קרן קיימת לישראל
צילום: צילום מסך
פרסום ראשון

אחרי 3 שנים בראובני פרידן: תקציב הפרסום של קק"ל יצא למכרז

שנת השיא של הקרן הייתה בשנת 2018 אז עמדה ההוצאה לפרסום על כ-32 מיליון שקלים במחירי מחירון המהווים בפועל כ-8 מיליון שקלים
משה בנימין | (4)

לאחר 3 שנים עם משרד הפרסום ראובני פרידן שזכה במכרז האחרון שהתנהל ב-2016, תקציב הפרסום של קרן קיימת לישראל יוצא למכרז - כך נודע לאייס. תקופת ההתקשרות עם המשרד הזוכה תעמוד על שנה עם אופציה להארכה ב-4 שנים נוספות עד ל-5 שנים מקסימום. 

המכרז כולל את חלק הקריאייטיב, לרבות פעילות בסלולר וסושיאל וכן את רכש המדיה עבור קק"ל. על פי מסמכי המכרז, מסגרת התקציב הכוללת עומדת על 7 מיליון שקלים שמתוכם, מסגרת השיווק והפרסום השנתית המוערכת עומדת על כ-5 מיליון שקלים ורכש המדיה על כ-2 מיליון שקלים. 

בין תנאי הסף להתמודדות במכרז נדרש ניסיון של 5 שנים לפחות ברכש מדיה; ניסיון עבר בהפקת קמפיין פרסומי בשנתיים שקדמו להגשת ההצעות בהיקף כולל, לרבות אך לא רק, עלויות הפקה, רכש מדיה ופרזנטור, של לפחות 3 מיליון שקל.  כמו כן נדרש ניסיון בהפקת קמפיין מיתוגי עבור מוצר, שרות או יוזמה, בשנתיים שקדמו להגשת ההצעות בהיקף כולל של לפחות מיליון שקל. במקביל דורשת קק"ל ראש צוות מטעם משרד הפרסום שגם לגביו יחולו תנאים שונים של ניסיון בניהול לקוחות ורכש מדיה. 

ההצעות המתמודדות ייבחנו לפי ציון בשיעור של 30% עבור החלק הכמותי ו-70% מהציון שיוענק לחלק האיכותי. קק"ל מדגישה עוד, כי שיעור העמלה ו/או החזר העמלה שיבוקשו על ידי המתמודדים, לא יכולים לעלות על 8%. 

 

על פי נתוני יפעת בקרת פרסום, מתחילת שנת 2019 עמד תקציב הפרסום של קק"ל על 7.2 מיליון שקלים במחירי מחירון. שנת השיא של הקרן הייתה בשנת 2018 אז עמדה ההוצאה לפרסום על כ-32 מיליון שקלים במחירי מחירון המהווים בפועל כ-8 מיליון שקלים. ב-2017 עמדה ההוצאה לפרסום על כ-5 מיליון שקלים במחיר ריאלי.

הקמפיין המרכזי של ראובני פרידן עבור קק"ל הציג את הזמרת עדן בן זקן לצדו של "הזקן" דוד בן גוריון על רקע חגיגות ה-70 למדינת ישראל, בשנת 2018. רוב ההוצאה לפרסום בשנה זו, כ-60%, הופנתה לטלוויזיה עבור מהלך "הציונות החדשה" שאותו קידמה הקרן. 

