"הטרדות מיניות זה נושא סבוך במקאן - טיפלתי בזה בחומרה"
חנה רדו מהדמויות היותר דומיננטיות במקאן ובשנים האחרונות דמות שהפכה למוכרת יותר ויותר בציבוריות הישראלית ובבראנז'ת הפרסום בפרט התארחה ב-EAR CATCHER פודקאסט הפרסום של מירן פחמן. רדו הפכה לדמות מוכרת בזכות מאבקה לייצוג נשים, שוויון מגדרי והעצמה נשית וכן בזכות היותה היזמית והמוח מאחורי הקמת מקאן ואלי במצפה רמון תחת ניהולן של מיכל רומי והדר גור אריה.
רדו שהגיעה ב-1999 למקאן על תקן של מנהלת כספים נשארה בקבוצה שנים רבות וקיבלה לידיה סמכויות רבות כיד ימינו של אילן שילוח. עם כניסת עמית משיח לתפקיד מנכ"ל משרד הפרסום רדו זזה הצידה ובמילותיה "כשעמית הגיע רציתי לתת דוגמה אישית ופיניתי לו את המקום". כיום היא משמשת כמשנה ליו"ר הקבוצה אילן שילוח (לצד שלל עיסוקיה החברתיים-עסקיים בצפון ובדרום) ומעורבותה במשרד הפרסום מקאן תל אביב הצטמצמה.
לכל הפרקים של EAR CATCHER - לחצו כאן
רדו מספרת לפחמן בפודקאסט בין היתר, כי "לאורך כל הקריירה הקפדתי על יושר ונדיבות לכל מי שהיה לידי....לא הגעתי לאן שהגעתי כי אי כזו נחמדה - כשצריך אני לא נחמדה. מה שהכי מאפיין אותי זה שאני בן אדם של שחור ולבן כמעט ואין אפור". עוד היא מעידה על עצמה, כי "מי שעוזר לי אני אגיע איתו רחוק ומי שלא אני אפסיק את הקשר איתו וגם זה ייגמר בנדיבות".
על משנתה הפמיניסטית היא מספרת: "כואב לי בכל הגוף כשאני רואה פאנלים, בורדים של דירקטוריונים וועדות שיש בהם רק גברים - איך אתם לא שמים לב שאנחנו 51% מהאוכלוסייה, איך אתם יכולים לעשות משהו בלעדינו". על נקודת הזמן שבה החליטה לעשות מעשה: "זה היה אחרי שגיליתי ב-2014 שיש בועידת העסקים של גלובס 220 פאנליסטים ומתוכם 20 נשים. הדבר היותר חמור הוא שהיו 35 מפגשים בפאנלים של 4-5 משתתפים וב-18 מהם לא היו נשים ובעיניי באמת זה סוג של אסון".
על שעות העבודה בענף הפרסום והתדמית של מקאן כ"בית חרושת" אומרת רדו: "אני מודה באשמה, עד שחוקק החוק של שלי יחימוביץ', חשבתי ש-12 שעות זה בסדר וביום שנכנס החוק כיבדנו אותו יותר מכל ארגון אחר שאני מכירה. הזמנים השתנו, התרככתי ואני מבינה דברים שלא הבנתי כשהייתי צעירה ולהוטה להצליח".
על ההטרדות המיניות בענף הפרסום ועדויות על כך שגם במקאן היו מקרים, אומרת רדו: "נחשפתי לזה ולא תמיד טיפלתי. עם זאת, מספר הפעמים שטיפלתי בחומרה עולה על הפעמים שלא טיפלתי בחומר. אני יכולה להגיד שזה נושא מאוד סבוך ובשנתיים האחרונות אין זכר לזה בשום מקום מקאן. עם המודעות של היום היינו בוודאי מטפלים בדברים אחרת".
- מדוע מוריה וברקו עדיין מדשדשים בטבלת הרייטינג?
- טאבולה חותמת על הסכם שותפות עם קבוצת הארץ TheMarker ל-5 שנים
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- מדוע מוריה וברקו עדיין מדשדשים בטבלת הרייטינג?
הפודקאסט של פחמן שעוסק בנושאי קריאייטיב ופרסום, עולה באופן קבוע באתר אייס. בכל תכנית מתארחת דמות בכירה ומסקרנת מעולם הקריאייטיב והפרסום לשיחת עומק על תפיסת העולם המקצועית, על הדרך המקצועית שעשתה וגם על התחושות האישיות שלה בנוגע למקצוע שבחרה ולברנז'ה. הפודקאסט מוקלט באולפני ישי רזיאל והוא בשיתוף אדיו - רשת הפרסום ברדיו הדיגיטלי.
הפרסומאי מירן פחמן הוא עצמאי כיום, בעל סוכנות הפרסום פונקט ולשעבר סמנכ"ל הקריאייטיב של פוגל ומנהל הקריאייטיב של מקאן דיגיטל
- 6.חנה רדו, אשה ציונית שבזכותה יש אוכל על השולחן להרבה מאוד אנשים! (ל"ת)יעל 22/01/2018 08:18הגב לתגובה זו
- 5.וחבורתו 21/01/2018 22:42הגב לתגובה זוחוק 12 שעות עבודה, הוא חוק ותיק עם זקן ארוך וצמוד אליו חוק השבת שאוסר לעבוד בימי שבת ומתיר זאת רק לבעלי היתר מיוחד (בתי חולים וכד'), על שניהם עברו רוב רובם של משרדי הפרסום וחלקם עדיין עוברים גם היום מפעם לפעם. קארמה איז אה ביטש, המצב הרעוע של המשרדים היום, הוא פועל יוצא של ניצול העובדים החזירי והפרוע בעשור הראשון של המילניום, הרבה בעלי משרדים הפכו מיליונרים על גבם של עובדים אלו. כ"כ הרבה סבל נגרם לעובדים ועובדות בימים האפלים האלו. סבל לדורות.
