פרסום ראשון

בזמן שצפיתם: לא תאמינו כמה כסף הכניסה 'קשת' מפרסומות בפרק השקת 'האח הגדול VIP'

בזמן שהצופים מנסים לשער כמה כסף מקבל כל דייר על ההשתתפות בתכנית, הרייטינג ממריא, המפרסמים רוצים חלק בחגיגה והקופה של קשת מתחילה לייצר הכנסות
משה בנימין |

עם השקה סוערת שרשמה את הרייטינג ה-3 בגובהו מיום עליית האח הגדול לאוויר ב-2008 - האח הגדול VIP שיצאה לדרכה לפני יומיים (יום א') והשיגה רייטינג של 39.6% בערב הבכורה, כבר מתחילה לייצר הכנסות יפות עבור זכיינית ערוץ 2 קשת.   

על פי בדיקה של יפעת בקרת פרסום עבור אייס, ההכנסה הריאלית של קשת מפרסומות וחסויות במהלך פרק הבכורה עמדה על 5.2 מיליון שקל, כך לפי חישוב מוערך של עלות נקודת רייטינג, כאשר גורם בענף הפרסום מסר לאייס כי מחיר ממוצע לנקודת רייטינג עמד בפרק הבכורה על 2,600 שקלים. במחירי מחירון עמדה ההכנסה מפרסומות על כ-8.3 מיליון שקלים. התכנית שודרה בלב הפריים-טיים של ערוץ 2, בין השעה 21:05 ל-23:00 וכללה 119 ספוטים, מעל ל-60 מפרסמים שונים ובזמן פרסום כולל של 32 דקות ו-21 שניות, על פי יפעת בקרת פרסום. לשם ההשוואה, במהדורת החדשות ששודרה באותו הערב הופיעו 32 ספוטים של פרסום בלבד בזמן כולל של 10 דקות ו-50 שניות. 

קשה היה לפספס את מתקפת הפרסומות בערב ההשקה של התכנית, והרבה מעבר לממוצע הרגיל. לבית האח הגדול נכנסו בפרק הבכורה 11 דיירים ומקבצי הפרסומות ליוו את כניסתם בקצב של ברייק לכל 2-3 דיירים. יצוין, כי על פי כללי הרשות השנייה, זמן הפרסום שמוקצב לכל זכיינית בשעות הפריים טיים (20:00 עד 23:00) עומד על 10 דקות לכל שעה. עם זאת, מבצע צוק איתן בקיץ 2014 שאילץ את זכייניות הטלוויזיה להתגייס לטובת הסיקור השוטף, על חשבון פרסום סדיר ובהשקעה עצומה של כח אדם ומשאבים הוביל את הרשות השנייה להקל על ערוץ 2 ו-10 בדקות פרסום בפריים-טיים כחלק ממהלך שנועד לפצותם על השקעה זו. 

בתכנית צפו 1.1 מיליון איש, וברגע השיא המספר עלה ל-1.2 מיליון - ו-43.8%. העובדה שמדובר בפרק השקה לתכנית פריים-טיים שמושכת אליה קהלים מגוונים, גברים ונשים, בטווח גילאים גמיש באה לידי ביטוי בזהות המפרסמים - וכולם היו שם: מזון, קמעונאות, רכב, אופנה, ביטוחים, פיננסים, פארמה ועוד. בין השאר היו שם תנובה, אסם, בזק, שטראוס, מזרחי טפחות, טבע, אלטמן, 9 מיליון, מאניה ג'ינס, טבעול, קופ"ח מאוחדת, איקאה, שופרסל ועוד, ונציגות כמעט מלאה של משרדי הפרסום המובילים בישראל. 

המפרסמת המובילה בפרק ההשקה היתה חברת קוקה קולה ישראל עם 10 ספוטים שהיוו 8.4% מהיקף הפרסום בתכנית, אחריה היתה זו בזק, שמזה שנים רבות מלווה את תכניות האח הגדול (רכשה בעבר את ברייק הזהב) שבלטה עם 7 ספוטים המהווים 5.9% מהפרסום. חברת נוספת שהיתה בין המובילות בפרסום היא h&m עם 6 ספוטים המהווים 5% מהפרסום.  

יש לציין כי חישוב ההכנסה של קשת מהאח הגדול VIP לא כולל את תכנית הפרומו ששודרה לפני הפריים בין 18:50 ל-19:30 תחת השם לקראת האח הגדול שבה הופיעו 16 ספוטים של פרסום בזמן כולל של 3:55 דקות. עוד בחישוב ההכנסות הכולל של כל העונה - חסויות תוכן שיווקי שיש לקשת עם רשת הרהיטים IKEA (הדיירים נאלצים להרכיב את הכל הריהוט בבית) ועוד.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה

כמה ירוויח אלמוג בוקר בחדשות 12 ומי הם העיתונאים עם השכר הגבוה ביותר?

