
רמי לוי: הכנסות מעל 2 מיליארד שקל, הרווח הנקי נשחק עקב גידור הדולר
רשת הדיסקאונט מציגה צמיחה של כ-4.1% במכירות ושיפור ברווחיות הגולמית, התפעולית וה-EBITDA, לצד ירידה של כ-17% ברווח הנקי על רקע עלייה בהוצאות מימון וצעדי גידור מטבע
רמי לוי שיווק השקמה רמי לוי 3.6% , הפועלת בקמעונאות מזון, פארם וסלולר ברחבי הארץ, מדווחת על רבעון עם המשך הרחבת פעילות הסניפים וצמיחה במכירות. ההכנסות צמחו בכ-4.1%, הרווח הגולמי גדל בכ-8.8%, הרווח התפעולי עלה בכ-13.7% וה-EBITDA עלה בכ-12.7%, בעוד שהרווח הנקי ירד בכ-17% בהשוואה לרבעון המקביל.
צמיחה מתונה בהכנסות, שיפור ברווחיות התפעולית
ברמת המספרים המלאה, ההכנסות ברבעון השלישי של 2025 עלו לכ-2.04 מיליארד שקל, לעומת כ-1.96 מיליארד שקל ברבעון המקביל אשתקד, צמיחה של כ-4.1%. לפי החברה, עיקר העלייה נבע מפתיחת שלושה סניפי דיסקאונט חדשים במסגרת תכנית להרחבת הרשת, בעוד שפדיון חנויות זהות בקמעונאות המזון נותר ללא שינוי. במקביל, רשת הפארם גוד-פארם רשמה גידול של כ-4.5% בפדיון חנויות זהות ועלייה בהכנסות בעקבות פתיחת חמש חנויות פארם חדשות.
- רמי לוי רגע לפני 70 מדבר על רשת רמי לוי; הלקוחות, המשקיעים, המשפחה; וגם - האם המניה מעניינת?
- רמי לוי - מהמכולת בשוק מחנה יהודה לטייקון; כל התחנות בדרך ל-7 מיליארד שקל
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
הרווח הגולמי ברבעון עלה לכ-493 מיליון שקל, לעומת כ-453 מיליון שקל ברבעון המקביל - צמיחה של כ-8.8%. שיעור הרווחיות הגולמית התחזק ל-24.2% מההכנסות, בהשוואה לכ-23.1% ברבעון המקביל. לפי החברה, השיפור מוסבר בעיקר בתנאי סחר טובים יותר מול ספקים, גידול ביבוא הישיר ושימוש בכלים טכנולוגיים לניהול מלאי ותמחור, תוך המשך קיום מבצעי מחיר.
הרווח התפעולי ברבעון השלישי עלה לכ-101 מיליון שקל, לעומת כ-89 מיליון שקל ברבעון המקביל, עלייה של כ-13.7%. שיעור הרווח התפעולי השתפר ל-5% מההכנסות, לעומת כ-4.6% ברבעון המקביל. הגידול ברווח התפעולי מגיע מהשיפור ברווח הגולמי, ומקוזז בחלקו על ידי עלייה בהוצאות התפעול, בין השאר עקב פתיחת סניפים חדשים שעדיין לא הגיעו להבשלה מלאה, השקעות טכנולוגיות וגידול בהוצאות השכר.
ה-EBITDA ברבעון השלישי עלה לכ-189 מיליון שקל, לעומת כ-167 מיליון שקל ברבעון המקביל, גידול של כ-12.7%. שיעור ה-EBITDA מההכנסות עמד על 9.2%, לעומת 8.5% ברבעון המקביל.
- ישראל קנדה: ההכנסות גדלו בשל הכרה בפרויקטים אבל שחיקה נרשמה בשורה התחתונה
- אלטשולר שחם מתרחבת “בונים תמהיל חדש - יותר רגליים שמייצרות יציבות”
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- טאואר תיפול - נייס תזנק; המניות הבולטות מחר בבורסה
בפעילות הסלולר מדווחת החברה כי מספר המנויים עלה ל-435 אלף, לאחר תוספת של עשרות אלפי מנויים בשנה האחרונה.
