"הטרדות מיניות זה נושא סבוך במקאן - טיפלתי בזה בחומרה"
חנה רדו מהדמויות היותר דומיננטיות במקאן ובשנים האחרונות דמות שהפכה למוכרת יותר ויותר בציבוריות הישראלית ובבראנז'ת הפרסום בפרט התארחה ב-EAR CATCHER פודקאסט הפרסום של מירן פחמן. רדו הפכה לדמות מוכרת בזכות מאבקה לייצוג נשים, שוויון מגדרי והעצמה נשית וכן בזכות היותה היזמית והמוח מאחורי הקמת מקאן ואלי במצפה רמון תחת ניהולן של מיכל רומי והדר גור אריה.
רדו שהגיעה ב-1999 למקאן על תקן של מנהלת כספים נשארה בקבוצה שנים רבות וקיבלה לידיה סמכויות רבות כיד ימינו של אילן שילוח. עם כניסת עמית משיח לתפקיד מנכ"ל משרד הפרסום רדו זזה הצידה ובמילותיה "כשעמית הגיע רציתי לתת דוגמה אישית ופיניתי לו את המקום". כיום היא משמשת כמשנה ליו"ר הקבוצה אילן שילוח (לצד שלל עיסוקיה החברתיים-עסקיים בצפון ובדרום) ומעורבותה במשרד הפרסום מקאן תל אביב הצטמצמה.
לכל הפרקים של EAR CATCHER - לחצו כאן
רדו מספרת לפחמן בפודקאסט בין היתר, כי "לאורך כל הקריירה הקפדתי על יושר ונדיבות לכל מי שהיה לידי....לא הגעתי לאן שהגעתי כי אי כזו נחמדה - כשצריך אני לא נחמדה. מה שהכי מאפיין אותי זה שאני בן אדם של שחור ולבן כמעט ואין אפור". עוד היא מעידה על עצמה, כי "מי שעוזר לי אני אגיע איתו רחוק ומי שלא אני אפסיק את הקשר איתו וגם זה ייגמר בנדיבות".
על משנתה הפמיניסטית היא מספרת: "כואב לי בכל הגוף כשאני רואה פאנלים, בורדים של דירקטוריונים וועדות שיש בהם רק גברים - איך אתם לא שמים לב שאנחנו 51% מהאוכלוסייה, איך אתם יכולים לעשות משהו בלעדינו". על נקודת הזמן שבה החליטה לעשות מעשה: "זה היה אחרי שגיליתי ב-2014 שיש בועידת העסקים של גלובס 220 פאנליסטים ומתוכם 20 נשים. הדבר היותר חמור הוא שהיו 35 מפגשים בפאנלים של 4-5 משתתפים וב-18 מהם לא היו נשים ובעיניי באמת זה סוג של אסון".
על שעות העבודה בענף הפרסום והתדמית של מקאן כ"בית חרושת" אומרת רדו: "אני מודה באשמה, עד שחוקק החוק של שלי יחימוביץ', חשבתי ש-12 שעות זה בסדר וביום שנכנס החוק כיבדנו אותו יותר מכל ארגון אחר שאני מכירה. הזמנים השתנו, התרככתי ואני מבינה דברים שלא הבנתי כשהייתי צעירה ולהוטה להצליח".
על ההטרדות המיניות בענף הפרסום ועדויות על כך שגם במקאן היו מקרים, אומרת רדו: "נחשפתי לזה ולא תמיד טיפלתי. עם זאת, מספר הפעמים שטיפלתי בחומרה עולה על הפעמים שלא טיפלתי בחומר. אני יכולה להגיד שזה נושא מאוד סבוך ובשנתיים האחרונות אין זכר לזה בשום מקום מקאן. עם המודעות של היום היינו בוודאי מטפלים בדברים אחרת".
- האולפן הפתוח של בועז גולן עקף את ערד ניר
- התאגיד תחרותי מתמיד עם "בואו לאכול איתי"
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- המהדורה המרכזית של 13 בתחתית טבלת הרייטינג
הפודקאסט של פחמן שעוסק בנושאי קריאייטיב ופרסום, עולה באופן קבוע באתר אייס. בכל תכנית מתארחת דמות בכירה ומסקרנת מעולם הקריאייטיב והפרסום לשיחת עומק על תפיסת העולם המקצועית, על הדרך המקצועית שעשתה וגם על התחושות האישיות שלה בנוגע למקצוע שבחרה ולברנז'ה. הפודקאסט מוקלט באולפני ישי רזיאל והוא בשיתוף אדיו - רשת הפרסום ברדיו הדיגיטלי.
הפרסומאי מירן פחמן הוא עצמאי כיום, בעל סוכנות הפרסום פונקט ולשעבר סמנכ"ל הקריאייטיב של פוגל ומנהל הקריאייטיב של מקאן דיגיטל
- 6.חנה רדו, אשה ציונית שבזכותה יש אוכל על השולחן להרבה מאוד אנשים! (ל"ת)יעל 22/01/2018 08:18הגב לתגובה זו
- 5.וחבורתו 21/01/2018 22:42הגב לתגובה זוחוק 12 שעות עבודה, הוא חוק ותיק עם זקן ארוך וצמוד אליו חוק השבת שאוסר לעבוד בימי שבת ומתיר זאת רק לבעלי היתר מיוחד (בתי חולים וכד'), על שניהם עברו רוב רובם של משרדי הפרסום וחלקם עדיין עוברים גם היום מפעם לפעם. קארמה איז אה ביטש, המצב הרעוע של המשרדים היום, הוא פועל יוצא של ניצול העובדים החזירי והפרוע בעשור הראשון של המילניום, הרבה בעלי משרדים הפכו מיליונרים על גבם של עובדים אלו. כ"כ הרבה סבל נגרם לעובדים ועובדות בימים האפלים האלו. סבל לדורות.
