"משרדי פרסום לא מבינים את הפוטנציאל של המשפיענים"
בגיל 24 בלבד, מתן מה אהבתי כבר נחשב לאחד הבולטים והוותיקים בתחום משפיעני הרשת. מה אהבתי, שותף בחברת המשפיענים SHARE הוא האורח השבועי בפודקאסט הפרסום של מירן פחמן EAR CATCHER.
לדבריו, תחום המשפיענים הוא מזמן כבר לא 'פרודקט פלייסמנט' פשוט ומציע היום לפחות 35 פתרונות בהם חברות יכולים ליצור קמפיינים בשימוש משפיענים. "במותגים הגדולים, הגלובליים שכבר עובדים עם משפיענים 4-5 שנים העבודה כבר הרבה יותר מורכבת. תאגיד בינלאומי כבר לא יבקש 'בוא נשים גם כסף בצד על משפיענים לצעירים שלא רואים טלוויזיה', ולעומת זאת במותגים לוקאליים זו תהיה הדרישה הראשונית שלהם".
על בניית המודל הכלכלי בתחום שהוא היה מהראשונים בו, הוא אומר: "הכל היה בתחילה ניסוי וטעיה, עוד מהימים שהיינו דופקים על דלתות של מסעדות בתל אביב. הכל התחיל ספורדי והיום זה כבר מסודר ויש כבר סטנדרט תמחור ליוטיוב, נהלי עבודה, חוזים ותנאים. ברמה הניהולית אנחנו בין פרסום להייטק, עם מסרים פנים ארגוניים באנגלית כי יש לקוחות בינלאומיים ועוד".
על התחרות: "העבודה הרצינית התחילה לפני שנתיים בערך. דווקא היום יש הרבה פחות תחרות מלפני שנתיים. כשהתחלנו אף אחד לא באמת היה בשוק, היה את יניב ויצמן (teenk) אבל הוא לא באמת עובד בתור גוף של משפיענים". על משרדי הפרסום הוא אומר: "משרדי פרסום לא מבינים את הפוטנציאל של המשפיענים אז אנחנו עובדים ישירות מול הלקוחות שלהם".
לכל הפרקים של EAR CATCHER - לחצו כאן
הפודקאסט של פחמן שעוסק בנושאי קריאייטיב ופרסום, עולה באופן קבוע באתר אייס. בכל תכנית מתארחת דמות בכירה ומסקרנת מעולם הקריאייטיב והפרסום לשיחת עומק על תפיסת העולם המקצועית, על הדרך המקצועית שעשתה וגם על התחושות האישיות שלה בנוגע למקצוע שבחרה ולברנז'ה. הפודקאסט מוקלט באולפני ישי רזיאל והוא בשיתוף אדיו - רשת הפרסום ברדיו הדיגיטלי.
הפרסומאי מירן פחמן הוא עצמאי כיום, בעל סוכנות הפרסום פונקטולשעבר סמנכ"ל הקריאייטיב של פוגל ומנהל הקריאייטיב של מקאן דיגיטל
- השמועות על מותו של הפיפל-מטר היו מוגזמות
- האם תוכן מקורי ואיכותי יכבוש את הפריים טיים?
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- המהדורה המרכזית של חדשות 14 מזנקת ל-300 אלף צופים
- 11.אורן פלדמן 03/01/2018 19:53הגב לתגובה זולא יאומן
- 10.לא אוהב לידרים 03/01/2018 19:32הגב לתגובה זורוצה למכור לאנשים פאפטס? לך תעשה את זה בעצמך ואל תתפלא אם סולדים ממך ומהג'וב שבחרת לעצמך. תהיה בטוח שמעטים אנשי הקריאייטיב שירצו למכור מוצר בדרך הצ'יפית הזו, ובצדק. מגיע לאנשים הרבה יותר מזה, וגם ללקוחות.
- 9.נועם 03/01/2018 16:25הגב לתגובה זואני מסכים עם כל הטוקבקים פה אפילו שהם נכתבו מהאותה כתובת Ip. מתן, אפשר את הצ'ק שלי גם?