הרווח הנקי נשחק מהוצאות מימון; מזומנים גבוהים מול חוב נמוך והמשך התרחבות
לצד השיפור ברווחיות הגולמית והתפעולית, הרווח הנקי ברבעון השלישי ירד לכ-55 מיליון שקל, לעומת כ-66 מיליון שקל ברבעון המקביל. לפי החברה, השחיקה בשורה התחתונה נובעת בעיקר מגידול בהוצאות המימון נטו לכ-29 מיליון שקל, בין היתר כתוצאה משיערוך עסקאות גידור לשער החליפין של הדולר. בנטרול השפעת הוצאות המימון, הרווח הנקי המתואם ברבעון עומד על כ-84.3 מיליון שקל, לעומת כ-67.7 מיליון שקל ברבעון המקביל.
בצד המאזן, החברה מציגה יתרת מזומנים והשקעות לטווח קצר בהיקף של כ-937 מיליון שקל, מול חוב פיננסי של כ-14 מיליון שקל. הדירקטוריון אישר חלוקת דיבידנד נוספת בהיקף של כ-41 מיליון שקל, לאחר חלוקת דיבידנדים מצטברת של כ-162 מיליון שקל מתחילת השנה וכ-2 מיליארד שקל מאז ההנפקה ב-2007
ברמת הפריסה הפיזית, רשת רמי לוי מפעילה 64 סניפי סופרמרקט, מתוכם 3 בזכיינות, חמישה מינימרקטים שכונתיים ונקודת מכירה סיטונאית בצפון. לפי התכנית שהוצגה, במהלך השנה הקרובה מתכוונת החברה לפתוח חמישה סניפי דיסקאונט מזון נוספים ו-12 סניפי פארם חדשים, ולהרחיב את פורמט "רמי לוי בשכונה" בתוך הערים. בנוסף מוקם סניף ראשון של "רמי לוי סטוק", שיתמקד ביבוא ומכירה קמעונאית של מוצרי סטוק.
בנוסף לפעילות הקמעונאית, הקבוצה מפתחת מועדון לקוחות תחת המותג ״מועדון הלקוחות של רמי לוי״, ונבחנת הקמת מועדון משותף עם ישראכרט וישראייר, בכפוף לאישורים רגולטוריים. מדובר במהלך שמחבר בין פעילות הקמעונאות לבין תחום הנופש באמצעות צבירת נקודות והטבות.
רמי לוי, מנכ״ל משותף, רשת חנויות רמי לוי שיווק השקמה אומר כי ״הרבעון השלישי של 2025 הוא תוצאה ישירה לכך שהרשת שלנו אינה מזגזגת באסטרטגיה שלה, לשים את הלקוח במרכז ולהמשיך להילחם עבורו ביוקר המחייה ולהציע לו את הסל הזול ביותר. נצמצם ונבטל פערי תיווך באמצעות יותר תחרות על המדף בסניף, יבוא ישיר של מוצרים רבים יותר והגדלת הנתח של המותג הפרטי. כל זה ביחד עם שיפור חווית הלקוח באמצעות שיפורים טכנולוגיים ובנוסף ייעול פריון העובדים באמצעים טכנולוגיה המגיעה באופן ישיר לשיפור חווית הלקוח. נמשיך בהרחבת הרשת באיזורים בהם הרשת אינה נוכחת כדי לאפשר לכל אזרחי ישראל לקנות בזול. בתשעת החודשים ההכנסות עלו, למרות שהמחיר לפריט ממוצע ירד. כמות הלקוחות עלתה וכמות הפריטים הממוצעת בסל עלתה, נתונים המתאימים לאסטרטגיה של החברה. נמשיך לעמוד לצד הלקוח ולהטיב איתו. אנחנו צופים שבקרוב נכנס ונחולל תחרות גם בתוך השכונות ובתוך הערים וכן גם בפארם והכל במטרה להגיע לעוד מאות אלפי לקוחות ברחבי הארץ ולתמוך בהם בהתמודדות עם יוקר המחייה״.״
