סקר TGI: מירי רגב מנסה להתערב - תחנות גל"צ מזנקות
למרות הקרב שמנהלת שרת התרבות מירי רגב בגל"צ, אליו הצליחה לגייס גם את שר הביטחון החדש אביגדור ליברמן, נראה שהתחנה הצבאית על 2 אפיקיה, זוכה לפופולריות רבה – כך על פי נתוני סקר TGI המתפרסמים כעת.
מאגר המידע השיווקי TGI מבוצע על ידי קנטאר מדיה מחקרי TGI ותחת פיקוח ובקרה מקצועית של ועדת המחקר של איגוד חברות הפרסום. מאגר TGI מבוסס על מדגם מייצג של מרואיינים במגזר היהודי בגילאי 18, המשקפים אוכלוסייה בשיעור של כ-4.2 מיליון נפש. הסקר נערך בישראל מאז שנת 1998, והנתונים החדשים מהווים את הגל ה-37 מאז השקתו.
למרות הירידה הקלה בשיעור ההאזנה לרדיו בחצי השנה האחרונה לעומת החציון הקודם - יולי-דצמבר 2015, ניתן להבחין במגמת עלייה ברדיו לאורך 4 התקופות האחרונות כאשר שיעור ההאזנה הכללי עומד על 70.7% בינואר-יוני השנה לעומת 68.1% ביולי-דצמבר 2014 – ומדובר בשינוי מובהק סטטיסטי. עלייה זאת נובעת בעיקר מהעליות מובהקות בשיעור ההאזנה בתחנות גל"צ - מ-41.8% בחציון השני של 2014 עד 47.6% בחצי הראשון של 2016, ותחנות שפ"א (האזוריות) מ-31.6% ל-34.6%. תחנות קול ישראל נשארות יציבות יחסית.
הפוליטקאים מתערבים, התחנה הצבאית מתחזקת
מאז ניסתה השרה מירי רגב להתערב בפלייליסט של תחנת המוזיקה הצה"לית גלגלצ, זו רושמת עלייה. בסקר הנוכחי קיבלה 37.6% חשיפה מול 35.6% בסקר הקודם, 34.2% לפני שנה ו-29.8% לפני שנה וחצי – בחציון האחרון של 2014. מדובר על התחזקות של כ-25% ב-4 חציונים.
- TGI: ירידה ברווח התפעולי והנקי למרות צמיחה בהכנסות וברווח הגולמי
- TGI בוחנת כניסה לתחום המיגון, האם העסקה טובה?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
גלגלצ גם הרבה יותר חזקה מתחנות האקטואליה גל"צ ורשת ב'. גל"צ התחזקה מ-23.7% ל-25%, ואילו רשת ב', שפועלת תחת פירוק כחלק מרשות השידור, התחזקה אף היא – כשהחשיפה אליה בחציון הראשון של 2016 עמדה על 23.5% מול 22.6% לפני חצי שנה ו-24% לפני שנה.
תחנת המוזיקה של קול ישראל רשת ג' רשמה התחזקות משמעותית מ-14.3% בחציון השני של 2015 ל-16.9% בחודשים ינואר עד יוני השנה – ובסך הכל עלייה של 18%. מדובר על עלייה שנייה ברציפות אחרי שלפני שנה החשיפה לתחנה עמדה על 14%.
רשת א' נחלשה קלות מ-4.5% ל-4.3%, קול המוזיקה נחלשה מ-6.9% לפני חצי שנה ל-6.2% כעת, ו-88FM עם עלייה מינורית מ-6.8% ל-6.9%.
- מדוע מוריה וברקו עדיין מדשדשים בטבלת הרייטינג?
- טאבולה חותמת על הסכם שותפות עם קבוצת הארץ TheMarker ל-5 שנים
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- מדוע מוריה וברקו עדיין מדשדשים בטבלת הרייטינג?
מי כבש את ראשות הטבלה באזוריות?
ונעבור לתחנות הרדיו האזוריות, שסיפקו דרמה מטורפת בשנה האחרונה עם הזינוק הלא מוסבר של יותר מ-50% של רדיוס שכבשה את ראשות הטבלה עם חשיפה של 11.3%. בסקר הנוכחי ירדה התחנה של דוד בן בסט ל-8.9%, ועדיין מדובר על נתון גבוה מאד, מקום השני רק אחרי רדיו ללא הפסקה של אלי עזור, שחזרה למקומה הטבעי מבחינת חשיפה – עם 10.7%, זינוק של 30% ביחס לסקר הקודם – 8%.
