קרן קיימת לישראל
צילום: צילום מסך
פרסום ראשון

אחרי 3 שנים בראובני פרידן: תקציב הפרסום של קק"ל יצא למכרז

שנת השיא של הקרן הייתה בשנת 2018 אז עמדה ההוצאה לפרסום על כ-32 מיליון שקלים במחירי מחירון המהווים בפועל כ-8 מיליון שקלים
משה בנימין | (4)

לאחר 3 שנים עם משרד הפרסום ראובני פרידן שזכה במכרז האחרון שהתנהל ב-2016, תקציב הפרסום של קרן קיימת לישראל יוצא למכרז - כך נודע לאייס. תקופת ההתקשרות עם המשרד הזוכה תעמוד על שנה עם אופציה להארכה ב-4 שנים נוספות עד ל-5 שנים מקסימום. 

המכרז כולל את חלק הקריאייטיב, לרבות פעילות בסלולר וסושיאל וכן את רכש המדיה עבור קק"ל. על פי מסמכי המכרז, מסגרת התקציב הכוללת עומדת על 7 מיליון שקלים שמתוכם, מסגרת השיווק והפרסום השנתית המוערכת עומדת על כ-5 מיליון שקלים ורכש המדיה על כ-2 מיליון שקלים. 

בין תנאי הסף להתמודדות במכרז נדרש ניסיון של 5 שנים לפחות ברכש מדיה; ניסיון עבר בהפקת קמפיין פרסומי בשנתיים שקדמו להגשת ההצעות בהיקף כולל, לרבות אך לא רק, עלויות הפקה, רכש מדיה ופרזנטור, של לפחות 3 מיליון שקל.  כמו כן נדרש ניסיון בהפקת קמפיין מיתוגי עבור מוצר, שרות או יוזמה, בשנתיים שקדמו להגשת ההצעות בהיקף כולל של לפחות מיליון שקל. במקביל דורשת קק"ל ראש צוות מטעם משרד הפרסום שגם לגביו יחולו תנאים שונים של ניסיון בניהול לקוחות ורכש מדיה. 

ההצעות המתמודדות ייבחנו לפי ציון בשיעור של 30% עבור החלק הכמותי ו-70% מהציון שיוענק לחלק האיכותי. קק"ל מדגישה עוד, כי שיעור העמלה ו/או החזר העמלה שיבוקשו על ידי המתמודדים, לא יכולים לעלות על 8%. 

 

על פי נתוני יפעת בקרת פרסום, מתחילת שנת 2019 עמד תקציב הפרסום של קק"ל על 7.2 מיליון שקלים במחירי מחירון. שנת השיא של הקרן הייתה בשנת 2018 אז עמדה ההוצאה לפרסום על כ-32 מיליון שקלים במחירי מחירון המהווים בפועל כ-8 מיליון שקלים. ב-2017 עמדה ההוצאה לפרסום על כ-5 מיליון שקלים במחיר ריאלי.

הקמפיין המרכזי של ראובני פרידן עבור קק"ל הציג את הזמרת עדן בן זקן לצדו של "הזקן" דוד בן גוריון על רקע חגיגות ה-70 למדינת ישראל, בשנת 2018. רוב ההוצאה לפרסום בשנה זו, כ-60%, הופנתה לטלוויזיה עבור מהלך "הציונות החדשה" שאותו קידמה הקרן. 

תגובות לכתבה(4):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 2.
    גל 23/07/2019 10:25
    הגב לתגובה זו
    יש הרבה שמחה לאיד בנוגע לראובני פרידן, אפילו יותר מהשמחה לאיד הרגילה בענף הפרסום. לטובת כל אלו שנמצאים בענף פחות מעשור, אני אזכיר שראובני כבר היו במצב הרבה הרבה יותר גרוע ואחרי שכבר היו בדרך להתרסקות הם הצליחו להמציא את עצמם מחדש. אז זה היה בזכות הכניסה של ניב וזיו. עכשיו עבר עשור וכנראה שגם ניב וזיו התעייפו. השאלה מה הם יעשו בשביל למנוע התרסקות מחודשת. לא בטוח שיש להם עוד שפנים בכובע. המשרד הזה חי על הרוח הקריאטיבית ואבק הכוכבים אבל נשאר מאחור בכל הנוגע למקצוענות ובניית ארגון יציב כמו שעשו במשרדים הגדולים - מקאן, אדלר, באומן, גיתם ויהושע. הם עלולים לאבד עוד תקציבים ולהפוך למשרד נישה שרק יילך וישקע. ימים יגידו
  • 1.
    זיו וניב הולכים לאבד עוד תקציב (ל"ת)
    שיהיה להם בהצלחה 22/07/2019 12:05
    הגב לתגובה זו
  • קנאים! ראובני מגייסים שני תקציבים חדשים על כל אחד שהולך (ל"ת)
    קרן 24/07/2019 13:27
    הגב לתגובה זו
  • איך אתם מעיזים להשמיץ משרד שכל הלקוחות בורחים ממנו? (ל"ת)
    פחחחח 22/07/2019 15:01
    הגב לתגובה זו
מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.
רייטינג