יפית אטיאס, מנכ״לית משותפת, רשת חנויות רמי לוי שיווק השקמה מספרת כי ״תוצאות הרבעון מצביעות על המשך הצלחה ונאמנות הלקוחות. זהו רבעון שני ברציפות שאנו מציגים צמיחה בהכנסות למעל ל-2 מיליארד שקל המבטאת את הפירות של האסטרטגיה שלנו למקם את הלקוח במרכז, להיות ערים לצרכים הכלכליים של הציבור ולספק חווית קנייה איכותית וחדשנית. השילוב של עגלות חכמות, שילוט דיגיטלי, פתרונות לוגיסטיים ואמצעים טכנולוגיים נוספים מייעלים את הפעילות בסניפים, ומאפשרים לנו להמשיך להוזיל מחירים ולהגדיל את היקף הלקוחות בסניפים והשימוש באונליין. אנו מיישמים תכנית סדורה להאצת קצב הצמיחה בסניפי הדיסקאונט, בסניפי הפארם, במרכולים השכונתיים וכעת לראשונה גם בפעילות הסטוק עם הקמת סניף ראשון תחת המותג "רמי לוי סטוק". במקביל, אנו ממשיכים לפתח את מועדון הלקוחות ועמלים על קידום השותפות עם ישראכרט וישראייר, שיביא עימו ערך מוסף רב ויאפשר ללקוחות ליהנות מהטבות עמוקות ובעיקרן נופש בארץ ובעולם באמצעות צבירת נקודות מהקניות״.״
יוסי ושלומי אמיר, שופרסל, צילום: יונתן בלום קטןשופרסל בעצירה - נפילה בהכנסות, קיפאון ברווח
האחים אמיר השביחו את ההשקעה בשופרסל בזכות יכולות, הכרת שוק, וגם הרבה מזל - שנת 2024 היתה טובה וחריגה לקמעונאות. המספרים אז היו "מנופחים", עכשיו אלו מספרי האמת
האחים אמיר השביחו את ההשקעה בשופרסל באופן פנומנלי, אבל שני הרבעונים האחרונים מראים שכמו תמיד - למזל יש תפקיד מרכזי בסיפור. שני הרבעונים האחרונים פושרים ואפילו חלשים יחסית לשנה שעברה. הצמיחה נעצרה, ההכנסות יורדות. הרווחים מרשימים אבל לא מבטאים שיפור לעומת שנה שעברה, אלא תהליכי התייעלות.
הסיבה לירידה בפעילות היא שתחום קמעונאות המזון תלוי מאוד במצב הרוח הציבורי וביכולת שלנו כצרכנים להיות קשובים למחירים. כשהחטופים היו במנהרות בעזה, כשאיראן איימה, כשהחיילים סיכנו את חייהם, למי היה "ראש" לעשות השוואות מחירים. אנשים גם פחות יצאו לאכול בחוץ והגדילו צריכה מהרשתות וגם - לא טסו לחו"ל. בהדרגה, במהלך השנה זה השתנה. חזר בעצם למצב קרוב לרגיל. זה מתבטא בירידה בהכנסות, אבל המבחן של הרשתות הוא לא מול שנה שעברה שהיתה חריגה, אלא לאורך זמן ממושך יותר. אחרי הכל, הן יצמחו כי האוכלוסייה גדלה. זה שוק סולידי וכמובן נחוץ, זה לא ייעלם. רק קצב הצמיחה שראינו לא יחזור.
אודי מוקדי ייסד, ניהל ומכר את סייברארק לפאלו אלטו והוא מספר על מאחורי הקלעים של העסקה, ומספק עצות ליזמים צעירים ומנהלים בשיחה בוועידת ביזפורטל - מוזמנים להגיע ביום שלישי הקרוב
הדוחות של שופרסל שנסחרת בכ-11.5 מיליארד שקל מלמדים על חברה שהרווח המייצג שלה בשורה התחתונה הוא באזור 700-750 מיליון שקל. הרווח צפוי לעלות במקביל לגידול בהיקפי הפעילות, אבל על פניו היא מתומחרת כבר במחיר מלא. האפסייד שלה יהיה כנראה בנדל"ן. יש שם פעילות שיכולה להציף בהדרגה כמה מיליארדים טובים. היום השוק יתאכזב והמניה תרד, אבל האחים אמיר הכפילו את השווי מאז שנכנסו וייצרו בתקופה של שנה וחצי כ-2.5 מיליארד שקל.
