דו"ח ה-OECD: איטליה רשמה רבעון שני של התכווצות, ארה"ב צמחה ב-0.7%
הצמיחה במדינות ה-OECD הולכת ופוחתת וכבר מתקרבת לאפס: ברבעון הרביעי הסתכמה צמיחת התמ"ג בכל מדינות הארגון ב-0.1% בלבד לעומת צמיחה בשיעור של 0.6% שנרשמה ברבעון השלישי של 2011. כך עולה מנתוני התמ"ג שפירסם היום (ב') אירגון ה-OECD.
בסיכום שנתי רשמו המדינות המתועשות המשתייכות לארגון ה-OECD צמיחה של 1.8%, נפילה חדה ביחס לצמיחה של 3.1% שנרשמה במדינות הארגון בשנת 2010.
הירידה החדה בקצב הצמיחה של המדינות המתועשות מוסברת רובה ככולה מהשפעותיו של משבר החובות באירופה והמשבר בכלכלה היפנית, בעוד שדווקא בארה"ב חלה האצה בצמיחה ברבעון הרביעי.
על פי נתוני הארגון שפורסמו היום בפריז, כלכלת ארה"ב צמחה ב-0.7% ברבעון הרביעי לעומת צמיחה של 0.5% ברבעון השלישי של 2011. ביפן התכווצה הפעילות הכלכלית ב-0.6% לאחר שברבעון השלישי נרשמה צמיחה בשיעור של 1.7% כתוצאה מתיקון טכני.
גם בגוש האירו (17 מדינות) וגם במדינות האיחוד האירופי (27 מדינות) התכווץ התמ"ג ברבעון הרביעי של 2011 בשיעור של 0.3%. מדובר בירידה הראשונה שנרשמה באירופה מאז הרבעון השני של 2009. התמ"ג באירופה נפל בכל הכלכלות הגדולות ביבשת, פרט לצרפת, בה האטה הצמיחה לקצב שנתי של 0.2%.
בגרמניה נרשמה צמיחה שלילית בשיעור של 0.2% לעומת צמיחה חיובית בשיעור של 0.6% עליה דווח ברבעון השלישי. באיטליה העמיק המשבר כאשר ברבעון הרביעי התכווצה כלכלת מדינת המגף השרויה בחובות כבדים ב-0.7% לעומת התכווצות של 0.2% ברבעון השלישי. גם הצמיחה בבריטניה עברה לטריטוריה השלילית ורשמה ברבעון הרביעי של 2011 ירידה של 0.2% לעומת צמיחה של 0.6% ברבעון השלישי.
ישראל משתייכת לארגון ה-OECD מאז מאי 2010. הצמיחה של כלכלת ישראל ברבעון הרביעי אמנם האטה ל-3.2% במונחים שנתיים, אך היא עדיין גבוהה בהרבה מהצמיחה שנרשמה במדינות המובילות בארגון. עוד נציין כי הצמיחה בישראל הסתכמה בשנת 2011 בשיעור של 4.8% בדומה לצמיחה ב-2010 ובהתאם לתחזיות בנק ישראל.
- 4.שחקני מעו" ף מושכים למטה (ל"ת)חיים 20/02/2012 13:18הגב לתגובה זו
- 3.איך מושכת מטה ועולה פי כמה מתל אביב? (ל"ת)גל 20/02/2012 13:16הגב לתגובה זו
- 2.להשקיע - דווקא עכשיו באירופה! (ל"ת)אלעד 20/02/2012 13:13הגב לתגובה זו
- אתה מתכוון לברוח. אירופה שוקעת (ל"ת)אורן 20/02/2012 13:18הגב לתגובה זו
- 1.המצב נראה רע.... (ל"ת)יעל 20/02/2012 13:12הגב לתגובה זו

״אנחנו מחלקים כבר 20 שנה ברצף דיבידנד; נמצאים בכל מקרר בארץ״
״אנחנו מתעסקים בבסיס של החקלאות הישראלית - דשנים, חומרי הדברה, אריזות, מוצרי השקיה ותערובות מזון לבעלי חיים״ מנכ״ל עמיר שיווק, גיא בינשטוק, מדבר על התוצאות הרבעוניות, מספר מי החליף את הטורקים שהחרימו את ישראל ובעיקר מוכיח שחברה
תעשייתית יכולה להיות רחוקה מלהיות משעממת
עמיר שיווק היא מהחברות הוותיקות בבורסה המקומית, עם היסטוריה שמתחילה עוד בשנת 1942 והנפקה לציבור שבוצעה ב־2005. החברה מספקת תשומות חקלאיות לכל רוחב הסקטור מדשנים וחומרי הדברה ועד אריזות, מוצרי השקיה ותערובות מזון לבעלי חיים - פרוסה עם 28 סניפים ברחבי
הארץ ונוגעת כמעט בכל חקלאי. ברבעון השני עמיר שיווק הציגה הכנסות של כ־358 מיליון שקל, עלייה של 3.5% לעומת הרבעון המקביל, אבל הרווח הנקי שלה ירד ל־12.7 מיליון שקל לעומת 13.5 מיליון שקל אשתקד 2025. המניה של עמיר שיווק 0.93%
נסחרת בשווי שוק של כ־413 מיליון שקל ומציגה תשואת דיבידנד יציבה סביב 3%, בזכות מדיניות חלוקה רציפה שנמשכת כבר שני עשורים. מתחילת השנה המניה הוסיפה כ-18% וב-12 החודשים האחרונים טיפסה 32%, בסה״כ הגרף של הביצועים די תלול כלפי מעלה אחרי שעמיר שיווק הצליחה לצלוח
פרק פחות נעים עם השקעה כושלת בקנאביס.