הכתב הדהים כאשר הודיע על עזיבה לערוץ המתחרה, שם מרוויחים הטאלנטים בין 1.5-2 מיליון שקל בשנה. ההערכה היא ששכרו של אלמוג, שיחליף את תמיר סטיינמן, יהיה נמוך יותר; וגם - כמה מרוויח עמית סגל בשנה?
איציק יצחקי |
העיתונאי אלמוג בוקר הפך לאחד הפרצופים המוכרים בחדשות 13 גם בזכות הסיקור הצמוד ביום שפרצה המלחמה. הפופולריות שלו גברה בהדרגה בתשעת החודשים מא המלחמה והוא ממנף את זה לשדרוג בשכר. אלמוג יעבור למתחרה - חדשות 12, שהיא סוג של מונופול בשוק - מונופול שמפחדים לגעת בו מכיוון שזו תקשורת וחדשות עם פרשנים ועיתונאים חזקים והחיצים יופנו כלפי הרגולטור שיעיז להגיד שמדובר במונופול או שינסה ליצור תחרות הוגנת. חדשות 12 שייכת לקשת שהיא עצמה גם סוג של מונופול, שמחזיקה גם באתר מאקו ואתר N12. קשת נהנית מהקריסה של רשת ובמיוחד חדשות 13, כשבשוק אומרים כבר מעל לשנה שקשת היא זו שמחזיקה את רשת. היא לא מקבלת חלק מהמפרסמים כדי שיעברו לרשת, כדי ליצור מצב שיש תחרות.

קשת היא מונופול

בפועל, ההכנסות של קשת שנשלטת על ידי דודי ורטהיים, הבעלים של קוקה קולה בישראל ובנק מזרחי טפחות, גדולות פי 4-5 לפחות מרשת וגדולות מכל ההכנסות של ערוצי הטלוויזיה גם יחד. העוצמה והכוח נובעים גם מערוץ חדשות חזק וגם מרצועות הבידור הטובות של קשת לעומת המתחרים.
ערוץ 13 (רשת) סובל פעמיים - גם מהתחזקות ערוץ 14 שנתפס כאתר הימני היחיד וגם מזה שהוא נחשב "אותו הדבר" וסוג של ניסיון העתקה לא מוצלח של קשת. במקביל למינוי של יוליה שמאלוב-ברקוביץ' למנכ"לית חברת חדשות 13 העיתונאים חששו משינוי הקו המערכתי של החדשות שנתפס בדומה לחדשות 12 כאנטי ביבי עם אג'נדה של שמאל-מרכז. במקביל הועזב רביב דרוקר והחלו עזיבות. ספי עובדיה עזב, וכעת אלמוג בוקר. ספי עובדיה עזב לתוכנית "עובדה" של אילנה דיין, גם היא מבית קשת. ההערכות בשוק מדברות על עלות שכר של בין 700 ל-800 אלף שקל לשנה לעובדיה. המעבר של עובדיה הוא עוד נקודה של כוח עבור ערוץ 12. הוא מתחיל להעביר לשורותיו טאלנטים ונראה כי הוא לא מפספס הזדמנויות. כעת, מעניין יהיה לראות האם ערוץ 13 יגיב - וכיצד ומה תהיה ההשפעה של שוק ההעברות החדש בתקשורת על ערוץ 14 (לאחרונה, אחרי שהכריז על מעבר לערוץ 13, ערוץ 14 סיכם על הישארותו של שרון גל).

בוקר, כתב הדרום של הערוץ, שנחשב לעיתונאי מוערך, אמור להחליף את תמיר סטיינמן שעזב לאחרונה את תפקידו. ההערכות הן ששכרו ינוע בין 800 אלף שקל למיליון שקל בשנה.

עמית סגל  מעל 3 מיליון שקל בשנה; יונית לוי כ-2 מיליון שקל

הטאלנטים בחדשות 12 מרוויחים נהדר. על פי ההערכות שכרם מבטא עלות מעביד של בין 1.5 ל-2 מיליון שקל בשנה. כך מרוויחה גם יונית לוי, וכמוה דני קושמרו, אמנון אברמוביץ', עמית סגל ועוד. סגל נחשב לעיתונאי המרוויח בישראל, כשההערכות מדברות על הכנסות של  מעל 3 מיליון שקל בשנה, כשבתוכן גם הכנסות מהספר המצליח וסדרת ההרצאות שהוא מעביר וכן כתיבת טור בידיעות אחרונות.  
 אלמוג בוקר - שכר של כמיליון שקל