11/07/2012 14:55הגב לתגובה זויפה מצדך צעד נבון יש מה לאכול עוד צעד אחד אתה צריך מס בורסה להוריד
- 1.חושם 11/07/2012 14:48הגב לתגובה זופחות מזה זה זריית חול בעיניים.

״אנחנו מחלקים כבר 20 שנה ברצף דיבידנד; נמצאים בכל מקרר בארץ״
״אנחנו מתעסקים בבסיס של החקלאות הישראלית - דשנים, חומרי הדברה, אריזות, מוצרי השקיה ותערובות מזון לבעלי חיים״ מנכ״ל עמיר שיווק, גיא בינשטוק, מדבר על התוצאות הרבעוניות, מספר מי החליף את הטורקים שהחרימו את ישראל ובעיקר מוכיח שחברה
תעשייתית יכולה להיות רחוקה מלהיות משעממת
עמיר שיווק היא מהחברות הוותיקות בבורסה המקומית, עם היסטוריה שמתחילה עוד בשנת 1942 והנפקה לציבור שבוצעה ב־2005. החברה מספקת תשומות חקלאיות לכל רוחב הסקטור מדשנים וחומרי הדברה ועד אריזות, מוצרי השקיה ותערובות מזון לבעלי חיים - פרוסה עם 28 סניפים ברחבי
הארץ ונוגעת כמעט בכל חקלאי. ברבעון השני עמיר שיווק הציגה הכנסות של כ־358 מיליון שקל, עלייה של 3.5% לעומת הרבעון המקביל, אבל הרווח הנקי שלה ירד ל־12.7 מיליון שקל לעומת 13.5 מיליון שקל אשתקד 2025. המניה של עמיר שיווק 0.93%
נסחרת בשווי שוק של כ־413 מיליון שקל ומציגה תשואת דיבידנד יציבה סביב 3%, בזכות מדיניות חלוקה רציפה שנמשכת כבר שני עשורים. מתחילת השנה המניה הוסיפה כ-18% וב-12 החודשים האחרונים טיפסה 32%, בסה״כ הגרף של הביצועים די תלול כלפי מעלה אחרי שעמיר שיווק הצליחה לצלוח
פרק פחות נעים עם השקעה כושלת בקנאביס.
ביצועי המניה במבט על ה-5 שנים האחרונות - צניחה ואז נסיקה
לפני כמה שנים ניסתה עמיר שיווק לגעת בתחומים חדשים שנראו אז מבטיחים ובראשם הקנאביס הרפואי. החברה השקיעה בחברת BOL (Breath of Life), מתוך מחשבה על פוטנציאל שוק עצום ועל אפשרות לייצר מנוע צמיחה נוסף לצד הפעילות המסורתית. אלא שהמהלך התברר כהימור לא מוצלח: שוק הקנאביס הרפואי בישראל ובעולם לא המריא כפי שציפו, היו הרבה עיכובים רגולטוריים לצד תחרות הולכת וגוברת מה שהוביל את עמיר שיווק להפרשות כבדות שהסתכמו בעשרות מיליוני שקלים .
המנכ"ל גיא בינשטוק לא מהסס להודות כי זה פרק פחות נעים בהיסטוריה של החברה
- כזה שחתך משמעותית את השורה התחתונה והכביד על התוצאות הכספיות בשנים 2021-2022. אבל מדגיש שמאז, עמיר שיווק הרבה יותר זהירה בכל מה שקשור יותר להשקעות מחוץ לליבת הפעילות, והחברה מעדיפה להתמקד ברכישות סינרגיות ישירות לעסקי החקלאות - כמו חממות, מיכון חקלאי ותערובות.
"הסיפור הזה מאחורינו", הוא מסכם והמספרים של השנתיים האחרונות באמת מחזקים את התחושה שהחברה הצליחה להחזיר את עצמה למסלול יציב.
אנחנו מדברים אחרי התוצאות הרבעוניות - לפני שנצלול למספרים, ספר קצת על מה שקורה בעמיר שיווק לאחרונה
"עמיר שיווק היא חברה ותיקה מאוד. נוסדה ב-1942 על ידי התאחדות האיכרים בישראל, וב-2005 הונפקה בבורסה. כך שאנחנו מציינים השנה 20 שנה כחברה ציבורית. אני חושב שהייחוד שלנו הוא בפעילות עצמה - שיווק והפצה של תשומות חקלאיות, תחום שקיים בכל מדינה בעולם. אנחנו מספקים הכל: חומרי הדברה, דשנים, אריזות, מוצרי השקיה ותערובות מזון לבעלי חיים. יש גם רכיב נדל"ן קטן - נכס בבני ברק ומרלו"ג בעמק חפר, אבל זו לא הליבה. הליבה היא תשומות חקלאיות".
- עמיר שיווק: ההכנסות ירדו ב-3%; הרווח הנקי זינק ל-13.5 מיליון שקל
- עמיר שיווק: הרווח הנקי זינק כמעט פי 7 ל-10.6 מיליון שקל
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מהי בעצם הליבה של הפעילות שלכם?
"אנחנו קוראים לזה הגנת הצומח והזנתו שזה בעצם דשנים והדברה, תחשוב על זה כמו אנטיביוטיקה וויטמינים בשביל הצמחים. אנחנו המפיצים הגדולים ביותר בארץ של חברות ענק כמו אדמה וכיל. הקשר שלנו הוא עם ממש עם החקלאי בשטח. במחצית האחרונה חווינו ירידה קלה, בעיקר בגלל מזג האוויר. החורף האחרון היה יבש וחם, מה שהפחית מחלות עלים וצמצם את הצורך בחומרי הדברה".
אז זה מעניין, לא הייתי מצפה מחברה כמוכם שיהיו לה אלמנטים של ׳עונתיות׳