- שופרסל מטעה צרכנים ונקנסת בכ-2 מיליון שקל
- שופרסל משביחה נדל"ן בראשון לציון - זאת רק ההתחלה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
שופרסל הרוויחה ברבעון השלישי כ-168 מיליון שקל בדומה לרווח בתקופה המקבילה אשתקד. הרווח הגולמי (לפני הכנסות אחרות) הסתכם בכ־222 מיליון שקל (כ־6.0% מההכנסות); בהשוואה לכ־266 מיליון שקל (כ־6.5% מההכנסות) ברבעון המקביל אשתקד.
לירן יעקבסברג מנכל ETGA צילום אנג'לה יעקסברגETGA: הרווחיות השתפרה אך ההכנסות ירדו: הרווח הנקי הסתכם ב-10.5 מיליון שקל
הכנסות הרבעון ירדו ב-10%, הרווח הגולמי עלה ל-34 מיליון שקל והרווח התפעולי עלה ב-16%; הדירקטוריון אישר חלוקת דיבידנד של 10 מיליון שקל
קבוצת ETGA אי.טי.ג'י.איי 0% מפרסמת את תוצאות הרבעון השלישי של 2025 ומציגה תמונה מעורבת: ירידה בהכנסות לצד שיפור במדדי הרווחיות וברווח הנקי. הכנסות הרבעון הסתכמו בכ-165 מיליון שקל, ירידה של כ-10% לעומת כ-183 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. לפי הדוחות, הירידה נבעה בעיקר מהתאמות מחירים בעקבות ירידה בעלויות ההובלה הבינלאומית, לצד דחיית משלוחים מיוני לרבעון השלישי בעקבות מבצע "עם כלביא".
למרות הקיטון בהכנסות, החברה מסיימת את הרבעון עם שיפור בשורת הרווחיות. הרווח הגולמי עלה לכ-34 מיליון שקל, לעומת כ-30.7 מיליון שקל ברבעון המקביל. גם הרווח התפעולי מציג עלייה של כ-16% והגיע ל-14.3 מיליון שקל. בשורה התחתונה הרווח הנקי צמח בכ-14% והגיע ל-10.5 מיליון שקל, לעומת 9.2 מיליון שקל ברבעון המקביל.
בתשעת החודשים הראשונים של השנה הסתכמו הכנסות החברה בכ-473.3 מיליון שקל, עלייה של כ-23% לעומת התקופה המקבילה אשתקד. הרווח הגולמי בתקופה עלה לכ-95.8 מיליון שקל, והרווח הנקי המצטבר עומד על כ-28 מיליון שקל.
מנכ"ל החברה, לירן יעקבסברג, התייחס לתוצאות: "אנו מסכמים את הרבעון השלישי של 2025 עם תוצאות שיא המשקפות צמיחה עקבית בכל מגזרי הפעילות. מגזר הלוגיסטיקה ממשיך להתרחב בקצב מרשים, בין היתר בזכות שילוב פעילות חברת ISLINE והעמקת הפעילות מול לקוחות בינלאומיים. במקביל, מגזר המימון ממשיך לחזק את תרומתו לקבוצה עם עלייה בהכנסות וברווחיות, תוך גידול עקבי בתיק האשראי. עם בסיס פיננסי איתן, רווחיות גבוהה ותזרים חזק, אנו נערכים להמשך צמיחה גם ברבעונים הבאים."
- לירן יעקבסברג מנכ"ל ETGA: מכוונים שתיק האשראי שלנו יגיע למילארד וחצי שקל בשנתיים הקרובות
- ETGA עם עלייה של 49% בהכנסות ועלייה של 23% ברווח הנקי
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ביצועי המגזרים
מגזר הלוגיסטיקה ממשיך להוות את פעילות הליבה של החברה. הכנסותיו בתשעת החודשים עלו לכ-430.8 מיליון שקל, גידול של כ-23% לעומת התקופה המקבילה. הרווח הגולמי המגזרי הגיע ל-76.3 מיליון שקל. ברבעון השלישי נרשמו הכנסות של 150.9 מיליון שקל ורווח גולמי של 27.7 מיליון שקל. החברה מדגישה כי הירידה בהכנסות הרבעון נובעת מהתאמות מחירים בשירותי ההובלה הבינלאומית, אך הגידול בהיקפי הפעילות קיזז חלק מהשפעתן.
