גיל תמרי במכה סעודיה
גיל תמרי במכה סעודיה

אחרי הסער על הביקור במכה: גיל תמרי מבהיר - ומתנצל

אחרי תגובת חדשות 13, תמרי פרסם התנצלות בטוויטר באנגליתל בעקבות הכתבה על ביקורו בעיר מכה, לאחר שליווה את ביקורו של הנשיא ביידן לסעודיה. הערב תמרי יסביר ב"לפני החדשות" מדוע הוציא לפועל את הכתבה
אלכסנדר כץ |
נושאים בכתבה גיל תמרי חדשות 13

הכתבה של גיל תמרי ששודרה אמש במהדורת חדשות 13 על ביקורו במכה שבסעודיה, עוררה גל ביקורת ברשתות החברתיות. הסיבה: רק למוסלמים מותר להיכנס לאתר - הקדוש ביותר לדת האיסלאם.

 

עיקר הטענות נגדו הן שלא מדובר בהישג עיתונאי, אלא בעיקר בהישג אישי, הסכנה שהוא לקח על עצמו כשהגיע למקום, והסכנה שהעמיד גם את נהג המונית הסעודי שהסיע אותו.

אגב, יש לציין כי תמרי ביקר בהר בהר ערפאת (ערפה), הסמוך לעיר מכה ולמתחם הכעבה - המסגד שבמרכזו אותה רחבת ענק עם האבן הקדושה המכוסה בפרוכת שחורה.  

 

תמרי, שליווה את ביקורו של נשיא ארה"ב ג'ו ביידן בממלכה לאחר ביקורו של הנשיא בישראל, הגיב היום לדברים, ובסייפה שלהם התנצל. "אני רוצה להדגיש שהביקור במכה לא נועד לפגוע במוסלמים או בכל אדם אחר", צייץ בכמה ציוצים באנגלית, "אם מישהו נפגע  מהסרטון הזה, אני מתנצל עמוקות. המטרה הייתה להציג את החשיבות של מכה ואת יופיה של הדת, ובאמצעות כך לטפח יותר סובלנות והכלה דתית".

 

"סקרנות היא לב ליבה ומרכזה של של העיתונות, וסוג זה של מפגש עיתונאי ממקור ראשון הוא מה שמפריד בין עיתונות טובה לעיתונות גדולה", כתב. "עיקרון זה הנחה אותנו גם בעשייה העיתונאית הזו ואפשר לאנשים רבים לראות, בפעם הראשונה, מקום שכל כך חשוב לאחינו ואחיותינו המוסלמים ולהיסטוריה האנושית. שוב, אם מישהו נפגע או נעלב מכך, אני מתנצל מכל הלב. לא הייתה לנו כוונה כזו".

 

עוד הבוקר הפיצה חברת החדשות של ערוץ 13, שניסוחה דומה מאד לתגובה שתמרי פרסם בהמשך בשפה האנגלית.

 

תמרי צפוי להתראיין בתוכנית "לפני החדשות" בערוץ 13, לספר על החוויות שלו ולהסביר את כוונתו העיתונאית בנסיעתו לעיר מכה. 

אגב, הסערה ברשתות החברתיות לא תורגמה עדיין לכדי מאסת תלונות לרשות השנייה, הגוף הרגולטורי שמפקח על הערוצים המסחריים וחברות החדשות שלהם. עד כה התקבלו תלונות בודדות בלבד על תמרי וחדשות 13.

.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
הארץ מערכת
צילום: אלכסנדר כץ

טאבולה חותמת על הסכם שותפות עם קבוצת הארץ TheMarker ל-5 שנים

ההסכם החדש מיועד לשפר את חוויית התוכן למאות אלפי גולשים בישראל ולהגדיל באופן משמעותי את הכנסות הקבוצה

הדס ברטל |

טאבולה Taboola -0.99%  מרחיבה את חדירתה לשוק הישראלי וחותמת עם קבוצת הארץ על הסכם שותפות ארוך טווח ל-5 שנים, הכולל את אתר הארץ בעברית, אתר הארץ באנגלית, אתר TheMarker והאפליקציות שלהם. ההסכם יאפשר לקבוצת הארץ לשפר את חוויית התוכן למאות אלפי גולשים בישראל ולהגדיל את הכנסותיהם באופן משמעותי מתוכן ממומן ומודעות וידאו. 

הטכנולוגיה מבוססת ה-AI של טאבולה תפעל להגדלת הטראפיק והסירקולציה האורגנית, תעלה את רמת המעורבות של הגולשים, ותספק המלצות וחוויית תוכן איכותית לקוראים באתרים ובאפליקציות של הקבוצה. טאבולה עובדת עם אלפי חברות המפרסמות ישירות ב-Realize, פלטפורמת הפרסום העוצמתית של החברה, על מנת להגיע ל-600 מיליון משתמשים יומיים אצל רבים מהפאבלישרים המובילים בעולם. טאבולה עובדת עם אתרי תוכן מובילים בארץ ובעולם כדוגמת גלובס, ynet, כלכליסט, NBC News, Yahoo. כמו כן יצרניות מכשירים כמו סמסונג, שיומי ואחרים, משתמשות בטכנולוגיה של טאבולה ליצירת הכנסות ו-engagement. שותפויות אלו מאפשרות ל-Realize להציע דאטה ייחודי, אלגוריתמים מומחים וסקייל רחב.

