ליסניג
צילום: ----

איזה ליסינג מתאים לך?

כנראה שמילת הבאז החזקה ביותר בתחום הרכב היא ליסינג. תחום הליסינג צמח בארץ באופן משמעותי בשנים האחרונות, במקביל לצמיחה של תעשיית ההייטק ובסיוע לא קטן של אותן חברות המתחרות אחת בשנייה במתן התנאים הטובים ביותר עבור עובדיהם. מלבד היותו של ליסינג חלק מהתנאים שמציעים מעסיקים רבים, מדובר בתחום רכב המאפשר לרבים גישה לרכבים חדשים ונוחים בעלויות נמוכות. אז מה זה ליסינג בעצם? מה הם סוגי הליסינג השונים ואיך יודעים מה הליסינג שהכי מתאים לך? על כך בכתבה הבאה.

תוכן בחסות |

מה זה ליסינג בעצם?

ליסינג, מהמילה האנגלית lease, כלומר שכירות או חכירה, היא שיטת מימון המאפשרת רכישה של רכב באמצעות תשלומים חודשיים. כמובן שהיתרון הגדול בגישה והסיבה לפופולריות הרבה שלה הוא שגם אם אין ברשותכם את מלוא הסכום עבור רכישת רכב, אתם יכולים לרכוש אותו בתשלומים, בדומה לפרטים רבים אחרים. ישנם סוגים שונים של ליסינג כמו ליסינג פרטי, ליסינג מימוני או ליסינג תפעולי, אך ההבדל העיקרי בין ליסינג לרכישה בתשלומים הוא שברוב המקרים, תנאי התשלום בליסינג נמוכים מהמחיר המלא של הרכב. כלומר, במהלך תקופת הליסינג, הלקוח משלם בכל חודש סכום קטן ביחס לחלקו היחסי של החודש בתקופת הליסינג כך שבסיום התקופה נותרת עדיין יתרה שיש לשלם. בשלב הזה, מוצעות ללקוח מספר אפשרויות - להשלים את רכישת הרכב על ידי תשלום היתרה, גלגול חוזה הליסינג לרכב חדש (כלומר סוג של טרייד אין על חלקו של הרכב שבידי הלקוח) או סיום ההתקשרות והחזרת הרכב לחברה. 

 

ליסינג תפעולי

מדובר בחוזה ליסינג לפיו חברת השכירות אחראית לכלל הוצאות הטיפול והתחזוקה של הרכב. תשלום על הרכב עצמו, ביטוחים, אגרות, טיפולים תקופתיים ותיקונים לאחר תאונות ואפילו החלפת צמיגים - כל אלו יבוצעו בידי חברת השכירות. ישנן חברות אשר אפילו מציעות שירות של רכב חלופי לתקופה בה רכב הליסינג נמצא בתיקון. במקרה הזה, הבעלות על הרכב נמצאת באופן מלא אצל חברת הליסינג והלקוח הוא אכן יותר שוכר מחוכר. עסקאות של ליסינג תפעולי מוצעת בעיקר באמצעות מקומות עבודה אשר חותמים על חוזה ליסינג מול החברה ובכך מאפשרים לעובדיהם השכרת רכב בתנאים נוחים במיוחד.

 

ליסינג מימוני

ליסינג מימוני הינו מסלול המאפשר פרישה של עלות רכישת הרכב על פני כמה חודשים. בליסינג מימוני בדרך כלל נדרש השוכר לשלם מקדמה על מחיר הרכב בסך של 15 עד 30 אחוזים מערכו ובמקרים רבים מטרת העיסקה היא רכישת הרכב בידי השוכר. עם זאת, חברות רבות מאפשרות לשוכרים לגלגל את העסקה לרכב חדש אחר או לסיים את העסקה בהחזרת הרכב לחברה.

 

ליסינג פרטי

ליסינג פרטי הינו פחות פופולרי בארץ והתחום מתחיל לצבור תאוצה רק בשנים האחרונות. מדובר בעסקה המיועדת לרוכשים פרטיים ולא לחברות או מעסיקים. במקרה הזה, הלקוח יכול לבחור הן במסלול ליסינג תפעולי (בו האחריות על הרכב נמצאת בידי החברה) או בליסינג מימוני (בו האחריות על הרכב נמצאת עליו).

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
צילום: יח"צצילום: יח"צ

מה משקיעים בשוק ההון יכולים ללמוד מהמפרסמים בגוגל אדס ואיך עקרונות השקעות הערך חזרו לעולם השיווק הדיגיטלי

בעולם שבו כל קליק שווה כסף, מומלץ להסתכל על עולם השיווק כהשקעה, לא כהוצאה

נושאים בכתבה שיווק דיגיטלי

מרווח ביטחון - גם בשיווק

עוד מושג שלקוח ישירות מעולם ההשקעות הוא “מרווח הביטחון” (Margin of Safety). זהו העיקרון הבסיסי שלפיו משקיע לעולם לא ישקיע את כל הונו בהזדמנות אחת, גם אם היא נראית מפתה.

בעולם שבו כל קליק שווה כסף וכל שנייה של תשומת לב מתומחרת, יש טשטוש גבולות בין פרסום להשקעה. גיא אברמוב, מומחה לשיווק דיגיטלי עם ניסיון של למעלה מ-17 שנה בניהול קמפיינים בגוגל אדס, מציע דרך אחרת להסתכל על עולם השיווק - לא כהוצאה, אלא כהשקעה. בעידן של חוסר יציבות כלכלית, עליות ריבית ואי ודאות בשווקים, ייתכן שדווקא מפרסמים בפלטפורמה של גוגל אדס יכולים ללמד את המשקיעים שיעור חשוב על ניהול הון, משמעת וסבלנות.

“בעולם השיווק והפרסום, מרווח ביטחון הוא לא רק תקציבי” מסביר אברמוב. “זה גם טקטי. לא לשים את כל הביצים בקמפיין אחד, לא לבנות על מילות מפתח בודדות, ולא להניח שהפלטפורמה תישאר קבועה לנצח. בדיוק כמו שמשקיע מפזר סיכונים, כך גם מפרסם חייב לפזר אסטרטגיות”.

לדבריו, עסקים שמבינים את זה שורדים תנודות בשוק הרבה יותר טוב. כשהאלגוריתם משתנה, כשהתחרות מתייקרת, או כשהצרכנים משנים הרגלים - המפרסם שיש לו רזרבות של ידע, קהלים ואפיקים נוספים, פשוט שורד.

שיווק דיגיטלי כהשקעה, לא כהוצאה

הגישה של אברמוב נולדה מתוך חיבור אינטואיטיבי בין שני עולמות שנראים במבט ראשון זרים זה לזה. מצד אחד  ניהול תקציבי פרסום בגוגל, עולם של ניסוי וטעייה, מדדים משתנים בזמן אמת ותחרות אינסופית על תשומת לב. מצד שני עולם ההשקעות הקלאסי, שבו ערך נבנה לאורך שנים דרך החלטות שקולות ומבוססות נתונים.