דוחות

בזכות המחאה החברתית: כמעט חינם רשמה גידול של 13% בהכנסות, תזרים המזומנים הוכפל

צים שיווק, מפעילת רשת הקמעונאות פתחה 6 סניפים ב-2011 וצפויה לפתוח 13 נוספים עד סוף 2013
לירן סהר | (1)

חברת צים שיווק, מפעילת רשת חנויות הקמעונאות כמעט חינם, מסכמת את הרבעון הרביעי של 2011 עם הכנסות של כ-323.9 מיליון שקל, גידול של כ-12.8% לעומת כ-287.2 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד. הגידול בהכנסות נובע בעיקר מגידול במצבת החנויות ומגידול של כ- 0.4% במכירות בחנויות זהות (SSS).

הרווח הנקי ברבעון הסתכם בכ- 6.7 מיליון שקל, לעומת כ- 11.4 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד, קיטון של כ- 41%. בנטרול רווחים חד פעמיים מעליית שווי הוגן של נדל"ן להשקעה, הרווח הנקי הסתכם בכ- 6.5 מיליון שקל, לעומת כ- 9.5 מיליון ש"ח אשתקד, קיטון של כ- 31.3%, הנובע בעיקר מהקיטון בשיעור הרווח הגולמי, מגידול בשיעור ההוצאות ומהכנסות מיסים חד פעמיות שנרשמו ברבעון הרביעי של 2010.

הרווח התפעולי ברבעון הסתכם בכ- 10.2 מיליון שקל (3.1% מהמחזור), לעומת כ- 15.1 מיליון שקל (5.3%) ברבעון המקביל אשתקד, קיטון של כ- 32.5%, הנובע בעיקר מרווח בגין עליית ערך שווי הוגן נדל"ן להשקעה שנרשם ברבעון הרביעי לשנת 2010 ומגידול בהוצאות. בנטרול רווחים חד פעמיים מעליית שווי הוגן של נדל"ן להשקעה הרווח התפעולי ברבעון הסתכם בכ- 10 מיליון שקל (3.1% מהמחזור), קיטון של 21.2% לעומת כ- 12.7 מיליון שקל (4.4% מהמחזור) ברבעון המקביל אשתקד. הירידה ברווח ובשיעור הרווחיות התפעולית נובעת מירידה בשיעור הרווח הגולמי בעקבות המחאה והתחרות ובגידול שיעור ההוצאות.

בשנת 2011 פתחה החברה 6 סניפים כולל סניף בזכיינות, וצפויה לפתוח לפחות 13 סניפים חדשים עד סוף 2013, בשטח של כ- 16.9 אלף מ"ר. נכון להיום לחברה 32 סניפים כולל סניף אחד בזכיינות (אלקנה נסגר ב-31.01.12) בשטח של כ- 35.9 אלף מ"ר.

ב- 28 במארס 2012 אושר תיקון להסכם הניהול עם בעלי השליטה במסגרתו יופחתו דמי הניהול החודשיים השוטפים ב- 10% (מסך של 70 אלף שקל ל- 63 אלף שקל) מאפריל 2012 עד דצמבר 2012 (כולל). ב-28 במרץ 2012 הכריז דירקטוריון החברה על חלוקת דיבידנד רבעוני בסך כ- 3.4 מיליון שקל (כ- 0.28 שקל למניה), המשקף תשואת דיבידנד של כ- 1.06%.

תזרים המזומנים נטו מפעילות שוטפת בשנת 2011 הסתכם בכ- 54.4 מיליון שקל, לעומת כ- 28.4 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד, גידול של קרוב לפי 2.

ישראל אינהורן, יו"ר דירקטוריון צים שיווק, מסר: "שנה זו, שעמדה בסימן המחאה החברתית, הביאה להוזלת מחירי המכירה ומגמה זו של החרפת התחרות ושחיקה ברווחיות הגולמית לא פסחה גם עלינו. בנוסף, במהלך השנה ובייחוד במחצית השנייה שלה השקענו בשימור והגדלת קהל הלקוחות, ביצוע שיפורים במועדון הלקוחות ובנראות וכן בהמשך הפיתוח המואץ של הרשת ברחבי הארץ, מהלכים אשר השפיעו על הרווח התפעולי ושיעורי הרווחיות התפעולית."

תגובות לכתבה(1):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    רשתות יקרות בשר שלהם מתאים לכלבים (ל"ת)
    כמעט חינם וחצי חינם 29/03/2012 11:13
    הגב לתגובה זו