אקס פקטור the x factor
צילום: טל גבעוני

לאחר מקצה שיפורים – אושרו לוחות השידורים של זכייניות הטלוויזיה 2 ו-10

האישור שניתן לזכייניות מתייחס למחצית הראשונה של 2015, ומובהר בו כי כל חריגה מהמחויבויות תטופל בחומרה על ידי הרשות, לרבות הטלת קנסות

ליאור נאור |

בדיון שערכה אמש ועדת הטלוויזיה של מועצת הרשות השנייה, אושרו לוחות השידורים של זכיינית ערוץ 2, 'רשת' וכן של ערוץ 10. זאת לאחר מקצרה שיפורים אליו נדרשו, לאחר שהציגו בפני המועצה את תכניות השידור שלהן למחצית הראשונה של 2015.

דרישות המועצה התייחסו לתמהיל התוכן - בלוח השידורים שהציגה הזכיינית, 'רשת', נדרש תיקון ביחס השידור בין הפקות הריאליטי לתכניות דרמה וסוגה עילית, ובזה של ערוץ 10 נדרשו השלמות, גם כן בשל מחסור בתכניות דרמה. 

לוח השידורים של הזכיינית 'קשת', שהוצג אמש לראשונה, אושר, כאשר ועדת הרשות ציינה כי אין לה הערות לגביו וכי הוא עומד בכל מחויבויות התוכן אותן דורשת הרשות.

עוד הדגישה הועדה, כי הנהלת הרשות תטפל בחומרה בכל חריגה ממחויבויות התוכן, וכי במידה והזכייניות לא יעמדו בדרישות, יחשב הדבר כפרה העלולה לגרור קנסות כספיים.

אוה מדז'יבוז', יו

אוה מדז'יבוז', יו"ר מועצת הרשות השנייה (צילום: יח"צ, אלכס קולומויסקי)

יו"ר הוועדה, עו״ד דורלי אלמגור, הוסיף: ״שלוש הזכייניות הציגו לוח עשיר ומגוון אשר ניכרות השקעה ומחשבה רבה בבנייתו״.

יו"ר מועצת הרשות השנייה, אוה מדז'יבוז' הוסיפה, כי: "כללי הרשות השנייה נועדו להגן על האינטרס הציבורי ולהבטיח כי הטלוויזיה המסחרית בישראל תשרת את הציבור הרחב ותציג תמהיל מגוון של תכניות וסגנונות תוך שמירה על הקהילה היוצרת בישראל. לוחות השידורים שאושרו אמש תחת הסתייגות משקפים רוח זו ואני שמחה, כי הזכייניות רשת ו-10 ביצעו את ההתאמות הנדרשות במהירות וביעילות תוך רכישת תכניות דרמה נוספות לשידור בחודשים הקרובים. הרשות תוסיף לעקוב אחר השלמת הזכייניות את מחויבויותיהן ועמידה בהן לאורך השנה ותפעל בחומרה בכל מקרה של חריגה."

   

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
אלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמריאלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמרי

האם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?

ליאור דנקנר |
נושאים בכתבה סלקום תקלה

הנהלת סלקום לא הסבירה לציבור למה השרתים נפלו, למה הגולשים לא יכלו לגלוש, למה עסקים לא יכלו לפעול. היא כן אמרה שיש תקלה, ועכשיו, אחרי שהיא נפתרה, חוקרים את העניין.

יש כאן נזק גדול - תדמיתי וכספי. סלקום צריכה לפצות את הלקוחות. בעולם, חברות שעוברות תקלה, מדווחות מיד בשקיפות מה קרה ומדווחות מיד על פיצוי ללקוחות הצרכניים ולעסקים. בסלקום ובארץ בכלל - זה לא ממש מקובל. תלוי במהות התקלה ומי אחראי עליה. הצרכן הישראלי מסתבר...פראייר, לעומת עמיתו בחו"ל. אבל נראה שלסלקום לא יהיה מנוס אלא לפצות את הציבור. 

