"הטרדות מיניות זה נושא סבוך במקאן - טיפלתי בזה בחומרה"

חנה רדו, כיום המשנה ליו"ר מקאן מגיעה להתארח בפודקאסט הפרסום של מירן פחמן. "מודה באשמה, עד שחוקק החוק של שלי יחימוביץ', חשבתי ש-12 שעות עבודה ביום זה בסדר"
כתבי אייס | (8)

חנה רדו מהדמויות היותר דומיננטיות במקאן ובשנים האחרונות דמות שהפכה למוכרת יותר ויותר בציבוריות הישראלית ובבראנז'ת הפרסום בפרט התארחה ב-EAR CATCHER פודקאסט הפרסום של מירן פחמן. רדו הפכה לדמות מוכרת בזכות מאבקה לייצוג נשים, שוויון מגדרי והעצמה נשית וכן בזכות היותה היזמית והמוח מאחורי הקמת מקאן ואלי במצפה רמון תחת ניהולן של מיכל רומי והדר גור אריה.

רדו שהגיעה ב-1999 למקאן על תקן של מנהלת כספים נשארה בקבוצה שנים רבות וקיבלה לידיה סמכויות רבות כיד ימינו של אילן שילוח. עם כניסת עמית משיח לתפקיד מנכ"ל משרד הפרסום רדו זזה הצידה ובמילותיה "כשעמית הגיע רציתי לתת דוגמה אישית ופיניתי לו את המקום". כיום היא משמשת כמשנה ליו"ר הקבוצה אילן שילוח (לצד שלל עיסוקיה החברתיים-עסקיים בצפון ובדרום) ומעורבותה במשרד הפרסום מקאן תל אביב הצטמצמה.   

לכל הפרקים של EAR CATCHER - לחצו כאן

רדו מספרת לפחמן בפודקאסט בין היתר, כי "לאורך כל הקריירה הקפדתי על יושר ונדיבות לכל מי שהיה לידי....לא הגעתי לאן שהגעתי כי אי כזו נחמדה - כשצריך אני לא נחמדה. מה שהכי מאפיין אותי זה שאני בן אדם של שחור ולבן כמעט ואין אפור". עוד היא מעידה על עצמה, כי "מי שעוזר לי אני אגיע איתו רחוק ומי שלא אני אפסיק את הקשר איתו וגם זה ייגמר בנדיבות".

 

על משנתה הפמיניסטית היא מספרת: "כואב לי בכל הגוף כשאני רואה פאנלים, בורדים של דירקטוריונים וועדות שיש בהם רק גברים - איך אתם לא שמים לב שאנחנו 51% מהאוכלוסייה, איך אתם יכולים לעשות משהו בלעדינו". על נקודת הזמן שבה החליטה לעשות מעשה: "זה היה אחרי שגיליתי ב-2014 שיש בועידת העסקים של גלובס 220 פאנליסטים ומתוכם 20 נשים. הדבר היותר חמור הוא שהיו 35 מפגשים בפאנלים של 4-5 משתתפים וב-18 מהם לא היו נשים ובעיניי באמת זה סוג של אסון".

על שעות העבודה בענף הפרסום והתדמית של מקאן כ"בית חרושת" אומרת רדו: "אני מודה באשמה, עד שחוקק החוק של שלי יחימוביץ', חשבתי ש-12 שעות זה בסדר וביום שנכנס החוק כיבדנו אותו יותר מכל ארגון אחר שאני מכירה. הזמנים השתנו, התרככתי ואני מבינה דברים שלא הבנתי כשהייתי צעירה ולהוטה להצליח".

על ההטרדות המיניות בענף הפרסום ועדויות על כך שגם במקאן היו מקרים, אומרת רדו: "נחשפתי לזה ולא תמיד טיפלתי. עם זאת, מספר הפעמים שטיפלתי בחומרה עולה על הפעמים שלא טיפלתי בחומר. אני יכולה להגיד שזה נושא מאוד סבוך ובשנתיים האחרונות אין זכר לזה בשום מקום מקאן. עם המודעות של היום היינו בוודאי מטפלים בדברים אחרת".

קיראו עוד ב"תקשורת ומדיה"

הפודקאסט של פחמן שעוסק בנושאי קריאייטיב ופרסום, עולה באופן קבוע באתר אייס. בכל תכנית מתארחת דמות בכירה ומסקרנת מעולם הקריאייטיב והפרסום לשיחת עומק על תפיסת העולם המקצועית, על הדרך המקצועית שעשתה וגם על התחושות האישיות שלה בנוגע למקצוע שבחרה ולברנז'ה. הפודקאסט מוקלט באולפני ישי רזיאל והוא בשיתוף אדיו - רשת הפרסום ברדיו הדיגיטלי.

הפרסומאי מירן פחמן הוא עצמאי כיום, בעל סוכנות הפרסום פונקט ולשעבר סמנכ"ל הקריאייטיב של פוגל ומנהל הקריאייטיב של מקאן דיגיטל

