סטטוסים מצייצים אבי לן
צילום: יח"צ

הרימה דגל לבן? פייסבוק החזירה את 'סטטוסים מצייצים'

בחמישי קבע המחוזי כי על הרשת להחזיר את העמוד. ניסיונות של פייסבוק לדחות את ההחלטה נכשלו, ועו"ד של סטטוסים מצייצים הגיש בקשה לדיון בביזיון ביהמ"ש
אלכסנדר כץ | (1)

עמוד הפייסבוק של סטטוסים מצייצים חזר לאוויר בשעה האחרונה (יום ב')  לאחר 3 שנות השבתה - כך הודיעה הרשת החברתית במהלך דיון שנערך בבית המשפט נגדה בהליך ביזיון בית המשפט שנקט נגדה עו"ד גיא אופיר, פרקליטו של אבי לן, בעלי העמוד. 

ביום חמישי האחרון קבע בית המשפט המחוזי כי על פייסבוק להחזיר את העמוד עד יום ראשון ב-18:00, ולשלם 225 אלף שקלים לאבי לן. ביום ראשון עתרה פייסבוק בבקשה לעיכוב בביצוע ההחלטה, המחוזי דחה את הבקשה, וכמה דקות לאחר 18:00, עתרה פייסבוק לבית המשפט העליון שוב בבקשה לדחות את ביצוע ההחלטה בשבועיים.

בהמשך הערב פנה עו"ד אופיר לבית המשפט בבקשה לדון בביזיון בית המשפט משום שפייסבוק לא ביצעה במועד את ההחלטה של בית המשפט. 

לפני מספר דקות פרסם עו"ד אופיר פוסט בו ציין כי פייסבוק החזירה את העמוד, והודיעה על כך במהלך הדיון המשפטי בעניינה. 

 

בניגוד לפרסומים אתמול, פייסבוק לא מחקה את הלייקים לעמוד 'סטטוסים מצייצים', ואולם מספר הלייקים ירד מכ-720 אלף לפני הורדת העמוד, ל-670 אלף כעת. הסטטוסים האחרונים שמופיעים מתוארכים לינואר 2015, מועד הסרת העמוד מהאוויר.

תגובות לכתבה(1):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    פייסבוק (בייחוד ישראל) חושבים שהם יכולים לעשות מה בכוס (ל"ת)
    של המנכ"לית 18/12/2017 14:05
    הגב לתגובה זו
תקליטים ודיסקים מפוזרים AIתקליטים ודיסקים מפוזרים AI

הזמרים שהפכו למכונות כסף אחרי מותם

עבור אמנים מסוימים, הפטירה מעוררת עניין מחודש ביצירותיהם, אז הם מתחילים להכניס הכי הרבה כסף, זה מעלה את ערכם המסחרי ומניבה הכנסות שמגיעות לסכומים אסטרונומיים. האלבומים נמכרים שוב, השירים מושמעים יותר, וחברות קונות את הזכויות בסכומים גדולים. יש אמנים שהעיזבונות שלהם מרוויחים מיליונים כל שנה

בן פלמון |
נושאים בכתבה אמנים במוזיקה

לפעמים המוות זה לא סוף הקריירה אלא ההתחלה של העסק הכי גדול. כשזמר מת, השירים שלו חוזרים לכל מקום - סטרימינג, פרסומות, סרטים. המשפחה או החברות שמנהלות את הזכויות מגלות שיש להם נכס זהב שממשיך להכניס כסף בלי שהאמן צריך לעשות כלום. השירים עושים את העבודה בשבילם, ולפעמים הם מרוויחים יותר כמתים מאשר כשהיו חיים. אז מי הם האמנים שהפכו את מותם לעסק הכי משתלם?


אריתה פרנקלין - השירים שלה עדיין עובדים

אריתה פרנקלין מתה ב-2018 בגיל 76 אחרי שהייתה הזמרת הכי חשובה בסול במשך חמישים שנה. אבל המוות שלה לא הפסיק את השירים. דווקא אז הם התחילו לעבוד עוד יותר קשה בשבילה.

כשמתה, העיזבון שלה נאמד על 80 מיליון דולר. זה הרבה כסף, אבל הכסף האמיתי הוא בזה שקורה אחר כך. כל פעם שמישהו רוצה להשתמש באחד מהשירים שלה - בסרט, בפרסומת, במחזה זמר - המשפחה מקבלת כסף. וזה קורה הרבה. השירים שלה הפכו להיות סמלים. "Respect" זה לא רק על יחסים בין גבר לאישה, זה על זכויות אזרח, על כוח נשי, על כבוד בכלל. 

השירים שלה הם חלק מהתרבות האמריקנית.המורשת שלה היא לא רק מוזיקלית - היא כלכלית, וזה עובד לטווח ארוך.

ויטני יוסטון - הקול שהפך למכונת כסף

ויטני יוסטון מתה ב-2012 ומיד אחר כך התחיל התקופה הכי רווחית בקריירה שלה. תוך תשעה חודשים העיזבון כבר הכניס 40 מיליון דולר, וב-2024 הוא עדיין מכניס 13 מיליון דולר בשנה. זה יותר ממה שרוב הזמרים החיים מרוויחים. "I Will Always Love You" הוא המנוע הגדול של הכסף הזה. השיר מושמע בכל חתונה, בכל סרט רומנטי.

כל השמעה בספוטיפיי, כל שימוש בסרט - הכסף זורם ישר לעיזבון. אבל גם השירים האחרים כמו "I Wanna Dance with Somebody" ממשיכים לעבוד במיוחד בפרסומות ברחבי העולם.