האח הגדול VIP
צילום: צילום מסך, קשת, ערוץ 2
פרסום ראשון

בזמן שצפיתם: לא תאמינו כמה כסף הכניסה 'קשת' מפרסומות בפרק השקת 'האח הגדול VIP'

בזמן שהצופים מנסים לשער כמה כסף מקבל כל דייר על ההשתתפות בתכנית, הרייטינג ממריא, המפרסמים רוצים חלק בחגיגה והקופה של קשת מתחילה לייצר הכנסות
משה בנימין |

עם השקה סוערת שרשמה את הרייטינג ה-3 בגובהו מיום עליית האח הגדול לאוויר ב-2008 - האח הגדול VIP שיצאה לדרכה לפני יומיים (יום א') והשיגה רייטינג של 39.6% בערב הבכורה, כבר מתחילה לייצר הכנסות יפות עבור זכיינית ערוץ 2 קשת.   

על פי בדיקה של יפעת בקרת פרסום עבור אייס, ההכנסה הריאלית של קשת מפרסומות וחסויות במהלך פרק הבכורה עמדה על 5.2 מיליון שקל, כך לפי חישוב מוערך של עלות נקודת רייטינג, כאשר גורם בענף הפרסום מסר לאייס כי מחיר ממוצע לנקודת רייטינג עמד בפרק הבכורה על 2,600 שקלים. במחירי מחירון עמדה ההכנסה מפרסומות על כ-8.3 מיליון שקלים. התכנית שודרה בלב הפריים-טיים של ערוץ 2, בין השעה 21:05 ל-23:00 וכללה 119 ספוטים, מעל ל-60 מפרסמים שונים ובזמן פרסום כולל של 32 דקות ו-21 שניות, על פי יפעת בקרת פרסום. לשם ההשוואה, במהדורת החדשות ששודרה באותו הערב הופיעו 32 ספוטים של פרסום בלבד בזמן כולל של 10 דקות ו-50 שניות. 

קשה היה לפספס את מתקפת הפרסומות בערב ההשקה של התכנית, והרבה מעבר לממוצע הרגיל. לבית האח הגדול נכנסו בפרק הבכורה 11 דיירים ומקבצי הפרסומות ליוו את כניסתם בקצב של ברייק לכל 2-3 דיירים. יצוין, כי על פי כללי הרשות השנייה, זמן הפרסום שמוקצב לכל זכיינית בשעות הפריים טיים (20:00 עד 23:00) עומד על 10 דקות לכל שעה. עם זאת, מבצע צוק איתן בקיץ 2014 שאילץ את זכייניות הטלוויזיה להתגייס לטובת הסיקור השוטף, על חשבון פרסום סדיר ובהשקעה עצומה של כח אדם ומשאבים הוביל את הרשות השנייה להקל על ערוץ 2 ו-10 בדקות פרסום בפריים-טיים כחלק ממהלך שנועד לפצותם על השקעה זו. 

בתכנית צפו 1.1 מיליון איש, וברגע השיא המספר עלה ל-1.2 מיליון - ו-43.8%. העובדה שמדובר בפרק השקה לתכנית פריים-טיים שמושכת אליה קהלים מגוונים, גברים ונשים, בטווח גילאים גמיש באה לידי ביטוי בזהות המפרסמים - וכולם היו שם: מזון, קמעונאות, רכב, אופנה, ביטוחים, פיננסים, פארמה ועוד. בין השאר היו שם תנובה, אסם, בזק, שטראוס, מזרחי טפחות, טבע, אלטמן, 9 מיליון, מאניה ג'ינס, טבעול, קופ"ח מאוחדת, איקאה, שופרסל ועוד, ונציגות כמעט מלאה של משרדי הפרסום המובילים בישראל. 

המפרסמת המובילה בפרק ההשקה היתה חברת קוקה קולה ישראל עם 10 ספוטים שהיוו 8.4% מהיקף הפרסום בתכנית, אחריה היתה זו בזק, שמזה שנים רבות מלווה את תכניות האח הגדול (רכשה בעבר את ברייק הזהב) שבלטה עם 7 ספוטים המהווים 5.9% מהפרסום. חברת נוספת שהיתה בין המובילות בפרסום היא h&m עם 6 ספוטים המהווים 5% מהפרסום.  

יש לציין כי חישוב ההכנסה של קשת מהאח הגדול VIP לא כולל את תכנית הפרומו ששודרה לפני הפריים בין 18:50 ל-19:30 תחת השם לקראת האח הגדול שבה הופיעו 16 ספוטים של פרסום בזמן כולל של 3:55 דקות. עוד בחישוב ההכנסות הכולל של כל העונה - חסויות תוכן שיווקי שיש לקשת עם רשת הרהיטים IKEA (הדיירים נאלצים להרכיב את הכל הריהוט בבית) ועוד.

 

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה