צילום בסמארטפון - לאורך או לרוחב?
צילום בסמארטפון הוא חלק בלתי נפרד מהיומיום שלנו. אנחנו שולפים את הטלפון בכל פעם שיש לפנינו רגע שבא לנו לתעד, ואחת השאלות הראשונות שאנחנו חייבים לשאול את עצמינו לפני שאנחנו לוחצים על כפתור הצילום (ולרוב אנחנו לא עושים זאת), היא: "איך נכון לצלם את התמונה הזו – לאורך או לרוחב?"
האם זה באמת כל כך משנה? התשובה היא לחלוטין - כן!
אז מתי נצלם לאורך ומתי לרוחב?
באופן כללי, אנחנו רגילים להחזיק ולעבוד עם הסמארטפון שלנו לאורך, ולכן אוטומטית נצלם לאורך. אבל תיזכרו רגע בתערוכת צילום שביקרתם בה לאחרונה, או בצילומים מקצועיים שאתם צופים בהם בכל מסך – איך התמונות מצולמות שם? נכון מאוד - לרוחב! וזה לא מקרי. כי לצילום לרוחב יש המון יתרונות על פני צילום לאורך.
למה עדיף לצלם לרוחב?
1. הראיה המרחבית שלנו היא ראיה רוחבית, העיניים שלנו ממוקמות אחת לצד השניה, לכן המוח שלנו קולט הרבה יותר פרטים כשהתמונה היא לרוחב.
2. כשאנחנו מצלמים לרוחב, לרוב נחזיק את הסמארטפון בשתי הידיים - מה שמאפשר לנו אחיזה יציבה שמשפיעה על חדות התמונה.
3. כוח הכבידה והעולם סביבנו – רוב האלמנטים בעולם הפיזי פרוסים לרוחב יותר מאשר לאורך, לכן בעיקר בצילום תיעודי, בו נרצה להציג כמה שיותר פרטים – כדאי להעדיף צילום לרוחב. היא תייצר יותר עניין בתמונה.
באלו מקרים עדיף בכל זאת לצלם לאורך?
כלל האצבע אומר שכל עוד יש לנו פרטים מעניינים בחלק התחתון והעליון של התמונה - אפשר לצלם לאורך. כלומר, אם אין לי פרטים מעניינים מספיק בחלק התחתון או העליון – כנראה שכדאי שאוותר על צילום לאורך, ולצלם לרוחב בסיטואציה הזו.
- המדריך השלם להשגת קופונים משתלמים בישראל
- 30 א' דירות בהנחה יוגרלו בשנה הקרובה, מתוכן 10 א' כבר בשבוע הבא
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מסובך? הנה דרך קלה לזכור מהם המקרים הקלאסיים בהם צילום לאורך הוא הצילום הנכון יותר בצילום בסמארטפון:
- צילום תנועה בגובה התמונה - לדוגמה, ילד שמטפס על סולם חבלים או מישהו קופץ ממקפצה.
- צילום אלמנט שבנוי לאורך - עמוד תאורה, מגדל, סולם, עץ וכו'
- צילום פורטרט - צילום של פנים, שליש גוף, חצי גוף או כל הגוף.
- צילום בתקריב - צילום תקריב של אובייקט כלשהו ממש מקרוב, אפשרי בהחלט גם לאורך.
מה לגבי צילום סרטוני ווידאו – מה עדיף, לאורך או לרוחב?
נכון שלצלם לאורך זה הכי נוח לנו, כי ככה אנחנו רגילים להחזיק את הטלפון. אבל תחשבו על הרגע שאחרי – על רגע הצפייה בסרטון. מתי ראיתם לאחרונה סרט קולנוע שצולם לאורך? אף פעם נכון?! כי כל מסך למעט מסך הטלפון שלנו, הוא מסך שבו הצפייה היא לרוחב, לכן זה קריטי שצילום הווידאו יעשה גם לרוחב.
כשסרטון מצולם לאורך, מה שאנחנו רואים בזמן הצפייה הוא שני פסים שחורים שנמצאים משני צדי המסך.