- 8.מיטל 03/01/2018 10:07הגב לתגובה זוראיון מצויין, מעניין קולח, יש בהחלט מה ללמוד וליישם נושא חדשני מדהים לשמוע כיצד מתן בן 24 כבר הקים חברה משגשגת בלי השקעה רק עם אמונה ועבודה קשה בשטח בהיותו עדיין סטודנט, יש תוצאות בשטח!!! בהחלט שווה שיעביר הרצאות במכללות ובאוניברסיטאות שם לומדים יותר תיאוריה פחות פרקטיקה וסיפורים מהשטח זה הכי אותנטתי שאפשר ויישים. תודה רבה
- 7.ילד משרדי פרסום מעניין אותם רק עמלה (ל"ת)רפ כף ק 02/01/2018 23:38הגב לתגובה זו
- 6.דביר יהב 02/01/2018 21:54הגב לתגובה זושמי דביר אני עדיין חייל בצבא ותחום הפרסום מושך אותי, הקשבתי למעשה רותקתי לשידור באמת התרגשתי לשמוע את מתן, לא מכיר אותו, אבל אחלה לדעת שהוא בהיותו חייל כבר חשב על הרעיון הגאוני והפך אותו לאמיתי ולדעת שתוך 4 שנים כבר יש לו 17 עובדים סימן שזו חברה מוצלחת יצירתית עם לקוחות רבים. משמח אותי ונותן לי ולחבריי החיילים תקווה להעז לא לפחד ללכת עם החלום, אשמח להתייעץ זה תחום שמעניין אותי, שאפו על הראיון
- 5.נראה כמו דוש אמיתי (ל"ת)לא האזנתי 02/01/2018 13:16הגב לתגובה זו
- 4.לקוח מאוכזב 02/01/2018 11:23הגב לתגובה זוחבורה של ילדים שקרנים שמחרטטים את הלקוחות היזהרו
- יסמין אביוף 02/01/2018 21:21הגב לתגובה זוכמה נמוך יכולים לרדת המתחרים העלובים זה רק מראה את תת הרמה של המתחרים. אם באמת היית לקוח מאוכזב היית רושם את שמך, את המוצר שלך, אבל קיבלת הוראה ללכלך- תתבייש פשוט טיפשות. אני קיבלתי שירות מעולה מסוכנות share בעזרת משפיענים שעשו לי עבודה מדהימה בפעם השלישית. כל עבודה התבצעה בדרכים מגוונות על הצד הכי נפלא שיכול להיות. גאה בך, מתן מה אהבתי וגיא שלו- זקפו ראשכם אף אחד לא מגיע לקסוליים שלכם
- 3.חשבונאית 02/01/2018 11:12הגב לתגובה זו50 קמפיינים בחודש כפול נניח 30K שח בחודש (למרות שמתן מדבר על 200,000 ש"ח לקמפיין...) זה אומר כמעט 20 מיליון שח בשנה.... אמין? אתם תחליטו
- מתן מה-אהבתי 02/01/2018 14:15הגב לתגובה זוכשאתה מתעסק בלייצר ערך, לנהל את הארגון שלך בצורה נבונה, ללמוד ולהתעדכן מסביב לשעון ובלי ללכת לישון, ובעיקר- לא להגיב טוקבקים מלעיזים ונוראים באמצע יום עבודה למתחרים, אז אתה מגיע למחזור שנתי מדהים. ואגב, אמרתי 35 פעילויות בחודש, ולא 50. צריך גם לדעת להקשיב, זה הכי חשוב. מתן.
- 2.מיכל 01/01/2018 23:08הגב לתגובה זואני אני אני אני וכל השאר לא טובים. מתן ענווה זה א ב בעולם הזה. לגביי מיטב דש, הגיעו 5 לידים. 2 מתוכם פייק. לגביי בלינק ממליצה לך למצוא מנטור אחר מחמץ. לגביי אמינות המשפיענים שלך 90 אחוז עושים 2 מותגים במקביל. מירן כל הכבוד על השאלות הנוקבות.
- 1.לידר 01/01/2018 22:07הגב לתגובה זוכל אחד אוסף טלפונים של כמה אנשים שיש להם הרבה לייקים באינסטגרם ונותן להם להצטלם עם יוגורט וקורא לעצמו חברת משפיענים. מתן מה פלצני
- אסף 03/01/2018 10:02הגב לתגובה זותכלס זה העבודה היחידה שמתאימה לך לטקבק שטויות ורוע בזה אתה מצטיין אבל לא תגיע רחוק. חבל לך תלמד מקצוע ראוי ואז תלמד להעריך אנשים מוכשרים ומשקיענים עם תוצאות מרקיעות שחקים כמו חברת share תכלס אף פעם לא מאוחר להתנצל. ראיון ברמה גבוהה ביותר
מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.המהדורה המרכזית של חדשות 14 מזנקת ל-300 אלף צופים
בערב רווי חדשות, עם כמעט מיליון צופים בכל המהדורות המרכזיות, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 הצליחה לשבור שיא והיא בדרך להדביק את הפער מהמובילה הנצחית, חדשות 12
אולי זו העובדה שערוץ 14 מזוהה עם פרשת "שדה תימן", ואולי זהו המשך של מגמת ההתחזקות של מהדורות החדשות של הערוץ, אבל כך או כך הנתונים הם נתוני שיא.
מבחינת הדירוג עצמו, המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אתמול על 15% רייטינג ו-381 אלף צופים, ואילו חדשות 14 היו אחריה עם 10.3% רייטינג ו-300 אלף צופים. אחריה היתה חדשות 13, שבערב כזה הצליחה לחצות את רף מאה אלף הצופים, עם 4.7% רייטינג ו-130 אלף צופים, ואילו גם חדשות 11, היו עם 111 אלף צופים ו-4.2% רייטינג.