המהדורה המרכזית של 14 הגיעה ל-60% מצופי חדשות 12

מהדורת החדשות המרכזית של ערוץ 14 מתבססת במקום השני עם כמעט שני שליש מהמובילה הנצחית, חדשות 12, חדשות 13 באורח קבע במקום השלישי ואילו המהדורה המרכזית של התאגיד הציבורי מצליחה לטפס ל-80 אלף צופים, ועדיין רק אחד מתוך עשרה צופים צופה בה

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

באורח קבע, טבלת הרייטינג של מהדורות החדשות היא שחדשות 12 במקום הראשון, אחריה לרוב 14 ואז 13 ואת הרשימה סוגרת כאן11. גם הרייטינג הנוכחי זהה, אלא במספר הצופים של חדשות 14 הולך ומתקבע על כמות מכובדת של כמעט שני שליש מצופי חדשות 12. וכך, באחוזים של כלל צופי מהדורות החדשות המרכזיות, חדשות 12 עומדות על כ-42%, חדשות 14 עם 26%, חדשות 13 עם 20% ואילו כאן11 עם כ-12%. ועם זאת, הציפייה היא ששיטת המדידה תשתנה ותאפשר לנו לראות אומדן מדויק יותר של הצופים. 

ולנתונים עצמם: חדשות 12 של קשת עמדה על 12.1% רייטינג עם 294 אלף צופים, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 עם 184 אלף צופים ו-6.4% רייטינג. חדשות 13 עומדת על 5.9% ו-144 אלף צופים וכאן11 עם רייטינג של 2.6% ו-82 אלף צופים. 

פריים טיים ועוד

בפריים טיים, כרגיל, "האח הגדול" של רשת בראש, עם רייטינג של 15.2% ו-411 אלף צופים, ואחריו "חתונה ממבט שני", עם 11.6% רייטינג ו-338 אלף צופים. הפטריוטים ממשיכה להפגין יציבות עם 7.5% רייטינג ו-230 אלף צופים. הדרמה של כאן11, "התנתקות", השתפרה עם 2.2% רייטינג ו-45 אלף צופים. 



חדשות קשת ממשיכות להוביל במהלך היום כולו, אבל גם במהלך היום חדשות 14 מתחילות להדביק פערים. בבוקר, חדשות הבוקר של קשת מובילה את הרצועה, עם 3.9% ו-83 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שהשיגה 2.1% רייטינג ו-52 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר ו-1.8% רייטינג ו-34 אלף צופים. 

ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 2% ו-43 אלף צופים, אחריו במקום השני "פותחים יום" של רשת, עם 1.6% רייטינג ו-32 אלף צופים ואת הרשימה סגר ערוץ 14, "על הבוקר" עם רונה לוי, עם 1.2% בלבד ו-26 אלף צופים. 

מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.
רייטינג

המהדורה המרכזית של 14 הגיעה ל-60% מצופי חדשות 12

מהדורת החדשות המרכזית של ערוץ 14 מתבססת במקום השני עם כמעט שני שליש מהמובילה הנצחית, חדשות 12, חדשות 13 באורח קבע במקום השלישי ואילו המהדורה המרכזית של התאגיד הציבורי מצליחה לטפס ל-80 אלף צופים, ועדיין רק אחד מתוך עשרה צופים צופה בה

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

באורח קבע, טבלת הרייטינג של מהדורות החדשות היא שחדשות 12 במקום הראשון, אחריה לרוב 14 ואז 13 ואת הרשימה סוגרת כאן11. גם הרייטינג הנוכחי זהה, אלא במספר הצופים של חדשות 14 הולך ומתקבע על כמות מכובדת של כמעט שני שליש מצופי חדשות 12. וכך, באחוזים של כלל צופי מהדורות החדשות המרכזיות, חדשות 12 עומדות על כ-42%, חדשות 14 עם 26%, חדשות 13 עם 20% ואילו כאן11 עם כ-12%. ועם זאת, הציפייה היא ששיטת המדידה תשתנה ותאפשר לנו לראות אומדן מדויק יותר של הצופים. 

ולנתונים עצמם: חדשות 12 של קשת עמדה על 12.1% רייטינג עם 294 אלף צופים, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 עם 184 אלף צופים ו-6.4% רייטינג. חדשות 13 עומדת על 5.9% ו-144 אלף צופים וכאן11 עם רייטינג של 2.6% ו-82 אלף צופים. 

פריים טיים ועוד

בפריים טיים, כרגיל, "האח הגדול" של רשת בראש, עם רייטינג של 15.2% ו-411 אלף צופים, ואחריו "חתונה ממבט שני", עם 11.6% רייטינג ו-338 אלף צופים. הפטריוטים ממשיכה להפגין יציבות עם 7.5% רייטינג ו-230 אלף צופים. הדרמה של כאן11, "התנתקות", השתפרה עם 2.2% רייטינג ו-45 אלף צופים. 



חדשות קשת ממשיכות להוביל במהלך היום כולו, אבל גם במהלך היום חדשות 14 מתחילות להדביק פערים. בבוקר, חדשות הבוקר של קשת מובילה את הרצועה, עם 3.9% ו-83 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שהשיגה 2.1% רייטינג ו-52 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר ו-1.8% רייטינג ו-34 אלף צופים. 

ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 2% ו-43 אלף צופים, אחריו במקום השני "פותחים יום" של רשת, עם 1.6% רייטינג ו-32 אלף צופים ואת הרשימה סגר ערוץ 14, "על הבוקר" עם רונה לוי, עם 1.2% בלבד ו-26 אלף צופים.