ביצועי המניה במבט על ה-5 שנים האחרונות - צניחה ואז נסיקה
לפני כמה שנים ניסתה עמיר שיווק לגעת בתחומים חדשים שנראו אז מבטיחים ובראשם הקנאביס הרפואי. החברה השקיעה בחברת BOL (Breath of Life), מתוך מחשבה על פוטנציאל שוק עצום ועל אפשרות לייצר מנוע צמיחה נוסף לצד הפעילות המסורתית. אלא שהמהלך התברר כהימור לא מוצלח: שוק הקנאביס הרפואי בישראל ובעולם לא המריא כפי שציפו, היו הרבה עיכובים רגולטוריים לצד תחרות הולכת וגוברת מה שהוביל את עמיר שיווק להפרשות כבדות שהסתכמו בעשרות מיליוני שקלים .
המנכ"ל גיא בינשטוק לא מהסס להודות כי זה פרק פחות נעים בהיסטוריה של החברה
- כזה שחתך משמעותית את השורה התחתונה והכביד על התוצאות הכספיות בשנים 2021-2022. אבל מדגיש שמאז, עמיר שיווק הרבה יותר זהירה בכל מה שקשור יותר להשקעות מחוץ לליבת הפעילות, והחברה מעדיפה להתמקד ברכישות סינרגיות ישירות לעסקי החקלאות - כמו חממות, מיכון חקלאי ותערובות.
"הסיפור הזה מאחורינו", הוא מסכם והמספרים של השנתיים האחרונות באמת מחזקים את התחושה שהחברה הצליחה להחזיר את עצמה למסלול יציב.
אנחנו מדברים אחרי התוצאות הרבעוניות - לפני שנצלול למספרים, ספר קצת על מה שקורה בעמיר שיווק לאחרונה
"עמיר שיווק היא חברה ותיקה מאוד. נוסדה ב-1942 על ידי התאחדות האיכרים בישראל, וב-2005 הונפקה בבורסה. כך שאנחנו מציינים השנה 20 שנה כחברה ציבורית. אני חושב שהייחוד שלנו הוא בפעילות עצמה - שיווק והפצה של תשומות חקלאיות, תחום שקיים בכל מדינה בעולם. אנחנו מספקים הכל: חומרי הדברה, דשנים, אריזות, מוצרי השקיה ותערובות מזון לבעלי חיים. יש גם רכיב נדל"ן קטן - נכס בבני ברק ומרלו"ג בעמק חפר, אבל זו לא הליבה. הליבה היא תשומות חקלאיות".
- עמיר שיווק: ההכנסות ירדו ב-3%; הרווח הנקי זינק ל-13.5 מיליון שקל
- עמיר שיווק: הרווח הנקי זינק כמעט פי 7 ל-10.6 מיליון שקל
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מהי בעצם הליבה של הפעילות שלכם?
"אנחנו קוראים לזה הגנת הצומח והזנתו שזה בעצם דשנים והדברה, תחשוב על זה כמו אנטיביוטיקה וויטמינים בשביל הצמחים. אנחנו המפיצים הגדולים ביותר בארץ של חברות ענק כמו אדמה וכיל. הקשר שלנו הוא עם ממש עם החקלאי בשטח. במחצית האחרונה חווינו ירידה קלה, בעיקר בגלל מזג האוויר. החורף האחרון היה יבש וחם, מה שהפחית מחלות עלים וצמצם את הצורך בחומרי הדברה".
אז זה מעניין, לא הייתי מצפה מחברה כמוכם שיהיו לה אלמנטים של ׳עונתיות׳