אלי עזור כבש שוב את המקום הראשון עם רדיו ללא הפסקה (צילום: בוצ'צ'ו)
גם רדיו אקו 99FM רשמה חשיפה של 8.9% ומקום שני, והתחזקות קלה של עשירית אחוז ביחס לסקר לפני חצי שנה. ובכלל – בתחנת המוזיקה הירוקה – אף היא בבעלות אלי עזור, רושמים כבר סקר שלישי עם נתונים גבוהים, שהספיקו לפני שנה אף לכבוש את המקום הראשון. בשנה זו זכתה התחנה לפרסים על המהלך השיווקי שלה עם הפלייליסט הדיגיטלי, שהביא להגדלת החשיפה שלה.
רדיו חיפה התחזקה מ-2.9% ל-3.4%, והשלוחה שלה חם אש זינקה ב-60% מ-0.9% ל-1.5%. גם 2 השלוחות של רדיו דרום התחזקו. רדיו דרום בבאר שבע שרשמה זינוק של 58% בסקר הקודם מ-1.7% בחצי הראשון של 2015 ל-2.7% בחצי השני של אותה שנה, המשיכה לעלות ל-2.9% בסקר הנוכחי. התדר המערבי שלה - רדיו דרום - 101.5FM שזינקה ב-167% בחשיפה לפני חצי שנה מ-1.1% ל-2.9% בחצי השני של 2015, ממשיכה להתחזק גם הפעם ל-3.5%.
קרן אוזן, נציגת הבעלים של קבוצת תחנות 'רדיו ישראל' המחזיקה ברדיו דרום, מסרה: "השקענו הרבה מאמצים לבסס את מעמדה של תחנת הרדיו FM101.5 כמותג עצמאי מקצועי עם רצועות תוכן ייחודיות. אנחנו מחוברים מאד למאזינים שלנו ושמחים שהם מזהים את השינוי, אוהבים אותו וחוזרים להאזין מדיי יום לתחנה החזקה בדרום".
ומה קרה עם שאר התחנות? רדיו לב המדינה של דוד בן בסט התחזקה משמעותית מ5.5% ל-6.4%; רדיו אמצע הדרך 90FM זינקה מ-1.9% ל-3% בסקר הנוכחי; קול רגע של חיים הכט התחזקה קלות מ-1.5% ל-1.7%; ואילו צפון ללא הפסקה, התחנה השלישית של אלי עזור, רשמה ירידה מ-1.7% ל-1.3%.
בקרב התחנות שאינן חברות בשפ"א (החברה שאחראית על הפרסום בתחנות הרדיו האזוריות) אבל נמדדות, עולה מגמה מעורבת. רדיו ירושלים רשמה חשיפה של 3.1% מול 2.4% בסקר שלפני כן, 2% לפני שנה ו-1.7% בסקר של החציון השני של 2014, ובסך הכל זינוק כמעט 100% בשנה וחצי. ואולם רדיו תל אביב, שפרשה לפני חצי שנה משפ"א, ירדה בחשיפה מ-4.5% בחצי השני של 2015 ל-3.2% בחצי הראשון של השנה.
ומה קורה בגזרת תחנות הרדיו הדתיות והחרדיות? אחרי המהפך השני שרשמה קול חי בדיוק לפני שנה, ממשיכה התחנה הוותיקה לשלוט בסקר עם חשיפה של 5.4%, היחלשות ביחס לנתון לפני חצי שנה – 5.8%. רדיו קול ברמה ירדה מ-4.9% ל-4.2%. רדיו גלי ישראל שמרה על אותו נתון מלפני חצי שנה – 2.2%.
מקול ברמה נמסר: "עצמאות ומקצוענות עיתונאית תמיד היו כרוכות בתשלום מחירים וכשצריך אנו גם גאים לשלם אותם לטובת מאות אלפי מאזיננו הנאמנים הרואים בכך ערך עליון. בעיננו החיבור הבלתי אמצעי והבלתי מסוייג של המאזינים לתחנה הוא נר לרגלנו ואנו נמשיך לשמרו גם בעתיד".
- 5.המלצה למפרסמים 26/07/2016 09:17הגב לתגובה זובסרטון מצוין ביוטיוב תחת הכותרת: האם משרדי הפרסום zimberoo גם אותך? מוסבר כיצד אפשר לפרסם בטלוויזיה וברדיו בהנחה ניכרת – מומלץ לצפות וללמוד ! ! !