התקלה נפתרה: שירותי האינטרנט והסלולר של סלקום חזרו לפעילות

לאחר שעות של שיבושים נרחבים, סלקום הודיעה כי התקלה הארצית שפגעה בשירותי האינטרנט הביתי והסלולרי נפתרה, והשירות חזר לפעילות מלאה. מחברת סלקום נמסר כי היא עדיין חוקרת את האירוע: “השירות חזר לפעילות. אנו מתנצלים על אי הנוחות שנגרמה ללקוחותינו”. מוקדם יותר היום דיווחו המוני לקוחות על חוסר יכולת לגלוש באינטרנט, הן ברשת הסלולרית והן בחיבורי האינטרנט הביתי. 

ברשתות החברתיות ובכלל הצטברו תלונות רבות מצד לקוחות שניסו להבין אם מדובר בתקלה נקודתית או ארצית. התקלה התאפיינה בכך שהאתרים נפלו, האפליקציות לא עבדו, אבל הודעות הווטסאפ עברו. מעבר לכך, שירות הלקוחות של סלקום לא היה זמין, לא בטלפון ולא בווטסאפ, וזה גרם לביקורת רבה של הציבור.

בשלב מוקדם יותר הודיעה סלקום כי מדובר ב“תקלה המשפיעה על חלק מהלקוחות”, והדגישה כי צוותים טכניים פועלים לפתרון הבעיה. כעת, עם חזרת השירות, החברה לא פירטה מה היה מקור התקלה, אך ציינה כי מתקיים תחקור פנימי.


  


אלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמריאלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמרי

האם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?

ליאור דנקנר |
נושאים בכתבה סלקום תקלה

הנהלת סלקום לא הסבירה לציבור למה השרתים נפלו, למה הגולשים לא יכלו לגלוש, למה עסקים לא יכלו לפעול. היא כן אמרה שיש תקלה, ועכשיו, אחרי שהיא נפתרה, חוקרים את העניין.

יש כאן נזק גדול - תדמיתי וכספי. סלקום צריכה לפצות את הלקוחות. בעולם, חברות שעוברות תקלה, מדווחות מיד בשקיפות מה קרה ומדווחות מיד על פיצוי ללקוחות הצרכניים ולעסקים. בסלקום ובארץ בכלל - זה לא ממש מקובל. תלוי במהות התקלה ומי אחראי עליה. הצרכן הישראלי מסתבר...פראייר, לעומת עמיתו בחו"ל. אבל נראה שלסלקום לא יהיה מנוס אלא לפצות את הציבור. 

התקלה נפתרה: שירותי האינטרנט והסלולר של סלקום חזרו לפעילות

לאחר שעות של שיבושים נרחבים, סלקום הודיעה כי התקלה הארצית שפגעה בשירותי האינטרנט הביתי והסלולרי נפתרה, והשירות חזר לפעילות מלאה. מחברת סלקום נמסר כי היא עדיין חוקרת את האירוע: “השירות חזר לפעילות. אנו מתנצלים על אי הנוחות שנגרמה ללקוחותינו”. מוקדם יותר היום דיווחו המוני לקוחות על חוסר יכולת לגלוש באינטרנט, הן ברשת הסלולרית והן בחיבורי האינטרנט הביתי. 

ברשתות החברתיות ובכלל הצטברו תלונות רבות מצד לקוחות שניסו להבין אם מדובר בתקלה נקודתית או ארצית. התקלה התאפיינה בכך שהאתרים נפלו, האפליקציות לא עבדו, אבל הודעות הווטסאפ עברו. מעבר לכך, שירות הלקוחות של סלקום לא היה זמין, לא בטלפון ולא בווטסאפ, וזה גרם לביקורת רבה של הציבור.

בשלב מוקדם יותר הודיעה סלקום כי מדובר ב“תקלה המשפיעה על חלק מהלקוחות”, והדגישה כי צוותים טכניים פועלים לפתרון הבעיה. כעת, עם חזרת השירות, החברה לא פירטה מה היה מקור התקלה, אך ציינה כי מתקיים תחקור פנימי.