גלי ארנון, מנכ"לית קבוצת הארץ: "להארץ ו-TheMarker קהילה גדולה של מנויים נאמנים בארץ ובעולם. אנו פועלים לספק להם תוכן איכותי, אמין וייחודי, לשפר את חוויית הקריאה ואת החוויה הדיגיטלית שלהם. הקבוצה עובדת עם מפרסמים ושותפים עסקיים רבים, ומציעה פתרונות חדשניים של פרסום ותוכן השיווקי. שיתוף הפעולה עם טאבולה יאפשר לנו להציע המלצות תוכן מדויקות ורלוונטיות יותר, ולחזק את יכולות ההפצה של התכנים שלנו, תוך שמירה על חווית המשתמש."


״אני מאוד מתרגש לצאת לדרך משותפת עם קבוצת הארץ, מגופי התקשורת המובילים בישראל.״ אמר אדם סינגולדה, מייסד ומנכ״ל טאבולה. ״המחויבות של קבוצת הארץ לעיתונות איכותית ואמינה היא עליונה, והתפקיד שלנו בטאבולה הוא להעצים אותם עם הטכנולוגיה המתקדמת ביותר. כולנו בטאבולה מחויבים לעתיד הרשת הפתוחה, מ-Realize, שמספקת צמיחה משמעותית בהכנסות חדשות, ועד למוצרי GenAI חדשניים כמו DeeperDive, המגנים על הערך של התוכן העיתונאי. אני שמח על ההזדמנות להעשיר את חווית הגלישה של קוראי הארץ ו-TheMarker, להנגיש להם תכנים איכותיים ולהעניק להם ערך מוסף.״





הארץ מערכת
צילום: אלכסנדר כץ

טאבולה חותמת על הסכם שותפות עם קבוצת הארץ TheMarker ל-5 שנים

ההסכם החדש מיועד לשפר את חוויית התוכן למאות אלפי גולשים בישראל ולהגדיל באופן משמעותי את הכנסות הקבוצה

הדס ברטל |

טאבולה Taboola -0.99%  מרחיבה את חדירתה לשוק הישראלי וחותמת עם קבוצת הארץ על הסכם שותפות ארוך טווח ל-5 שנים, הכולל את אתר הארץ בעברית, אתר הארץ באנגלית, אתר TheMarker והאפליקציות שלהם. ההסכם יאפשר לקבוצת הארץ לשפר את חוויית התוכן למאות אלפי גולשים בישראל ולהגדיל את הכנסותיהם באופן משמעותי מתוכן ממומן ומודעות וידאו. 

הטכנולוגיה מבוססת ה-AI של טאבולה תפעל להגדלת הטראפיק והסירקולציה האורגנית, תעלה את רמת המעורבות של הגולשים, ותספק המלצות וחוויית תוכן איכותית לקוראים באתרים ובאפליקציות של הקבוצה. טאבולה עובדת עם אלפי חברות המפרסמות ישירות ב-Realize, פלטפורמת הפרסום העוצמתית של החברה, על מנת להגיע ל-600 מיליון משתמשים יומיים אצל רבים מהפאבלישרים המובילים בעולם. טאבולה עובדת עם אתרי תוכן מובילים בארץ ובעולם כדוגמת גלובס, ynet, כלכליסט, NBC News, Yahoo. כמו כן יצרניות מכשירים כמו סמסונג, שיומי ואחרים, משתמשות בטכנולוגיה של טאבולה ליצירת הכנסות ו-engagement. שותפויות אלו מאפשרות ל-Realize להציע דאטה ייחודי, אלגוריתמים מומחים וסקייל רחב.

גלי ארנון, מנכ"לית קבוצת הארץ: "להארץ ו-TheMarker קהילה גדולה של מנויים נאמנים בארץ ובעולם. אנו פועלים לספק להם תוכן איכותי, אמין וייחודי, לשפר את חוויית הקריאה ואת החוויה הדיגיטלית שלהם. הקבוצה עובדת עם מפרסמים ושותפים עסקיים רבים, ומציעה פתרונות חדשניים של פרסום ותוכן השיווקי. שיתוף הפעולה עם טאבולה יאפשר לנו להציע המלצות תוכן מדויקות ורלוונטיות יותר, ולחזק את יכולות ההפצה של התכנים שלנו, תוך שמירה על חווית המשתמש."


״אני מאוד מתרגש לצאת לדרך משותפת עם קבוצת הארץ, מגופי התקשורת המובילים בישראל.״ אמר אדם סינגולדה, מייסד ומנכ״ל טאבולה. ״המחויבות של קבוצת הארץ לעיתונות איכותית ואמינה היא עליונה, והתפקיד שלנו בטאבולה הוא להעצים אותם עם הטכנולוגיה המתקדמת ביותר. כולנו בטאבולה מחויבים לעתיד הרשת הפתוחה, מ-Realize, שמספקת צמיחה משמעותית בהכנסות חדשות, ועד למוצרי GenAI חדשניים כמו DeeperDive, המגנים על הערך של התוכן העיתונאי. אני שמח על ההזדמנות להעשיר את חווית הגלישה של קוראי הארץ ו-TheMarker, להנגיש להם תכנים איכותיים ולהעניק להם ערך מוסף.״