- 4.רדיו ירושלים....תותחים !!!! (ל"ת)ענת 26/07/2016 00:08הגב לתגובה זו
- 3.המציאותי 25/07/2016 23:49הגב לתגובה זוסקר של חוסר אמינות מהול בהמון פוליטיקה
- 2.טליה 25/07/2016 13:44הגב לתגובה זויש לערוך סקרים טלפוניים שהם הכי אמינים. מי ישב וימלא חוברות רק אינטרסנטים שבטח שולחים להם תסקרים עלפי רשימה מוכנה. בקיצור קשקוש..
- 1.לילך 25/07/2016 12:27הגב לתגובה זוTgi בלוף !!!!
מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13מדוע מוריה וברקו עדיין מדשדשים בטבלת הרייטינג?
הסטטוס קוו ברייטינג של לוח השידורים נשמר, לפחות עד שיתעדכנו נתוני המידרוג: מבחינת המהדורות המרכזיות, קשת בראש, 14 שני, 13 מדשדש וכאן11 כמעט מחוץ למשחק
המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אמש במקום הראשון מבין המהדורות המרכזיות, ועמדה על 14.4% רייטינג ו-385 אלף צופים, חדשות 14 היו במקום השני עם 7.8% ו-203 אלף צופים. חדשות 13 היתה עם 6.4% רייטינג ו-144 אלף צופים ואילו מהדורת החדשות של כאן11 הייתה במקום האחרון, עם 3.4% רייטינג בלבד ו-80 אלף צופים בסך הכל.
פריים טיים
התחרות על המקום הראשון היתה צמודה, כשנוטוק של רועי עידן בקשת עמד על 12.7% רייטינג ו-307 אלף צופים, ואילו משחקי השף היו צמודים, 11.7% ו-273 אלף צופים. ערוץ 14 עם הפטריוטים היציבה, היה , ואילו במקום השלישי היתה "הפטריוטים", שעמדה על 6.7%, עם 171, כשהערוץ שידר לאחריה את התכנית על נפילת משטר אסד, "אסד - רות, סוף", שעמדה על 6.4% ו-166 אלף צופים. במקום האחרון היה כאן11 עם "זמן אמת" שעמד על 3% ו-66 אלף צופים.
תכניות הבוקר והמהדורות
המוקדמות
בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם ניב רסקין ורייטינג של 3.2% ו-74 אלף צופים. אחריה תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר עם 2.1% רייטינג ו-48 אלף צופים, ואילו העולם הבוקר של 13 עם 1.3% רייטינג ו-27 אלף צופים בלבד. לאחר מכן המשיכה אותה המגמה, כשמשדר הבוקר של קשת היה במקום הראשון עם 2.7% ו-53 אלף צופים, "על הבוקר" של 14 היה עם 1.4% ו-33 אלף צופים ואילו "פותחים יום" של רשת סיים אחרון, עם 1.1% ו-26 אלף צופים בסך הכל.
במהדורות המוקדמות לאורך אחר הצהריים ושעות הערב המוקדמות שש עם עודד בן עמי בקשת 12 הוביל עם 7.9% רייטינג ו-201 צופים, כאשר אחריהם היו ריקלין ושות', של ערוץ 14, עם 4.8% רייטינג ו-106 אלף צופים ואת הרשימה סגרה רשת, עם מוריה וברקו שעמדו על 3.7% רייטינג ו-90 אלף צופים בלבד, שעדיין מציגים נתונים מאכזבים לשני טאלנטים שהיו אמורים להיות דומיננטיים יותר ברצועה, אולי זה התחרות הקשה והקוטביות של הצופים, שבוחרים ב-12 או 14, שכל אחד מהם עם אג'נדה מובהקת, וההיצע של מוריה וברקו לא מספיק מתבדל. מעבר לכך, התוכנית לא מעניינת כפי שהיתה בעבר.
- האירוויזיון בראש וחדשות ערוץ 13 במקום האחרון
- בידור או חדשות? התשובה של הציבור מפתיעה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מוריה וברקו עלתה לאוויר לפני כתשעה חודשים, במרץ 2025, תחילה במתכונת שבועית, ולאחר מכן, באוגוסט, במתכונת יומית, כדי להציל את הרייטינג של הערוץ. וזאת לאחר שהתכנית הקודמת של ברקו, עם אופירה אסייג, הפכה מתכנית נישה בפינה חשוכת רייטינג למכונה משומנת של צופים ועם משקל ציבורי לא מבוטל. "אופירה וברקו" שודרה מ-2017 והלכה ותפסה תאוצה, ובשיאה הגיעה לרייטינג דו ספרתי, עד שב-2024, עזב ברקו את התכנית.
מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13מדוע מוריה וברקו עדיין מדשדשים בטבלת הרייטינג?
הסטטוס קוו ברייטינג של לוח השידורים נשמר, לפחות עד שיתעדכנו נתוני המידרוג: מבחינת המהדורות המרכזיות, קשת בראש, 14 שני, 13 מדשדש וכאן11 כמעט מחוץ למשחק
המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אמש במקום הראשון מבין המהדורות המרכזיות, ועמדה על 14.4% רייטינג ו-385 אלף צופים, חדשות 14 היו במקום השני עם 7.8% ו-203 אלף צופים. חדשות 13 היתה עם 6.4% רייטינג ו-144 אלף צופים ואילו מהדורת החדשות של כאן11 הייתה במקום האחרון, עם 3.4% רייטינג בלבד ו-80 אלף צופים בסך הכל.
פריים טיים
התחרות על המקום הראשון היתה צמודה, כשנוטוק של רועי עידן בקשת עמד על 12.7% רייטינג ו-307 אלף צופים, ואילו משחקי השף היו צמודים, 11.7% ו-273 אלף צופים. ערוץ 14 עם הפטריוטים היציבה, היה , ואילו במקום השלישי היתה "הפטריוטים", שעמדה על 6.7%, עם 171, כשהערוץ שידר לאחריה את התכנית על נפילת משטר אסד, "אסד - רות, סוף", שעמדה על 6.4% ו-166 אלף צופים. במקום האחרון היה כאן11 עם "זמן אמת" שעמד על 3% ו-66 אלף צופים.
תכניות הבוקר והמהדורות
המוקדמות
בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם ניב רסקין ורייטינג של 3.2% ו-74 אלף צופים. אחריה תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר עם 2.1% רייטינג ו-48 אלף צופים, ואילו העולם הבוקר של 13 עם 1.3% רייטינג ו-27 אלף צופים בלבד. לאחר מכן המשיכה אותה המגמה, כשמשדר הבוקר של קשת היה במקום הראשון עם 2.7% ו-53 אלף צופים, "על הבוקר" של 14 היה עם 1.4% ו-33 אלף צופים ואילו "פותחים יום" של רשת סיים אחרון, עם 1.1% ו-26 אלף צופים בסך הכל.
במהדורות המוקדמות לאורך אחר הצהריים ושעות הערב המוקדמות שש עם עודד בן עמי בקשת 12 הוביל עם 7.9% רייטינג ו-201 צופים, כאשר אחריהם היו ריקלין ושות', של ערוץ 14, עם 4.8% רייטינג ו-106 אלף צופים ואת הרשימה סגרה רשת, עם מוריה וברקו שעמדו על 3.7% רייטינג ו-90 אלף צופים בלבד, שעדיין מציגים נתונים מאכזבים לשני טאלנטים שהיו אמורים להיות דומיננטיים יותר ברצועה, אולי זה התחרות הקשה והקוטביות של הצופים, שבוחרים ב-12 או 14, שכל אחד מהם עם אג'נדה מובהקת, וההיצע של מוריה וברקו לא מספיק מתבדל. מעבר לכך, התוכנית לא מעניינת כפי שהיתה בעבר.
- האירוויזיון בראש וחדשות ערוץ 13 במקום האחרון
- בידור או חדשות? התשובה של הציבור מפתיעה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מוריה וברקו עלתה לאוויר לפני כתשעה חודשים, במרץ 2025, תחילה במתכונת שבועית, ולאחר מכן, באוגוסט, במתכונת יומית, כדי להציל את הרייטינג של הערוץ. וזאת לאחר שהתכנית הקודמת של ברקו, עם אופירה אסייג, הפכה מתכנית נישה בפינה חשוכת רייטינג למכונה משומנת של צופים ועם משקל ציבורי לא מבוטל. "אופירה וברקו" שודרה מ-2017 והלכה ותפסה תאוצה, ובשיאה הגיעה לרייטינג דו ספרתי, עד שב-2024, עזב ברקו את התכנית.