- 4.חה חה בחומרה 21/01/2018 20:41הגב לתגובה זואם היה לי שקל על כל פעם שהוטרדתי ע״י מישהו במקאן הייתי מרוויחה הרבה יותר מהמשכורת שלי שם...
- 3.אמיר 21/01/2018 20:31הגב לתגובה זוהריצה מניות. הייתה שותפה בפרסומת גולדסטאר הכי שוביניסטית עד היום. סופרסונה הוא המיזם שמקדם את חנה רדו ולא מעבר. אחראית על נוהל תשלום פלוס אף פעם לפרילנסרים. עובדים שכירים בשקל תישעים עליהם היא גוזרת קופון ומשכורת שמנה לעצמה במצפה רמון. ויום אחד יפתחו את הפה על ההטרדות שהושתקו. פחמן? אתה פוחד לשאול את השאלות האמיתיות. חבל.
- 2.דני 21/01/2018 16:01הגב לתגובה זוהרי יום אחד יספרו על כל ההטרדות שהסתרת. הרי מדברים על זה, הבנות שבאו להתלונן יפתחו את הפה. מה תגידי אז
- נמאס כבר מאיומים 21/01/2018 17:13הגב לתגובה זוכל פעם אותן טרוניות יאללה גשו למשטרה ותתלוננו או שתפסיקו כבק
- 1.אזרח שומר חוק 21/01/2018 14:57הגב לתגובה זולמה זה לא מוזכר באייטם?
- מירן פחמן 21/01/2018 16:01הגב לתגובה זוהנושא בהחלט נשאל וקיבל התייחסות
האולפן הפתוח עם בועז גולן. קרדיט: ערוץ 14האולפן הפתוח של בועז גולן עקף את ערד ניר
לראשונה, תכנית חדשות של ערוץ 14 הצליחה להדיח את חדשות 12 מראש הטבלה; בנוסף, גם מול תוכן "איכותי", תכניות הריאליטי מספקות לצופים את צרכי הבידור באופן הטוב ביותר, ואמש ריאליטי אוכל היה בראש
סך הצופים במהדורות החדשות עולה מעט, לאחר שהציבור היה כנראה ברוויה לאחר תקופה אינטנסיבית שהצמידה את כולם למהדורות. ברמת התוצאות, דירוג המהדורות וכמות הצופים נשארה כמעט זהה, למעט ערוץ 14 שהתחזק. ועדיין, חדשות 12 עדיין מעל כולם. המהדורה המרכזית של חדשות
12 היתה במקום הראשון ועמדה על 15% רייטינג ו-356 אלף צופים, , חדשות 14 היתה עם רייטינג של 7.9% ו-194 אלף צופים. חדשות 13 נאבקת עם חדשות כאן11 על המקום השלישי, ואמש הצליחה, ועמדה על 5% רייטינג ו-119 אלף צופים. חדשות כאן 11 היו עם 4% רייטניג ו-105 אלף צופים,
מספר מכובד ותחרותי.
הריאליטי אוכל את כולם
בערב שבו משודרות שתי תכניות ריאליטי בנושא אוכל, הפריים טיים מיישר קו עם הדעה הרווחת שהריאליטי הוא פורמט מנצח. מאסטר שף הותיקה של קשת עמדה מעל כולם עם 16.2% רייטינג ו-391 אלף צופים והייתה התכנית הנצפית ביותר בלוח השידורים אתמול. אחריה, הפטריוטים עם המיתוג החדש שמרה על כוחה עם 8.5% רייטינג ו-229 אלף צופים ואפשר לומר שהתכנית מצליחה מאד, היות ובסך כל שידורי כל הרצועות בכל הערוצים, היתה אמש התכנית השנייה הנצפית בישראל. אחריה, היה הלהיט החדש-ישן של התאגיד, הריאליטי הוותיק "בואו לאכול איתי" עם 7.2% ו-183 אלף צופים. ואילו את הרשימה סגר "חרדים, העולם האמיתי" של קשת, עם 4.9% רייטינג ו-112 אלף צופים בלבד.
ערוץ 14 עם מהפך ברצועת הצהריים
מבחינת שאר הרצועות, ניכר שגם בשאר מהדורות החדשות ישנה ירידה כוללת בכמות הצופים. בבוקר, "חדשות הבוקר" של קשת מובילה את הרצועה, עם 2.9% ו-67 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שממשיכה לצמצם פערים עם 2.3% רייטינג ו-51 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר ו-1.7% רייטינג ו-39 אלף צופים בלבד.
ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם יואב לימור ונסלי ברדה, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 2.3% ו-46 אלף צופים, אחריו במקום השני ערוץ 14 המשיך לצמצם פערים, עם "על הבוקר" עם נוי בר, עם 2% רייטינג ו-42 אלף צופים בלבד ואילו במקום האחרון היה "פותחים יום" של רשת, עם 1.4% רייטינג ו-28 אלף צופים בלבד.
- התאגיד תחרותי מתמיד עם "בואו לאכול איתי"
- המהדורה המרכזית של 13 בתחתית טבלת הרייטינג
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בצהריים, האולפן הפתוח של ערוץ 14 עם בועז גולן הצליח להדיח לראשונה את חדשות 12, ועמד על 2.5% רייטינג ו-52 אלף צופים, בעוד 14 בצהריים של חדשות 12 עם ערד ניר היתה עם 2.4% ו-54 אלף צופים. את הרשימה סגר "הדוח היומי" של ערוץ 13 היה עם 1.8% רייטינג ו-34 אלף צופים.