פריים טיים
גם בפריים טיים הנתונים היו מעט חריגים, היות וכמות הצופים התחלקה באופן שווה יותר מאשר בדרך כלל. אמנם בראש היתה "במשמרתי שלי" עם כרמי גילון, ששודרה בקשת עם רייטינג של 10.6% ו-259 אלף צופים, אבל מבחינת רייטינג "הפטריוטים" היתה קצת מאחוריה, עם 10.5% רייטינג אבל מבחינת כמות הצופים הפטריוטים עלתה על קשת, והיתה על 311 אלף צופים. בכך, ערוץ 14 משלים מהלך מרשים ברצועות החדשות המרכזיות והפריים טיים. במקום השלישי הייתה "ווארט" של ערוץ 13, עם נתון מכובד של 7.9% רייטינג ו-213 אלף צופים וגם ריאליטי האוכל של כאן11, "בואו לאכול איתי", עמד על נתונים יפים של 7.5% רייטינג ו-178 אלף צופים.
רצועות נוספות
מבחינת שאר הרצועות, בבוקר גם נרשמה עלייה בכמות הצופים, כש-"חדשות הבוקר" של קשת הובילה בפער את הרצועה, עם 4.1% ו-106 אלף צופים, במקום
השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, עם 2.1% רייטינג ו-44 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר עם 1.4% רייטינג ו-29 אלף צופים בלבד.
- השמועות על מותו של הפיפל-מטר היו מוגזמות
- האם תוכן מקורי ואיכותי יכבוש את הפריים טיים?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ברצועה שלאחריה, המגמה המשיכה ומשדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה ויואב לימור,
שהוביל את הרשימה, היה עם רייטינג של 3.5% ו-80 אלף צופים בלבד, אחריו במקום השני ערוץ 14 המשיך לצמצם פערים, עם "על הבוקר" עם נוי בר, עם 1.6% רייטינג ו-54 אלף צופים בלבד ואילו במקום האחרון היה "פותחים יום" של רשת, עם 1.1% רייטינג ו-24 אלף צופים בלבד.
מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.המהדורה המרכזית של חדשות 14 מזנקת ל-300 אלף צופים
בערב רווי חדשות, עם כמעט מיליון צופים בכל המהדורות המרכזיות, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 הצליחה לשבור שיא והיא בדרך להדביק את הפער מהמובילה הנצחית, חדשות 12
אולי זו העובדה שערוץ 14 מזוהה עם פרשת "שדה תימן", ואולי זהו המשך של מגמת ההתחזקות של מהדורות החדשות של הערוץ, אבל כך או כך הנתונים הם נתוני שיא.
מבחינת הדירוג עצמו, המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אתמול על 15% רייטינג ו-381 אלף צופים, ואילו חדשות 14 היו אחריה עם 10.3% רייטינג ו-300 אלף צופים. אחריה היתה חדשות 13, שבערב כזה הצליחה לחצות את רף מאה אלף הצופים, עם 4.7% רייטינג ו-130 אלף צופים, ואילו גם חדשות 11, היו עם 111 אלף צופים ו-4.2% רייטינג.
פריים טיים
גם בפריים טיים הנתונים היו מעט חריגים, היות וכמות הצופים התחלקה באופן שווה יותר מאשר בדרך כלל. אמנם בראש היתה "במשמרתי שלי" עם כרמי גילון, ששודרה בקשת עם רייטינג של 10.6% ו-259 אלף צופים, אבל מבחינת רייטינג "הפטריוטים" היתה קצת מאחוריה, עם 10.5% רייטינג אבל מבחינת כמות הצופים הפטריוטים עלתה על קשת, והיתה על 311 אלף צופים. בכך, ערוץ 14 משלים מהלך מרשים ברצועות החדשות המרכזיות והפריים טיים. במקום השלישי הייתה "ווארט" של ערוץ 13, עם נתון מכובד של 7.9% רייטינג ו-213 אלף צופים וגם ריאליטי האוכל של כאן11, "בואו לאכול איתי", עמד על נתונים יפים של 7.5% רייטינג ו-178 אלף צופים.
רצועות נוספות
מבחינת שאר הרצועות, בבוקר גם נרשמה עלייה בכמות הצופים, כש-"חדשות הבוקר" של קשת הובילה בפער את הרצועה, עם 4.1% ו-106 אלף צופים, במקום
השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, עם 2.1% רייטינג ו-44 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר עם 1.4% רייטינג ו-29 אלף צופים בלבד.
- השמועות על מותו של הפיפל-מטר היו מוגזמות
- האם תוכן מקורי ואיכותי יכבוש את הפריים טיים?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ברצועה שלאחריה, המגמה המשיכה ומשדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה ויואב לימור,
שהוביל את הרשימה, היה עם רייטינג של 3.5% ו-80 אלף צופים בלבד, אחריו במקום השני ערוץ 14 המשיך לצמצם פערים, עם "על הבוקר" עם נוי בר, עם 1.6% רייטינג ו-54 אלף צופים בלבד ואילו במקום האחרון היה "פותחים יום" של רשת, עם 1.1% רייטינג ו-24 אלף צופים בלבד.