תגובות לכתבה(4):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 2.
    גל 23/07/2019 10:25
    הגב לתגובה זו
    יש הרבה שמחה לאיד בנוגע לראובני פרידן, אפילו יותר מהשמחה לאיד הרגילה בענף הפרסום. לטובת כל אלו שנמצאים בענף פחות מעשור, אני אזכיר שראובני כבר היו במצב הרבה הרבה יותר גרוע ואחרי שכבר היו בדרך להתרסקות הם הצליחו להמציא את עצמם מחדש. אז זה היה בזכות הכניסה של ניב וזיו. עכשיו עבר עשור וכנראה שגם ניב וזיו התעייפו. השאלה מה הם יעשו בשביל למנוע התרסקות מחודשת. לא בטוח שיש להם עוד שפנים בכובע. המשרד הזה חי על הרוח הקריאטיבית ואבק הכוכבים אבל נשאר מאחור בכל הנוגע למקצוענות ובניית ארגון יציב כמו שעשו במשרדים הגדולים - מקאן, אדלר, באומן, גיתם ויהושע. הם עלולים לאבד עוד תקציבים ולהפוך למשרד נישה שרק יילך וישקע. ימים יגידו
  • 1.
    זיו וניב הולכים לאבד עוד תקציב (ל"ת)
    שיהיה להם בהצלחה 22/07/2019 12:05
    הגב לתגובה זו
  • קנאים! ראובני מגייסים שני תקציבים חדשים על כל אחד שהולך (ל"ת)
    קרן 24/07/2019 13:27
    הגב לתגובה זו
  • איך אתם מעיזים להשמיץ משרד שכל הלקוחות בורחים ממנו? (ל"ת)
    פחחחח 22/07/2019 15:01
    הגב לתגובה זו
מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.
רייטינג

המהדורה המרכזית של חדשות 14 מזנקת ל-300 אלף צופים

בערב רווי חדשות, עם כמעט מיליון צופים בכל המהדורות המרכזיות, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 הצליחה לשבור שיא והיא בדרך להדביק את הפער מהמובילה הנצחית, חדשות 12

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג
בערב דרמטי עם חדשות מרעישות, שהשתנו והתפתחו במהלך הערב, כמות הצופים התקרבה למיליון צופים, עם 922 אלף צופים שצפו בכל מהדורות החדשות המרכזיות, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 שברה שיא של כל הזמנים, עם כמות צופים שהתקרבה למדורת השבט המסורתית, חדשות 12. 

אולי זו העובדה שערוץ 14 מזוהה עם פרשת "שדה תימן", ואולי זהו המשך של מגמת ההתחזקות של מהדורות החדשות של הערוץ, אבל כך או כך הנתונים הם נתוני שיא. 

מבחינת הדירוג עצמו, המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אתמול על 15% רייטינג ו-381 אלף צופים, ואילו חדשות 14 היו אחריה עם 10.3% רייטינג ו-300 אלף צופים. אחריה היתה חדשות 13, שבערב כזה הצליחה לחצות את רף מאה אלף הצופים, עם 4.7% רייטינג ו-130 אלף צופים, ואילו גם חדשות 11, היו עם 111 אלף צופים ו-4.2% רייטינג. 


פריים טיים

גם בפריים טיים הנתונים היו מעט חריגים, היות וכמות הצופים התחלקה באופן שווה יותר מאשר בדרך כלל. אמנם בראש היתה "במשמרתי שלי" עם כרמי גילון, ששודרה בקשת עם רייטינג של 10.6% ו-259 אלף צופים, אבל מבחינת רייטינג "הפטריוטים" היתה קצת מאחוריה, עם 10.5% רייטינג אבל מבחינת כמות הצופים הפטריוטים עלתה על קשת, והיתה על 311 אלף צופים. בכך, ערוץ 14 משלים מהלך מרשים ברצועות החדשות המרכזיות והפריים טיים. במקום השלישי הייתה "ווארט" של ערוץ 13, עם נתון מכובד של 7.9% רייטינג ו-213 אלף צופים וגם ריאליטי האוכל של כאן11, "בואו לאכול איתי", עמד על נתונים יפים של 7.5% רייטינג ו-178 אלף צופים. 

רצועות נוספות

מבחינת שאר הרצועות, בבוקר גם נרשמה עלייה בכמות הצופים, כש-"חדשות הבוקר" של קשת הובילה בפער את הרצועה, עם 4.1% ו-106 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, עם 2.1% רייטינג ו-44 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר עם 1.4% רייטינג ו-29 אלף צופים בלבד.

ברצועה שלאחריה, המגמה המשיכה ומשדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה ויואב לימור, שהוביל את הרשימה, היה עם רייטינג של 3.5% ו-80 אלף צופים בלבד, אחריו במקום השני ערוץ 14 המשיך לצמצם פערים, עם "על הבוקר" עם נוי בר, עם 1.6% רייטינג ו-54 אלף צופים בלבד ואילו במקום האחרון היה "פותחים יום" של רשת, עם 1.1% רייטינג ו-24 אלף צופים בלבד.