- 4.חה חה בחומרה 21/01/2018 20:41הגב לתגובה זואם היה לי שקל על כל פעם שהוטרדתי ע״י מישהו במקאן הייתי מרוויחה הרבה יותר מהמשכורת שלי שם...
- 3.אמיר 21/01/2018 20:31הגב לתגובה זוהריצה מניות. הייתה שותפה בפרסומת גולדסטאר הכי שוביניסטית עד היום. סופרסונה הוא המיזם שמקדם את חנה רדו ולא מעבר. אחראית על נוהל תשלום פלוס אף פעם לפרילנסרים. עובדים שכירים בשקל תישעים עליהם היא גוזרת קופון ומשכורת שמנה לעצמה במצפה רמון. ויום אחד יפתחו את הפה על ההטרדות שהושתקו. פחמן? אתה פוחד לשאול את השאלות האמיתיות. חבל.
- 2.דני 21/01/2018 16:01הגב לתגובה זוהרי יום אחד יספרו על כל ההטרדות שהסתרת. הרי מדברים על זה, הבנות שבאו להתלונן יפתחו את הפה. מה תגידי אז
- נמאס כבר מאיומים 21/01/2018 17:13הגב לתגובה זוכל פעם אותן טרוניות יאללה גשו למשטרה ותתלוננו או שתפסיקו כבק
- 1.אזרח שומר חוק 21/01/2018 14:57הגב לתגובה זולמה זה לא מוזכר באייטם?
- מירן פחמן 21/01/2018 16:01הגב לתגובה זוהנושא בהחלט נשאל וקיבל התייחסות
מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13מדוע מוריה וברקו עדיין מדשדשים בטבלת הרייטינג?
הסטטוס קוו ברייטינג של לוח השידורים נשמר, לפחות עד שיתעדכנו נתוני המידרוג: מבחינת המהדורות המרכזיות, קשת בראש, 14 שני, 13 מדשדש וכאן11 כמעט מחוץ למשחק
המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אמש במקום הראשון מבין המהדורות המרכזיות, ועמדה על 14.4% רייטינג ו-385 אלף צופים, חדשות 14 היו במקום השני עם 7.8% ו-203 אלף צופים. חדשות 13 היתה עם 6.4% רייטינג ו-144 אלף צופים ואילו מהדורת החדשות של כאן11 הייתה במקום האחרון, עם 3.4% רייטינג בלבד ו-80 אלף צופים בסך הכל.
פריים טיים
התחרות על המקום הראשון היתה צמודה, כשנוטוק של רועי עידן בקשת עמד על 12.7% רייטינג ו-307 אלף צופים, ואילו משחקי השף היו צמודים, 11.7% ו-273 אלף צופים. ערוץ 14 עם הפטריוטים היציבה, היה , ואילו במקום השלישי היתה "הפטריוטים", שעמדה על 6.7%, עם 171, כשהערוץ שידר לאחריה את התכנית על נפילת משטר אסד, "אסד - רות, סוף", שעמדה על 6.4% ו-166 אלף צופים. במקום האחרון היה כאן11 עם "זמן אמת" שעמד על 3% ו-66 אלף צופים.
תכניות הבוקר והמהדורות
המוקדמות
בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם ניב רסקין ורייטינג של 3.2% ו-74 אלף צופים. אחריה תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר עם 2.1% רייטינג ו-48 אלף צופים, ואילו העולם הבוקר של 13 עם 1.3% רייטינג ו-27 אלף צופים בלבד. לאחר מכן המשיכה אותה המגמה, כשמשדר הבוקר של קשת היה במקום הראשון עם 2.7% ו-53 אלף צופים, "על הבוקר" של 14 היה עם 1.4% ו-33 אלף צופים ואילו "פותחים יום" של רשת סיים אחרון, עם 1.1% ו-26 אלף צופים בסך הכל.
במהדורות המוקדמות לאורך אחר הצהריים ושעות הערב המוקדמות שש עם עודד בן עמי בקשת 12 הוביל עם 7.9% רייטינג ו-201 צופים, כאשר אחריהם היו ריקלין ושות', של ערוץ 14, עם 4.8% רייטינג ו-106 אלף צופים ואת הרשימה סגרה רשת, עם מוריה וברקו שעמדו על 3.7% רייטינג ו-90 אלף צופים בלבד, שעדיין מציגים נתונים מאכזבים לשני טאלנטים שהיו אמורים להיות דומיננטיים יותר ברצועה, אולי זה התחרות הקשה והקוטביות של הצופים, שבוחרים ב-12 או 14, שכל אחד מהם עם אג'נדה מובהקת, וההיצע של מוריה וברקו לא מספיק מתבדל. מעבר לכך, התוכנית לא מעניינת כפי שהיתה בעבר.
- האירוויזיון בראש וחדשות ערוץ 13 במקום האחרון
- בידור או חדשות? התשובה של הציבור מפתיעה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מוריה וברקו עלתה לאוויר לפני כתשעה חודשים, במרץ 2025, תחילה במתכונת שבועית, ולאחר מכן, באוגוסט, במתכונת יומית, כדי להציל את הרייטינג של הערוץ. וזאת לאחר שהתכנית הקודמת של ברקו, עם אופירה אסייג, הפכה מתכנית נישה בפינה חשוכת רייטינג למכונה משומנת של צופים ועם משקל ציבורי לא מבוטל. "אופירה וברקו" שודרה מ-2017 והלכה ותפסה תאוצה, ובשיאה הגיעה לרייטינג דו ספרתי, עד שב-2024, עזב ברקו את התכנית.