זהו אפקט של עמעום או של השחרה שבא לחפות על הפרורפציות הלא טבעיות של הסרטון. תחשבו כמה שטח מסך לא מנוצל יש לפנינו. זה מאלץ את העיניים שלנו להתאמץ מאוד כדי לקלוט את הפרטים הקטנים בתמונה.
לסיכום, כשאנו מדברים על צילום בסמארטפון הן בצילום סטילס והן בווידאו – תתרגלו לסובב את המצלמה ולצלם לרוחב. זה יגרום לכם לצלם תמונות מעניינות הרבה יותר ולמי שצופה בצילומים שלכם ליהנות מכל הפרטים ולהתאמץ פחות.
עמיחי ינקוביץ', מנחה בפיקסל - סדנת צילום בסמארטפון, ליחידים, קבוצות, חברות, ארגונים ובתי ספר.
צילום: יח"צמה משקיעים בשוק ההון יכולים ללמוד מהמפרסמים בגוגל אדס ואיך עקרונות השקעות הערך חזרו לעולם השיווק הדיגיטלי
בעולם שבו כל קליק שווה כסף, מומלץ להסתכל על עולם השיווק כהשקעה, לא כהוצאה
בעולם שבו כל קליק שווה כסף וכל שנייה של תשומת לב מתומחרת, יש טשטוש גבולות בין פרסום להשקעה. גיא אברמוב, מומחה לשיווק דיגיטלי עם ניסיון של למעלה מ-17 שנה בניהול קמפיינים בגוגל אדס, מציע דרך אחרת להסתכל על עולם השיווק - לא כהוצאה, אלא כהשקעה. בעידן של חוסר יציבות כלכלית, עליות ריבית ואי ודאות בשווקים, ייתכן שדווקא מפרסמים בפלטפורמה של גוגל אדס יכולים ללמד את המשקיעים שיעור חשוב על ניהול הון, משמעת וסבלנות.
שיווק דיגיטלי כהשקעה, לא כהוצאה
הגישה של אברמוב נולדה מתוך חיבור אינטואיטיבי בין שני עולמות שנראים במבט ראשון זרים זה לזה. מצד אחד ניהול תקציבי פרסום בגוגל, עולם של ניסוי וטעייה, מדדים משתנים בזמן אמת ותחרות אינסופית על תשומת לב. מצד שני עולם ההשקעות הקלאסי, שבו ערך נבנה לאורך שנים דרך החלטות שקולות ומבוססות נתונים.
לדבריו, “הטעות הנפוצה ביותר של בעלי עסקים היא שהם מתייחסים לפרסום כהוצאה מיידית, במקום לראות בו השקעה לטווח ארוך. כל שקל שמושקע נכון בקמפיין אפקטיבי פועל בדיוק כמו הון שמושקע במניה טובה והוא מייצר תשואה לאורך זמן”.
גיא אברמוב מסביר, כי ממש כפי שמשקיע בוחן את ביצועי התיק שלו בפרספקטיבה של שנים ולא של ימים, כך גם משווק חכם צריך לבחון את יעילות הקמפיינים שלו בפרקי זמן רחבים יותר. “מי שמסתכל על נתוני קליקים יומיים ומקבל החלטות רגשיות יגלה מהר מאוד שהכסף בורח לו בין האצבעות” הוא אומר. “אבל מי שמתייחס לגוגל אדס כמו משקיע שמתכנן קדימה יוצר מערכת יציבה וצומחת”.
- חברת A2Z והסטארט-אפ Pluro מציעים את הפתרון המלא להנגשת אתרים - איתור, תיקון וניטור במערכת אחת
- השילוש הקדוש של הצמיחה הדיגיטלית: נוכחות, נראות ואינטליגנציה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
המכירה הפומבית של גוגל הינה מראה לשוק ההון
במרכז מערכת גוגל אדס עומדת מכירה פומבית בזמן אמת. מפרסמים מתחרים על מילות מפתח כאשר מחירי הקליקים והבידינג עצמו משתנים מדי רגע, והאלגוריתם מחליט מי יופיע ואיפה. זהו מנגנון שמזכיר באופן מפתיע את שוק המניות שהיא תחרות על נכסים בעלי ערך נתפס, מבוססת ביקוש, היצע וציפיות.