תגובות לכתבה(8):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 6.
    חנה רדו, אשה ציונית שבזכותה יש אוכל על השולחן להרבה מאוד אנשים! (ל"ת)
    יעל 22/01/2018 08:18
    הגב לתגובה זו
  • 5.
    וחבורתו 21/01/2018 22:42
    הגב לתגובה זו
    חוק 12 שעות עבודה, הוא חוק ותיק עם זקן ארוך וצמוד אליו חוק השבת שאוסר לעבוד בימי שבת ומתיר זאת רק לבעלי היתר מיוחד (בתי חולים וכד'), על שניהם עברו רוב רובם של משרדי הפרסום וחלקם עדיין עוברים גם היום מפעם לפעם. קארמה איז אה ביטש, המצב הרעוע של המשרדים היום, הוא פועל יוצא של ניצול העובדים החזירי והפרוע בעשור הראשון של המילניום, הרבה בעלי משרדים הפכו מיליונרים על גבם של עובדים אלו. כ"כ הרבה סבל נגרם לעובדים ועובדות בימים האפלים האלו. סבל לדורות.
  • 4.
    חה חה בחומרה 21/01/2018 20:41
    הגב לתגובה זו
    אם היה לי שקל על כל פעם שהוטרדתי ע״י מישהו במקאן הייתי מרוויחה הרבה יותר מהמשכורת שלי שם...
  • 3.
    אמיר 21/01/2018 20:31
    הגב לתגובה זו
    הריצה מניות. הייתה שותפה בפרסומת גולדסטאר הכי שוביניסטית עד היום. סופרסונה הוא המיזם שמקדם את חנה רדו ולא מעבר. אחראית על נוהל תשלום פלוס אף פעם לפרילנסרים. עובדים שכירים בשקל תישעים עליהם היא גוזרת קופון ומשכורת שמנה לעצמה במצפה רמון. ויום אחד יפתחו את הפה על ההטרדות שהושתקו. פחמן? אתה פוחד לשאול את השאלות האמיתיות. חבל.
  • 2.
    דני 21/01/2018 16:01
    הגב לתגובה זו
    הרי יום אחד יספרו על כל ההטרדות שהסתרת. הרי מדברים על זה, הבנות שבאו להתלונן יפתחו את הפה. מה תגידי אז
  • נמאס כבר מאיומים 21/01/2018 17:13
    הגב לתגובה זו
    כל פעם אותן טרוניות יאללה גשו למשטרה ותתלוננו או שתפסיקו כבק
  • 1.
    אזרח שומר חוק 21/01/2018 14:57
    הגב לתגובה זו
    למה זה לא מוזכר באייטם?
  • מירן פחמן 21/01/2018 16:01
    הגב לתגובה זו
    הנושא בהחלט נשאל וקיבל התייחסות
חיים כהן "מאסטר שף". קרדיט: רשתות חברתיותחיים כהן "מאסטר שף". קרדיט: רשתות חברתיות
רייטינג

אפילו מאסטר שף לא עוצרת את האח הגדול; חדשות התאגיד עם 50 אלף צופים בלבד

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

הרייטינג של מהדורות החדשות כמעט ואינו משתנה במהלך השבוע. חדשות 12 של קשת תמיד במקום הראשון ולרוב גם הרייטינג וגם כמות הצופים היא פי שתיים מהמתחרות שלה, אבל אתמול למעט השידור הציבורי, חדשות 14, עם 6.7% רייטינג ו-165 היו לבדם עם יותר ממחצית הצופים של קשת, וזו בשורה אמיתית. אחריהם, בהפרש לא גדול, היו חדשות 13 עם רייטינג של 5.6% ו-142 צופים. להבדיל, חדשות התאגיד הציבורי ממשיכות לאבד צופים והשאלה לגבי הנחיצות שלו רלבנטית מתמיד, לאור 2.1% ו-52 אלף צופים בלבד. אם עד כה מהדורת כאן11 נאבקה על להישאר במסגרת של מאה אלף צופים, אנחנו רואים ירידה דרמטית ובמסגרתה המספרים הולכים ומתקרבים לשידורי נישה, כמו ערוץ 9. 


בפריים טיים, גם השקת המותג האהוב של קשת, "מאסטר שף", לא מצליחה להדיח את הלהיט של רשת, "האח הגדול". "מאסטר שף" היתה עם 13.9% בלבד ו-353 אלף צופים, בעוד ש-"האח הגדול" נותר בראש, יהיו המתחרים אשר יהיו, ועמד על 17.3% רייטינג ו-416 אלף צופים. בערוץ 14, “הפטריוטים” יציבה וחזקה, עם קהל צופים נאמן ו-6.6% רייטינג ו-159 אלף צופים. לעומתם, טאבו של כאן11עם חנוך דאום עסקה בהתמודדות עם אנורקסיה, אך הרייטינג היה נמוך, עם 2.7% בלבד ו-64 אלף צופים. 

בוקר, אמצע היום ולייט נייט

חדשות קשת ממשיכות להוביל במהלך היום כולו. בבוקר, חדשות הבוקר של קשת מובילה את הרצועה, עם 3.4% ו-87 אלף צופים, במקום השני היתה רשת עם העולם הבוקר ו-1.8% רייטינג ו-39 אלף צופים, ובמרחק לא רב היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שהשיגה 1.6% רייטינג ו-30 אלף צופים. 

ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה יואב לימור, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 2.4% ו-64 אלף צופים, אחריו במקום השני "פותחים יום" של רשת, עם 1.6% רייטינג ו-74 אלף צופים, ואחריהן מאחור נמצא המשדר של ערוץ 14, "על הבוקר" עם רונה לוי, עם 1% בלבד ו-25 אלף צופים בלבד.

כאמור, קשת מובילה במהלך היום כולו, ו-“חמש עם רפי רשף” רושמת 6.5% רייטינג ו-169 אלף צופים, הרבה מעל ערוץ 14, עם "17 עם דנה ורון" שעמד על 2.9% ו-59 אלף צופים. את הרשימה סגר "שיחת היום" של רשת עם 2.4% ו-52 אלף צופים. “שש עם” מטפסת ל-6.5% ו-179 אלף, "ריקלין ושות" של ערוץ 14 אחריו עם 3.8% ו-99 אלף צופים ואילו שוב רשת אחרונה במשדרי החדשות, עם "חדשות שש" שזכתה ל-2.5% רייטינג בלבד ו-50 אלף צופים.